Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Sony VPL-HS50 *

1887 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 29 oktober 2004 - 10:23

Unregistered084c72af
  • Unregistered084c72af
  • Användare

  • 111 inlägg
  • 0
Kul, vi väntar oss en full rapport! :(

Intressanta punkter för mig att få svar på skulle vara t.ex. de nedan.

Hur är fläktljudet i low/high lampläge? Ökar fläktljudet vid takmontering (det brukar räcka att man vänder bilden i menyn)?

Hur upplever du pixelmönstret (den sk screendoor-effekten) vid ditt tittavstånd? Om inte, vid vilket tittavstånd upplever du att detta börjar bli ett problem? Kan en lätt defokusering av bilden ge mindre screendoor med bibehållen skärpa?

Hur skulle du beskriva bilden med avseende på färger, "tryck" i bilden, wow-faktor, ljus, kontrast, svärta, stabilitet/lugn, skärpa/"krispighet" etc.

Vad kör du för bildkälla? Duk? Kablage? Vilket material?

Upplever du effekten av den automatiska irisen vid något tillfälle, t.ex. att en plötslig mörk scen inte blir mörk direkt, utan gradvis blir mörkare eller något liknande? Om denna effekt märks, är det samma "åt andra hållet", dvs en mörk scen som övergår i en ljus?

Har du sett eller haft någon annan projektor du kan göra subjektiva jämförelser med?

#52

Postad 01 november 2004 - 00:01

Horrabin
  • Horrabin
  • Lärjunge

  • 402 inlägg
  • 0
En norrman var på någon mässa i helgen och fick se HS50 (samma exemplar som visades i Stockholm kanske?) och är mycket besviken. Han skrev ner sina upplevelser i en HS50 tråd på AVSForum. Här är vad han skrev:

Well, went to the Oslo Hifi Show (Norway) to see the HS50/51. I really liked the HS20, but decided to wait for the next generation...

DISAPPOINTED! I can't believe Sony even put if up on display. (They were showing LOTR:TTEE Ents attacking Eisengard and Troja.) The rep. even said it had been properly calibrated yesterday. Yeah, right!

I've never seen such colorless and washed out pictures, ever! When standing there, I started thinking: "It can't be this bad, it must be the movie, yeah, it was pretty grey in the movie theatre." Until I went to a different demo where they had an ActionOne MKII. Holy Moly, there WERE colors in those scenes, Aragorn did have "life" in his face, even in those scenes. (OK, so the ActionOne was in a 100% light controlled room.)

Not to mention the screen door. You gotta be kidding me! At 1.5 distance it was painfully obvious, not only on bright scenes. When I walked up close, you could see the fill factor severly lacking, couldn't say a percentage, but too low! They had a Infocus 4805 on a 4 meter wide (160") screen, was about 6 meters away. Almost no screendoor, brilliant colors. On the 2 meter Sony screen, it was worse at the same distance...

Unfortunately, the Panasonic was not anywhere to be seen. But the Epson 500 was there, lightyears ahead. (Newly reduced price, 5K NOK more than the Sony... Hmmm..)

All in all, a very sad experience. I had high hopes, but was totally turned off. However, I reserve final judgement until I see the final version. This was pre-production, the Sony rep. did confirm as much. I've never been bothered by screendoor, though, but this was not good. Don't see how they can improve that easily. (Believe it or not, I was in such a state of shock, I totally forgot to try defocussing slightly... Bummer.) So, waiting to see the final version, then I must check out the Panasonic. BTW, I did fiddle with the menu, tried to set it up according to the Widescreen Review test... Better than when we saw it first, but still severely lacking...)


Även några andra norrmän har skrivit in och rapporterat en dålig bild. Känns lite trist att läsa, särskilt med tanke på att jag just lagt in en beställning på en HS50 själv. :)

#53

Postad 01 november 2004 - 07:23

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

  • 3 433 inlägg
  • 0
Mitt intryck av Sonyn (har bara sett den på CC's projektormässa förra helgen) stämmer inte alls överrens med det som beskrivs ovan. Jag upplevde bilden som mycket bra. Screendooren hade jag i varje fall inga problem med. Antingen så var det något fel på projektorn som han tittade på eller så är han grymt kräsen.

#54

Postad 01 november 2004 - 10:48

Unregistered59b6c723
  • Unregistered59b6c723
  • Lärjunge

  • 312 inlägg
  • 0
Man skall väl lita på vad man själv har sett!
WSR är en respekterad tidning och de lovordade hs51.
Den visades med ströljus och med tanke på att hs50 inte är världens mest ljusstarka projektor kan den ha fallit på detta. Förutom ströljus går det väl att sabba vilken projektorbild som helst med kassa inställningar.

#55

Postad 01 november 2004 - 15:15

MightyMic
  • MightyMic
  • Rookie

  • 4 inlägg
  • 0

Onoff´s pris har åkt jojo den senaste tiden. Fyra tusen upp fyra tusen ned tre tusen upp. Vad är det som händer? Är det monopolprissättning på den här projektorn?

Hmm - intressant prissättning på denna projjen just nu - det verkar som om Sony i Sverige styr priset ganska hårt just nu, eftersom alla åf (återförsäljare) ligger på ung samma pris. Det är ju ganska intressant och glädjande att man enligt pricerunner kan få denna förträffliga projektor för ca 25' ute i Europa.

Med tanke på att OnOff ville sätta ett pris på 28' tyder väl på att det finns ganska god marginal för åf med ett pris på 32', (som någon sade - har OnOff någonsin varit billigast?!?) man kanske kan misstänka att den kan sjunka en aning framöver, när Sony låter prissättningen vara mer fri! :D

Såg fö denna projje på CCs mässa här i Stockholm och blev djupt imponerad - med lite flyt kanske det blir en Sony till våren! :D

/M

#56

Postad 02 november 2004 - 00:09

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
såg att man kan köpa den för 24000:- i england....
dom brukar inte skeppa till sverige men tjatar man lite så brukar dom gå med på det...

#57

Postad 02 november 2004 - 00:29

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

  • 1 554 inlägg
  • 0
Man kan få den ink frakt för runt 21800 kr från pricejapan numera också då med engelska menyer etc, sen kostar den runt $3000 i USA (21 000kr). Så jag hoppas dem gör nått åt prissättningen i Sverige annars lär fan alla importera istället.

#58

Postad 02 november 2004 - 22:32

Unregisteredce93e47d
  • Unregisteredce93e47d
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
ni som har sett denna projje och kan jämföra med dlp med 1280x720 upplösning typ benq 8700+ vad har ni att kommentera?
Då jag va på cc mässan insåg jag att regnbågar inte är något jag stör mig på utan det är värre med vb på lcd.
Men sony va jävligt bra och därför blir man tveksam.. skulle vilja se benq 8700+ in action då sämre dlp uppfattar jag som riktigt bra.

/Andreas

Redigerat av Unregisteredce93e47d, 02 november 2004 - 22:33.


#59

Postad 03 november 2004 - 07:03

7.1
  • 7.1
  • Användare

  • 112 inlägg
  • 0
Från USA = Tull & moms ;)
Från U.K = Ingen tull & moms <_<

#60

Postad 03 november 2004 - 10:24

nakos
  • nakos
  • Användare

  • 180 inlägg
  • 0
Ni har väl inte missat denna tråd ang. powerbuy på denna proj.?

https://www.minhembi...585&hl=powerbuy

#61

Postad 06 november 2004 - 11:07

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

  • 1 554 inlägg
  • 0
någon som hört något mera om releasedatum?

#62

Postad 06 november 2004 - 12:01

Horrabin
  • Horrabin
  • Lärjunge

  • 402 inlägg
  • 0
Nej, den skulle väl ha kommit igår enligt tidigare uppgifter, och även Reference Audio har skrivit på sin hemsida att den beräknas in den 4/11, men jag såg inte skymten av den när jag tittade in hos dem igår. Dock såg jag på något annat forum (engelska AVForum eller amerikanska AVSForum) att de hade fått uppgifter att den inte skulle komma förrän i slutet av november. Jag hoppas att den dyker upp denna vecka så jag kan njuta hela nästa helg av grym bild.

#63

Postad 06 november 2004 - 12:12

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

  • 1 554 inlägg
  • 0
jo, jag hoppas den dyker upp snart med. Vill se den i produktionsex innan jag bestämmer mig helt. Har bara sett den i prototyp än så länge.

#64

Postad 06 november 2004 - 12:27

ted1001
  • ted1001
  • Lärjunge

  • 301 inlägg
  • 0
En inte så teknikdetaljerad recension finns uppe på:
ProjectorCentral

Vad som är kasst:
- Alla analoga signaler får tydligen kass bild. Man får en Edge Enhancment effekt i bilden. Använder man DVI-ingången blir det inga problem. Men tänk om man vill koppla in en annan signal, typ se TV?
- Låter mer än Panasonic 700. Även om Sonyn är speccad till 24dB.

Annars är det väl bara positiva saker.
Kul att den ligger i samma svärtklass som Benq 8700. Speciellt när man slipper REGNBÅGARNA! :D

#65

Postad 06 november 2004 - 12:28

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
PJCentral har fått upp sitt test nu. I vanlig ordning rätt så intetsägande... :D

#66

Postad 06 november 2004 - 17:57

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

  • 3 439 inlägg
  • 0

PJCentral har fått upp sitt test nu. I vanlig ordning rätt så intetsägande...  <_<

Tack för det! Som jag själv upptäckte på CC-mässan då.
Slår kontrasten på PE8700+ och det blir ju jag nöjd över då jag nyss haft den i min ägo.

Citat från testet:
"Contrast. This projector is capable of producing better blacks than any digital projector we've seen. High contrast is achieved via a dynamically reconfiguring aperture. Thus actual contrast varies by scene content. Nevertheless the effect is one of significant dynamic range." slut citat

#67

Postad 06 november 2004 - 18:24

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

  • 1 554 inlägg
  • 0
Intressant och notera om PJcentrals review i jämförelse med widescreen reviews är att PJcentral tyckte HS51 hade stora skalningsproblem och WSR tyckte att skalningen i HS51 var helt excellent. När man läser hur otroligt detaljerad WSR:s review är och sen läser PJcentral känns WSR betyligt mera trovärdiga. De har också mätt upp helt olika värden för lumens i perfekt kalibrering. 400 lumes i eco och 500 i high lamp hos WSR, men PJcentral verkar ha fått det till 250 lumens på nått mysko sätt. När jag såg prototypen på CC:s mässa kändes den lite ljussvag men absolut inte neråt 250!

Kommentar på avsforum:

PC:

The one significant weakness of the HS51 is in its scaling of standard definition material through the analog ports. For example, with a DVD source input via 480i or 480p through the component video port, there is an edge enhancement in the horizontal dimension that is not related to the sharpness control. This has the effect of imparting an artificial sharpness to the image which makes it appear decidedly more digital and less film-like. Once the signal is upscaled externally to 720p, bypassing the internal scaler, the artifact is eliminated and the picture is smooth and clean.

WSR:

Scaling picture quality and lack of artifacts was excellent in all modes


Redigerat av Unregistered47efd78c, 06 november 2004 - 18:27.


#68

Postad 06 november 2004 - 18:43

Unregisteredb28e6345
  • Unregisteredb28e6345
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
Bara att konstatera att det här inte är en exakt vetenskap <_<

#69

Postad 07 november 2004 - 10:01

Unregistereda50525fb
  • Unregistereda50525fb
  • Amatör

  • 60 inlägg
  • 0
Om PJcentrals review är riktig, blir ju HDMI anslutning ett absolut måste.

#70

Postad 07 november 2004 - 13:09

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 853 inlägg
  • 0
PJCentrals recension var, i vanlig ordning, skräp.

Några ord om hög kontrast och sen resten om skalning. Typ. Inte ett ord om det som många, inkl jag själv, uppfattade som häppnadsväckande med HS50: den nya panelen som ger färger, djup och transparens i nästan dlp-nivå. Dessa egenskaper kan inte enbart tillskrivas den höga kontrasten.

Det såg snarare ut som en recension av Iscan HD.

it must be used with the DVDO iScan HD+ front end video processor for optimum performance results.


Extremt oseriöst. Helst eftersom sajten ifråga säljer Iscan (elelr iaf har nån form av koppling till försälning utav denna). Ehh, skulle det inte funka lika bra med en annan scaler, typ lumagen? Har man flera digitala signalkällor (HDTV och DVD) går det ju lika bra att använda sig en switcher.

"it must be used with 720P or more digital input for optimum performance results" hade kännts mer trovärdigt.

Det står heller inget om att högupplöst komponent eller vga skulle funka dåligt. Om man då matar den via hdmi med dvd borde man väl annars kunna köra HDTV via vga?

Ok att SD från t.ex. tv måste matas med komponent med dessa källor led ju, enl dem själva, ändå inte särskillt mkt av skalningsproblem.

Att de sen avslutar med att säga att AE700 är ett alternativ känns mest som ett skämt. ;)

Överlag har denna sajt gjort en del konstiga uttalanden genom åren. Näe, jag skulle lita på Widescreenreview i 101 fall av 100. <_<

#71

Postad 07 november 2004 - 14:26

mattiask
  • mattiask
  • Veteran

  • 1 830 inlägg
  • 0
Jag kommer aldrig glömma den här beskrivnigen av projectorcentreal ang svärtan på Sanyo PLV-70 för nåt år sen. Det lät ungefär så här : "Blacks look solid black" .
Jo på en LCD med runt 2000 Ansi, för ett bra tag sen dessutom... mmmm ! <_<

Detta tillsammans med en del andra floskler från den sajten har gjrot att jag inte varit in ens på den sidan på hur länge som helst... skulle aldrig idag lägga nåt värde i en test som dom gjort ! ;)

Redigerat av mattiask, 07 november 2004 - 14:28.


#72

Postad 07 november 2004 - 19:36

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

  • 3 439 inlägg
  • 0
De har väl lärt sig av sina misstag. B) Men jag håller med Pacman att det finns mer att önska av deras tester. Mycket ytliga uttalanden som de flesta redan konstaterat om de sett projektor ifråga "live".

Ibland kan de dock skriva något riktigt matnyttigt, men för en annan som surfar "dygnet runt" när man är ledig så har man redan snappat upp det mesta de skriver. <_< ;)

Som tur är finns det ju fler som utför tester på projektorer.

#73

Postad 08 november 2004 - 22:37

Unregistered5f9f55ba
  • Unregistered5f9f55ba
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Har nu blivit van (frälst) vid det stora formatet från min HS3a men är trött på hönsnätet B) vid den upplösning den kan prestera. Kör 106'' på 4.5 m ca. Dock så investerade jag i en DVDO HD som "hub" och bildförbättrare. Den förbättrade bilden avsevärt på min enkla projektor.

Vad jag kan förstå så är en uppgradering till en HS50 perfekt för mig som DVDO-ägare, så!!! :) B)

När kommer den? Man kanske skall vänta lite och se vilka barnsjukdomarna är?

Vad göra med HS3? Ska man ge den till ungarna? B) :lol:

#74

Postad 09 november 2004 - 00:06

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

  • 3 439 inlägg
  • 0

........  När kommer den? ......

Ja, det undrar jag med!? Hörde på ryktesväg att det bara skulle ha kommit 10 stycken HS50 till sverige nyss. Att man fick en an dem är ju inte SÅ troligt. Ska ringa till Sony imorgon och höra om de vet något. :)

En del som sitter och väntar på denna projektor. Hör av mig om vad de säger.

#75

Postad 09 november 2004 - 00:22

KarlXII
  • KarlXII
  • Beroende

  • 1 112 inlägg
  • 0
På tal om adaptiv iris...

Undrar vad det kommer för käck förkortning på hur fort den där lilla slutmuskeln drar ihop sig och öppnar sig...?
Den är ju trots allt en viktig del av projektorns förmåga att återge dynamik.

Är det nån som sett HS50 leverera en mäktig mörker-till-ljus scen, åskväder eller liknande? Det vore ju rätt pinsamt om man såg att blixten blev ynkligt mörk, för att sedan åtföljas av ett mörknande landskap.

#76

Postad 09 november 2004 - 00:26

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

  • 3 439 inlägg
  • 0
KarlXII: Den förkortningen finns redan. På AVS Forum kallas det för IDE (Iris Delay Effect) :)

#77

Postad 09 november 2004 - 00:42

KarlXII
  • KarlXII
  • Beroende

  • 1 112 inlägg
  • 0
Ha! Jaja, det förstod man ju.
Min gissning var att det skulle bli DIRT (Dynamic Iris Response Time).,,:)
Då skulle man kunna kvantifiera och mäta i fraktioner av en sekund.

#78

Postad 09 november 2004 - 09:06

Unregisteredca13620a
  • Unregisteredca13620a
  • Forumräv

  • 506 inlägg
  • 0
Karl XII: Vilken läskig avatar du har. MAn vågar knappt läsa dina inlägg... :)

#79

Postad 09 november 2004 - 18:44

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

  • 3 439 inlägg
  • 0
Senaste status angående denna projektor. En stor batch är skickad från Sonys stora lager i Belgien. Vart denna batch befinner sig just idag kunde killen på Sony inte svara på för tillfället. Antagligen får många som beställt HS50an den nästa vecka, dvs vecka 47.

#80

Postad 09 november 2004 - 21:55

bigbadboogie
  • bigbadboogie
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Leverantörerna gör det verkligen inte lätt för oss hemmabio utomjordingar :)

Sitter och funderar på köp av ny proj och äger för tillfället en InFocus SP110 (inköpt för alldeles för mkt $ när den lanserades) som jag är relativt nöjd med men utan tvekan erbjuder de nyare maskinerna något extra (tystare, svartare / kontrastrikare, ingen halo effekt).

I valet och kvalet finns för tillfället följande projar i blickfånget:
- Sharp XVZ2000 (när den nu kommer till Sverige)
- Sharp XVZ200 ("gammal" men i mina ögon klassledeande i mid segementet)
- Sony HS50 (51) (på väg förstår jag på ovan inlägg)
- Panasonic AE700 (har väl aldrig haft så mkt till över för de gamla AE projarna men får nog slå en kik på denna om de bättrar på fyllnadsgraden och plockat bort myggnätet samt sänkt ljudnivån till mysiga nivåer.

Är eg. DLP frälst men med senaste tidens rykten (skrönor B)) så sägs ju LCD helt plötsligt ha något att säga till om när det gäller svärta och fyllnadsgrad.
- AE700 har som jag förstått det minimal screendoor och är mkt tyst.
- HS50 från vad jag har läst i tester lite mer screendoor men inte helt tokigt
- Sharp XVZ200 har jag sett och jag älskar bilden mer än mina kalsonger B) (svärta i klass med Marantzen)
- Sharp XVZ2000 verkar vara det jag letar efter enl specen - i alla fall om den hamnar mellan 200 och flaggskeppet 12K bildmässigt.

* BenQ 8700+ är tyvärr inget alternativ pga för kort throw ratio (får sätta projen mitt i stukaturen i taket i så fall - inte vackert :lol:)
* InFocus SP5700 går bort pga grådassig bild (i jmf Sharpen)
* Projection Design ZeroOne går bort pga bildbrus i högdagrar (tex moln mot blå himmel) samt ett något för högt pris i förhållande till prestanda (även om ALU chassit är läckert att hålla i).

Ser fram emot att avnjuta bilden på ovan projar så fort de anländer här i (o-)Sköna (benmärgskalla) Skåne.

Ser även fram emot kommentarer från forum-gubbar (och gummor om här finns några B))

Ha de
Boogie
ps
Nuvarande setup är lite rörig - lägenhetrenovering ;)
ds

Bifogad fil(er)


Redigerat av bigbadboogie, 09 november 2004 - 21:56.


#81

Postad 09 november 2004 - 23:28

bigbadboogie
  • bigbadboogie
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Någon som vet om Sony syftar på diagonal eller bredd när de säger screen size i sin manual (när man skall räkna på projektionsavstånd)? TV brukar man ju räkna diagonalt men projbild tycker jag det är misnt lika vanligt med bredd? (Varför skriver tillverkarna inte om de syftar på bredd eller diagonal :s )

Hoppas verkligen de menar diagonalen annars kommer projen 2dm för långt fram - mitt i stukaturen ;)

Boogie

Redigerat av bigbadboogie, 09 november 2004 - 23:30.


#82

Postad 09 november 2004 - 23:36

Unregisteredd283b48d
  • Unregisteredd283b48d
  • Amatör

  • 85 inlägg
  • 0
Kolla in:

Projectorcentral

och välj Sony HS51, typ samma....

Där kan du se avstånd och dukstorlek mm. ;)

Redigerat av Unregisteredd283b48d, 09 november 2004 - 23:37.


#83

Postad 10 november 2004 - 10:57

Unregistered47efd78c
  • Unregistered47efd78c
  • Veteran

  • 1 554 inlägg
  • 0
Hehe projector central postade en uppdatering av sin HS51 review:
Uppdaterad info

Som vanligt så lyckades dem göra felreferenser:

As far as further comparison between the Sony HS51 and the Panasonic AE700 is concerned, we are working on two other projectors that feature the same 1280x720 LCD panels as these two units, which are the InFocus Screenplay 5000, the Hitachi PJTX100. My intent is to post overall comparative assessments of all of these units after we've had a chance to go through them all. It will be more efficient to address all of them at once.


Sen när använder HS51 (50) Epsons problemfyllda LCD paneler och inte sina egenutvecklade? ;)

Var bara tvungen att skicka dem ett mail om det...

#84

Postad 10 november 2004 - 13:15

Unregisteredb28e6345
  • Unregisteredb28e6345
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
Är Projectorcentral = Kalle Anka & Co :lol:

Allt oftare dyker det upp fel uppgifter i specarna av olika produkter i deras databas ;)

#85

Postad 11 november 2004 - 13:12

bigbadboogie
  • bigbadboogie
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0

Kolla in:

Projectorcentral

och välj Sony HS51, typ samma....

Där kan du se avstånd och dukstorlek mm.  :D

1000 tack :) - det var en minst sagt värdefull länk.
Började bli lite trött att sitta och räkna på 8 decimaler från Sonys manual ;)

Och enl manualen skall ju kastavstånde vara detsamma.

Boogie - bockar och bugar - man

#86

Postad 11 november 2004 - 21:53

Horrabin
  • Horrabin
  • Lärjunge

  • 402 inlägg
  • 0
Någon som hört något om HS50 har närmat sig Sverige ännu? Den där frakten från Belgien kanske har anlänt nu? Reference Audio har fortfarande texten om att den beräknas komma den 4/11, men jag har inte sett någonstans att den verkar ha anlänt.

Jag vill ju ha den nu! :)

Redigerat av Horrabin, 11 november 2004 - 21:53.


#87

Postad 14 november 2004 - 20:26

JAL
  • JAL
  • Amatör

  • 96 inlägg
  • 0
Här är en bra bild över hur man kan placera HS50.

http://babelfish.alt.....S50/size.html

#88

Postad 15 november 2004 - 08:58

Bullit
  • Bullit
  • Forumräv

  • 724 inlägg
  • 0
Ryktet säger att den är försenad och kommer i slutet av november.

#89

Postad 15 november 2004 - 09:40

Horrabin
  • Horrabin
  • Lärjunge

  • 402 inlägg
  • 0
Vilka rykten? Alltså, var sägs denna information komma från? Från Sony eller någon återförsäljare? Något forum på Internet?

#90

Postad 15 november 2004 - 10:16

Bullit
  • Bullit
  • Forumräv

  • 724 inlägg
  • 0
Uttalande fråm större återförsäljare som jag litar på

#91

Postad 15 november 2004 - 13:07

ted1001
  • ted1001
  • Lärjunge

  • 301 inlägg
  • 0
Är det bara jag som anser att tystnad och utelämnande av leveransdatum är sämre än ett datum som ligger rätt långt fram i tiden?

Det är ju ovissheten som gör att man spanar in konkurrenter istället. Grejjen är dock att det inte finns några konkurrenter till HS50:an. <_< (DLP går helt bort pga regnbågarna)

#92

Postad 15 november 2004 - 18:16

Horrabin
  • Horrabin
  • Lärjunge

  • 402 inlägg
  • 0
Nu har jag varit runt och hört mig för angående leveranstider. Enligt Hemmabio.se (fd Cinema Concept), där jag har lagt min beställning, så kommer de att få in tre stycken på onsdag eller torsdag. Dessa kommer att gå till dem som la beställning först. Sen kollade jag med Reference Audio som hoppades att de skulle få in ett exemplar i slutet av veckan, men de kunde inte lova något. Tydligen skulle det bara komma in en total av 8 stycken HS50 till Sverige i den första omgången. Enligt Jimmy på CC så hade japanska Sony mörkat för svenska Sony och inte angett när projektorerna skulle kunna komma, för tydligen satte produktionen inte igång förrän förra måndagen.

Så grattis till de 8 st som varit först i Sverige att beställa sina ex av HS50, om allt går väl kommer ni få era projektorer denna vecka. :D För oss andra, slöare beställare, så får vi vänta in nästa omgång som förhoppningsvis dyker upp om någon ytterligare vecka. ;)

#93

Postad 15 november 2004 - 19:40

ippo
  • ippo
  • Beroende

  • 1 267 inlägg
  • 0
Förvisso lite OT men iaf...
Är ni inte oroliga för att köpa en produkt när den precis lanseras?
Det borde väl rimligtvis vara lite strul med de första enheterna som kommer ut från produktionen.... Bara en undran! :D

#94

Postad 15 november 2004 - 19:48

Unregistered33cb85c2
  • Unregistered33cb85c2
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Andra omgången av leveranser kommer i mitten av december.Enligt en säljare som varit i kontakt med Sony.

#95

Postad 15 november 2004 - 20:23

Horrabin
  • Horrabin
  • Lärjunge

  • 402 inlägg
  • 0
Ippo: Att utgå från att det är fel på första utskicket för en produkt är väl lite negativt? Nog för att det förekommer att första batcharna är lite svajiga, men att anta att det alltid är så är lite trist. Det enda jag är lite tveksam till är hur produktionsexemplaret kommer att stå sig gentemot den demoversion som jag såg på CC:s projektormässa. Sen behöver det ju inte bara vara första batchen som strular, om jag minns rätt så var LG:s JA20 så buggig att de var tvungen att komma ut med en helt ny version (MKII) och om jag läser om Hitachi TX100 så verkar den fortfarande ha en hel del problem för många. Så även om man väntar är det inte säkert man får en bättre produkt, och då är det lika bra att köra på och förhoppningsvis få vara glad lite innan alla andra fegisar. :D

#96

Postad 15 november 2004 - 20:28

Unregistereda0ef723f
  • Unregistereda0ef723f
  • Mästare

  • 3 439 inlägg
  • 0
Tyckte att förexemplaret på CC-mässan var bra så jag är inte orolig. Sony har ganska hårda tester på produkterna innan de går ut på marknaden.

Sen har jag kontakter inom Sony via jobbet så OM det skulle strula så fixar det sig nog. :D Sonys servicegång kan vara lite varierande, men inga problem enligt mig.

#97

Postad 15 november 2004 - 20:41

Horrabin
  • Horrabin
  • Lärjunge

  • 402 inlägg
  • 0
Jo, bildmässigt tror jag nog att bilden (om något) blir bättre från demoexet till produktionsexet, men det jag är lite osäker över är ljudnivån. För det kändes som att det var långt från några 24dB på demoexet.

PeterM: Bra att veta att du är mannen med kontakter hos Sony om det skulle strula, då kan du räkna med ett PM om det skulle behövas. :D

#98

Postad 17 november 2004 - 15:47

ted1001
  • ted1001
  • Lärjunge

  • 301 inlägg
  • 0
Peter.M: Bra att du är på dom. Ring igen. ;)

#99

Postad 17 november 2004 - 23:27

Unregistered3e8a25cd
  • Unregistered3e8a25cd
  • Beroende

  • 1 114 inlägg
  • 0
Jag har varit i kontakt med den svenska distributören som har ensamrätt på HS50 i Sverige, Wiktors, och de har inget datum för när HS50 kommer. De vet bara att den är försenad.

Har också pratat med Göran Sandberg på Sony och de vet inte heller när den kommer.

Ovanstående gör uttalandet om att CinemaConcept skulle få in 4 st den här veckan lite märkligt. Vad vet de som inte Sony och Wiktors vet?

Tyvärr så är det inte första gången Sony lovar ett datum för en ny projektor som de sen inte kan hålla. Risken är att folk tröttnar på att vänta och köper något annat. :(

#100

Postad 18 november 2004 - 11:03

Unregistered8488b754
  • Unregistered8488b754
  • Lärjunge

  • 447 inlägg
  • 0
Bra att känna till är att Sverige utgör ca 1% av Sonys världsmarknad. :(

/JohnH



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.