Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Sony BDP-S350 och S550

695 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 20 september 2008 - 16:14

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0
Hade två alternativ:

1) Min Yamaha RX-V800 ihop med Sony S550. Skulle då utnyttja dess avkodare och ingångarna på receivern.

2) Ny receiver och den billigare S350. HDMI-ljud till receivern som sköter allt ljud.

Nummer 1 föll bort då S550 enligt uppgift inte avkodar DTS HD MA.

#152

Postad 20 september 2008 - 16:23

Unregistereddcb5bcc8
  • Unregistereddcb5bcc8
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0

Hade två alternativ:

1) Min Yamaha RX-V800 ihop med Sony S550. Skulle då utnyttja dess avkodare och ingångarna på receivern.

2) Ny receiver och den billigare S350. HDMI-ljud till receivern som sköter allt ljud.

Nummer 1 föll bort då S550 enligt uppgift inte avkodar DTS HD MA.

Står det fel i den tekniska specen då eller pratar vi om olika saker?
"http://www.sony.se/p...TechnicalSpecs"

//Tjompan

#153

Postad 20 september 2008 - 16:28

voz
  • voz
  • Lärjunge

  • 468 inlägg
  • 0

Står det fel i den tekniska specen då eller pratar vi om olika saker?
"http://www.sony.se/p...TechnicalSpecs"

Ni pratar om samma sak. Den som lever får se huruvida S550 kommer att kunna avkoda DTS HD MA. Det finns mycket som tyder på att den inte kommer att göra det. Nu har man t.ex. helt tagit bort information om intern avkodning av DTS HD på Sony.com. Se länken nedan.

http://www.sonystyle...s...7&langId=-1

#154

Postad 20 september 2008 - 16:44

JamJam
  • JamJam
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0
Har någon av dessa resume funktion, har någon blu-ray resume? :)

Och då menar jag att man börjar titta på en film, stannar mitt i och stänger av spelaren, slår på den och spelaren kommer ihåg vart man slutat sist.

Redigerat av JamJam, 20 september 2008 - 16:45.


#155

Postad 20 september 2008 - 16:46

Unregistereddcb5bcc8
  • Unregistereddcb5bcc8
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Jaja... Vi får väl se. Lite dålig stil är det iaf. att göra om grejorna (om dom nu gjort det) så här nära lev.datum, men vad gör man? Nu blir det en S550 ändå!

//Tjompan

#156

Postad 20 september 2008 - 17:08

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Har någon av dessa resume funktion, har någon blu-ray resume? :)

Och då menar jag att man börjar titta på en film, stannar mitt i och stänger av spelaren, slår på den och spelaren kommer ihåg vart man slutat sist.

Jodå, jag provade detta precis med min S350 och det funkar både med BD och DVD.

#157

Postad 20 september 2008 - 17:17

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

  • 1 029 inlägg
  • 0
Enligt Dustin.se...(De kanske får ändra i texten eller så stämmer det..)

BDP-S550 har även inbyggd DTS-HD Master Audio-dekoder och en 7.1 analog ljudutgång

#158

Postad 20 september 2008 - 18:09

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0
"...Dolby® TrueHD internal decoding and bitstream output via HDMI™ for the Dolby TrueHD and dts®-HD (Master Audio and High Resolution Audio)..."

Ja det här lutar ju verkligen mot att den visade sig vara för långsam för att hinna med att avkoda DTS HD MA-ljudet. Man får inte glömma att S550 har en senare release än S350 så dom kan ha kämpat med det in i det sista. Kanske med en FW-uppgradering senare?

Men jag ville inte offra MA-ljudet så jag fick köpa en ny receiver och spara en tusenlapp på spelaren.

#159

Postad 20 september 2008 - 18:43

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0

Jodå, jag provade detta precis med min S350 och det funkar både med BD och DVD.

Jag får det inte att fungera på Men in Black. Det kanske är olika för olika filmer; att en del stödjer det och andra inte?

Hur gjorde du?

Det finns i alla fall menyval som heter "Spela" resp "Spela från början" i S350:ans egna meny. Saknar verkligen att kunna göra paus på ett enkelt sätt så som jag kan på min Panasonic S49.

Redigerat av Micleg, 20 september 2008 - 18:45.


#160

Postad 20 september 2008 - 18:57

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Jag får det inte att fungera på Men in Black. Det kanske är olika för olika filmer; att en del stödjer det och andra inte?

Hur gjorde du?

Det finns i alla fall menyval som heter "Spela" resp "Spela från början" i S350:ans egna meny. Saknar verkligen att kunna göra paus på ett enkelt sätt så som jag kan på min Panasonic S49.

Jag tryckte bara på play när den visade grundmenyn efter uppstarten.

#161

Postad 20 september 2008 - 19:05

Micleg
  • Micleg
  • Forumräv

  • 503 inlägg
  • 0
Du menar skivans grundmeny? Eller menar du HOME-menyn?

#162

Postad 20 september 2008 - 19:31

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Du menar skivans grundmeny? Eller menar du HOME-menyn?

HOME-menyn heter den nog, dvs spelarens egen grundmeny.

#163

Postad 21 september 2008 - 10:29

MrSmetana
  • MrSmetana
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Har lite beslutsångest angående vilken blu-ray spelare man ska välja! S550 har alltså 7.1-kanalig analog utgång, men kan man bara dra nytta av det om man har en ny förstärkare? Jag har en Yamaha RX-V2400RDS som är några år gammal. Yamaha RX-V2400RDS Den har ex inte hdmi och endast DD & DTS tror jag. Kan jag inte få ut maximalt ljud från en blu-ray spelare då? Är lite nybörjare på sånt här så ni får ursäkta om jag ställer dumma självklara frågor.. :-/ Vet inte ens hur jag ska koppla ljudet för bästa effekt - analog, coaxial eller optisk? Kan tillägga att jag tänker köra på en 50LGPG7000 som ska inhandlas snart och jag vill ha en spelare som funkar bra till både blu.ray, dvd och musik..

#164

Postad 21 september 2008 - 11:07

Unregistered5cf1b4b0
  • Unregistered5cf1b4b0
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0
Det är 550 som gäller om du inte har en nyare reciever med de nyare ljudformaten. Kolla bara att din Yamma går att köra analogt.
En annan lösning kunde vara att byta reciever till en nyare som klarar att koda av HD-upplöst ljud,Yamaha har väl 663 för runt 5000 om du är insnöad på det märket,annars var det nån butik som sålde Onkyo 606 för samma pengar.
Gör du det kan du köpa Sony 350 för 3000 kr
Du borde kunna få nåra tussingar för din nuvarande reciever så det borde inte bli så mycket dyrare.
Vad jag läst på bla detta forum är att det blir bättre ljud via HDMI än analogt.
Sen var det väl inte säkert att 550 skulle kunna koda av DTS -HD.

#165

Postad 21 september 2008 - 11:25

MrSmetana
  • MrSmetana
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0

Det är 550 som gäller om du inte har en nyare reciever med de nyare ljudformaten. Kolla bara att din Yamma går att köra analogt.
En annan lösning kunde vara att byta reciever till en nyare som klarar att koda av HD-upplöst ljud,Yamaha har väl 663 för runt 5000 om du är insnöad på det märket,annars var det nån butik som sålde Onkyo 606 för samma pengar.
Gör du det kan du köpa Sony 350 för 3000 kr
Du borde kunna få nåra tussingar för din nuvarande reciever så det borde inte bli så mycket dyrare.
Vad jag läst på bla detta forum är att det blir bättre ljud via HDMI än analogt.
Sen var det väl inte säkert att 550 skulle kunna koda av DTS -HD.


Verkar som min förstärkare har 7.1 analoga utgångar så s550 borde nog passa bäst. Kan någon bekräfta att yamana rx-v2400 har 7.1 analoga utgångar då jag inte har så bra koll? Blir det bäst ljud om man använder det analoga då, eller är optisk eller koaxial att föredra? Undrar även om man kan välja att endast använda 5.1 analog och lämna 2 utgångar tomma? Har iofs 7 högtalare som jag kan använda men vet inte hur jag ska placera dom i rummet.. (2 black diamond, 4 image 11, 1 image 21)

Måste förresten inte filmerna ha 7.1 ljud för att de 2 extra högtalarna ska komma till nytta? Tycker jag oftast ser 5.1 på filmerna..

#166

Postad 21 september 2008 - 14:03

Unregistered5cf1b4b0
  • Unregistered5cf1b4b0
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0
Du kommer inte att kunna utnyttja HD-upplöst ljud med coaxial el optisk. Du kan strunta i att koppla in alla 7 om du vill men du missar ju iofs då c.surround.
Har själv bara 5.1 för tillfället,får se om regeringen tillåter 2 st högtalare till. Hotet mot välljud.........Fru talman!

#167

Postad 21 september 2008 - 15:36

Ritsch
  • Ritsch
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Köpte en S350 idag på Clas Ohlson. Jag frågade om filmerna Batman Begins och Blood Diamond följer med. De visste inte men ska ta reda på det. Det är inte viktigt för mig men roligt ändå att få några filmer på köpet.

Jag köpte även Clas Ohlsons bästa 1 meter HDMI- kabel för 199 kr. Riktigt gedigen med metall runt kontakterna. Rekommenderas! Funkar utmärkt kopplad till Onkyo 805 med "bitstream".

Det gick snabbt att ställa in och komma igång, inga problem alls. Jag har inte tittat så mycket men vad jag kan avgöra är bilden mycket bra. Både Bluray och DVD på min 42 tum HD- ready plasma Fujitsu Siemens PQ 42 (ca 2 år gammal) fungerar bra.

Mycket bra "tryck" i ljudet.

Äger man en receiver som klarar att avkoda samtliga nya ljudformat så är S350 bra köp.

Jag har inget att jämföra med men jag är i alla fall nöjd med köpet. Det är min första HD- spelare.

CD- ljudet är förvånansvärt bra.

Redigerat av Ritsch, 21 september 2008 - 15:37.


#168

Postad 22 september 2008 - 00:28

Schonas
  • Schonas
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

Köpte en S350 idag på Clas Ohlson. Jag frågade om filmerna Batman Begins och Blood Diamond följer med. De visste inte men ska ta reda på det. Det är inte viktigt för mig men roligt ändå att få några filmer på köpet.

Jag köpte även Clas Ohlsons bästa 1 meter HDMI- kabel för 199 kr. Riktigt gedigen med metall runt kontakterna. Rekommenderas! Funkar utmärkt kopplad till Onkyo 805 med "bitstream".

Det gick snabbt att ställa in och komma igång, inga problem alls. Jag har inte tittat så mycket men vad jag kan avgöra är bilden mycket bra. Både Bluray och DVD på min 42 tum HD- ready plasma Fujitsu Siemens PQ 42 (ca 2 år gammal) fungerar bra.

Mycket bra "tryck" i ljudet.

Äger man en receiver som klarar att avkoda samtliga nya ljudformat så är S350 bra köp.

Jag har inget att jämföra med men jag är i alla fall nöjd med köpet. Det är min första HD- spelare.

CD- ljudet är förvånansvärt bra.

Kul att det börjar komma in lite användarrecensioner av S350:an, Ritsch omdöme bådar ju gott för denna "billiga" Sony. Extra kul är det ju om den även klarar av cd ljudet ok, för det slinker ju in några gamla hederliga cd skivor då och då!!

#169

Postad 22 september 2008 - 10:20

Unregistered5cf1b4b0
  • Unregistered5cf1b4b0
  • Forumräv

  • 719 inlägg
  • 0
Jag är än så länge helnöjd med 350,bättre bild än jag väntat mig på dvd oxå. Väldigt skönt oxå att man kunde stänga av blå skenet runt skivsläden.
Den där clas olhsson HDMI-kabeln,är det "Strykjärnssladdsvarianten" du menar? Finns den i längden 8 meter utan kvallförlust?

#170

Postad 22 september 2008 - 10:31

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Köpte en S350 idag på Clas Ohlson. Jag frågade om filmerna Batman Begins och Blood Diamond följer med. De visste inte men ska ta reda på det. Det är inte viktigt för mig men roligt ändå att få några filmer på köpet.

Jag mailade CO's kundtjänst och fick svar för en stund sedan att "de inte hade detta erbjudande". Det verkar ändå lite konstigt att både Dustin och Netonnet har exakt samma erbjudande, så man kan tycka att det är Sony i Sverige som ligger bakom det. I så fall borde det väl gälla alla återförsäljare? Den spelare jag köpte från CO kommer via Sony i Sverige så de parallellimporterar inte (som skulle kunna vara anledningen). Vore intressant att höra vad du får för svar från dem.

Redigerat av hakanh65, 22 september 2008 - 10:31.


#171

Postad 22 september 2008 - 10:36

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0
Sony har gett ut en ny bruksanvisning till S350:
http://www.sony.se/p...pageType=manual
Värt att notera är att info om BD-live är inlagt på sidan 32. Jag har i övrigt inte jämfört med den gamla men det kanske är fler saker som är ändrade. Frågan är nu när ny fw dyker upp?

Redigerat av hakanh65, 22 september 2008 - 10:37.


#172

Postad 22 september 2008 - 14:16

Natal
  • Natal
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0
Hämtade min S350 idag , inga filmer följde med i kartongen.
Enl affären så skall man registrera sig med en cd-skiva som följde med för att få filmerna utskickade , provade det alldeless nyss fick det inte att funka.
Bifogad fil  reg_filmer_sony.JPG   145,65K   2 Antal nerladdningar
http://www.audioart....rtId=SON-BDP350

Först så stod det att kampanjen har gått ut (tror det gällde s300 inte s350) sen försöktejag registrera mig på sony style, valde s350 i rullistan skrev in alla uppgifter skulle sedan gå vidare "Fel modellkod" kom upp ?

Någon som vet vad som gäller med filmerna ?

Ringde sony, dom sa att kampanjen har gått ut (för s-300) visade det sig. Dom visste ingenting om en ny kampanj för s350.

Redigerat av nATAL, 22 september 2008 - 14:38.


#173

Postad 22 september 2008 - 14:42

Ritsch
  • Ritsch
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0

Jag är än så länge helnöjd med 350,bättre bild än jag väntat mig på dvd oxå. Väldigt skönt oxå att man kunde stänga av blå skenet runt skivsläden.
Den där clas olhsson HDMI-kabeln,är det "Strykjärnssladdsvarianten" du menar? Finns den i längden 8 meter utan kvallförlust?


Ja det är "strykjärnssladdsvarianten", den med kabelstrumpa. Jag vet inte om den finns i 8 meter.

Jag håller med dig om att bild med DVD är riktigt bra.

Det blå skenet är föredömligt svagt och neutralt. Tyvärr är siffrorna på displayen för små och ljuset för svagt. Det tycker jag är en av få nackdelar.

#174

Postad 22 september 2008 - 14:54

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Den där clas olhsson HDMI-kabeln,är det "Strykjärnssladdsvarianten" du menar? Finns den i längden 8 meter utan kvallförlust?

http://www.clasohlso...spx?id=45596827

#175

Postad 22 september 2008 - 15:00

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Tyvärr är siffrorna på displayen för små och ljuset för svagt. Det tycker jag är en av få nackdelar.

"Systeminställning -> Dämpad belysning -> Ljus" löser ljuset men storleken går det inte att göra något åt. ;)

Först så stod det att kampanjen har gått ut (tror det gällde s300 inte s350) sen försöktejag registrera mig på sony style, valde s350 i rullistan skrev in alla uppgifter skulle sedan gå vidare "Fel modellkod" kom upp ?

Jag fick samma fel. Antagligen något som missats i uppdateringen av reg-sidorna.

#176

Postad 22 september 2008 - 15:14

Natal
  • Natal
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0

Jag är än så länge helnöjd med 350,bättre bild än jag väntat mig på dvd oxå. Väldigt skönt oxå att man kunde stänga av blå skenet runt skivsläden.
Den där clas olhsson HDMI-kabeln,är det "Strykjärnssladdsvarianten" du menar? Finns den i längden 8 meter utan kvallförlust?


Det där blå skenet , du menar ovanför blu-ray märket ? Tycker min lyser mera vitt än blått ?

Vart stänger du av/på det någonstans ?

#177

Postad 22 september 2008 - 15:18

Ritsch
  • Ritsch
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Jag ska förtydliga angående displayen.

1) Det finns en tunn lysande "list" på luckan som döljer skivsläden, lyser som dekoration. Det tycker jag är föredömligt svagt och irriterar inte.

2) Siffrorna i displayen har tyvärr samma svaga sken som dekorationsljuset. Det är nästan helt omöjligt (ändrar till svårt att se, det går om man anstränger sig lite) att se vad som står på 3-4 meters avstånd. Det kan väl i och för sig vara bra när man ser på film att siffrorna inte lyser ilsket blått. Jag tittar sällan på displayen men det kan väl ändå vara bra att se vad som står vid t ex spelning av mp3 och cd.



Det är mer åt vitt än blått.

Man går in under systeminställningar och ändrar.

Redigerat av Ritsch, 22 september 2008 - 15:51.


#178

Postad 22 september 2008 - 15:51

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

2) Siffrorna i displayen har tyvärr samma svaga sken som dekorationsljuset. Det är nästan helt omöjligt att se vad som står på 3-4 meters avstånd. Det kan väl i och för sig vara bra när man ser på film att siffrorna inte lyser ilsket blått. Jag tittar sällan på displayen men det kan väl ändå vara bra att se vad som står vid t ex spelning av mp3 och cd.

Har du verkligen ändrat den inställningen? Det finns 3 val:
- Ljus (stark belysning)
- Mörk (svag belysning)
- Av (släckt under uppspelning, annars svag belysning)

#179

Postad 22 september 2008 - 15:53

Ritsch
  • Ritsch
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Jag har ljus inställning.

Det kanske är lättare att se vad som står om det är mörkt i rummet men just nu är dagsljuset påtagligt.

Men jag kanske ska fundera på att skaffa mig glasögon ;)

Inget stort problem med display och att kunna läsa vad som står. Jag tycker bara att de kunde haft något starkare ljus som val. Men det är möjligt att just mitt exemplar har för dålig belysning men inget jag kommer att reklamera tror jag.

Redigerat av Ritsch, 22 september 2008 - 16:00.


#180

Postad 23 september 2008 - 02:48

Schonas
  • Schonas
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0
Roade mig med att läsa lite användar recensioner av S350 på Cnet.com och det verkar som att så gott som alla är nöjda med spelaren, med undantaget dom som saknar mp3 uppspelningen. Detta ser jag själv inte som en så stor nackdel.

Jag har ju själv var inne på att vänta in Panasonicen BD35 innan jag bestämde vilken av dessa två jag ska köpa. Men frågan är om det är värt att vänta, för efter ha läst det som finns om BD35 så har jag fått känslan att den inte skulle prestera eller ha något som inte S350:an har. Vad tror ni?

Sen ni som letar runt efter Spelare+filmerbjudandet, kan jag tipsa att Hifi-punkten i Skövde säljer S350:an tillsammans med Blood diamond och Batman begins för 3 290 kr. Dom har även Internetbutik!

Redigerat av Schonas, 23 september 2008 - 02:59.


#181

Postad 23 september 2008 - 08:12

Natal
  • Natal
  • Lärjunge

  • 449 inlägg
  • 0
http://xs.sonyfactor...m/BDPROMOTERMS/

Väljer man tex UK så finns det en promotion för s350,s550.
Men för Sverige så finns det bara för s300,s500.

Kanske inte är uppdaterat, får hoppas på det.

#182

Postad 23 september 2008 - 08:34

Svante Skoog
  • Svante Skoog
  • Guru

  • 6 423 inlägg
  • 0

det verkar som att så gott som alla är nöjda med spelaren, med undantaget dom som saknar mp3 uppspelningen.


Höh??
Denna spelare ska ju klara MP3?

#183

Postad 23 september 2008 - 10:52

peggen
  • peggen
  • Lärjunge

  • 430 inlägg
  • 0

Jag har ju själv var inne på att vänta in Panasonicen BD35 innan jag bestämde vilken av dessa två jag ska köpa. Men frågan är om det är värt att vänta, för efter ha läst det som finns om BD35 så har jag fått känslan att den inte skulle prestera eller ha något som inte S350:an har. Vad tror ni?

Jag har själv ungefär samma funderingar. En klar fördel för mig är att Sony S350 kan skicka ut bilden från vanlig DVD i 480i/576i över HDMI, något som jag inte tror Panasonicen kan. Då kan jag låta min förstärkare skala upp och de-interlaca bilden, vilket den säkerligen gör bättre med sitt Reon-chip.
Det som talar mot Sonyn är att det finns vissa rapporter om att bilden från BD är försämrad mot tidigare modell. Den använder en nytt chip från Nec som kan vara förklaring till det. Då finns det större hopp om om storebror S550 som troligen har en uppdaterad version av Sigmas chip. Frågan är om den kan skicka ut 480i/576i över HDMI.
Sen vill jag se trovärdiga tester hur bra Panasonicen är på att skala upp och de-interlaca bilden från vanlig DVD på de nya spelarna. De tidigare var tydligen inget vidare, men de nya kanske är bättre.
I övrigt ser jag ingen påtaglig för eller nackdel för någon av dom.

#184

Postad 23 september 2008 - 16:30

Schonas
  • Schonas
  • Användare

  • 149 inlägg
  • 0

Höh??
Denna spelare ska ju klara MP3?


Jo det är sant kollade på Sony egna hemsida och där visade dom att den ska klara Mp3 uppspelning, men det kanske bara är den amerikanska varianten (som recenseras på Cnet.com) som saknar MP3!
Någon som äger en S350 här i Sverige kan säker reda ut frågan...

#185

Postad 23 september 2008 - 19:04

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Fick hem Sony´s High Definition tidning idag. Där står det klart och tydligt att S550 har inbyggd dekoder för ALLA ljudformat, hur ska dom ha det egentligen. Någon som vet med säkerhet hur om den kan koda DTS-HD MA?

#186

Postad 24 september 2008 - 18:23

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0
Jag undrade lite över varför inte min S350 inte ser blå ut på fronten eller ger ett blått sken som någon skrivit och just konstaterat att Clas Ohlson har sålt en BDPS350B.EC2 till mig. Någon som vet vad som skiljer mot den vanliga apparaten? Är det bara utseendet? Jag hittar ingen info på sony.com om just denna variant. Jag är väl nöjd ändå för den svarta spelaren passar bra ihop med övriga burkar.

#187

Postad 24 september 2008 - 20:31

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

Jag undrade lite över varför inte min S350 inte ser blå ut på fronten eller ger ett blått sken som någon skrivit och just konstaterat att Clas Ohlson har sålt en BDPS350B.EC2 till mig. Någon som vet vad som skiljer mot den vanliga apparaten? Är det bara utseendet? Jag hittar ingen info på sony.com om just denna variant. Jag är väl nöjd ändå för den svarta spelaren passar bra ihop med övriga burkar.


BDPS350B.EC2 är bara artikelnumret... samma spelare.

#188

Postad 24 september 2008 - 20:40

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

BDPS350B.EC2 är bara artikelnumret... samma spelare.

Det är nog inte samma spelare. Om man ser på bilderna som finns så är fronten blå men på min finns inte ens en tendens till blå färg. Dessutom finns en handlare på Internet som säljer båda varianterna, ClickOK, som har lagt till ordet "black" på den med ovanstående beteckning. Finns det någon med blå spelare här på forumet?

#189

Postad 24 september 2008 - 20:47

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Det blå skenet är föredömligt svagt och neutralt.

Ritsch:
Din front är alltså blå?

#190

Postad 24 september 2008 - 21:05

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0

Det är nog inte samma spelare. Om man ser på bilderna som finns så är fronten blå men på min finns inte ens en tendens till blå färg. Dessutom finns en handlare på Internet som säljer båda varianterna, ClickOK, som har lagt till ordet "black" på den med ovanstående beteckning. Finns det någon med blå spelare här på forumet?


Då kanske dom har bytt front helt enkelt, men antagligen exakt samma maskin menar jag.

Skulle vara korkat av SONY att skicka ut en nu modell med exakt samma namn men med annat innehåll.

#191

Postad 24 september 2008 - 21:12

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Då kanske dom har bytt front helt enkelt, men antagligen exakt samma maskin menar jag.

Skulle vara korkat av SONY att skicka ut en nu modell med exakt samma namn men med annat innehåll.

Jo, det stämmer säkert att innehållet är detsamma, men det är ju i så fall lika korkat att inte skilja modellerna åt om de har olika färg. Sony nämner inget om detta på sina websidor (har kollat US och UK också). Som det är nu så visar Clas Ohlson en blå spelare på sin hemsida men jag fick en svart (utan något mystiskt sken). Det kan ju vara så att man vill veta vilken färg man får.

#192

Postad 24 september 2008 - 21:39

thetias
  • thetias
  • Mästare

  • 2 965 inlägg
  • 0
Ja det är en rejäl blunder, tänk om du hade bestämt dig för den med blå lucka för att du tyckte den var så läcker.

#193

Postad 25 september 2008 - 11:04

KJE
  • KJE
  • Beroende

  • 1 076 inlägg
  • 0
Skönt att man kan slippa den blåaktiga luckan ;)

Redigerat av KJE, 25 september 2008 - 11:04.


#194

Postad 25 september 2008 - 11:12

Svante77
  • Svante77
  • Wannabe

  • 33 inlägg
  • 0
Såg att Batman Begins och Blood Diamond följer med om man köper 350:n på NetOnNet.

#195

Postad 25 september 2008 - 11:24

TheFox
  • TheFox
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
Nu blir jag lite fundersam. I flera av forumets inlägg har det talats om att en eller båda av de nya BDP-spelarna skulle klara att spela MP3. När jag går in på Sonys webbsida och tittar på den tekniska specen av de bägge spelarna så finner jag ingen uppgift som tyder på att den funktionen skulle finnas. Någon av er lyckliga innehavare av 350 eller 550 som kan tänkas ge lite klarhet i den här frågan en gång för alla? Jag har svårt att tänka mig att Sony skulle "glömma" att redogöra för en sådan funktion på sin egen webbsida...

#196

Postad 25 september 2008 - 11:46

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Nu blir jag lite fundersam. I flera av forumets inlägg har det talats om att en eller båda av de nya BDP-spelarna skulle klara att spela MP3. När jag går in på Sonys webbsida och tittar på den tekniska specen av de bägge spelarna så finner jag ingen uppgift som tyder på att den funktionen skulle finnas. Någon av er lyckliga innehavare av 350 eller 550 som kan tänkas ge lite klarhet i den här frågan en gång för alla? Jag har svårt att tänka mig att Sony skulle "glömma" att redogöra för en sådan funktion på sin egen webbsida...

Det verkar inte som om de glömt redovisa för den funktionen eftersom mp3 inte verkar funka. Jag har nu testat med ett antal olika mp3-böcker i min S350 och ingen av dem fungerar. Vet dock inte om det bara har med ev DRM-skydd att göra. Just det faktum att "mp3" inte heller nämns med ett ord i bruksanvisningen (sökte i pfd:en) gör ju att man kan misstänka att det inte går. Man kan dock tycka att de kunde nämnt det under rubriken "Skivor som inte går att spela" tillsammans med HD-DVD, VCD och PhotoCD.

Redigerat av hakanh65, 25 september 2008 - 11:53.


#197

Postad 25 september 2008 - 17:58

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2 842 inlägg
  • 0
Sony har släppt en uppdatering till BDP-S350 som ger spelaren stöd för BD-Live funktionalitet.

What does this do?
This utility updates the BDP-S350 firmware to version 010, and adds BD-Live capability. Please see below for additional information.

Improvements over firmware version 007:

Adds BD-Live functionality.
Notes:
BD-Live allows you to enjoy additional content and services while playing a BD-Live capable disc.
For optimal performance, we recommend that you use a Broadband Internet connection to access BD-Live content and services.
BD-Live content and services require external USB flash memory (sold separately) for local storage.
Improves BD-Java compatibility to enhance interactivity with some BD-ROMs.
Additional improvements over original firmware:

Improves BD-Java compatibility to enhance interactivity with some BD-ROMs.
Improves sensitivity to the Remote Commander® signal while the player is in stand-by mode.


Källa: eSupport

Edit: För US maskiner

Redigerat av lobo, 25 september 2008 - 17:58.


#198

Postad 25 september 2008 - 20:17

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0

Sony har släppt en uppdatering till BDP-S350 som ger spelaren stöd för BD-Live funktionalitet.



Källa: eSupport

Edit: För US maskiner

Man hittar faktiskt en uppdatering på sony.se så det verkar som om den är allmän. När jag försöker göra en nätverksuppdatering i burken så säger den "redan uppdaterad" men jag antar att de inte har lagt in imagen för en sådan uppdatering än. Någon som har hämtat den från sony.se?

Redigerat av hakanh65, 25 september 2008 - 20:18.


#199

Postad 25 september 2008 - 21:12

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

  • 874 inlägg
  • 0
Nu har jag uppdaterat till version 010 på min S350. Hoppas det gick bra. :P

#200

Postad 26 september 2008 - 12:08

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0

BDPS350B.EC2 är bara artikelnumret... samma spelare.


Pratade precis med Sony Center och tydligen ska B:et i produktnamnet visa att det är en "Black" färg på spelaren. LB (lightblue) visar att spelaren är blå istället.
S550 kommer att kosta 3.999:- och den kommer att klara DTS-HD MA i spelaren enligt dem.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.