Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

PS3 - XBox 360 - Wii

161 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#51

Postad 14 december 2008 - 16:15

leopodus
  • leopodus
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0

Känns som gamla modeller eller problem som går att lösa. Vilken sida?


Tjena Zoiler.

Ja du, det glömde jag kolla upp. Men säkerligen är det äldre modeller som du säger.
Jag var i flera butiker, SiBA, Game, OnOff, ElGiganten, Expert och frågade försäljarna där om XBox 360.
Alla sade att de nyare modellerna är bättre fast trots det så kan det ju självklart uppstå RROD.

Visst kan det ske problem med Wii och PS3 också, men om man kollar efter så är det egentligen bara 360 som fått den kända titeln "RROD" och det är av en anledning. Hehe. Jag har varken läst om PS3 eller Wii som haft något sådant problem. Det är iallafall plus ett på både Wii och PS3 för att man slipper glo på den där lampan och vänta på röd belysning.

Peace on you Zoiler! Respekt för hur många inlägg du har. Hehe :blush:

#52

Postad 14 december 2008 - 16:25

leopodus
  • leopodus
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0

skall möta detta lite granna

de flesta spel som finns till ps3/360 finns inte till pc, det är inte "med bättre grafik om så önskas" ta bara gta4 som senaste exempel eller att gow2 inte kommer släppas till pc, själv så skulle jag aldrig byta ut varken min ps3 eller min 360 för att köra på pc, speciellt inte min 360 där majoriteten av min tvspelstid läggs, anledningen är polare som har xbox 360+xbox live


Ute i butikerna, på hyllorna, har jag sett precis samma spel till PC som till 360 och PS3 - Iallafall de flesta.
Call of Duty, Need for speed, Tomb Raider, Quantum of Solace och fler nya titlar, exempelvis.

Mario Galaxy, Zelda: Twilight, Metroid, Mario Kart, Mario Party, osv, lär man aldrig hitta till datorn. Nintendo Kör ju sitt eget race vilket är lite kul. Då kan man köpa TV-spel och gilla läget. PS3 känns som mediacenter och xbox känns som en pc för min del. Det är bara jag.

Nyare datorer har lika bra om inte bättre grafik än 360 och PS3. Iallafall kommer du hitta samma spel och då är det samma grafik till PC som till PS3 och 360.

(detta är inte fanboism eller liknande, utan mina åsikter) har ägt 4st wii i omgångar, sålt pga av spelbrist, dvs brist på bra spel, skall man köra små sportspel och små intressanta smålir så är den helt ok på det, men det är inte för mig, jag vill spela stora snygga bra spel och då funkar inte wii för mig, alls... lånar syrrans nästa gång det kommer ett lir jag är intresserad av, för det släpps väldigt få bra spel till wii

och spelmängden wii kontra ps3, när det gäller bra spel så vinner ps3 överlägset där

/Daniel


Är det inte lite roligt att du haft fyra st Wii och sålt varje gång? Då har du trots allt saknat Wii varje gång alltså, eller var det en siffra du lekte fram bara?

Vill jag spela stora, snygga ocu bra spel köper jag samma spel som finns till 360 och PS3 och lirar de på PC. Det roliga är att de dessutom är billigare till PC. Bara att införskaffa en liknande handkontroll till datorn.

#53

Postad 14 december 2008 - 16:45

Unregistered55d29377
  • Unregistered55d29377
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0

De flesta spel som finns till 360 och PS3 finns även till PC med bättre grafik om så önskas.

Multispelen brukar ju komma till alla konsoler samt pc.

Bland de exklusiva 360spelen så brukar de flesta komma även till pc, däremot så ska du inte räkna med att de exklusiva PS3spelen kommer till pc. Metal Gear Solid, Uncharted, Resistance 1 & 2, Motorstorm 1 & 2, Ratchet & Clank, Little Big Planet, Gran Turismo Prologue, Valkyria Chronicles, Wipeout HD, Warhawk, Haze och de kommande Killzone 2, Gran Turismo 5, MAG, Uncharted 2, God Of War 3, Heavy Rain mfl lär du inte kunna spela på pc.

Redigerat av Unregistered55d29377, 14 december 2008 - 16:51.


#54

Postad 14 december 2008 - 16:47

Erikanen
  • Erikanen
  • Wannabe

  • 32 inlägg
  • 0

Jag la ner tanken på xbox 360.

Var inne på deras sida igår och läste hur många trådar som helst som heter ex "strul med xbox 360", "xbox 360 ur funktion" och "RROD?". Det fanns tusentals personer och alla av de har inom 6-18 månader lämnat in sin xbox minst 1-3 ggr.

Det sägs att den nya Jasper (denna har vit färg på skivläsaren) skall vara bättre - sedan finns det även annat man kan kolla in på baksidan av konsolen för att säkerställa att det är en Jasper. Den ska tydligen bidra till mindre överhettning - men fortfarande icke säkert att man ej kommer få RROD. Jag orkar inte sitta och vänta på att sådant ska ske.

Valde en Wii istället. Nöjd kund - än så länge. Men lycka till hur än du väljer!


Du är verkligen ute efter att bekräfta ditt köp. Jag tycker dina kommentarer om att man kan köpa samma spel till PC som till konsollerna xbox 360 och PS3 och få bättre grafik inte tillhör de smartaste av kommentarer. Det är klart att det är så.. men då får man också lägga en del på sin PC (bra bit över en konsol).. och det är långt ifrån idealiskt att använda till TV:n från datorn i många hem. Jag har spelat Wii en gång och jag kan inte förstå marknaden... men vi tycker ju alla olika. Kul för Nintendo eftersom man kan sälja en så tekniskt underlägsen maskin för en bra bit över tvåtusen.. och folk köper det?? Det där rörmokaren Mario är som MCdonalds clownen en plågsamt irriterande marknadsföringsprodukt.

#55

Postad 14 december 2008 - 16:51

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 963 inlägg
  • 0
Leopoldus: En handkontroll och en tillräckligt kraftfull dator (och det är inte billigt, jämfört med en konsol).

Jag spelar på konsol för att det är så mycket enklare, jag slipper hålla på och krångla med drivrutiner och sånt skit. Och att jag tycker det är skönare att sitta i soffan med en handkontroll istället för framför datorn med mus och tangentbord. Och för att slippa hålla på med dyra uppgraderingar till datorn hela tiden (såna äter lätt upp skillnaden i pris). Och för att Live fungerar så bra.

#56

Postad 14 december 2008 - 17:02

leopodus
  • leopodus
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0

Multispelen brukar ju komma till alla konsoler samt pc.

Bland de exklusiva 360spelen så brukar de flesta komma även till pc, däremot så ska du inte räkna med att de exklusiva PS3spelen kommer till pc. Metal Gear Solid, Uncharted, Resistance 1 & 2, Motorstorm 1 & 2, Ratchet & Clank, Little Big Planet, Gran Turismo Prologue, Valkyria Chronicles, Wipeout HD, Warhawk, Haze och de kommande Killzone 2, Gran Turismo 5, MAG, Uncharted 2, God Of War 3, Heavy Rain mfl lär du inte kunna spela på pc.


Jag håller med dig. Sony har en hel del egna spel. PS är känd för sina titlar. Men man kan inte sitta och säga att XBox inte har samma spel som PC då det endå är Microsoft som står bakom bägge, eller hur?

Sedan kanske man tycker det är roligare att sitta framför ett tv-spel och spela dessa än att sitta framför pcn, självklart!

#57

Postad 14 december 2008 - 17:04

adude
  • adude
  • Forumräv

  • 654 inlägg
  • 0

Kul för Nintendo eftersom man kan sälja en så tekniskt underlägsen maskin för en bra bit över tvåtusen.. och folk köper det?? Det där rörmokaren Mario är som MCdonalds clownen en plågsamt irriterande marknadsföringsprodukt.


vilken dålig kommentar

#58

Postad 14 december 2008 - 17:08

leopodus
  • leopodus
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0

Du är verkligen ute efter att bekräfta ditt köp. Jag tycker dina kommentarer om att man kan köpa samma spel till PC som till konsollerna xbox 360 och PS3 och få bättre grafik inte tillhör de smartaste av kommentarer. Det är klart att det är så.. men då får man också lägga en del på sin PC (bra bit över en konsol).. och det är långt ifrån idealiskt att använda till TV:n från datorn i många hem. Jag har spelat Wii en gång och jag kan inte förstå marknaden... men vi tycker ju alla olika. Kul för Nintendo eftersom man kan sälja en så tekniskt underlägsen maskin för en bra bit över tvåtusen.. och folk köper det?? Det där rörmokaren Mario är som MCdonalds clownen en plågsamt irriterande marknadsföringsprodukt.


Vad pratar du om? Jag har haft Wii ett litet tag. Knappt testat den. Varför skulle jag sitta och bekräfta mitt köp.

Jag sitter varken och skyddar det ena eller andra. Jag berättar bara varför jag väljer Wii istället för de andra konsolerna och det är just för att Nintendo är den som har egna spel och som just är vad man ska kalla tv-spel. XBox för mig är på något sätt av en PC - även om jag tycker den också är grym.

För övrigt, de flesta i dags läget har ju en bra dator, detta pga studier exempelvis. Bra dator idagsläget kan du få för 4000 kr. Den lär ha grafik som du är mer än nöjd med.

Redigerat av Zoiler, 14 december 2008 - 20:17.


#59

Postad 14 december 2008 - 18:29

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0

Kul för Nintendo eftersom man kan sälja en så tekniskt underlägsen maskin för en bra bit över tvåtusen.. och folk köper det?? Det där rörmokaren Mario är som MCdonalds clownen en plågsamt irriterande marknadsföringsprodukt.

Ja man kan ju inte gilla allt eller hur? Men kunde inte låta bli att fastna på kommentaren om Wii är dyr för det är tekniskt underlägsen. Inte för att jag vill att du ska förstå men för att ge dig en bild som kan göra det enklare är att det finns tydligen en hel del människor som köper saker och värderar det baserad på underhållnings nivån före den tekniska egenskaperna. Vilket jag personligen inte tycker låter speciellt märkligt.

Sen undrar jag generellt med er som anser att grafiken är "ful" på Wii om ni verkligen menar att den är ful eller ni bara använder fel ord och menar egentligen "lågupplöst". Undrar bara av ren nyfikenhet.

#60

Postad 14 december 2008 - 20:09

leopodus
  • leopodus
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0

Ja man kan ju inte gilla allt eller hur? Men kunde inte låta bli att fastna på kommentaren om Wii är dyr för det är tekniskt underlägsen. Inte för att jag vill att du ska förstå men för att ge dig en bild som kan göra det enklare är att det finns tydligen en hel del människor som köper saker och värderar det baserad på underhållnings nivån före den tekniska egenskaperna. Vilket jag personligen inte tycker låter speciellt märkligt.

Sen undrar jag generellt med er som anser att grafiken är "ful" på Wii om ni verkligen menar att den är ful eller ni bara använder fel ord och menar egentligen "lågupplöst". Undrar bara av ren nyfikenhet.


Jag tycker grafiken på Wii är suverän för den sortens spel de har. Deras spel är typiskt disney, cartoon och sådana färgglada spel. Då passar deras grafik perfekt.

Man behöver heller inte ha helt verklighetslik grafik, då kan man kolla tv istället. Eller hur? hehe :blush:

#61

Postad 14 december 2008 - 20:29

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlägg
  • 0
Om man redan har en PC, som de flesta har, så kostar det kanske 2000 att uppgradera så man kan spela de senaste spelen utan problem. Så jag håller med leopodus på den biten. Håller även med om att de flesta 360- och PS3-spel kommer till PC för så är det de facto. Däremot missar man en del trevliga spel om man inte äger 360 eller PS3 (eller Wii) men det gör man även om man inte har en bra PC.

Sen undrar jag generellt med er som anser att grafiken är "ful" på Wii om ni verkligen menar att den är ful eller ni bara använder fel ord och menar egentligen "lågupplöst". Undrar bara av ren nyfikenhet.

Den är inte bara lågupplöst, den är tekniskt sämre. Dock finns det snygga spel till den också, om de anpassar den efter tekniken som finns, men spel som Call of Duty är ju rätt fult jmft med versionerna på de högupplösta konsolerna. Och FIFA 09 till Wii och 360 är som natt och dag.

#62

Postad 14 december 2008 - 21:25

leopodus
  • leopodus
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0

Om man redan har en PC, som de flesta har, så kostar det kanske 2000 att uppgradera så man kan spela de senaste spelen utan problem. Så jag håller med leopodus på den biten. Håller även med om att de flesta 360- och PS3-spel kommer till PC för så är det de facto. Däremot missar man en del trevliga spel om man inte äger 360 eller PS3 (eller Wii) men det gör man även om man inte har en bra PC.


Den är inte bara lågupplöst, den är tekniskt sämre. Dock finns det snygga spel till den också, om de anpassar den efter tekniken som finns, men spel som Call of Duty är ju rätt fult jmft med versionerna på de högupplösta konsolerna. Och FIFA 09 till Wii och 360 är som natt och dag.


Självklart tycker även jag att PS3 och 360 grafiken är rejält bättre än Wii. Men Wii har sina sorters spel så deras grafik tycker jag passar mer än väl till de typer av spel som de har. Fast om det gäller spel som Quantum of Solace, nya Tomb Raider, osv, så är det självklart att PS3 och 360 vinner på alla lägen. Men som sagt, Wii har egna spel och dessa spel går inte att jämföra med PS3 eller XBox eftersom att de inte finns på de konsolerna :blush:

Peace Zoiler! ;)

#63

Postad 14 december 2008 - 22:08

DawnStar
  • DawnStar
  • Wannabe

  • 10 inlägg
  • 0

Jag la ner tanken på xbox 360.

Var inne på deras sida igår och läste hur många trådar som helst som heter ex "strul med xbox 360", "xbox 360 ur funktion" och "RROD?". Det fanns tusentals personer och alla av de har inom 6-18 månader lämnat in sin xbox minst 1-3 ggr.

Det sägs att den nya Jasper (denna har vit färg på skivläsaren) skall vara bättre - sedan finns det även annat man kan kolla in på baksidan av konsolen för att säkerställa att det är en Jasper. Den ska tydligen bidra till mindre överhettning - men fortfarande icke säkert att man ej kommer få RROD. Jag orkar inte sitta och vänta på att sådant ska ske.

Valde en Wii istället. Nöjd kund - än så länge. Men lycka till hur än du väljer!

Hej Tack :rolleyes: men jag tror jag köper Xbox 360 andå för Spelutbudet är bättre än PS3 och Wii är jag inte så intresserad av men jag har också hört om vilka problem det finns som kan drabba konsolen men man får väl hoppas att man slipper dessa problem RROD O.S.V ;)

#64

Postad 14 december 2008 - 22:14

leopodus
  • leopodus
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0

Hej Tack ;) men jag tror jag köper Xbox 360 andå för Spelutbudet är bättre än PS3 och Wii är jag inte så intresserad av men jag har också hört om vilka problem det finns som kan drabba konsolen men man får väl hoppas att man slipper dessa problem RROD O.S.V :rolleyes:


Du får hålla tummarna och hoppas på att du får rätt xbox som varar länge ;)

#65

Postad 14 december 2008 - 22:24

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 963 inlägg
  • 0

För övrigt, de flesta i dags läget har ju en bra dator, detta pga studier exempelvis. Bra dator idagsläget kan du få för 4000 kr. Den lär ha grafik som du är mer än nöjd med.

Ledsen att göra dig besviken, men en dator för 4000 räcker INTE på långa vägar om du vill spela.

#66

Postad 14 december 2008 - 22:31

Walkir
  • Walkir
  • Veteran

  • 1 812 inlägg
  • 0

Den är inte bara lågupplöst, den är tekniskt sämre. Dock finns det snygga spel till den också, om de anpassar den efter tekniken som finns, men spel som Call of Duty är ju rätt fult jmft med versionerna på de högupplösta konsolerna.

Själv har jag haft kul med Medal of Honor: Heroes 2 till Wii (pga väldigt bra styrning och "skjutbanan"). Annars är det just spel som Rayman Raving Rabbids, Mario Kart, Mario Galaxy och Animal Crossing som gör sig bäst på Wii.

Jag har både 360 och Wii och spelar mycket på båda.

#67

Postad 14 december 2008 - 22:50

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0

Ledsen att göra dig besviken, men en dator för 4000 räcker INTE på långa vägar om du vill spela.

Beror väl på vad man vill spela.

Tänkte bara att jag skulle flika in om Wii och dess Virtual Console, som sagt så har Wii inte så mycket minne i sig och man kan alltså inte spara hur många spel som helst på konsolen. Dock så är det inget jätte problem (även om det kan vara hemskt irriterande) för om man tar bort ett spel på sin Wii så kommer Nintendo ihåg vilka spel du köpt och det är bara att ladda ner det igen (utan kostnad) om du vill spela det igen. Kan vara bra att ha koll på.

Nintendo har även sagt att de har en lösning på gång för att kunna öka Wiits minne, kommer inte ihåg nu om de sagt vad men nått har de på gång. Gissar på att de fixar så man kan spela via SD-kort eller nåt sånt.

Eftersom du (leo) just har köpt Wii så kommer du att ha spel att spela ett bra tag framöver. Det finns mängder av spel (jodå bra sådana också) som du själv redan har nämnt. Och det ser ut att komma många fler under 2009 så du kommer ha att göra ;)

Tror inte att jag såg det på listan men kolla in Excite Truck riktigt kul racingspel du kommer nog inte bli besviken om du gillar fartfyllda och färgglada spel.

Väl Mött!
/Skorpan

#68

Postad 14 december 2008 - 22:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlägg
  • 0

Ledsen att göra dig besviken, men en dator för 4000 räcker INTE på långa vägar om du vill spela.

Har man skärm och chassi och bara vill uppgradera den så är 4000 nog för att köpa en dator som lätt fixar Crysis.

#69

Postad 14 december 2008 - 23:08

leopodus
  • leopodus
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0

Har man skärm och chassi och bara vill uppgradera den så är 4000 nog för att köpa en dator som lätt fixar Crysis.


Du sammanfattar det så fint, så jag slipper ;)

#70

Postad 14 december 2008 - 23:14

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

Nintendo har även sagt att de har en lösning på gång för att kunna öka Wiits minne, kommer inte ihåg nu om de sagt vad men nått har de på gång. Gissar på att de fixar så man kan spela via SD-kort eller nåt sånt.


det är väl redan ute, och är tyvärr inte så bra som att kunna spela från sdkorten. bara att man ska kunna kopiera över dom till sdkort -_-. jäkligt dåligt av nintendo att inte fixa så man kan spela direkt från sdkorten istället =/

#71

Postad 15 december 2008 - 00:33

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
Tror jag läste för inte så länge sen på IGN att det skulle komma nått i vår. Kan vara så att de skulle förenkla hanteringen med spel från SD-kort eller nått sånt, men jag tror inte det som de snackade om är ute ännu.

Väl Mött!
/Skorpan

EDIT:

2009 is full of major Wii titles from Nintendo and its development houses but also third-parties. And, of course, the year will also house the arrival of the long-awaited solution to Wii's storage limitations. Nintendo president Satoru Iwata has promised that the company will address the issue in the coming months.


Från IGN's "Year in Review". Så nått har de på gång men det kan vara som du säger att det kanske inte är att spela från SD-korten. Man kan ju hoppas men de är lite hispiga när det kommer till piratkopiering de rackarna. Som om de gamla spelen inte varit ute bland piraterna i jag vet inte hur många år genom emulatorer och annat. Tråkigt men det känns som om de mest försöker hålla illusionen uppe för de som vill kan ju faktiskt redan spela alla de spelen på andra sätt.

Redigerat av SirSkorpan, 15 december 2008 - 00:37.


#72

Postad 15 december 2008 - 01:07

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Ledsen att göra dig besviken, men en dator för 4000 räcker INTE på långa vägar om du vill spela.


Åååå säg inte det. Om man bortser mus/tangentbord och antar man har skärm (vilket är liksom samma som för PS3 o 360 då man inte räknar in TVn i priset).

För 4000kr får du följande:

AMD X2 6000+ - 2gb Ram DDR2 800mhz - 160gb hårddisk - DVD brännare - Chassi - Radeon 4830 512mb

Kanske inget monster men kan garantera dig att alla spel som finns på PS3 - 360 - PC så kommer denna dator spöa både PS3 o 360 rent grafiskt.

Med de sjunkande BluRay priserna så kan du snart sätta ihop en dator som klarar BluRay och ändå är lägre pris än PS3.

Lägg till 1000kr till, 5000kr och du får en Core 2 Duo lösning (vilket är att rekommendera) samt 4gb. Vid 5000kr har dator blåst om både PS3 och 360 2-3 varv. Är man dessutom på rätt butik ska man nog även kunna klämma in ett Radeon 4850 vilket är spiket i kista på 2 maskiner som mot dagens datorer är stenålder.

Så speldatorer kostar inte så himla mycket.

#73

Postad 15 december 2008 - 01:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlägg
  • 0

Radeon 4830 512mb

Benchmark

Som sagt.. det grafikkortet räcker gott och väl, för bra för 360/PS3 t o m. Sen kan man räkna bort chassi/HDD och DVD-brännare om man nu ska uppgradera (vem har inte det?).

Grejen med konsoler är dock att när de släpps så kostar en likvärdig dator grymt mycket mer, man får vänta ett år eller två innan priserna är någorlunda lika.

#74

Postad 15 december 2008 - 02:14

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 963 inlägg
  • 0
Edit: Hade redan fått svar på frågan. Trodde inte att priserna sjunkit så mycket. Men å andra sidan måste du ju uppgradera igen om ett år.

Redigerat av SC-Zap, 15 december 2008 - 02:16.


#75

Postad 15 december 2008 - 02:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlägg
  • 0

Edit: Hade redan fått svar på frågan. Trodde inte att priserna sjunkit så mycket. Men å andra sidan måste du ju uppgradera igen om ett år.

Nä, inte den datorn. Beror på vad som släpps men om inget nytt gfx-groundbreaking spel som Crysis kommer som pushar gränserna så behöver man inte uppgradera den datorn på ett tag. Den kommer ju liksom fortfarande klara alla multi-PS3/360-spel som kommer, men sedan när nya generationen anländer så måste man uppgradera.

#76

Postad 15 december 2008 - 02:36

Unregisteredbca7ae6e
  • Unregisteredbca7ae6e
  • Lärjunge

  • 490 inlägg
  • 0

Ute i butikerna, på hyllorna, har jag sett precis samma spel till PC som till 360 och PS3 - Iallafall de flesta.
Call of Duty, Need for speed, Tomb Raider, Quantum of Solace och fler nya titlar, exempelvis.


Då tycker jag att du skall kolla upp lite, läsa på lite om hur pc konverteringarna fungerar, eller i en hel del spel inte fungerar. På rak arm så tar jag gta4 och gh3.

Många pckonverteringar kommer inte sällan senare än sina 360/ps3 syskon, och man vill ju lira spelen när de är nya och heta, så ser iaf jag på saken. Det verkar andra också tycka med tanke på hur uselt ps3 släppet av bioshock gick. Men det händer ju givetvis att man går tillbaka och spelar spel som man inte hann med eller av någon anledning har missat.

Mario Galaxy, Zelda: Twilight, Metroid, Mario Kart, Mario Party, osv, lär man aldrig hitta till datorn. Nintendo Kör ju sitt eget race vilket är lite kul. Då kan man köpa TV-spel och gilla läget. PS3 känns som mediacenter och xbox känns som en pc för min del. Det är bara jag.


Japp, nintendo kör sitt race på gott och ont... Nu är jag en sådan där gammal nintendofreak som anser att nintendo inte har gjort en bra konsoll sedan supernintendo, och det vidhåller jag. Hoppas som bara den att nästa konsoll har mer krut i sig, för jag tycker att wii inte är tillräckligt kraftfull på långa vägar.

Nyare datorer har lika bra om inte bättre grafik än 360 och PS3. Iallafall kommer du hitta samma spel och då är det samma grafik till PC som till PS3 och 360.


nej nej nej och åter nej

spelen till ps3 och 360 är anpassade just till de konsollerna, samma hårdvara osv, bara att koda och optimera. Ett pcspel kommer aldrig funka lika bra och smidigt som en konsolldito kan göra, just pga av de ofantligt olika varianter av hårdvara och mjukvara gör att det inte går att optimera alls på samma sätt.

Men du har hakat upp dig lite på grafik, och det är en stor del i ett spel ja, men bara en del i sammanhanget. Då jag väljer att spela på konsoll av en del rätt enkla orsaker, nu kommer jag inrikta mig på 360 och live, eftersom det är den konsollen som mina närmsta vänner äger och där jag har mest folk jag spelar tillsammans med.

1. samma hårdvara, ingen risk att "sn!p3rb!!tch92" kommer plocka dig för att han sitter på bra fetare hårdvara, kör på hackade drivar eller ställer färgerna eller andra inställningar så att bilden ser skit ut, men han ser dig som ett par svarta pixlar långt tidigare än du ser honom, mycket enklare att motverka fusk, nu finns ju rapidfiremoddade 360 handkontroller som ger vapen som pistoler autofire osv, det suger men långt mindre i fuskväg än på pc

2. den sociala biten, jag sitter i soffan och lirar, ofta med polare... är det ett singleplayer lir så kör man som på den gamla goda tiden, man delar upp speltiden. Är det multiplayer så plockar man fram den andra 360'n från sovrummet och kopplar in i skärmen och kör multiplayer, eller så spelar man över live (jag gillar verkligen live, och via NXE det nya partymode, har saknat den funktionen väldigt väldigt länge) detta fungerar otroligt smidigt och funkar med alla spel

detta är något som inte alls fungerar ens i närheten gällande smidighet när vi pratar om pc, och det där sitta i soffan delen när vi kommer till pc, dra kabel, fippla med det, fixa med handkontroller osv

jag tycker det är orättvist egentligen att jämföra pcspel och konsollspel, för det är så olika, och visst jag kan nog köra crysis på min lap, den är hyffsat kraftfull... men jag vill inte, så enkelt är det

jag har vant mig, jag har blivit bortskämd, av smidigheten eller rättare sagt brist på krångel, brist på alltid är det nån som har nåt som krånglar eller operativet måste läggas om eller nåt med directx som krånglar, ja många känner garanterat igen sig och jag saknar det inte... alls. Jag gillar att det bara är att dra igång 360'n och snabbt vara ute och snabbt köra igång ett spel med ett gäng polare

detta är nog därför jag mer eller mindre helt slutat med pcspel (nu skriver jag inte helt p.g.a. diablo 3)


Är det inte lite roligt att du haft fyra st Wii och sålt varje gång? Då har du trots allt saknat Wii varje gång alltså, eller var det en siffra du lekte fram bara?


jag tycker inte det är roligt alls, varje gång det kommit ett spel jag vill lira till wii så har jag köpt en, spelat det aktuella spelet och när konsollen stått oanvänd tillräckligt länge så har jag sålt den, just för att det inte funnits tillräckligt många bra spel eller stadig stöm av bra spel. Ingen idé att ha såpass dyr hårdvara och inte använda den, nästa gång detta händer så blir det att låna min systers wii. Och nej, det är ingen siffra jag "lekt" fram, varför skulle jag göra det?

Vill jag spela stora, snygga ocu bra spel köper jag samma spel som finns till 360 och PS3 och lirar de på PC. Det roliga är att de dessutom är billigare till PC. Bara att införskaffa en liknande handkontroll till datorn.


och här skiljer vi oss två rätt kraftigt

/Daniel

#77

Postad 15 december 2008 - 03:49

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 963 inlägg
  • 0

Nä, inte den datorn. Beror på vad som släpps men om inget nytt gfx-groundbreaking spel som Crysis kommer som pushar gränserna så behöver man inte uppgradera den datorn på ett tag. Den kommer ju liksom fortfarande klara alla multi-PS3/360-spel som kommer, men sedan när nya generationen anländer så måste man uppgradera.

Så du menar att helt plötsligt behöver man inte uppgradera datorer på flera år? Det ställer jag mig tveksam till.

#78

Postad 15 december 2008 - 07:55

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0
Du har aldrig behövt uppgradera datorn varje år för att den ska duga till de nyaste spelen. Förutsatt att du inte köpt den billigaste datorn du kunde hitta från början. Om du gör en uppdatering av en dator för 4-5000 så kommer den hålla att spela på i flera år. Men det är väl lite av myten med datorspelande; att det endast duger med den allra nyaste hårdvaran för att kunna spela de allra nyaste spelen.

Synd att ge upp PC:n helt och hållet även om nu dholm hade den goda smaken att vänta in Diablo iaf. Det finns så många spel till PC som inte finns på konsol. Men det är väl så även här att gillar man inte de exklusiva titlarna på en plattform så är det ju ingen idé att man köper (även om man högst troligt har en dator där man kan göra massa annat även om man inte spelar).

Väl Mött!
/Skorpan

#79

Postad 15 december 2008 - 13:51

leopodus
  • leopodus
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0

Åååå säg inte det. Om man bortser mus/tangentbord och antar man har skärm (vilket är liksom samma som för PS3 o 360 då man inte räknar in TVn i priset).

För 4000kr får du följande:

AMD X2 6000+ - 2gb Ram DDR2 800mhz - 160gb hårddisk - DVD brännare - Chassi - Radeon 4830 512mb

Kanske inget monster men kan garantera dig att alla spel som finns på PS3 - 360 - PC så kommer denna dator spöa både PS3 o 360 rent grafiskt.

Med de sjunkande BluRay priserna så kan du snart sätta ihop en dator som klarar BluRay och ändå är lägre pris än PS3.

Lägg till 1000kr till, 5000kr och du får en Core 2 Duo lösning (vilket är att rekommendera) samt 4gb. Vid 5000kr har dator blåst om både PS3 och 360 2-3 varv. Är man dessutom på rätt butik ska man nog även kunna klämma in ett Radeon 4850 vilket är spiket i kista på 2 maskiner som mot dagens datorer är stenålder.

Så speldatorer kostar inte så himla mycket.


Du sätter punkten så bra. Det är det jag försökte förklara till honom.

Priset 4000 ;- var ju bara ett exempel. Men i dagsläget kan man hitta bra datorer för ca 4000-6000;- vilket är rent av billig om man jämför en dator med ett tv-spel. Datorn bidrar med så mycket mer annat. Och som sagt; skärm och andra små tillbehör har man oftast hemma. Ingen köper en PS3 utan att ha en bra TV till den - vilket man säkerligen har hemma innan man införskaffar PS3 eller XBox 360. Samma sak tänkte jag om datorn, därav räknade jag exkl. skärm.

PS3 ligger på cirka 4500;- (??) och en bra dator går att inhandla för dessa pengar idagsläget. Så valet är ju bara vad man tar. Varken det ena eller det andra är bättre - bra val båda två.

Jag försökte bara förklara att mitt val av tv-spel hade inte att göra med grafiken utan med de fina titlarna till nintendo och den nya roliga upplevelsen. Sedan blev det tydligen som att jag ställde PS3 och XBox 360 mot hörnan - konstigt nog ;)

#80

Postad 15 december 2008 - 15:03

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlägg
  • 0

Då tycker jag att du skall kolla upp lite, läsa på lite om hur pc konverteringarna fungerar, eller i en hel del spel inte fungerar. På rak arm så tar jag gta4 och gh3.

De allra flesta fungerar riktigt bra, minst lika bra som konsolversionerna, ibland bättre - se Oblivion och Mass Effect. De kan också ofta spelas i högre framerate och upplösning.

Många pckonverteringar kommer inte sällan senare än sina 360/ps3 syskon, och man vill ju lira spelen när de är nya och heta, så ser iaf jag på saken.

Definera många. Det är nämligen så att de flesta kommer samtidigt eller med några dagars mellanrum. Vissa kommer månader eller år tidigare på 360, andra kommer månader eller år tidigare på PC. Se själv på releasedatumen över spel det senaste året.

PS3 har väl däremot fått sin beskärda del av förseningar.

nej nej nej och åter nej

spelen till ps3 och 360 är anpassade just till de konsollerna, samma hårdvara osv, bara att koda och optimera. Ett pcspel kommer aldrig funka lika bra och smidigt som en konsolldito kan göra, just pga av de ofantligt olika varianter av hårdvara och mjukvara gör att det inte går att optimera alls på samma sätt.

Som sagt.. har du en tillräckligt bra dator, vilket vi har kunnat konstatera inte kostar speciellt mycket, så fungerar spelen lika bra på den som på konsolerna. Smidigt kan diskuteras då du förstås behöver installera.

De anpassas på PC också för övrigt, efter ett minimumkrav. De kodar på PCn och optimerar på alla.

#81

Postad 15 december 2008 - 16:06

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0
Zoiler.

Vi har redan en hel del trådar där vi diskutera just detta och han som starta denna har nu bestämt sig.

Låsa tråden kanske?

#82

Postad 15 december 2008 - 16:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlägg
  • 0
Nää, nu ska vi inte sätta stopp för kreativa diskussioner här ;)

Edit: TS verkar ju inte vilja få sin tråd låst heller. Man hade kanske kunnat slå ihop den med en annan tråd initialt men spela roll när övriga trådar inte är i närheten av förstasidan.

Redigerat av Zoiler, 15 december 2008 - 16:38.


#83

Postad 15 december 2008 - 16:20

leopodus
  • leopodus
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0

Nää, nu ska vi inte sätta stopp för kreativa diskussioner här ;)


Go Zoiler! :rolleyes:

#84

Postad 15 december 2008 - 19:08

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0

Nää, nu ska vi inte sätta stopp för kreativa diskussioner här :)

Edit: TS verkar ju inte vilja få sin tråd låst heller. Man hade kanske kunnat slå ihop den med en annan tråd initialt men spela roll när övriga trådar inte är i närheten av förstasidan.

Well you're the boss Zoiler. :)

#85

Postad 15 december 2008 - 19:28

leopodus
  • leopodus
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
Jag körde ihjäl mig på Wii Sports idag. Oj oj oj vad kul med boxningen alltså, speciellt träningen. Vilken känsla. Känns nästan som om man verkligen slår en riktig boxningssäck.

Man har kul, samtidigt som man tränar lite och blir svettig. Bra för de som gillar lite aktivitet i sitt spelande - ta mig till exempelt :)

Om detta är kul - då undrar jag hur pass roligt det kommer bli med Zelda, Metroid, Mario Galaxy, Smash Bros. Brawl och allt annat :)

Måste köpa mer spel! Go Wii! Go Wii!

#86

Postad 15 december 2008 - 19:29

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
om du tycker boxningen är så kul kommer du säkert älska punch out när det kommer :)

#87

Postad 15 december 2008 - 19:36

leopodus
  • leopodus
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0

om du tycker boxningen är så kul kommer du säkert älska punch out när det kommer :)


Du, jag kollade precis upp det spelet. Det är precis mitt typ av spel. Boxning gillar jag eftersom att jag tränar det i verklighet också, men samtidigt är det kul att Nintendo kombinerar så komiska och roliga gubbar till spelet. Blir mer av glädje och träning då på något vis :)

Samtidigt finns det ett annat spel som heter Wii Knockout Party (eller något liknande). Den måste jag skaffa mig också.

Tack för tipset! ;)

Redigerat av leopodus, 15 december 2008 - 19:38.


#88

Postad 16 december 2008 - 02:27

leopodus
  • leopodus
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
Pjuh! Har suttit och lirat Wii sedan kvällen tills nu. Klockan är två på natten, men Wii:et höll mig vaken :)

Nu har jag lite frågor ang. det:

a) Om man skulle byta ut Wiimote och NunChuck mot vanlig GC kontroll eller en Wireless sådan till Wii, skulle man då kunna spela de flesta spel till Wii?

:) Eftersom att Wiimote är nånslags pekare till skärmen som funkar genom Wii sensorbar, hur blir det med Wireless GC kontroller? Behöver man ens använda Wii sensorbar om man använder GC kontrollerna?

Det skulle vara en lättnad om man kunde välja att enbart använda Wireless GC kontroller till Wii. Då skulle man kunna vila armen ett tag från Wiimote, hehe, samtidigt kanske lägga sensorbar åt sidan. Men Wireless GC kontroller kanske bara funkar till GC spel, eller?

Tacksam för svar!

#89

Postad 16 december 2008 - 07:14

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
du kan spela en del med gckontroll, men långt ifrån alla. största delen går enbart att styra med wiimote+nunchuck. inget konstigt med det.

använder du wavebird har du ingen nytta av sensorbaren. den har en egen dosa som kopplas in i kontrollportarna.

#90

Postad 16 december 2008 - 12:42

leopodus
  • leopodus
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0
Så exempelvis Zelda, Metroid, Smash Bros, Mario & Sonic Olympic, Mario Party, Raving Rabbids. Hur vet man vilken av dessa som skulle funka med GC kontroller? Står det kanske på baksidan av fodralet på spelet vilken kontroll den är i behov av?

Jag trivs bra med Wiimote + NunChuck, men ibland skulle det faktiskt vara kul att kunna spela precis samma spel som du spelar med Wiimote + NunChuck, fast med GC kontrollern. Då hade Nintendo verkligen varit mycket mer plus än 360 och PS3. Detta eftersom att man då skulle kunna spela med vanlig kontroller som på 360 och PS3, samt den nya upplevelsen med Wiimote + NunChuck.

#91

Postad 16 december 2008 - 14:00

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0
tror det står på baksidan ja.

#92

Postad 16 december 2008 - 14:06

basselito
  • basselito
  • Beroende

  • 1 302 inlägg
  • 0

Så exempelvis Zelda, Metroid, Smash Bros, Mario & Sonic Olympic, Mario Party, Raving Rabbids. Hur vet man vilken av dessa som skulle funka med GC kontroller? Står det kanske på baksidan av fodralet på spelet vilken kontroll den är i behov av?

Jag trivs bra med Wiimote + NunChuck, men ibland skulle det faktiskt vara kul att kunna spela precis samma spel som du spelar med Wiimote + NunChuck, fast med GC kontrollern. Då hade Nintendo verkligen varit mycket mer plus än 360 och PS3. Detta eftersom att man då skulle kunna spela med vanlig kontroller som på 360 och PS3, samt den nya upplevelsen med Wiimote + NunChuck.

Tror inte det är speciellt många Wii spel där man kan använda sin gamecube kontroll. Fungerar dock till Virtual Console spelet. Men om det nu är ett Wii spel som stöder Gamecube kontrollen så borde det stå på boxen.

#93

Postad 16 december 2008 - 18:31

Unregisteredbf911da4
  • Unregisteredbf911da4
  • Wannabe

  • 48 inlägg
  • 0
http://pcforalla.idg...sjunkande-skepp

#94

Postad 16 december 2008 - 18:53

SirSkorpan
  • SirSkorpan
  • Lärjunge

  • 446 inlägg
  • 0

Överlägsen marknadsledare i november var flugviktaren Nintendo Wii, som lyckades skeppa smått otroliga 2,04 miljoner enheter världen över. På andra plats kommer Xbox 360, som sålts i 836 000 exemplar.



rätta mig om jag har fel men var inte det där siffran för vad som sålts i USA och inte världen över?

Väl Mött!
/Skorpan

#95

Postad 16 december 2008 - 19:14

leopodus
  • leopodus
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0

rätta mig om jag har fel men var inte det där siffran för vad som sålts i USA och inte världen över?

Väl Mött!
/Skorpan


Tror jag också. Siffrorna är annars för låga att det ska gälla världen över.

Redigerat av leopodus, 16 december 2008 - 19:14.


#96

Postad 16 december 2008 - 20:05

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlägg
  • 0
Yepp, det är bara USA. Klantar B)

#97

Postad 16 december 2008 - 22:14

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

  • 304 inlägg
  • 0
Säg nu till om jag har fel.

Ni snackar mycket om att grafiken är lika på 360:n och Ps3:n.
Så är inte fallet.
Playstation 3 använder säg ju utav Blu-ray skivor vilket gör att du kan göra spelen så mycket större och så mycket snyggare.

Jämför ni spel som bara finns på en utav konsolerna (Te.x Gears of war 2 (360) Gran Turismo (Ps3) ) så lovar jag att ni kommer tycka att grafiken är MYCKET bättre på ps3. Dock så finns ju dem flesta spelen till båda konsolerna och där är dom väldigt lika.
Men med tanke på vad du har för tv så ska du inte bry dig om detta. Iaf inte i nu läget!

Men vad jag tror så ska du nog köpa Xbox 360 eftersom du nämde att ''dem flesta av mina kompisar har fått RROD''
Alltså, det verkar som många av dina kompisar har 360 så då blir det ju roligare. Då kan ni lira LIVE.

Kolla vilka spel som finns och kommande spel och avgör sen!
TA GOD TID PÅ DIG SÅ DU BLIR NÖJD!


JAG UPPTÄCKTE NYSS ATT DETTA VAR EN GAMMAL TRÅD! B)

Redigerat av -FreakyThing-, 16 december 2008 - 22:18.


#98

Postad 16 december 2008 - 23:17

leopodus
  • leopodus
  • Användare

  • 163 inlägg
  • 0

Säg nu till om jag har fel.

Ni snackar mycket om att grafiken är lika på 360:n och Ps3:n.
Så är inte fallet.
Playstation 3 använder säg ju utav Blu-ray skivor vilket gör att du kan göra spelen så mycket större och så mycket snyggare.

Jämför ni spel som bara finns på en utav konsolerna (Te.x Gears of war 2 (360) Gran Turismo (Ps3) ) så lovar jag att ni kommer tycka att grafiken är MYCKET bättre på ps3. Dock så finns ju dem flesta spelen till båda konsolerna och där är dom väldigt lika.
Men med tanke på vad du har för tv så ska du inte bry dig om detta. Iaf inte i nu läget!


När jag spelat i butiker där de har PS3 och 360 vid varandra så såg jag ingen skillnad alls i grafik. Samtidigt kommer nog inte PS3 visa så större grafikskillnad om man nu inte har en 50" tv att bevisa det. Jag har varken råd för PS3 eller en 50 tummare B)

Men vad jag tror så ska du nog köpa Xbox 360 eftersom du nämde att ''dem flesta av mina kompisar har fått RROD''
Alltså, det verkar som många av dina kompisar har 360 så då blir det ju roligare. Då kan ni lira LIVE.


Japp! Där har du mycket rätt. Nu sitter jag ensam av mina vänner och har en Wii faktiskt. Rätt sorgligt. Men vet du vad det bästa av allt är? Jag trivs med mitt Wii rätt bra ;)

Varför Wii? Jo:

Ett, Nintendos' egna fina titlar, vilket du säkerligen känner till. Två, mer sällskapligt, vilket min tjej uppskattade jätte mycket. Tre, behöver inte vänta på att RROD ska inträffa förr eller senare. Men visst har jag fortfarande lite XBox-sakna-känsla ibland. Ville ju ha Virtua Tennis 3, UFC, Beijing 2008, FIFA Street, NBA Street, HALO, Farcry, och diverse kul spel. Men jag trivs med Wii:et som sagt! :)

Kolla vilka spel som finns och kommande spel och avgör sen!
TA GOD TID PÅ DIG SÅ DU BLIR NÖJD!


Been there, done that! :D

JAG UPPTÄCKTE NYSS ATT DETTA VAR EN GAMMAL TRÅD! :lol:


Den är nog inte äldre än en vecka! Keep it alive, anyway :D

Redigerat av leopodus, 16 december 2008 - 23:18.


#99

Postad 16 december 2008 - 23:42

Unregistered55d29377
  • Unregistered55d29377
  • Amatör

  • 83 inlägg
  • 0

Säg nu till om jag har fel.

Ni snackar mycket om att grafiken är lika på 360:n och Ps3:n.
Så är inte fallet.
Playstation 3 använder säg ju utav Blu-ray skivor vilket gör att du kan göra spelen så mycket större och så mycket snyggare.

Skillnaderna det gjort än så länge är att de oftast (eller alltid, har inte 100% koll) kör okomprimerat ljud som ofta konkurrenterna får komprimera.

Det kan även bli tal om att vissa spel kommer hamna på fler dvdskivor så skivbyten kommer bli aktuella då inte lika mycket data kommer få plats på en dvd som blu-ray.

Grafiken har väl än så länge inte varit märkbart bättre.

#100

Postad 17 december 2008 - 00:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlägg
  • 0

Säg nu till om jag har fel.

Nej, den bilden du målar upp stämmer inte med verkligheten. Du påstår att de exklusiva spelen är mycket snyggare och mycket större på PS3. Att de skulle vara mycket större kan skjutas ned genom att fråga sig var dessa stora spel är, och att man automatiskt skulle tycka att de var mycket snyggare skulle kunna skjutas ned med en enkel omröstning. Eller så läser man runt lite i ämnet och ser vad folk tycker, och då kan jag garantera dig att man per automatik inte ser en betydande skillnad de båda konsolerna emellan.

För övrigt skulle jag inte tagit ett FPS mot ett bilspel som exempel då de förutsättningsmässigt spelar i olika bollparker, utan då hellre samma genre såsom Forza 2 mot GT5, eller Gears 2 mot Killzone 2 (även om inga av de senare är släppta ännu).

Det här har diskuterats förut dock, Blu-ray ger inte en så jättestor fördel rent grafiskt som många utvecklare och Sony ville få det till pre-launch. Men de ville sälja formatet.

Den är nog inte äldre än en vecka! Keep it alive, anyway ;)

Han menade nog "gammal" som i att du redan bestämt dig B)

Det kan även bli tal om att vissa spel kommer hamna på fler dvdskivor så skivbyten kommer bli aktuella då inte lika mycket data kommer få plats på en dvd som blu-ray.

Spelar mindre roll om de ska vara exklusiva iofs :)



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.