Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gears of War 3 -Hösten 2011

1030 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Gears of War 3 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 3 8,89 (8) 396:-
Gears of War 3 - Epic edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 8 (2) Inga priser
Gears of War 3 - Limited Collector's Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 7,5 (1) Inga priser
1 relaterade trådar

#651

Postad 06 januari 2012 - 16:30

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
http://epicgames.com...nix-rising-dlc/

nya achivements till kommande DLC..

#652

Postad 09 januari 2012 - 05:47

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0
Då fick man äntligen sina vingar iaf...bara att prestige så fort DLC'n kommer då :P

#653

Postad 12 januari 2012 - 19:11

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
VideoGamer.com har rankat game of the year 2011

på plats #5:


http://www.videogame...r_2011_5-1.html

#654

Postad 13 januari 2012 - 17:07

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
I helgen verkar det vara hög tid att spela Horde: http://epicgames.com...n-btte-returns/

#655

Postad 13 januari 2012 - 18:03

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

I helgen verkar det vara hög tid att spela Horde: http://epicgames.com...n-btte-returns/


Vet inte om jag förstod helt rätt men man kan tjäna mer pengar eller blir pengarna mer värda?
Undrar ifall det funkar likadant i private?

#656

Postad 13 januari 2012 - 23:23

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
tror nog dom menar pengarna du tjänar när du dödar gubbar i horde :)

#657

Postad 14 januari 2012 - 11:39

Kollba
  • Kollba
  • Forumräv

  • 797 inlägg
  • 0
Köpte ett 12+2 mån XboxLive o fick något Ingame weapon till GOW 3 vilket jag inte spelar!

Så tänkte ge den koden till den som ser detta först!

Postad bild

6F7GB-JYKD7-HVY88-VVTDT-MY9Q9 <--

#658

Postad 14 januari 2012 - 11:55

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
He he den ser fin ut :D

#659

Postad 14 januari 2012 - 13:28

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

  • 12 561 inlägg
  • 0
pk82: Får väl se om pm dimper ned i brevlådan innan helgen är slut :blush:

Undertiden fått dessa förbättringar :


http://epicgames.com...anuary-11-2012/




Improvements
  • All unlockable and non-purchasable characters are unlocked for System Link play. Online play still limits players to characters that they have unlocked or have purchased through DLC.
  • “Classic” stalemates are now enabled on the Execution and Warzone playlist. An option exists in private Execution to disable classic stalemates and re-enable the man-up rule.
  • The ghost camera can be raised and lowered using the Xbox controller d-pad.
  • “Must Active Reload” mutator has been made more restrictive. Issues with the Torque Bow and OneShot have been fixed.
  • “Retribution” ribbon is now compatible with dedicated servers.
  • Holding the “Y” button before being in range of a DBNO player and then walking into activation range will start the execution sequence. This is similar to holding “X” to queue up a weapon pickup sequence when walking into range of a dropped weapon.


Exploit Fixes
  • Removed Hammerburst and Longshot exploits with using the iron-sights/scope on Mercy where a player could shoot from a concealed position near the Sanctuary bells. Damage will not register when players are using the scope or iron-sights from that concealed position.
  • Fixed the OneShot exploit on Drydock. Players will be pulled out of the OneShot mounted pose when in certain positions.


General Fixes
  • A second player signing in on the loading screen before entering the pre-game lobby will no longer cause profile issues.
  • The transition from spectator player view to ghost camera view will no longer force the ghost camera view to point upwards.
  • The map cycle in QuickMatch is now randomly ordered.
  • DLC that is not owned by the current player will no longer stop the player from using DLC they do own.
  • Horde will no longer use the Versus weapon swaps. Horde players will have Hammer of Dawn and Mortar spawns on Overpass again.
  • Fixed the lens flare on a scoped Longshot not appearing for a player facing left.
  • Xbox system notifications have been moved out of the way of kill messages in competitive multiplayer. They now show up in the top center of the screen.


#660

Postad 14 januari 2012 - 13:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Den enda skillnaden för mig:

The map cycle in QuickMatch is now randomly ordered.

TÄNKTE väl att det inte var random.

#661

Postad 14 januari 2012 - 15:02

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0

Köpte ett 12+2 mån XboxLive o fick något Ingame weapon till GOW 3 vilket jag inte spelar!

Så tänkte ge den koden till den som ser detta först!


Hmm.. står ogiltig kod.. har någon annan tagit den??

Edit: aha, antar att audio code hann före

#662

Postad 15 januari 2012 - 15:41

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0
Efter en tids frånvaro har jag nu kommit tillbaka och hade glömt hur kul horde var.

Har det kommit några dlc som man bör skaffa?

#663

Postad 15 januari 2012 - 16:25

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
Det har kommit 2 dlc och kommer den på tisdag.. köp allihop!! :) skaffa season pass, vilket jag var dum nog att inte göra..

#664

Postad 15 januari 2012 - 19:58

Palter
  • Palter
  • Forumräv

  • 684 inlägg
  • 0
Tror jag har läst om season pass tidigare. Får bli ett sådant. Var inne och snurrade bland alla saker man kunde köpa till men det är en djungel med alla skins och chars etc som man måste leta bland.

Efter ca 2 mån frånvaro så gick jag med i ett random gäng i horde där alla spelade riktigt bra och vi drog utan problem igenom alla de 50 banorna. Det var kul även om jag kände mig väldigt rostig i början.

#665

Postad 23 januari 2012 - 01:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Alltså, jag svär, det är helt omöjligt efter några timmars spelande att komma i ett bra lag. Det är som att spelet bestämmer att nu är det nog. HUR kan man hamna med sämsta laget och förlora varenda match trots att man alltid går plus med minst 5? Hur fungerar skitmatchmakingen egentligen, kollar vi på sannolikhetslära så är det i praktiken omöjligt, det handlar om promillen.

Jag får alltså 30-5 i en match, aldrig dödat så många tidigare (3/4 av motståndarlagets liv mao) och vi vinner med ynka 2 kills. 26-6 i en annan och vi förlorar (!)

Hatar dessutom Epics/MS äckliga försök till att suga ut pengar ur en. Om man inte skaffar senaste mappacket varenda gång det kommer ett nytt så kan man inte spela på dedikerade servrar. Detta leder till att man får spela med spelarvärdar... vilket ofta resulterar i att värden sticker och man får vänta fem minuter på att spelet ska hitta en ny värd. Dessutom börjar då matchen om igen, även om man skulle leda med 15-0. Betala, annars försämras spelet. Det är ju som Top Spin 4 ffs, fast de försämrar spelet gratis.

#666

Postad 23 januari 2012 - 07:53

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
jag tycker det är 50-50.. om man kommer in i ett dåligt lag så kommer man in i ett bra omgången efter.. men du har rätt.. det är väldigt märkligt hur dom blandar lagen!

#667

Postad 23 januari 2012 - 09:04

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0
Jag försökte spela mp häromdagen och tillät mig inte att spela på dedicated servers när jag valde "King of the Hill". Har laddat ner Booster Pack men kom upp missing content. Måste jag seriöst köpa dlc för att kunna spela originalkartorna på dedicated servers? En tjänst jag betalade för när jag köpte spelet. Avskydde hur det var i Gears 1/2 med host advantage.

#668

Postad 23 januari 2012 - 13:21

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Måste jag seriöst köpa dlc för att kunna spela originalkartorna på dedicated servers? En tjänst jag betalade för när jag köpte spelet. Avskydde hur det var i Gears 1/2 med host advantage.

Japp, så j-vla dåligt är det. Har märkt av mer lagg nu också, beror väl på det då. Ripoff är vad det är.

jag tycker det är 50-50.. om man kommer in i ett dåligt lag så kommer man in i ett bra omgången efter

Verkligen inte så för mig, annars hade jag inte blivit irriterad. De är så jäkla orättvisa när de sätter lagen, jag tror det beror på vad man har för K/D just den dagen, eftersom, ju bättre man spelar ju sämre spelare kommer man med ju längre tiden går. Och de byter ju inte hur orättvist det än är. Tänk om det hade varit så som du säger, hade varit mycket bättre. Men de är inte i närheten av typ Black Ops utjämnande matchmaking.

Alltså jag förstår ju att de inte ska sätta mig med de allra bästa, då blir det bara tråkigt ojämnt. Men jag vill spela med åtminstone 1 eller 2 som vet någorlunda vad de gör... eller det ultimata, med andra bra så att alla som spelar i matchen är på ung. samma nivå.

Sen när man spelar typ 1 mot 5 och är pinned down i sin egen spawn point så bli inte förvånad om de byter spawn point så du är helt fucked. Hände mig flera gånger igår. Bara som grädden på moset.

#669

Postad 23 januari 2012 - 15:08

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
Det bästa är ju att hitta folk som är bra och försöka få dom att joina en och spela ihop så man är i samma lag hela tiden..

#670

Postad 23 januari 2012 - 15:18

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Jo men det är ju en pipe dream ^_^

#671

Postad 23 januari 2012 - 17:34

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0
Nej matchmakingen har ju en del att önska och ibland förstår man verkligen inte alls hur den fungerar. Problemet är ju när t.ex 4 pers som sitter i samma party (som dessutom spelar bra ihop) joinar en quick match och man sitter själv med andra folk som också sitter själva. Dom kan ju inte direkt dela på ett party för att få jämna lag. Går ju lätt att se vilka som sitter i samma party osv.

#672

Postad 23 januari 2012 - 23:57

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0

Japp, så j-vla dåligt är det. Har märkt av mer lagg nu också, beror väl på det då. Ripoff är vad det är.

Funderar starkt på att lämna tillbaka mitt spel, står klart och tydligt på kartongen att spelet har dedikerade servrar. :angry:

Edit: jag ska tydligen kunna spela på "players choice"-listans dedikerade servrar men då antar jag att man inte får välja spelläge. Känner mig fortfarande buttfucked av Epics dlc-planer. Det var inte den onlinelösningen jag betalade för utan jag betalade för den som fanns i betan och fungerade utmärkt på release.

Redigerat av zxcv, 24 januari 2012 - 00:21.


#673

Postad 24 januari 2012 - 00:28

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Edit: jag ska tydligen kunna spela på "players choice"-listans dedikerade servrar men då antar jag att man inte får välja spelläge.

Så snällt av dem.

#674

Postad 24 januari 2012 - 00:32

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0

Så snällt av dem.

Jag vet, jag är SÅÅÅÅÅÅÅ tacksam. Epic har gett mig och många andra en riktig "Shit Bow"
http://www.youtube.com/watch?v=85e4THVEb_o

#675

Postad 24 januari 2012 - 00:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
För övrigt har de på så sätt covered sin base med kartongen. Det står att man kan spela dedicated servers på kartongen och det kan man ju... i Player´s choise :rolleyes:

#676

Postad 24 januari 2012 - 00:45

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0

För övrigt har de på så sätt covered sin base med kartongen. Det står att man kan spela dedicated servers på kartongen och det kan man ju... i Player´s choise :rolleyes:

Ja tyvärr är det väl så, riktigt fult av dem. Känner mig inte så sugen att införskaffa några framtida Epic-spel. Hoppas deras helt nya IP inte är något som intresserar mig.

Nej nu ska jag slicka såren med Dark Souls, ett spel köpt så långt efter release till ett så lågt pris att jag omöjligt kommer känna mig lurad. :)

Redigerat av zxcv, 24 januari 2012 - 00:54.


#677

Postad 24 januari 2012 - 07:12

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0
Kan man numera se att man inte spelar på servers längre eller vad? Nu gillar jag Gears såpass mycket att jag köpte Season Pass direkt så jag vet inte om det ser annorlunda ut på något sätt om man inte har senaste DLC'n

#678

Postad 24 januari 2012 - 12:48

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Man varnas innan man påbörjar en tdm att DLC behövs för att spela på dedikerade servrar. En extra knapptryckning och en in your face-ruta innan du kommer igång varenda gång du ska spela ny match mao. Sedan märker man skillnader som att hosten quittar (och man får börja om) och att det är lite laggigare ibland.

#679

Postad 24 januari 2012 - 14:09

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Man varnas innan man påbörjar en tdm att DLC behövs för att spela på dedikerade servrar. En extra knapptryckning och en in your face-ruta innan du kommer igång varenda gång du ska spela ny match mao. Sedan märker man skillnader som att hosten quittar (och man får börja om) och att det är lite laggigare ibland.


Ofan! Måste ju vara surt att inte kunna välja spelsätt då om man vill spela på servrar. Nya banorna är ändå ett trevligt tillskott och kan rekommenderas iaf.

Sen är nya Stay Frosty-spelsättet roligare än jag trodde måste jag säga. Enbart hammerburst och snub med SJUK damage! Lite kul att plocka skallar från andra sidan banan med fjöspistolen :D

#680

Postad 30 januari 2012 - 00:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Jag dödade hela laget med ett enda boomshot idag :lol:

Alla stod inne i mittenrummet på Hotel där snipern/bow är, jag hade hämtat boomshoten och stod vid granaten på andra sidan och måttade en lobb som dödade alla fem på första försöket. Hörde någon fransos svära ordentligt :P

Första gången jag sett det hända öht.

#681

Postad 30 januari 2012 - 03:32

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0

Jag dödade hela laget med ett enda boomshot idag :lol:

Alla stod inne i mittenrummet på Hotel där snipern/bow är, jag hade hämtat boomshoten och stod vid granaten på andra sidan och måttade en lobb som dödade alla fem på första försöket. Hörde någon fransos svära ordentligt :P

Första gången jag sett det hända öht.

Haha, grymt!

Syn att spelet inte har battlerecorder. Det borde vara obligatoriskt i alla multiplayerspel.

#682

Postad 30 januari 2012 - 13:27

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Vad är ditt gamertag? Spelar du ofta tdm? Vi är ju fan aldrig mer än två samtidigt -_-

#683

Postad 30 januari 2012 - 13:31

zxcv
  • zxcv
  • Forumräv

  • 750 inlägg
  • 0

Vad är ditt gamertag? Spelar du ofta tdm? Vi är ju fan aldrig mer än två samtidigt -_-

Spelar knappt xbox längre tyvärr efter inköp av ny dator men gillar att hänga kvar i 360-forumet ändå.

#684

Postad 01 februari 2012 - 16:13

Unregistered1594247d
  • Unregistered1594247d
  • Lärjunge

  • 302 inlägg
  • 0
Hur mycket får man lägga ut på allt DLC om man vill ha nya kartor osv? Funderat på att skaffa spelet men allt DLC-snack har gjort mig lite otaggad :)

#685

Postad 01 februari 2012 - 16:55

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
köper du season pass så kostar det väll en 2400points så får du allt som finns..

#686

Postad 01 februari 2012 - 17:16

Unregistered1594247d
  • Unregistered1594247d
  • Lärjunge

  • 302 inlägg
  • 0
Oh, rätt saftigt.

#687

Postad 01 februari 2012 - 17:41

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
ja, men det är 4 dlc paket..

#688

Postad 02 februari 2012 - 06:48

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0
Gillar man gears är season pass lätt värt det. Som sagt 4 dlc varav ett inte kommit än.
En dlc med hordegrejer, en med nytt kampanjuppdrag och senaste med ett gäng nya banor. Vad nästa innehåller vet jag faktiskt inte än.

Btw ni som har senaste dlc'n får ni spela mycket på de nya banorna Slab, Academy och Depths? Får till 99,9% bara spela på Anvil och Escalation av nån anledning? Tror jag fått spela Slab en gång och Depths en gång, Academy kanske 3 ggr. De 2 andra en j*vla massa ggr :(

#689

Postad 02 februari 2012 - 07:54

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
jag har bara fått köra anvil... av dom nya banorna :unsure:

#690

Postad 02 februari 2012 - 11:11

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0
Måste ju vara något fel eller?

#691

Postad 02 februari 2012 - 15:18

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
ja d känns som det är nåt knas...

#692

Postad 03 februari 2012 - 19:22

Unregistered1594247d
  • Unregistered1594247d
  • Lärjunge

  • 302 inlägg
  • 0
Ahh, okej så man behöver bara dom nya mapsen om man vill lira online?

#693

Postad 03 februari 2012 - 22:09

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Man kan spela online utan kartorna men det är ju inte dedikerade servrar så ibland sticker värden och spelet börjar om, irriterande när det händer.

#694

Postad 04 februari 2012 - 11:30

Unregistered1594247d
  • Unregistered1594247d
  • Lärjunge

  • 302 inlägg
  • 0
Blir nog ett köp då :)

#695

Postad 06 februari 2012 - 13:21

Unregistered1594247d
  • Unregistered1594247d
  • Lärjunge

  • 302 inlägg
  • 0
Har beställt gears nu. 250kr från spelbutiken, bundle copy. Tänkte bara kolla så att det inte är någon typ av online kod som man måste köpa om man köper den utgåvan? AKA beggat bf3. Var ju hyffsat billigt.

Redigerat av Unregistered1594247d, 06 februari 2012 - 13:23.


#696

Postad 07 februari 2012 - 06:48

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0
Nej det ska inte behövas några koder a la BF3 för att spelas online. Rekommenderar att köpa senaste banpaketet då man verkar behöva det för att spela på dedikerade servers, första banpaketet är gratis.

#697

Postad 07 februari 2012 - 13:57

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
Det har tydligen kommit en uppdatering nu som ska se till att man kommer in på dom dedikerade servrarna.... gears of wars hemsida ligger nere just nu, men har nni facebook så glid in på deras facebook sida och läs om det där..

edit: A Title Update for Gears of War 3 is on the way and includes a fix that addresses problems some players were having joining matches on dedicated servers. It will be downloaded automatically by starting Gears 3 while connected to Xbox LIVE. Thank you for your patience while the update propagates across all servers

#698

Postad 08 februari 2012 - 12:00

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

  • 3 071 inlägg
  • 0
Den här uppdateringen verkar ha gjort skillnad.. spelade 1 ny bana igår jag aldrig spelat förut :)

#699

Postad 08 februari 2012 - 14:22

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 761 inlägg
  • 0

Den här uppdateringen verkar ha gjort skillnad.. spelade 1 ny bana igår jag aldrig spelat förut :)


Jepp, fick till min förvåning spela Slab som första bana

#700

Postad 08 februari 2012 - 18:46

Unregistered1594247d
  • Unregistered1594247d
  • Lärjunge

  • 302 inlägg
  • 0

Nej det ska inte behövas några koder a la BF3 för att spelas online. Rekommenderar att köpa senaste banpaketet då man verkar behöva det för att spela på dedikerade servers, första banpaketet är gratis.


Låter bra det! Jo, blir till att skaffa det direkt. Tar ju år för posten att få grejerna till norrland just nu så imorrn hoppas jag att gears ska dyka upp. Måste fixa en mic också sen får ni visa mig några skills.



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.