Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One

10195 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#201

Postad 22 januari 2013 - 08:54

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Hur exakt fungerar detta? SRAM:en måste ju fortfarande födas med information, och DDR3 minnet kan inte tillhandahålla information snabbare än 68GB/s. Men den kör väl bara data fram och tillbaka CPU/GPU isåfall? Och då är 32MB rätt så lite, har för mig man räknade på att 2 frames på 1080p får plats på 32MB åt gången.

Jag är väldigt skeptisk till dessa "leaks".

/P


Latencyn är låg på SRAM så du kan lägga delar av processen där parallellt som du jobbar mot DDR3. Så en del av sakerna som normalt skulle belasta övriga minnen kan då läggas där.

Som Pacman spekulerade i - AA.

Det är så klar lite slätdraget att säga 1+1 = 2.

Kan väl säga såhär - det finns nog en idé bakom det från MS sida. Hur allt spelar ut får vi helt enkelt se.

?


Sorry, som högts:

So the question of the hour is, just how accurate is the information? Based on our communications with the leaker, the data appears genuine - the only real question is how recent it is. The proof presented by the source suggests that the data is at most nine months old: factoring in how long it takes to create a console, the chances are that there will not be many changes implemented since then.



#202

Postad 23 januari 2013 - 11:45

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 854 inlägg
  • 0
Lite juice:

The Xbox 720 will not be called that when it is finally announced. Instead, Microsoft will be reverting to the name of its first games console released 11 years ago, Xbox.

In addition, it will be seen as a hub to a number of devices to carry an "X" branding, one of which will be the much-rumoured 7-inch gaming tablet, which Pocket-lint has learnt will be called X-Surface, not Xbox Surface as previously thought.
The X-Surface will not be a Windows 8 or Windows RT device, we have been told by a tipster very close to the project who, naturally, wishes to remain anonymous. Instead, it will be a standalone portable gaming system. On launch, we are informed, it will be able to access the games, music and video hubs of the new Xbox, but will not have any apps of its own. It will not have a desktop as part of its operating system, rather be entirely focused on playing full console-quality games.
...

Microsoft is working with AMD on the central and graphics processors. The CPU will be 8-core, as previously rumoured, although each core will be running at 1.9GHz instead of the 1.6GHz reported. The rumours on the graphics trip were true, being an 800MHz GPU. "One benchmark used internally has been a custom build Watch Dogs E3 demo which runs at 55-60fps with only five cores at 100 per cent," we were told.

http://www.pocket-lint.com/news/49454/xbox-720-called-xbox-x-surface

#203

Postad 23 januari 2013 - 12:55

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
"The new Xbox"

#204

Postad 23 januari 2013 - 13:11

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Lite juice:

http://www.pocket-li...-xbox-x-surface


Intressant. Undrar vad 1,9Ghz per kärna kommer ge för extra utrymme istället för 1,6Ghz.

Kan vara Turbo mode också. Typ 1,6Ghz defaullt så går den upp i 1,9Ghz vid spel.

#205

Postad 23 januari 2013 - 13:21

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 1
Jag vil ha en turboknapp på själva konsollen. Saknar det sen 486an :)

#206

Postad 23 januari 2013 - 14:06

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 854 inlägg
  • 1
På tal om namn. Den här inte ny men fasen rätt kul:
Postad bild

#207

Postad 23 januari 2013 - 14:49

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Jag reviderar min uppfattning om namnet, det blir X-Box

Finns det någon risk att "såsen" gör att nästa xbox blir en playstation, dvs knepigare att utveckla/porta till en början?

#208

Postad 23 januari 2013 - 19:02

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 854 inlägg
  • 0
Haha, juicen var superfejk.
http://x-surface.tumblr.com/

Underbart :)

#209

Postad 23 januari 2013 - 19:07

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Haha, juicen var superfejk.
http://x-surface.tumblr.com/

Underbart :)


Juicen är väl inte med? Var väl läckan om den nya kontrollen och CPU på 1,9Ghz istället för 1,6Ghz.

Han ljög inte om det tekniska utan tog den som fanns tidigare, kryddade lite. Stora lögnen är den kontrollen han hittat på.

Suck.

Redigerat av PalmiNio, 23 januari 2013 - 19:10.


#210

Postad 23 januari 2013 - 22:42

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Processorn i 360 var iaf top of the line när konsolen släpptes, slog nog det mesta i PC väg 2005 och något år framåt.
Tri-core på 3,2 Ghz tror jag inte fanns på PC år 2005, eller någon likvärdig som var så stark.
Jag har tyvärr inga uppgifter just nu men kanske någon kan leta fram :-)
Det 360n har haft problem med är väl just minnet, både cache minne och RAM samt grafikminne.
Men nu verkar det ju som att MS tänker helt tvärtom med 720, dom satsar mer på RAM och cache istället för snabb processor.
Jag vet inte vad som är bäst men jag hade gärna sett minst 3Ghz och hellre färre kärnor.

#211

Postad 24 januari 2013 - 05:43

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 992 inlägg
  • 0
Flerkärniga processorer var ganska nytt då ja, 360 var kraftfullare än det mesta man kunde göra på PC. Men framförallt skulle det kosta asmycket mer att bygga en likvärdig PC om det nu gick.

#212

Postad 24 januari 2013 - 08:25

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 854 inlägg
  • 0

Juicen är väl inte med?

Nu förväxlar du juice med sås...jag syftade på

Lite juice: http://www.pocket-li...-xbox-x-surface

;)

Redigerat av pacman, 24 januari 2013 - 08:26.


#213

Postad 24 januari 2013 - 08:34

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Nu förväxlar du juice med sås...jag syftade på

;)


Såsen?

Det är inte sallanden vi snackar om nu då? :)

#214

Postad 24 januari 2013 - 09:07

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 854 inlägg
  • 0

Processorn i 360 var iaf top of the line när konsolen släpptes, slog nog det mesta i PC väg 2005 och något år framåt. Tri-core på 3,2 Ghz tror jag inte fanns på PC år 2005, eller någon likvärdig som var så stark. Jag har tyvärr inga uppgifter just nu men kanske någon kan leta fram :-) Det 360n har haft problem med är väl just minnet, både cache minne och RAM samt grafikminne. Men nu verkar det ju som att MS tänker helt tvärtom med 720, dom satsar mer på RAM och cache istället för snabb processor.

Nu är det iofs långt fler saker än antalet kärnor och klockfrekvens som avgör hur snabb en CPU är (och snabb på vad?). Rätt hopplöst att sia om eftersom det rör sig om totalt olika arkitekturer. Men ja, för gaming och sluten plattform torde den stått sig rätt bra, nog därför de valde den. :)

Jag vet inte vad som är bäst men jag hade gärna sett minst 3Ghz och hellre färre kärnor.

Varför då?

#215

Postad 24 januari 2013 - 09:20

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 963 inlägg
  • 0

Processorn i 360 var iaf top of the line när konsolen släpptes, slog nog det mesta i PC väg 2005 och något år framåt.
Tri-core på 3,2 Ghz tror jag inte fanns på PC år 2005, eller någon likvärdig som var så stark.
Jag har tyvärr inga uppgifter just nu men kanske någon kan leta fram :-)
Det 360n har haft problem med är väl just minnet, både cache minne och RAM samt grafikminne.

Ja, det är väl bristen på minne som gjort att både 360 och PS3 inte kommer upp i de prestanda som resten av burkarna borde vara kapabla till?

#216

Postad 24 januari 2013 - 14:32

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Jo det är väl inte direkt cpun som är problemet med 360/PS3 utan att GPUn är för svag och minnet är för litet.

#217

Postad 24 januari 2013 - 16:17

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 963 inlägg
  • 0
Men GPUn var ju åtminstone bra när den kom. Minnet var det för lite med redan då.

#218

Postad 04 februari 2013 - 16:19

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 854 inlägg
  • 0
VGLeaks: Durango GPU details

Frågor på det? :)

#219

Postad 04 februari 2013 - 16:34

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 992 inlägg
  • 0
Vad innebär det?

#220

Postad 04 februari 2013 - 16:35

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

VGLeaks: Durango GPU details

Frågor på det? :)


Inget nytt under solen. Verkar vara en rak avart från dagens AMD GPUer + ESRAM.

Fortfarande 4 stycken Move Engine på diagrammet utan förklaring :)

Dock verkar de vara fristående från GPU delen men ändå en del av processen då de listar den vid dec/enc.

Redigerat av PalmiNio, 04 februari 2013 - 16:36.


#221

Postad 04 februari 2013 - 17:56

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Jag tyckte om den här meningen... :P

For many reasons, theoretical peak performance can be difficult or impossible to achieve with real-world processing loads.



#222

Postad 04 februari 2013 - 18:35

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Jag tyckte om den här meningen... :P


Fördelen dock mot förra generationen är att båda verka bygga på samma grunder om vi bortser från RAM setupen.

Utifrån det kan nu säga att PS4 ser ut att bli en kraftigare maskin.

Måste dock underlätta för utvecklarna att ha så lika plattformar.

Redigerat av PalmiNio, 04 februari 2013 - 18:36.


#223

Postad 04 februari 2013 - 21:12

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Trots att den teoretiska topprestandan är omöjlig att siga om?

#224

Postad 04 februari 2013 - 21:52

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Spelar inte så stor roll. 3:e part kommer utveckla så det funkar på bägge konsollerna annars kommer de få svårt att tjäna några pengar.

#225

Postad 04 februari 2013 - 22:30

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Trots att den teoretiska topprestandan är omöjlig att siga om?


1,2TF mot 1,4-1,8TF för 2 plattformar med samma grund gör att vi kan peka på ena siffran och säga att den är bättre.

Det var det jag menade med dagens "fördel". För var mätning av TF och GF hit och dit konstigt då det var så olika plattformar.

#226

Postad 05 februari 2013 - 10:00

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 854 inlägg
  • 0
Hmm, det är säkert så optimerad och effektiviserat det bara går men ändå, den saknar oompf!

Trodde MS skulle satsa mer, retard sku @ $299 incoming?

#227

Postad 05 februari 2013 - 10:13

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Hmm, det är säkert så optimerad och effektiviserat det bara går men ändå, den saknar oompf!

Trodde MS skulle satsa mer, retard sku @ $299 incoming?


Beror helt på vad Kinect 2.0 innebär. Skulle de släppa en SKU med vanlig handkontroll så är 299 rätt givet.

#228

Postad 06 februari 2013 - 13:27

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 854 inlägg
  • 0
Ehh...

Microsoft’s next console will require an Internet connection in order to function, ruling out a second-hand game market for the platform. A new iteration of Xbox Live will be an integral part of Microsoft’s next console, while improved Kinect hardware will also ship alongside the unit.

Sources with first-hand experience of Microsoft’s next generation console have told us that although the next Xbox will be absolutely committed to online functionality, games will still be made available to purchase in physical form. Next Xbox games will be manufactured on 50GB-capacity Blu-ray discs, Microsoft having conceded defeat to Sony following its ill-fated backing of the HD-DVD format. It is believed that games purchased on disc will ship with activation codes, and will have no value beyond the initial user.

Our source has also confirmed that the next Xbox’s recently rumoured specs are entirely accurate. That means an AMD eight-core x64 1.6GHz CPU, a D3D11.x 800MHz graphics solution and 8GB of DDR3 RAM. As of now, the console’s hard drive capacity is said to be undecided, but Microsoft’s extended commitment to online delivery suggests that it will be the largest unit it has put inside a console to date.

Though the architectures of the next-gen Xbox and PlayStation both resemble that of PCs, several development sources have told us that Sony’s solution is preferable when it comes to leveraging power. Studios working with the next-gen Xbox are currently being forced to work with only approved development libraries, while Sony is encouraging coders to get closer to the metal of its box. Furthermore, the operating system overhead of Microsoft’s next console is more oppressive than Sony’s equivalent, giving the PlayStation-badged unit another advantage.

Unlike Nintendo, Microsoft is continuing to invest heavily in motion-control interfaces, and a new, more reliably responsive Kinect will also ship alongside the next Xbox. Sony’s next-generation console camera system is said to have a similar set of features, and is expected to be discussed at the company’s PlayStation event on February 20.

You can read more about how Sony’s next generation console compares in last week’s story, PlayStation 4 revealed.

http://www.edge-online.com/news/the-next-xbox-always-online-no-second-hand-games-50gb-blu-ray-discs-and-new-kinect/

#229

Postad 06 februari 2013 - 13:32

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Failbox blir namnet på konsollen ;)

#230

Postad 06 februari 2013 - 13:33

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 992 inlägg
  • 0
Börjar bli trött på alla rykten nu, nu vill jag veta hur det faktiskt ligger till. Tur att åtminstone fakta från Sony inte är långt borta.

#231

Postad 06 februari 2013 - 13:38

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

  • 22 854 inlägg
  • 1

Failbox blir namnet på konsollen ;)

Postad bild

#232

Postad 06 februari 2013 - 13:57

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0
The Secrect Sauce!

Move Engines

http://www.vgleaks.c...s-move-engines/

Säger mig inte så mycket förutom att minnesskillnaden mellan PS4 och 720 ur bandbreddssynpunkt lär vara mindre nu.

Verkar bli väldigt lika system.

#233

Postad 06 februari 2013 - 15:00

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Ehh...

http://www.edge-onli...and-new-kinect/



Nej men oj då.

Var är alla som inte trodde detta skulle ske? Var ju uppenbarligen inga problem med dagens modell som så många sa.

Vi kan nog förvänta oss en liknande lösning från båda parter då man troligen har samtalat med spelbolagen om hur man ska lösa problemet med andrahandsförsäljningen.

Därmed säger vi tack och hejdå till Gamestop och Game.

#234

Postad 06 februari 2013 - 15:41

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Jepp det är iofs rätt väntat. Man har haft det systemet på PC länge. Förstår inte varför det tagit så lång tid på konsollsidan.

#235

Postad 06 februari 2013 - 16:22

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Konsollerna har väl haft Online Pass och engångskoder hur länge som helst?

Dock tror jag inte på 'always online' ryktet.

#236

Postad 06 februari 2013 - 16:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 992 inlägg
  • 0

Var är alla som inte trodde detta skulle ske? Var ju uppenbarligen inga problem med dagens modell som så många sa.

Vilka syftar du på nu, inte mig va?

#237

Postad 06 februari 2013 - 16:55

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 635 inlägg
  • 0
Undra om valverättegången kan sätta käppar i hjulen?

http://news.softpedi...et-279151.shtml

#238

Postad 06 februari 2013 - 16:57

Unregisteredf6ea3cff
  • Unregisteredf6ea3cff
  • Veteran

  • 2 097 inlägg
  • 0

Postad bild

Man måste älska Simpsons :) jag kommer ihåg det där avsnittet då Bart jobbade för en strippklubb var det va?

#239

Postad 06 februari 2013 - 17:13

pewi78
  • pewi78
  • Forumräv

  • 730 inlägg
  • 0
jag skiter i vilket som finns inne i den...kommer köpa ändå;)

#240

Postad 06 februari 2013 - 17:43

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Vilka syftar du på nu, inte mig va?


Isf vårt snack om hurvidare spelbranschen mår.

Dessa tilltag, hur de nu blir, är ett bevis på det jag skrev innan - dagens modell är inte hållbar för företagen.

Undra om valverättegången kan sätta käppar i hjulen?

http://news.softpedi...et-279151.shtml


Kommer vara omöjligt. Då skulle Google Play och Apple Appstore få göras om i grunden. Skrattretande att sidan bara nämner TV-spels källor. Detta "problem" är betydligt större på smartphones och surfplattor.

Konsollerna har väl haft Online Pass och engångskoder hur länge som helst?

Dock tror jag inte på 'always online' ryktet.


Online pass och engångskoder är inte vanligt förekommande. Här pratar vi om metoder som kommer gälla alla spel oavsett hur du spelar dem.

Redigerat av PalmiNio, 06 februari 2013 - 17:45.


#241

Postad 06 februari 2013 - 23:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 992 inlägg
  • 0

Isf vårt snack om hurvidare spelbranschen mår.

Dessa tilltag, hur de nu blir, är ett bevis på det jag skrev innan - dagens modell är inte hållbar för företagen.

Vad vår diskussion har med detta ryktet att göra vet jag dock inte, det handlar vad jag kan se bara om att de eventuellt skulle blockera andrahandsmarknaden, vilket de säkert kan med tanke på de metoder de redan försökt med under denna generationen. Men du kan ju ha i åtanke att 1) detta är ett rykte 2) det gäller inte Nintendo eller Sony och 3) vi vet inte hur det skulle gå för MS om de skulle göra detta och de andra inte gör det.

Nu är det fullt möjligt att Sony också gör det men vad jag protesterat mot är din teori om att AAA-spel i dagens format skulle försvinna och att det skulle vara fel på modellen för att du inte tycker det finns tillräckligt med aktörer, vilket i sin tur leder till rehash av spel. Jag säger INTE att vi aldrig någonsin kommer få se några förändringar. Det jag säger är att oavsett hur många företag som potentiellt skulle försvinna så finns det alltid några kvar som då kommer kunna ta en ännu större bit av kakan och tjäna på det, mer än de redan gör. AAA-spel med stor budget kommer inte försvinna på ett bra tag, inte heller konsoler.


Men jag inser nu att det kan komma bli några tjatiga år framöver...

THQ i konkurs. Bevis.

Rykte om Xbox. Bevis.

;) .......... :huh: ..... :ph34r:


Online pass och engångskoder är inte vanligt förekommande

Finns ju i vartenda EA-spel och lite till.

Redigerat av Zoiler, 06 februari 2013 - 23:16.


#242

Postad 06 februari 2013 - 23:26

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Konsollerna har väl haft Online Pass och engångskoder hur länge som helst?

Dock tror jag inte på 'always online' ryktet.


Always online doesnt make sence. Att man måste aktivera spelen online är en annan sak.

Sony kommer säkert ha liknande system. Det är säkert krav från spelbranschen. De är trötta på att se Gamestop och andra aktörer tjäna storkovan på begagnade spel.

#243

Postad 07 februari 2013 - 07:43

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Vad vår diskussion har med detta ryktet att göra vet jag dock inte, det handlar vad jag kan se bara om att de eventuellt skulle blockera andrahandsmarknaden, vilket de säkert kan med tanke på de metoder de redan försökt med under denna generationen. Men du kan ju ha i åtanke att 1) detta är ett rykte 2) det gäller inte Nintendo eller Sony och 3) vi vet inte hur det skulle gå för MS om de skulle göra detta och de andra inte gör det.

Nu är det fullt möjligt att Sony också gör det men vad jag protesterat mot är din teori om att AAA-spel i dagens format skulle försvinna och att det skulle vara fel på modellen för att du inte tycker det finns tillräckligt med aktörer, vilket i sin tur leder till rehash av spel. Jag säger INTE att vi aldrig någonsin kommer få se några förändringar. Det jag säger är att oavsett hur många företag som potentiellt skulle försvinna så finns det alltid några kvar som då kommer kunna ta en ännu större bit av kakan och tjäna på det, mer än de redan gör. AAA-spel med stor budget kommer inte försvinna på ett bra tag, inte heller konsoler.


Men jag inser nu att det kan komma bli några tjatiga år framöver...

THQ i konkurs. Bevis.

Rykte om Xbox. Bevis.

;) .......... :huh: ..... :ph34r:


Finns ju i vartenda EA-spel och lite till.


Gäller Sony också om du läst andra rykten. Snackas om NFC chip på spelen där som ska aktiveras av en läsare i konsolen. Så att Sony och Microsoft kommer ha övergripande metoder för att stoppa andrahandsförsäljning tror jag vi kan antaga.

Nintendo - sen när har de brytt sig om tredje parts utvecklare :)

Jag säger att det är fel på modellen för att den kräver att man hela tiden gör spel som säljer rätt mycket då kostnaderna idag för utveckling är för höga.

Det handlar om hur du måste ligga ute med extremt mycket kapital under tiden som du utvecklar, 1 eller flera år. Sen när väl spelet släpps så har du en väldigt lite lucka av försäljning då de flesta titlar säljer i stora mängder inom en kort tidsrymd för att sen mattas av snabbt. Detta gör att 1-2 floppar kan vält rätt stora studios direkt då utvecklingen för konsol är så pass dyr.

Detta är därför nästan inga fristående studios kan göra spel till konsol längre på skiva utan måste backas av en större.

Jag har inte sagt att AAA-spel kommer försvinna eller att konsoler kommer försvinna inom en snar framtid. Jag säger att modellen som den ser ut idag för konsoler är ohållbar i längden - alltså utgivning på skiva. Modellen gör att det sker en utgallring och sen skulle jag vilja påstå mindre kreativitet men det är liksom svårt för mig att bevisa vilka spel som inte har kommit ut :)

Om vi nu får se Sony och Microsoft införa universella ramverk för att förhindra andrahandsförsäljning så ser jag det som ett rätt tydligt tecken att man i samförstånd med de stora aktörerna i branschen har titta över modellen för att förändra den radikalt.

Detta är ett rätt stort steg jämför med online-pass och aktiveringskoder.

Redigerat av PalmiNio, 07 februari 2013 - 07:44.


#244

Postad 07 februari 2013 - 08:26

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Kommer att blir väldigt intressant hur de väljer att spelet ska vara låst. Ex 1 om de låser till livekontot så betyder det att med en familj med flera personer, så kan bara en spela eller? Våran familj har ex 3st livekonton...

Det andra alternativet att låsa till en konsol, så uppkommer problemet lite längre fram tror jag. I början kommer nog de flesta(/alla?) att bara äga en konsol. Efter som priset sjunker efter kanske 1 eller några år kommer säkert många att köpa sig en till ex som mediaspelare eller vad den mera kan tänkas användas till och då kommer ju problemet tebax. För att inte tala om konsolen går sönder...

Kände mig helt lyrisk till en början och trodde att Microsoft skulle släppa ett monster och pulvisera allt annat. Nu verkar det komma en ny kraftig maskin som får smisk av Sony (igen, rent hårdvarumässigt?). Förhoppningsvis lägger sig Ms på en lägre prisnivå för att matcha Sony bättre, vilket dröm. Lite dyrare än Wii U men mycket kraftigare.

För min del blir det nog att avvakta när båda lägren släpper sina och se vad som/om någon passar mig bäst...
// Sat

#245

Postad 07 februari 2013 - 08:32

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Jag antar att det låses till konto och konsoll. Precis som de spelen man köper på xbox live gör idag. Tror itne de är intresserade av att hindra folk från att spela på flera konsoller. De är ute efter att stoppa andrahandsförsäljningen.

#246

Postad 07 februari 2013 - 08:41

Satsvear
  • Satsvear
  • Mästare

  • 3 066 inlägg
  • 0
Har aldrig köpt spel via xbox live så vet inte riktigt hur det fungerar. Om jag köper ett spel via live, måste mitt konto vara aktiverat för att går spela det eller? Kan jag ladda hem det till andra konsoler förutsatt att jag är inloggade på dem?

// Sat

#247

Postad 07 februari 2013 - 09:20

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Har aldrig köpt spel via xbox live så vet inte riktigt hur det fungerar. Om jag köper ett spel via live, måste mitt konto vara aktiverat för att går spela det eller? Kan jag ladda hem det till andra konsoler förutsatt att jag är inloggade på dem?

// Sat


Är lite osäker men man kan iaf flytta ägandeskapet på spelet en gång varje halvår så det går att flytta spel från en konsoll till en annan.

Hittade det här på nätet. Vet inte om det stämmer dock.

"You buy an Arcade game on XboxA as PersonA. This means that ANY PERSON (A,B,C,etc.) can play this game on XboxA (YOUR Xbox), OR you can download this game to play it on XboxB or XboxC onyour account only."

#248

Postad 07 februari 2013 - 09:21

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Spelen är inte "låsta" till enhet utan till konto med en hook till enhet.
Annat enhet online, inga problem, annan enhet offline, no.
EDIT
Precis som Radiozo skriver, så kan man också flytta drm till annan enhet en gång om året

Om jag flikar in på PalNios resonemang så påminner spelbranschens utveckling en hel del om filmbranschens dito.
Där har modellen inte förändrats nämnvärt (tyvärr)

Och precis som Satsvear skriver så kommer ms med en klenare konsoll rent prestandamässigt jämfört med ps och så var det med 360 också.
Däremot så har det väl varit bra mycket enklare att utveckla till xbox än till ps så vinsten kommer tidigt.

Redigerat av Topper Harley 77, 07 februari 2013 - 09:22.


#249

Postad 07 februari 2013 - 09:27

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Hoppet mellan generationerna blir ännu mindre denna gången än förra gången dessutom så jag tror spelen kommer se exakt likadana ut. Hårdvaran i bägge är närmare denna gången också verkar det som.

Redigerat av Unregistereddc471864, 07 februari 2013 - 09:27.


#250

Postad 07 februari 2013 - 10:07

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Om jag flikar in på PalNios resonemang så påminner spelbranschens utveckling en hel del om filmbranschens dito.
Där har modellen inte förändrats nämnvärt (tyvärr)


Exakt. Dock har har filmbranschen en betydligt större möjlighet till intjäning av pengar under en längre tid.

Deras modell för stora projekt har ändå flera steg: 1. Bio 2. Köpfilm 3. Hyra 4. Streaming

Deras cash flow blir längre och mer utspritt på så vis.



1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Fästen på ny position och med offset
    DPC
    2024-05-05 10:03:39
  • Certifiering
    DPC
    2024-05-05 10:01:34
  • Ramprofil nya duken
    DPC
    2024-05-05 10:00:23
  • Låda 2
    DPC
    2024-05-03 07:22:55
  • Nya duken, låda 1
    DPC
    2024-05-03 07:22:16
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.