Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Rock Band 3

543 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Rock Band 3 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 7,5 (1) Inga priser
Rock Band 3 (inkl. Wireless Keyboard) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 (0) Inga priser
Rock Band 3 (inkl. Trummor) (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

#351

Postad 03 december 2010 - 11:01

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0
Kom på att jag verkligen vill ha "Video killed the radio star" som DLC, passar bra in med keyboard och harmonies.

#352

Postad 03 december 2010 - 15:01

Jaw_B
  • Jaw_B
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Någon som provat att testa att koppla keyboard el mustang gitarr till pc via midi->usb kabel? Är lite sugen på att testa men har noll koll när det gäller musik-applikationer till pc. Men kablar verkar varken vara speciellt dyra el svåra att få tag i.

#353

Postad 09 december 2010 - 10:00

Jaw_B
  • Jaw_B
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Mja, kan ju svara på mitt eget inlägg ovan ;) Köpte en usb->midi kabel från webhallen (199:-) och pluggade i keyboard:en. Windows upptäckte midi-enheten direkt(!) och sen.. tja.. hände inte så mycket mer.
Provade att köra igång creatives (har ett x-fi kort) applikation för att spela upp midi, och tryckte på tangenterna på keyboarden.. och se på fan.. det fungerade(!). Provade att köra igång lite youtube-filmer från rb-låtar med keyboard charts och spelade med. "Runaway" är en riktigt kul låt att spela (även i rb) och det var imponerande att det faktiskt lät så bra när man spelade "på riktigt". Sen är det nog väldigt varierande från låt till låt... "Imagine" låter ju inte precis.. imponerande.. när man spelar efter rb-charten. Men sladden var helt klart värt sina 199kr! Nu skall man bara hitta lite bättre applikationer och "soundfonts" för detta, samt testa om det fungerar lika fint med mustangen.

#354

Postad 15 december 2010 - 23:19

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Nu kan man boka en Fender Squire.

#355

Postad 16 december 2010 - 15:16

Jaw_B
  • Jaw_B
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Lite knepigt att dom ger BestBuy exklusiv rätt att sälja gitarren, när dom inte verkar sälja utanför usa överhuvudtaget? (Står iaf att dom bara skickar till US adresser). Man tycker att dom borde inse att dom tappar väldigt många eventuella kunder? Bah ;)
Får hålla tummarna för att något liknande kommer i europa.. annars blir det väl ebay som gäller.

#356

Postad 16 december 2010 - 16:14

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Lite knepigt att dom ger BestBuy exklusiv rätt att sälja gitarren, när dom inte verkar sälja utanför usa överhuvudtaget? (Står iaf att dom bara skickar till US adresser). Man tycker att dom borde inse att dom tappar väldigt många eventuella kunder? Bah ;)
Får hålla tummarna för att något liknande kommer i europa.. annars blir det väl ebay som gäller.

Tror det är dags att testa www.shipto.com, www.international-orders.com eller nåt liknande.

#357

Postad 18 december 2010 - 12:59

walowalo
  • walowalo
  • Wannabe

  • 31 inlägg
  • 0
Kan passa på att fråga här då denna tråden verkar vara den mest aktiva guitar hero/rock band tråden här :)
Jag är iaf på jakt efter något ställe som moddar ens guitar hero gitarr eller säljer färdiggjorda gitarrer. eller om något svenskt ställe säljer sådana där halvtjusiga "klisterdekaler" man kan sätta på sin gitarr så den ser lite annorlunda ut.
Finns en drös på ebay men tycker ju att det borde finnas någon svensk butik som säljer sådana med.

#358

Postad 19 december 2010 - 14:29

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Blev Rock Band 3 till 04:00 imorse. Blir av någon anledning alltid så när vi har fest hemma hos oss. Utgången uteblir till förmån för "plastguror", keyboard och allsång. Fantastiskt spel! :D

#359

Postad 19 december 2010 - 15:48

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Lite knepigt att dom ger BestBuy exklusiv rätt att sälja gitarren, när dom inte verkar sälja utanför usa överhuvudtaget? (Står iaf att dom bara skickar till US adresser). Man tycker att dom borde inse att dom tappar väldigt många eventuella kunder? Bah :D
Får hålla tummarna för att något liknande kommer i europa.. annars blir det väl ebay som gäller.

Det verkar vara tidsexklusivt.

*edit*
Intressant recension av Squiern.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 23 december 2010 - 21:26.


#360

Postad 27 december 2010 - 14:59

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5 602 inlägg
  • 0
Är det någon större skillnad på vanliga Fendern och Stratocastern ?
Kan ju knappast vara värt 1500kr extra om det bara är utseendet ??

#361

Postad 27 december 2010 - 16:07

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Vad menar du med "vanliga" Fendern?

Om du menar skillnaden mellan "Mustang" och "Squire" så har den tidigare knappar och den senare strängar längs nacken.

Redigerat av Unregisterede32cf070, 27 december 2010 - 16:09.


#362

Postad 09 januari 2011 - 21:36

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Netonnet påstår att den här fungerar med Guitar Hero och Rock Band. Undrar om det inkluderar Pro Mode?

*edit*
Skit också, det spelar ingen roll. Den är bara kompatibel med Wii och PS3 i vilket fall. Dessutom verkar den inte ha riktiga strängar på nacken.

Iofs finns det semi-officiella uttalanden från folk på YRG (tex. här) om att dom tittar på möjligheten att supporta Pro mode, i vilket fall det förmodligen blir via MIDI adaptern på samma sätt som Squiern varvid det skulle funka även för XBOX.

Nästa version av firmwaren för YRG ska enligt uppgift stödja pro mode via (den i Sverige än så länge icke-existerande) MIDI-adaptern. http://yourockguitar...msg1869#msg1869

#363

Postad 11 januari 2011 - 12:44

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Kul att de fixar stöd för det, men finns det någon anledning att välja den istället för Mustangen? Den kostar i alla fall 500 kr mer.

#364

Postad 11 januari 2011 - 22:18

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Kul att de fixar stöd för det, men finns det någon anledning att välja den istället för Mustangen? Den kostar i alla fall 500 kr mer.

Tja, det går att lyssna på vad du spelar samtidigt som du spelar i Rock Band, vilket är lite knepigt på mustangen. 22 frets i stället för 17 är förmodligen också en förbättring.

#365

Postad 12 januari 2011 - 16:54

nu1mlock
  • nu1mlock
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
Tidigare i veckan (eller var det förra veckan?) så laddade jag ner Rock Bands "Free Pack" som finns tillgängligt på deras in-game shop. Men trots detta så har jag inte fått en enda låt.

Jag har tonvis med låtar (har köpt närmare 100st) men dom nya hittas verkligen inte, oavsett hur jag sorterar.

Någon som har koll på detta?

#366

Postad 12 januari 2011 - 17:25

Unregisteredf7af6c54
  • Unregisteredf7af6c54
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Jaha, efter att ha väntat sedan beställningen av RB3-trummorna sedan i slutet av oktober kom de till slut i fredags. Jag måste säga att det var otroligt roligt att spela på dem. De extra cymbalerna gjorde verkligen skilland då jag är van vid mitt GH-WT-trumset.

MEN, den blå cymbalen la av efter nån timme och nu registerar den knappt ett enda slag. Om jag slår riktigt hårt i mitten på de, snappar den upp typ var 10:e slag. Jag som trodde att man skulle slippa kass kvalitet efter att ha bytt ut gamla GH-trummorna massa ggr...

Jag mailade spelbutiken.se där jag köpte trummorna redan i lördags men har fortfarande inte fått svar, känns som att de undviker mig. Vad har jag för rättigheter och möjligheter? Måste jag vända mig till tillverkaren Mad Catz(som inte verkar ha nån nordisk ditributör) eller har spelbutiken skyldighet att fixa en ersättningscymbal? Tror ni jag kommer behöva skicka tillbaka cymbalen? Anledningen att jag frågar är att jag varit med om liknande saker förr, och då har det varit bäst att ha läst på lite innan så att de inte försöker lura en, eller att lägga ansvaret på nån annan.

Har även funderat på att skruva upp den och kolla ifall en sensor kommit ur sin plats, vilket verkar vara lätt att fixa själv. Men då antar jag att garantin ryker, elller?

#367

Postad 12 januari 2011 - 18:01

nu1mlock
  • nu1mlock
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
Det är alltid säljaren (spelbutiken.se i det här fallet) som har ansvaret för att kunden ska få sin produkt reparerad alternativt ersatt. Ibland kan det dock faktiskt vara så att återförsäljaren inte "vill" hjälpa till (varit med om det själv men hos annan ÅF) och då ska (bör) man vända sig till tillverkaren.

Imorgon ringer du spelbutiken.se. Förhoppningsvis får du svar på hur du ska gå tillväga. Om inte så kontaktar du Mad Catz och frågar dom hur du ska gå tillväga. Det är deras instrument och i slutändan DOM som ska se till att du har fungerande sådana. Om återförsäljaren vägrar hjälpa dig så KAN Mad Catz ordna det hela direkt med dig.

Jag var med om något liknande med Logitech. Jag hade köpt ett "hemmabiosystem" från en ÅF, men denna vägrade hjälpa mig när dom gick sönder. Jag kontaktade Logitech, dom försökte prata med/kontakta återförsäljaren men misslyckades. Därefter så bad dom om kvitto från mig och skickade mig ett nytt (och bättre, eftersom mitt hade utgått) "hemmabiosystem". Det hela gick på en dag. Mycket bra av Logitech. Förhoppningsvis är Mad Catz likadana när det gäller deras service.

Du bör dock inte skruva upp cymbalen själv, i alla fall inte innan du har pratat med Mad Catz gällande detta, då det är en stor risk att din garanti försvinner (oavsett hur enkelt det är att skruva upp den).

Hoppas det löser sig för dig!

Till sist så bör jag tillägga att alla produkter har en viss felmarginal, så bara för att du hade problem med en av dina cymbaler den här gången så innebär det inte att det är dåliga instrument. Det kan mycket väl vara så att du endast hade lite otur.

(GHWT-instrumenten, däremot, dessa anser jag hålla låg kvalitet då jag precis - för några minuter sedan - "hade sönder" mitt andra trumset. Gitarrens orange knapp började glappa för länge sedan. Som tur är så var dessa gratis, men ändå)

#368

Postad 12 januari 2011 - 18:15

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Tidigare i veckan (eller var det förra veckan?) så laddade jag ner Rock Bands "Free Pack" som finns tillgängligt på deras in-game shop. Men trots detta så har jag inte fått en enda låt.

Jag har tonvis med låtar (har köpt närmare 100st) men dom nya hittas verkligen inte, oavsett hur jag sorterar.

Någon som har koll på detta?

Om du bytt krysslåda måste du vara inloggad med den profil som köpt låtarna (eller flyttat licenserna OCH laddat ner de igen) för att de ska synas i din playlist. Mina DLC/import-låtar syns som vanligt.

Det här är hur coolt som helst och om det här vidarutvecklas skippar jag Squirern och köper en ordentlig elgitarr istället.

#369

Postad 12 januari 2011 - 18:58

nu1mlock
  • nu1mlock
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0
Nej, det är inte det som är problemet. Ja, jag har bytt Xbox, men har pratat med supporten så att alla licenser har förts över till min nuvarande box.

Alla låtar (köpta, importerade etc) syns - dom enda som INTE finns med är dom 9 låtar som var gratis som släpptes förra veckan.

Pratade precis med supporten och dom hade ingen aning om vad som var fel. Låtarna ("Rock Band Free Pack 01") fanns med i listan bland tidigare nerladdade saker, men hittades ändå inte i RB3. Gick igenom en massa olika tillvägagångssätt men inget fungerade. Nu väntar jag på att låtarna - återigen - ska laddas ner. Sedan ringer jag MS och hoppas på att få den hjälp jag faktiskt behöver.

#370

Postad 12 januari 2011 - 21:53

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Ok, jag har inte laddat ner låtarna ännu. Ska prova imorgon kväll när jag kommer hem.

#371

Postad 14 januari 2011 - 11:35

Unregisteredf7af6c54
  • Unregisteredf7af6c54
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Efter ett snack med spelbutiken.se visar det sig att jag måste skicka tillbaka hela ###### trumsetet! Är så sjukt lockad att bara skruva upp cymbalen och justera ena sensorn, vilket med största möjlighet skulle funka lätt och smidigt... Dessutom lär ju detta kunna ta hur lång tid som helst.

#372

Postad 14 januari 2011 - 13:15

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
En av få anledningar till köpa sina prylar i närmaste Game, Gamestop eller motsvarande. Logistik är en h-e när prylarna inte går att skicka som brev.

#373

Postad 14 januari 2011 - 13:23

pancreas
  • pancreas
  • Veteran

  • 1 727 inlägg
  • 0
Undrar om det kommer ett Styx-pack? Skulle kunna bli väldigt roligt, speciellt på piano, sång och som helt band. Renegade, Mr Roboto, Come Sail Away och dylikt hade varit skoj.

#374

Postad 14 januari 2011 - 13:26

Halgwet
  • Halgwet
  • Wannabe

  • 15 inlägg
  • 0
nu1mlock, möjligtvis enkel lösning på ditt problem: Sortera låtarna efter "song location" och titta sedan under kategorin "Rock Band 2." De räknas inte som nerladdade låtar utan som Rock Band 2-exporter, så sorterar du exempelvis efter "date acquired" så kommer de inte dyka upp längst upp på listan utan under Rock Band 2-kategorin. Förhoppningsvis är det så enkelt.

#375

Postad 14 januari 2011 - 18:02

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Mad Catz deman MIDI-adaptern.

#376

Postad 16 januari 2011 - 20:58

nu1mlock
  • nu1mlock
  • Användare

  • 104 inlägg
  • 0

nu1mlock, möjligtvis enkel lösning på ditt problem: Sortera låtarna efter "song location" och titta sedan under kategorin "Rock Band 2." De räknas inte som nerladdade låtar utan som Rock Band 2-exporter, så sorterar du exempelvis efter "date acquired" så kommer de inte dyka upp längst upp på listan utan under Rock Band 2-kategorin. Förhoppningsvis är det så enkelt.

Du har helt rätt och det fungerade alldeles utmärkt. Tack för tipset!

Edit: Jag har bestämt mig för att sälja både mitt Xbox 360 och tillhörande spel och tillbehör. Jag har redan sålt konsolen och RB3 men har kvar keyboarden. Finns det någon här som inte redan har köpt en och är intresserad så är det bara att slänga iväg ett PM.

Keyboarden är nog inte använd mer än ett fåtal gånger (under 20 tillfällen), fungerar klockrent. Kvitto från CDON finns självfallet kvar.

Om det inte är tillåtet att skriva ovanstående i denna tråd så får en mod mer än gärna redigera inlägget. Jag ansåg det bara vara passande att använda denna tråd.

Redigerat av nu1mlock, 17 januari 2011 - 13:47.


#377

Postad 18 januari 2011 - 09:16

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0
Och på tal om MIDI adaptern, så har nu MadCatz meddelat att deras brittiska distributionscentral ska få in ett antal XBOX-adaptrar den 31 Januari, och att dessa därefter ska börja levereras till butiker och förbeställningar. Så i början av Februari så kanske några kommer att dyka upp här i Sverige.

#378

Postad 19 januari 2011 - 17:01

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0
Ännu mer nyheter: Butiker i england har börjat annonsera om Squiern.
http://www.andertons...er-in-black.asp
http://www.instrumen...ler-p-4162.html

Notera att den första butiken har releasedatum 28/2, vilket nog kan betraktas som optimistiskt. Priset är dessutom inte så hutlöst som man kunde tänka sig: £199 resp £209.

#379

Postad 21 januari 2011 - 14:29

MrSpokk
  • MrSpokk
  • Guru

  • 4 194 inlägg
  • 0

Ännu mer nyheter: Butiker i england har börjat annonsera om Squiern.
http://www.andertons...er-in-black.asp
http://www.instrumen...ler-p-4162.html

Notera att den första butiken har releasedatum 28/2, vilket nog kan betraktas som optimistiskt. Priset är dessutom inte så hutlöst som man kunde tänka sig: £199 resp £209.


Står också att

gameplay requires use of MIDI adapter

vilket gör det hela lite dyrare ändå.

#380

Postad 22 januari 2011 - 21:26

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Står också att [gameplay requires use of MIDI adapter] vilket gör det hela lite dyrare ändå.

Glöm inte att du ska ha spelet också, så då blir det ju jätte dyrt.

Jag menade att om den kostar $280 i USA, så kunde kostnaden lätt dragit iväg mot £280 i europa och i det ljuset anser jag att £200 är fullt OK.

#381

Postad 25 januari 2011 - 13:14

Unregisteredf7af6c54
  • Unregisteredf7af6c54
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Jaha... spelbutiken mailalde nyss och skrev att jag inte kommer att kunna få några fixade trummor då de inte vet när dessa kommer in igen. Verkar oroväckande. Fick möjligheten att få pengarna tillbaka och jag tog det. Frågan är nu var man kan får tag på trummorna? De var ju fruktansvärt roliga att spela på, så att GH-trummorna känns inte lika kul längre.

#382

Postad 25 januari 2011 - 13:57

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Jaha... spelbutiken mailalde nyss och skrev att jag inte kommer att kunna få några fixade trummor då de inte vet när dessa kommer in igen. Verkar oroväckande. Fick möjligheten att få pengarna tillbaka och jag tog det. Frågan är nu var man kan får tag på trummorna? De var ju fruktansvärt roliga att spela på, så att GH-trummorna känns inte lika kul längre.

Verkar vara slut överallt just nu: även MadCatz egen butik har trummorna listade som tillfälligt slut.




Om någon är intresserad så säljer komplett.se Green Day Rock band för 79:- just nu (XBOX & PS3).

#383

Postad 28 januari 2011 - 15:18

Jaw_B
  • Jaw_B
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Ett tips till er som sitter med sönderspelade ION:s trummor..
Tänkte själv byta mina trummor till mina ions då dom började bli väl kassa för andra gången (första gången gick det faktiskt på garantin) och spanade runt efter hur f:n man skulle få tag i nya. "orginal" trummor verkade bara gå att få tag i från usa och 4 nya skulle väl kosta mer än hela kit:et kostade från början.
Hur som helst såg jag att thomann.de hade ett par trummor som heter "MILLENIUM MPS-400" (mono versionen) för 259:-/st och som utseendemässigt är väldigt lika orginaltrummorna. Chansade på att dessa skulle funka och köpte 4st. Har pluggat in dem och kan säga att de fungerar helt ok :D Lite annan känsla än orginalen är det (lite mjukare och lite "dovare" ljud) men är säkert en vanesak. Nu kan man spela för fullt igen iaf! (utan att behövt köpa ett helt nytt kit dessutom!)

#384

Postad 31 januari 2011 - 04:17

Mindjive
  • Mindjive
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Nån som har nått tips på var man kan köpa Rock Band™ 3 Triple Cymbal Expansion Kit™ till mina Beatles trummor(så gott som samma som rockband2) så man kan köra pro-mode?
Mad Catz uk-store ( http://store.gamesha...on_Kit/3365/260 ) verkar bara skicka inom uk och inga andra eu affärer verkar ha dom. Och de få us-affärer som har dom tar dyr frakt plus risk för tull etc. Nån som lyckats importera eller hitta dom billigt nånstans?

#385

Postad 31 januari 2011 - 16:36

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0
Från http://www.rockband....ad.php?t=214418


*NEW* Rock Band 3 Title Update Notes - 1/31

Hello Friends,

As HMXHenry alluded to in his post from December 2 (http://www.rockband....ad.php?t=210000), we’ve been working on a new title update for Rock Band 3, and I’m very happy to announce that it is currently live on Xbox 360, and should be hitting on PS3 in US and Europe within 24 hours. We'll update when we know for sure the PS3 update is live. (Before you ask: Unfortunately, we’re not able to update titles on the Wii system, so this does not apply to Rock Band 3 for the Wii.)

In addition to numerous bug fixes and tweaks, possibly the most exciting component of this new title update is the arrival of RBN2.0. For those not in the know, this will add Harmonies, Keys, and Pro Keys authoring support for RBN songs. For more info on that, head over to http://creators.rockband.com!

Before I get into highlights of this update, we want to give the hugest of shoutouts to you, our community. Without your ongoing, detailed and constructive feedback, we would not have been able to pinpoint and address as many issues as we have here. It can be frustrating when you run into an issue with a game, but those of you who chose to proactively post your findings here on rockband.com instead of resigning yourself to “Well, that’s just the way it is,” are true heroes.

Enough chatting, on with the vital details!


GAMEPLAY CHANGES

* The audio distortion (also referred to as a buzz, hiss, or squawk) that some PS3 Keyboard players experienced has been addressed.
* For users experiencing trouble deploying Vocal Overdrive in certain audio setups, OD can now be deployed using the Back button on the controller. NOTE: this only works while in a valid Overdrive deploy section.
* Overdrive can now be deployed using a Pedal with both the Mustang Pro Guitar and the Keyboard peripherals.
* Scoring is disabled after a song has been paused multiple times (this prevent players from artificially inflating scores using the pause function).
* The translucency of the track surface has been adjusted to make note gems are easier to see against the venue backgrounds.
* Based on fan feedback, limited functionality for the Stage kit has been added to Rock Band 3. Please note that this 3rd-party peripheral is no longer officially supported, so we cannot guarantee full functionality with every file format (RB3, Pro-DLC), but basic functions should be reenabled.


ONLINE CHANGES

* PS3 Voice Chat not properly working with headsets has been remedied.
* Audio no longer distorts for remote players when whammying sustains in an online session.
* To prevent blank tracks from appearing in online multiplayer, all members in an online multiplayer band must own the Pro upgrades to play a song with DLC pro upgrades.


MUSIC LIBRARY AND STORE CHANGES

* Pro Guitar songs now sort themselves into the correct difficulty tiers.
* Pro upgrade availability will now be more accurately reflected in the Music Store.
* The following songs are now correctly appearing in the Music Library.
o Anvil - 666
o Anvil - Metal on Metal
o Anvil - This is Thirteen
o Dinosaur Jr - Pick Me Up
o Dinosaur Jr - The Wagon
o Guess Who, The - Hand Me Down World
o Guess Who, The - No Time
o Tenacious D - Rock Your Socks
o Avenged Sevenfold – Afterlife


PRACTICE MODE CHANGES

* An issue that prevented holding sustain notes on keys in the trainers has been addressed
* Breakneck Speed now works in Practice Mode.


CRASH FIXES

* Fixed a Character Creator crash related to a particular eyebrow asset or the generation of a random character.
* Fixed assorted minor crashes, as well as minor scoring and text bugs.

#386

Postad 13 februari 2011 - 20:36

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0
Squiern finns nu att beställa hos Thomann.de

#387

Postad 13 februari 2011 - 23:59

rabski
  • rabski
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Squiern finns nu att beställa hos Thomann.de



29/4 :unsure:

Hade hoppats på release i Mars.

Dock så vart den billigare än jag trodde den skulle va.

#388

Postad 16 februari 2011 - 23:12

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Förhandsbokad på thomann.de. ca 2500 kr inkl. adapter och frakt. Mycket billigare än jag väntade mig.

#389

Postad 17 februari 2011 - 09:28

Jaw_B
  • Jaw_B
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Yep.. förbokat här med :( Dock läste jag att riktpris för EU för squiern skulle vara 300 euro.. så förvånande att thomann är så mycket billigare. (om dom nu inte höjer när releasen närmar sig)
Nu skall man bara se till att få tag i den där j:a midi-dosan för xbox360 ;)
Någon som vet när squiern släpps i US? (För pratades väl om 1:a mars?)

#390

Postad 17 februari 2011 - 09:46

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Yep.. förbokat här med :( Dock läste jag att riktpris för EU för squiern skulle vara 300 euro.. så förvånande att thomann är så mycket billigare. (om dom nu inte höjer när releasen närmar sig)
Nu skall man bara se till att få tag i den där j:a midi-dosan för xbox360 ;)

Suck. Ja, det är väl den stora frågan: Går den att få tag på i Europa innan Squiern kommer, eller vad f*n händer egentligen? Ett tips kan vara att bevaka amerikanska amazon, då de äntligen verkar ha börjat skicka ut de förbeställningar som gjordes under hösten, och eftersom de stängde möjligheten till beställningar i Januari, så kan de vara på väg att komma i kapp och öppna upp för nya beställningar igen inom en snar framtid. Kan mycket väl vara vår bästa möjlighet att få en. (eller i mitt fall 2, då jag ska ha en till mitt keyboard som jag ännu inte kunnat använda i RB3)

Någon som vet när squiern släpps i US? (För pratades väl om 1:a mars?)

1:a mars släpps den exklusivt på Best Buy. Den kommer till andra ställen i april.

#391

Postad 17 februari 2011 - 22:49

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Men vad är det för fel på adaptern som thomann har? Jag beställde den tillsammans med Squirern.

#392

Postad 18 februari 2011 - 08:40

Jaw_B
  • Jaw_B
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0

Men vad är det för fel på adaptern som thomann har? Jag beställde den tillsammans med Squirern.

Hmm.. har du nån länk till vart på thomann du hittade adaptern? Hittar ingen när jag söker.

#393

Postad 18 februari 2011 - 10:25

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Men vad är det för fel på adaptern som thomann har? Jag beställde den tillsammans med Squirern.

Inget fel. Bara en mycket osäker leverans från MadCatz. Nu verkar de lova i alla fall att den som köper Squiern bör kunna hitta en adapter också, men innan jag ser det så tror jag det inte, i alla fall inte i EU.

Hmm.. har du nån länk till vart på thomann du hittade adaptern? Hittar ingen när jag söker.

Art#
260836 FENDER ROCK BAND 3 ADAPTER XBOX
260837 FENDER ROCK BAND 3 ADAPTER Wii
(Ingen PS3:a än tyvärr)

Redigerat av hakko504, 18 februari 2011 - 10:30.


#394

Postad 18 februari 2011 - 13:24

Jaw_B
  • Jaw_B
  • Användare

  • 113 inlägg
  • 0
Tack för länkarna! Thomanns sökmotor är ju inte den bästa... dock var förväntat leveransdatum för midi-boxen till xbox 20.05.2011 ;) Man vill ju inte vänta en extra månad från att man fått sin gitarr. Läste även på rockband.se att Musikbörsen förväntar att få in squier-gitarrerna 1:a april. Så kanske blir en större leverans än väntat av denna? (knappast en butik som tar in speltillbehör vanligtvis?)
Btw så finns ps3:ans midi-box i lager på webhallen om nån letar efter en sådan.

#395

Postad 18 februari 2011 - 19:43

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0
XBOX MIDI adapter sedd i vilt tillstånd hos GameSeek.UK

#396

Postad 18 februari 2011 - 22:53

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0

Hmm.. har du nån länk till vart på thomann du hittade adaptern? Hittar ingen när jag söker.

Här.

Inget fel. Bara en mycket osäker leverans från MadCatz. Nu verkar de lova i alla fall att den som köper Squiern bör kunna hitta en adapter också, men innan jag ser det så tror jag det inte, i alla fall inte i EU.

Mycket osäker? Vad sitter du på för information, varför skulle Mad Catz inte klara av att leverera adaptrar?

#397

Postad 19 februari 2011 - 14:21

hakko504
  • hakko504
  • Lärjunge

  • 254 inlägg
  • 0

Mycket osäker? Vad sitter du på för information, varför skulle Mad Catz inte klara av att leverera adaptrar?

Enkelt: den länk du hänvisar till säger leverans 20 MAJ! En månad efter att du fått Squiern... Mad Catz leveransproblem är legio just nu, och att dom skulle få ordning på det till Squiern släpps är visseligen möjligt, men jag skulle inte lita på det.
Läs mer:
http://www.rockband....ad.php?t=211854
http://www.rockband....ad.php?t=212478

#398

Postad 19 februari 2011 - 20:02

Unregisterede32cf070
  • Unregisterede32cf070
  • Guru

  • 5 006 inlägg
  • 0
Hmm, kunde svurit på att det stog april när jag gjorde beställningen. :)

#399

Postad 21 februari 2011 - 12:23

Nigel
  • Nigel
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

XBOX MIDI adapter sedd i vilt tillstånd hos GameSeek.UK


Beställde därifrån igår och nu har jag fått mail om att den skickats. Så borde ju gå snabbare att få den därifrån än vänta på att den ska dyka upp i butik i sverige. Kanske borde beställt fler och sålt vidare, men ni som läser här kan ju lika gärna beställa från dom. Frakten var typ 4 pund och totalt blev det nog billigare än från en svensk webshop.

#400

Postad 22 februari 2011 - 15:58

Unregisteredf7af6c54
  • Unregisteredf7af6c54
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Eftersom jag inte verkar få tag på några nya rb3-trummor snart och att kvaliteten på dessa verkar sdär, funderar jag nu på att skaffa ett midi-trumset av billigare slag. Har kollat på detta: http://www.thomann.d...starter_set.htm

Åsikter? Kommer det att funka att köra i pro mode? Att trummorna bara har mono-funktion, betyder det att trummorna bara har ett ljud per del och inte individuella ljud för kantslag och i mitten för virveltrumman exempelvis?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Kurben
    2024-05-10 10:15:28
  • Kurben
    2024-05-10 10:09:13
  • Bion idag
    DPC
    2024-05-08 09:21:33
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.