Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bass Pumper III a.k.a Rumpskakare

654 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#351

Postad 03 mars 2011 - 19:53

Unregistered291b229b
  • Unregistered291b229b
  • Veteran

  • 1 690 inlägg
  • 0
Låter dessa någonting när de vibrerar eller hur mycket ljud avger vibrationerna monterade i soffan? Är sugen på att testa dessa men bor i lägenhet så misstänker att vibrationerna kommer fortplanta sig i golvet och störa grannen, vad tror ni som har testat?

#352

Postad 04 mars 2011 - 18:07

Flightcrank
  • Flightcrank
  • Forumräv

  • 683 inlägg
  • 0

Låter dessa någonting när de vibrerar eller hur mycket ljud avger vibrationerna monterade i soffan? Är sugen på att testa dessa men bor i lägenhet så misstänker att vibrationerna kommer fortplanta sig i golvet och störa grannen, vad tror ni som har testat?

De ger inte ifrån sig något ljud ö.h.t, däremot så kan det bli lite för mycket vibrationer om man krämar på för mycket och då kommer det att fortplanta sig eftersom andra saker än soffan börjar skaka. Finns dock inte så stor anledning att vrida pp dem för högt, de är ju menade att komplettera basen och ge illusion av att man har större bas än vad man har utan att man stör grannarna allt för mycket. Om du bara har lite dämpning under soffbenen så blir det knappast något som stör grannarna i någon större utsträckning.

#353

Postad 07 mars 2011 - 20:53

jangul
  • jangul
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Har installerat 2 st Basspump i min 3 sits soffa men är inte helt nöjd med resultatet. Vibrationerna känns mest på sittkuddarna och väldigt lite på ryggkuddarna. Hade trott att hela soffan skulle vibrera någorlunda jämnt.

Har testat med olika monteringar men inte lyckats få till ett bra resultat. Har jag monterat dem fel eller beror det kanske på att ryggkuddarna har stoppning? Någon annan som upplevt liknande problem?

Det är denna soffa jag har: http://www.ikea.com/...oducts/60155452

#354

Postad 07 mars 2011 - 22:37

Unregisteredc9bf91cb
  • Unregisteredc9bf91cb
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0
En snabb fråga, om man bara sitter på ena halvan av soffan ska man då sätta 2 stycken Kickers direkt under mig eller blir det bättre om jag sätter en på varje sida av hela soffan? Alltså alternativ A eller B?



Bifogad fil  Namnl_s.jpg   11,52K   1 Antal nerladdningar

#355

Postad 07 mars 2011 - 22:49

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0

Låter dessa någonting när de vibrerar eller hur mycket ljud avger vibrationerna monterade i soffan? Är sugen på att testa dessa men bor i lägenhet så misstänker att vibrationerna kommer fortplanta sig i golvet och störa grannen, vad tror ni som har testat?


Min soffa har 2 "kickers" monterade, de främre soffbenen styr på en ryamatta och de bakre är försedda med möbeltassar.

Igår satt jag bredvid soffan och det går inte ens att märka att dom är på förens man nuddar soffan, så jag tror inte att du kommer få problem med grannarna. :)

#356

Postad 08 mars 2011 - 10:33

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Har sett ett par stycken som har hängt på lite vikter för att få buttkickern att spela lägre ner i frekvens, har ni lust att visa hur ni har gått tillväga och vad det har gett för resultat?

Redigerat av Evil Homer, 08 mars 2011 - 13:15.


#357

Postad 12 mars 2011 - 13:32

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0

Har sett ett par stycken som har hängt på lite vikter för att få buttkickern att spela lägre ner i frekvens, har ni lust att visa hur ni har gått tillväga och vad det har gett för resultat?

Bumpar mig själv...

#358

Postad 15 mars 2011 - 15:00

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

  • 663 inlägg
  • 0
Tjenare,
Jag har flyttat till en ny lägenhet med lite känsliga grannar :)
Jag har i samband med flytten köpt en ny Hemmabio receiver, en ONKYO NR-808.
ONKYO NR-808

Nu funderar jag på att köpa två bass-shakers och skruva fast i soffan.

Som sagt har jag köpt ny receiver med 7.2 utgångar, alltså den har två SUB out och zone två om man nu vill använda det.
Jag använder nu en sub out till min sub-bas så den andra är ledig att använda.

Nog borde väl jag kunna med alla slutseg och 2 sub out kunna använda min ONKYO för att driva två Bass shakers?
Kan man koppla "sub out" till "VCR/DVDR IN" på min ONKYO och sen högtalarkablar ut från zone två högtalarkontakterna på samma ONKYO?
Sen associerar jag "VCR/DVDR" till zone 2 och kan där styra uteffekten?

Hur tusan ska jag koppla för att få det och fungera för mig?
Här kommer en stor bild på baksida så det blir lättare att se vad som finns tillgängligt.
Postad bild


Lite hjälp på traven vore kanon av er hemmabio kopplare.


Kör hårt!
//arcspin

Redigerat av arcspin, 15 mars 2011 - 15:18.


#359

Postad 15 mars 2011 - 15:10

-Palle-
  • -Palle-
  • Mästare

  • 3 878 inlägg
  • 0
Koppla enl nedanstående skiss (Frivilligt vilken ingång du väljer att koppla in på, valde VCR/DVR som ett exempel)
Bifogad fil  onkyo_tx_nr808.jpg   651,26K   86 Antal nerladdningar

#360

Postad 15 mars 2011 - 15:20

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

  • 663 inlägg
  • 0

Koppla enl nedanstående skiss (Frivilligt vilken ingång du väljer att koppla in på, valde VCR/DVR som ett exempel)
Bifogad fil  onkyo_tx_nr808.jpg   651,26K   86 Antal nerladdningar



UNDERBART, jag satt just och redigerade mitt inlägg med just det förslaget :)

Man tackar för hjälpen.

#361

Postad 15 mars 2011 - 17:49

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0
Med lite tips ifrån balarga så hystade jag på lite vikt på min bk och det verkar funka.
Var på vårt kära biltema och handlade gummikuddar och epoxylim.

#362

Postad 23 mars 2011 - 12:16

mrgorgo
  • mrgorgo
  • Forumräv

  • 593 inlägg
  • 0
beställde just 2 st 8ohms från conrad.se för 500:- ink frakt
nu skall det bli rumpskak i min soffa också :-)

jag har en onkyo 607:a så visst borde jag kunna koppla samma som arcspin?

Redigerat av mrgorgo, 23 mars 2011 - 12:17.


#363

Postad 25 mars 2011 - 15:13

walle_1
  • walle_1
  • Beroende

  • 1 174 inlägg
  • 0

Med lite tips ifrån balarga så hystade jag på lite vikt på min bk och det verkar funka.
Var på vårt kära biltema och handlade gummikuddar och epoxylim.


Dela gärna med dig om hur du gjorde!

beställde just 2 st 8ohms från conrad.se för 500:- ink frakt
nu skall det bli rumpskak i min soffa också :-)

jag har en onkyo 607:a så visst borde jag kunna koppla samma som arcspin?


Jag kunde inte hålla mig längre heller nu när dom kostade 195 kr. Måste vara sjukt prisvärt om dom presterar som folk påstår. Tänkte använda mina lediga slutsteg i Denonen till att börja med men kommer nog sikta på ett externt slutsteg med egen delning i slutändan.


MVH Martin

#364

Postad 26 mars 2011 - 00:29

Unregisteredc9bf91cb
  • Unregisteredc9bf91cb
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0
Även jag slängde iväg en beställning, är man student måste man ju bara ta såna här erbjudanden!:)

Jo måste även fråga om ett NAD 2140 steg passar bra? Finns nämligen ett sådant begagnat på rehifi för 1400:P

Redigerat av Unregisteredc9bf91cb, 26 mars 2011 - 02:37.


#365

Postad 26 mars 2011 - 08:51

qwertansk
  • qwertansk
  • Användare

  • 173 inlägg
  • 0
För er som funderar på på slutsteg till dessa rumpskakare kan jag rekomendera Zachary DSW-150
Kör den med 2 st basspumps 8ohm parallel kopplat och det fungerar väldigt bra.

Redigerat av qwertansk, 26 mars 2011 - 08:51.


#366

Postad 27 mars 2011 - 22:08

mrgorgo
  • mrgorgo
  • Forumräv

  • 593 inlägg
  • 0
kan man använda en sådan här???
http://www.tradera.c...70613_130157033

#367

Postad 27 mars 2011 - 22:22

NiKeMaN
  • NiKeMaN
  • Användare

  • 193 inlägg
  • 0
Jag kan koppla på något liknande sätt på min Yama 767a också?

Använder ju sub-outen till min ELAC sub - men det går ju att sätta en splitter på den?

#368

Postad 02 april 2011 - 11:27

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

  • 663 inlägg
  • 0
Tjenare,
Jag vill bara uppdatera er med hur det gick för mig och min uppkoppling.

Det gick hur bra som helst och det blir en riktig höjning i filmkänslan när jag märker av vibrationerna i soffan.

Det var bara att skruva fast högtalarna i soffan (jag köpte bätte skuvar på Clas Ohlsson), jag hittade en bra plats så att högtalarna fästes med membranen rakt under soffan och upp mot soffan så jag behöver inte fasvända en högtalare för att få det att skaka bra.

Sen drog jag högtalarkablarna till förstärkaren och kopplade in dessa till ZON 2 högtalarkontakter.
Min förstärkare har två sub ut så jag använde sub2 ut för att koppla y-kabeln till VCR IN på förstärkaren.
Jag hittade ingen billig Y kabel så jag drog till med den som jag fick tag på och den kostade 405 kr på webhallen, sjukt dyr men jag hittade verkligen ingen billigare att köpa.
Är det någon som vet var man kan köpa billigare är det bara att tipsa alla andra om det stället.
Y Kabel

Sen var det lite trixigt att få till inställningarna.
Jag aktiverade, via fjärrkontrollen och on-screen menyn, att ZON 2 ska vara inkopplad.
Sen aktiverade jag ihop ZON 2 med VCR (Det gjorde jag direkt på förstärkaren men det borde också gå att göra via fjärrkontrollen)
För att sist av allt välja ZON 2 och höja volymen på fjärrkontrollen så att hela soffan börjar att vibrera.
Tyvärr syns det inte på Receiverns display att volymen höjs eller sänks när jag ställer in förstärkaren i ZON 2 och det var det som orsakade en del huvudbryderi för min del då det till en början inte hände någonting och jag förstod inte först att jag var tvungen att rejält höja volymen på ZON 2 för att det skulle börja hända saker i soffan.

Jag kan nu oberoende av andra ljudinställnigar höja och sänka uteffekten på Bass shakern så att det vibrerar mer eller mindre. Det alltså utan att behöva köpa ytterligare en förstärkare.

Jag är mycket nöjd med uppsättningen och det är enkelt att reglera vibrationerna genom att på fjärrkontrollen välja ZON 2 och sen vol upp/ner för att reglera vibrationerna. Sen väljer jag tillbaka till Receiver på samma fjärrkontroll för att höja och sänka volymen som vanligt.

Så för mig funkar det mycket bra att använda ZON 2 slustegen för att få lite liv i soffan ;)




Lycka till,
//arcspin

Redigerat av arcspin, 02 april 2011 - 11:33.


#369

Postad 02 april 2011 - 11:30

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

  • 663 inlägg
  • 0

beställde just 2 st 8ohms från conrad.se för 500:- ink frakt
nu skall det bli rumpskak i min soffa också :-)

jag har en onkyo 607:a så visst borde jag kunna koppla samma som arcspin?


Hej,
Jag skulle tro det då du också har ZON 2 högtalarkontakter och två SUB out.
Läs mitt inlägg så du inte åker dit på mitt volymstrul i början.


Lycka till!

//arcspin

#370

Postad 03 april 2011 - 01:39

uefacupen
  • uefacupen
  • Användare

  • 206 inlägg
  • 0
Om man kopplar dem i Zon 2 högtalarkontakterna och ger dem LFE-signalen som vanligtvis är från 80hz upplevs det som tillräckligt lågt delat?

#371

Postad 04 april 2011 - 16:11

mrgorgo
  • mrgorgo
  • Forumräv

  • 593 inlägg
  • 0

Hej,
Jag skulle tro det då du också har ZON 2 högtalarkontakter och två SUB out.
Läs mitt inlägg så du inte åker dit på mitt volymstrul i början.


Lycka till!

//arcspin



Tack
Skall följa ditt inlägg till punk och pricka :-)

#372

Postad 05 april 2011 - 11:39

Xamin
  • Xamin
  • Amatör

  • 52 inlägg
  • 0
Har en fråga angående dessa, hur märker man att de "bottnar", elr de kanske inte börjar skaka dåligt som en bas kan göra när den bottnar?

#373

Postad 05 april 2011 - 17:49

Unregisteredc9bf91cb
  • Unregisteredc9bf91cb
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0
Undrar bara om alla köpte nya "stabilare" skruvar eller om det finns någon person som använt de medföljande skruvarna vid montering?

#374

Postad 05 april 2011 - 17:57

macman
  • macman
  • Beroende

  • 1 078 inlägg
  • 0

Undrar bara om alla köpte nya "stabilare" skruvar eller om det finns någon person som använt de medföljande skruvarna vid montering?


Jag har använt dom medföljande skruvarna

#375

Postad 05 april 2011 - 19:57

Unregisteredc9bf91cb
  • Unregisteredc9bf91cb
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0

Jag har använt dom medföljande skruvarna

Härligt, då känner man sig inte dumsnål om det funkat bra för dig:)

#376

Postad 05 april 2011 - 20:18

macman
  • macman
  • Beroende

  • 1 078 inlägg
  • 0
Dom har funkat kanon hittills, bara man tänker på att efterdra dom lite, ungefär som skruvarna i en IKEA-möbel :)

#377

Postad 05 april 2011 - 21:09

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

  • 663 inlägg
  • 0

Undrar bara om alla köpte nya "stabilare" skruvar eller om det finns någon person som använt de medföljande skruvarna vid montering?

Tjena,
Jag köpte nya skruvar med bredare spår för jag drog sönder den medföljande skuvarna och vill kunda skruva loss högtalarna när jag byter soffa *ler*

Annars så funkar så klart de medföljande skruvarna minst lika bra som någon annan typ av skruv.

Shake On

//arcspin

#378

Postad 05 april 2011 - 21:11

Unregistered5e347b4c
  • Unregistered5e347b4c
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0
HeJ!
Jag har fått hem min basspump och funderar lite på hur jag kan/ska koppla den.
Jag har en Onkyo 608 som har .2 och Zone2, har även en stereo förstärkare som jag inte använder JVC RX-EX70R jag undrar vad som är best:
kopplar jag direkt till 608:an, hur direkt till subb ingången (har ingen subba) eller till Zone 2 och vad behöver jag då? Eller om jag ska använda JVC:;n vad behör jag då och till villken ingång i Onkyon resp. JVC:n

#379

Postad 05 april 2011 - 21:12

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

  • 663 inlägg
  • 0

Har en fråga angående dessa, hur märker man att de "bottnar", elr de kanske inte börjar skaka dåligt som en bas kan göra när den bottnar?


Jag har aldrig märkt att de bottnar, jag kan vrida på hur mycket som helst. Det som händer är att de vibrerar utav bara h-vete men med samma kvalité. Det blir bara för mycket vibrationer, inte sämre vibrationer.


//arcspin

#380

Postad 05 april 2011 - 21:17

arcspin
  • arcspin
  • Forumräv

  • 663 inlägg
  • 0

HeJ!
Jag har fått hem min basspump och funderar lite på hur jag kan/ska koppla den.
Jag har en Onkyo 608 som har .2 och Zone2, har även en stereo förstärkare som jag inte använder JVC RX-EX70R jag undrar vad som är best:
kopplar jag direkt till 608:an, hur direkt till subb ingången (har ingen subba) eller till Zone 2 och vad behöver jag då? Eller om jag ska använda JVC:;n vad behör jag då och till villken ingång i Onkyon resp. JVC:n


Tjenare,
Du kan ju alltid prova koppla som jag gjorde.
Då behöver du ingen extra förstärkare.

Du hittar mitt inlägg här:
https://www.minhembi...s...t&p=3252999

En bild på hur du kopplar:
https://www.minhembi...s...t&p=3235007



//arcspin

#381

Postad 06 april 2011 - 01:51

Unregisteredc9bf91cb
  • Unregisteredc9bf91cb
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0
För er med Yamaha förstärkare så ska jag imorgon försöka koppla på detta vis med min 667a:

Bifogad fil(er)



#382

Postad 06 april 2011 - 06:02

Unregistered5e347b4c
  • Unregistered5e347b4c
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0

Tjenare,
Du kan ju alltid prova koppla som jag gjorde.
Då behöver du ingen extra förstärkare.

Du hittar mitt inlägg här:
https://www.minhembi...s...t&p=3252999

En bild på hur du kopplar:
https://www.minhembi...s...t&p=3235007



//arcspin


Tack så mycke för hjälpen, nu vet jag hur jag ska göra. Ska gå direkt efter jobbet och fixa med det.

#383

Postad 06 april 2011 - 07:44

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0

Dela gärna med dig om hur du gjorde!



Jag kunde inte hålla mig längre heller nu när dom kostade 195 kr. Måste vara sjukt prisvärt om dom presterar som folk påstår. Tänkte använda mina lediga slutsteg i Denonen till att börja med men kommer nog sikta på ett externt slutsteg med egen delning i slutändan.


MVH Martin


Jag har inte skruvat fast dom i soffan än då jag har mitt substeg utlånat till en kompis, har jobbat en heldel det sista så har inte haft orken att ta tag i det sista än. Jag tyckte att dom vibrerade alldeles för långt upp i frekvens innan modden, men nu så har dom vaknat även i det lägre registret ( läs ca 6-8Hz )

Du hittar bilder/video på modden här där den flexar som mest är ca 6-8Hz.

#384

Postad 06 april 2011 - 23:38

pluto2
  • pluto2
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
FÖrsökt koppla in som Arc på min tx-sr607 i hop om att det funkar här med men ack inte. Volymen från sub out är så låg att zone 2 även på max volym nätt o jämt bli lagom. Försökt köra på zone 2: source istället men de funkar inte heller för ljude jag får in i förstärkaren kommer digitalt o den vägrar spotta ut det analogt till zone 2 i huvud taget :)

#385

Postad 06 april 2011 - 23:49

Unregisteredc9bf91cb
  • Unregisteredc9bf91cb
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0
Hehe, mina är just nu kopplade som Bakre Sorround då Kjell o Company inte hade någon Y-split på lager, undrar nu hur bra det är för dessa Basspumps att spela på alla frekvenser? Kan de gå sönder?:)

Edit: Det jag mena med alla frekvenser är alltså bara inte 80 Hz och neråt utan även allt uppåt:P

Redigerat av Unregisteredc9bf91cb, 06 april 2011 - 23:50.


#386

Postad 07 april 2011 - 10:17

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

  • 4 127 inlägg
  • 0

Hehe, mina är just nu kopplade som Bakre Sorround


Blir väl ungefär så fel som det bara kan bli, BK låter skit och du hör vart dom sitter sen får du inget skak i soffan då bakre surround inte innehåller några mänger med LFE.

#387

Postad 07 april 2011 - 10:59

pluto2
  • pluto2
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Kan bara instämma bakre surround kan inte bli bra på något sätt, möjligen om du kan ställa ned dem till att klara bastonerna men ändå så kniper ju subben de lägsta så det kan bara bli skit faktiskt :)

Ang y kabel förstår inte ni har sådant problem med o fixa ihop det där, ta en sån här och koppla helt enkelt ihop left o right på ena änden som du sätter i sub utgången: KLART, 50 spänn.

http://www.clasohlso...px?id=158894501

#388

Postad 07 april 2011 - 11:47

Unregisteredc9bf91cb
  • Unregisteredc9bf91cb
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0
Nåja lite skak blir de allt, dock så blir det helt fel då man hör allt annat ljud från dem vilket verkligen får en att koncentrera sig mer mot detta avslöjande ljud, ska idag pallra mig till clas ohlson och kika på den där kabeln:)

#389

Postad 07 april 2011 - 11:50

pluto2
  • pluto2
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Kan inte vara någon höjdare direkt nej :) Lycka till på clas, tips: titta på hur LÅNG kontakten som sätts på den andra blir som ska sitta i subuttaget har du inte gott om plats bakom köp även en 2xrca förlängning på 1.5 meter för o lösa det problemet.

#390

Postad 08 april 2011 - 00:41

Unregisteredc9bf91cb
  • Unregisteredc9bf91cb
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0
De blev inte Clas Ohlson, utan Kjell o Company istället:P Funkade bra och nu blev det riktigt bra tryck i soffan, dock känns det lite störande att de skakar hela tiden medan man t.ex spelar COD Black Ops (kanske är för mycket lågfrekvent ljud i spel?), har ännu inte hunnit testa vid film. Trots allt så ska de inte kopplas ur och ångrar absolut inte att ja installera dessa:)

#391

Postad 08 april 2011 - 11:04

pluto2
  • pluto2
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Skumt de skakar hela tiden du kanske får pilla lite med sub cutoff som jag så klart glömt namnet på LPF? så var det nog ja. Det upplever inte jag. Däremot märkte jag att det är lite olika i olika filmer hur bra det låter. Filmer med "proffsigt" ljud fungerar mkt bra o det är lätt att ställa in en lagom nivå. Filmer med mindre bra ljud däremot har en förmåga o skaka huller om buller o inte alltid på ställen där man väntar sig det. Troligen beror detta på att just ljudet inte är så bra gjort o det märks nog mindre på en sub bas än det gör på en shaker.

#392

Postad 08 april 2011 - 12:34

Unregisteredc9bf91cb
  • Unregisteredc9bf91cb
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0

Skumt de skakar hela tiden du kanske får pilla lite med sub cutoff som jag så klart glömt namnet på LPF? så var det nog ja. Det upplever inte jag. Däremot märkte jag att det är lite olika i olika filmer hur bra det låter. Filmer med "proffsigt" ljud fungerar mkt bra o det är lätt att ställa in en lagom nivå. Filmer med mindre bra ljud däremot har en förmåga o skaka huller om buller o inte alltid på ställen där man väntar sig det. Troligen beror detta på att just ljudet inte är så bra gjort o det märks nog mindre på en sub bas än det gör på en shaker.

Yes, kollade vad jag hade som gräns och där var det 80 Hz, kanske får sänka denna vid TV-spelandet då jag misstänker att det inte är något fel på inställningar utan att det helt enkelt är mycket lågfrekvent ljud som spelas upp då:)

#393

Postad 09 april 2011 - 08:31

pluto2
  • pluto2
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Låter klokt min står på 120hz o så har jag en annan inställning på subben i sig, det funkar bra i de flesta lägen dock inte provat spel!

#394

Postad 10 april 2011 - 04:15

Unregisteredc9bf91cb
  • Unregisteredc9bf91cb
  • Lärjunge

  • 313 inlägg
  • 0
Har nu även testat film vilket gav klart mer skonsamare resultat:P Klart det är kul att slänga granater i spelen och verkligen känna när dom sprängs men när det konstant regnar explosioner och skottsalvor så tröttnar man snabbt, blir nog köra enbart med sub och övrigt ljud till TVspel. DOCK ska jag ha dessa på vid film, fy vad bättre stämning dessa ger, helt sjukt grymt!

#395

Postad 10 april 2011 - 10:12

pluto2
  • pluto2
  • Wannabe

  • 47 inlägg
  • 0
Kan bara instämma i filmer med bra ljud så ger de en klar extra gnista till filmen ;)

#396

Postad 11 april 2011 - 18:04

Unregistered5e347b4c
  • Unregistered5e347b4c
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0
HEJ!
Har nu kopplat min BassPump till en förstärkare sedan har jag kopplat förstärkaren till Recivern (Onkyo 608) med en vanlig RCA kebel - RCA kabeln har jag dragit från AUX på förstärkarn till Zone 2 på 608:an, sedan har jag tryckt på Zone 2 knappen i förstärkaren så att den gröna lampan på panelen lyser. Men jag får inga vibratationer hur mycke jag än ändrar på volymen på förstärkarn. Kan någon säga vad jag gör för fel.

#397

Postad 11 april 2011 - 18:32

macman
  • macman
  • Beroende

  • 1 078 inlägg
  • 0
Koppla sub out från hembiorecievern med en split till aux in på förstärkaren ,sen högt.kabel till basspumpsen.
Reglera sen "volymen" med volymkontrollen på basspumpsens förstärkare, det borde funka

Edir: zone 2 koppling använder visst en del för att slippa ett eget slutsteg/förstärkare till basspumpsen

Redigerat av macman, 11 april 2011 - 18:34.


#398

Postad 11 april 2011 - 22:22

Unregistered5e347b4c
  • Unregistered5e347b4c
  • Lärjunge

  • 263 inlägg
  • 0
Har ingen Subb än men ska köppa en till slutet av månaden, trode jag kunde koppla den utan en subba men måste kanske lugna mig tills jag köppt en subba.

#399

Postad 12 april 2011 - 02:14

Unregistered60e95600
  • Unregistered60e95600
  • Lärjunge

  • 389 inlägg
  • 0

HEJ!
Har nu kopplat min BassPump till en förstärkare sedan har jag kopplat förstärkaren till Recivern (Onkyo 608) med en vanlig RCA kebel - RCA kabeln har jag dragit från AUX på förstärkarn till Zone 2 på 608:an, sedan har jag tryckt på Zone 2 knappen i förstärkaren så att den gröna lampan på panelen lyser. Men jag får inga vibratationer hur mycke jag än ändrar på volymen på förstärkarn. Kan någon säga vad jag gör för fel.


Sätt den på sub ut ist, zone 2 kopplingen görs ju bara om man vill slippa en extern förstärkare.

Sub out -> förstärkare nr2 -> basspumps.

Redigerat av Unregistered60e95600, 12 april 2011 - 02:15.


#400

Postad 12 april 2011 - 07:44

mrgorgo
  • mrgorgo
  • Forumräv

  • 593 inlägg
  • 0

Hej,
Jag skulle tro det då du också har ZON 2 högtalarkontakter och två SUB out.
Läs mitt inlägg så du inte åker dit på mitt volymstrul i början.


Lycka till!

//arcspin



Kan hålla med att det var lite pill men nu skuttar soffan omkring.
Tack för en bra guid.

Redigerat av mrgorgo, 12 april 2011 - 08:48.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.