Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Jailbreak iOS Devices

1286 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Jailbreak (219 medlem(mar) har röstat)

Har du jailbreakat din iPhone 3G / iPod Touch?

  1. Självklart har jag det! (97 röster [44.29%])

    Procent av omröstning: 44.29%

  2. Nej, det har jag inte. (89 röster [40.64%])

    Procent av omröstning: 40.64%

  3. Vad är jailbreak? (33 röster [15.07%])

    Procent av omröstning: 15.07%

Rösta Gäster kan inte rösta
Apple iPod Touch 8GB (MP3-spelare) 1 8,64 (35) Inga priser
Apple iPod Touch 16GB (MP3-spelare) 1 9,14 (56) Inga priser
Apple iPhone 8GB (Mobiltelefoner) 1 9,27 (59) Inga priser
Apple iPhone 4GB (Mobiltelefoner) 1 (0) Inga priser
Apple iPod Touch 32GB (MP3-spelare) 1 9 (9) Inga priser
Apple iPhone 128MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 3 8,44 (44) Inga priser
Apple iPhone 3G 128MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 1 8,94 (109) Inga priser
Apple iPhone 3G 8GB (Mobiltelefoner) 2 8,58 (97) Inga priser
Apple iPod Touch 16GB (2nd Generation) (MP3-spelare) 6 8,96 (23) Inga priser
Apple iPod Touch 32GB (2nd Generation) (MP3-spelare) 1 9,11 (17) Inga priser
Apple iPod Touch 8GB (2nd Generation) (MP3-spelare) 5 8,78 (22) Inga priser
Apple iPhone 3GS 256MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 8,89 (146) Inga priser
Apple iPhone 3GS 256MB RAM 32GB (Mobiltelefoner) 8 8,7 (87) Inga priser
Apple iPod Touch 64GB (3rd Generation) (MP3-spelare) 2 9 (5) Inga priser
Apple iPad 3G 16GB (Surfplattor) 8 7,9 (19) Inga priser
Apple iPad 3G 32GB (Surfplattor) 1 8,74 (18) Inga priser
Apple iPad 3G 64GB (Surfplattor) 8 8,47 (18) Inga priser
Apple iPad 16GB (Surfplattor) 9 8,52 (60) Inga priser
Apple iPad 32GB (Surfplattor) 9 9,04 (22) Inga priser
Apple iPad 64GB (Surfplattor) 1 8,53 (14) Inga priser
Apple iPhone 4 512MB RAM 32GB (Mobiltelefoner) 9 8,59 (86) 790:-
40 relaterade trådar
* Officiell tråd - Apple iPad * (929 inlägg) 1 år sedan
* Officiell Tråd - Apple iPhone * (2504 inlägg) 2 år sedan
* Officiell tråd - Apps och spel till iPhone * (1118 inlägg) 5 år sedan
* Officiell tråd iPhone 4 * (5490 inlägg) 10 år sedan
Skal, fodral och skärmskydd till iPhone 4 (150 inlägg) 12 år sedan
* Officiell Tråd - Iphone 3gs * (4188 inlägg) 12 år sedan
Appar till iPad (65 inlägg) 12 år sedan
IPAD - Konvertera mkv till mp4 (m4v)? (9 inlägg) 13 år sedan
iPhone 4 Dockningsstation? (12 inlägg) 13 år sedan
Nya lurar till iPhone 4? (15 inlägg) 13 år sedan
Årets julklapp - Prisjakt gissar (52 inlägg) 13 år sedan
HTC Desire HD eller iPhone4? (158 inlägg) 13 år sedan
Iphone4 "kopplar" ej upp på mitt Wi-Fi (8 inlägg) 13 år sedan
Leveransstatus av Iphone 4 (519 inlägg) 13 år sedan
hälp.. Iphone4.. (6 inlägg) 13 år sedan
iPod Touch/iPhone som universalfjärr (7 inlägg) 13 år sedan
Telenor prisindikerar iPhone 4 (49 inlägg) 13 år sedan
* Officiell Tråd - Iphone 3G * (4989 inlägg) 13 år sedan
HP Slate Vs IPAD (44 inlägg) 13 år sedan
Pod Touch 2G + Altec Lansing BackBeat 906 =? (0 inlägg) 14 år sedan
Lev IPHONE 3GS (446 inlägg) 14 år sedan
Pioneer VSX-1017 med ipod (1 inlägg) 14 år sedan
IPhone eller HTC Hero (7 inlägg) 14 år sedan
iPhone 3GS vs. HTC Hero (189 inlägg) 14 år sedan
Apple Composite AV-kabel (1 inlägg) 14 år sedan
Nackdelar med iPhone? (41 inlägg) 14 år sedan
AKG 518 DJ till iPod Touch (14 inlägg) 14 år sedan
Streama från dator till Ipod (6 inlägg) 14 år sedan
Archos 605 Wifi eller Ipod Touch (28 inlägg) 14 år sedan
HTC Touch HD vs. iPhone 3G (102 inlägg) 14 år sedan
Converter (6 inlägg) 15 år sedan
ipod touch (30 inlägg) 15 år sedan
Hörlurar till iPod touch? (1 inlägg) 15 år sedan
Test av Iriver Spinn (2 inlägg) 15 år sedan
Apples nya iPods (404 inlägg) 15 år sedan
undertext på ipod touch (1 inlägg) 15 år sedan
HTC Touch Diamond vs. Iphone 3g (31 inlägg) 15 år sedan
SE G900 eller Iphone (22 inlägg) 15 år sedan
Spel till iPod Touch (2 inlägg) 15 år sedan
Gästbok för JacobTallberg (11 inlägg) 16 år sedan

#151

Postad 08 november 2008 - 16:27

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

  • 304 inlägg
  • 0
Hej!

Nu har jag köpt en Ipod touch. Dock blev det en 8 gb för dom hade ingen 16 gb på lager och jag kunde inte vänta :lol:
Nu är frågan om det värkligen räcker till mina behov.
Jag kommer ha ungefär 300-400 låtar, 5 filmer. Inga bilder kommer nog inte köpa så många apps heller. Spel kommer jag heller inte köpa. Så vad tror ni?

Svar så snabbt som möjligt uppskattas!

#152

Postad 08 november 2008 - 17:02

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

  • 304 inlägg
  • 0

Hej!

Nu har jag köpt en Ipod touch. Dock blev det en 8 gb för dom hade ingen 16 gb på lager och jag kunde inte vänta :lol:
Nu är frågan om det värkligen räcker till mina behov.
Jag kommer ha ungefär 300-400 låtar, 5 filmer. Inga bilder kommer nog inte köpa så många apps heller. Spel kommer jag heller inte köpa. Så vad tror ni?

Svar så snabbt som möjligt uppskattas!


Okej jag kunde inte hålla mig så jag packade upp den. Så snälla säg inte att jag skulle ta 16 gb utan glöm detta nu ;)
Vill inte få ångest

#153

Postad 08 november 2008 - 22:10

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0

Okej jag kunde inte hålla mig så jag packade upp den. Så snälla säg inte att jag skulle ta 16 gb utan glöm detta nu ;)
Vill inte få ångest


Du skulle ha tagit 16 gigaren, kommer en 32 gigare snart :lol:

#154

Postad 09 november 2008 - 18:00

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

  • 403 inlägg
  • 0
jag har ett program som heter iPhone RingToneMaker, med det proget har jag lagt in två ringsingnaler men när jag synkar så försvinner dom.

nån som vet varför, har jag missat nån inst.

#155

Postad 10 november 2008 - 10:35

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0

jag har ett program som heter iPhone RingToneMaker, med det proget har jag lagt in två ringsingnaler men när jag synkar så försvinner dom.

nån som vet varför, har jag missat nån inst.


Har du ändrat i inställningarna i iTunes och angett att ringsignaler ska syncas? Det måste man göra manuellt.

#156

Postad 11 november 2008 - 14:02

ChoAtic
  • ChoAtic
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0
Har inte nån kolla alls på det här än men vill verkligen jailbreaka min telefon, MEN! Jag undrar hur det är med alla sms man har nu om de går att spara på nått vis så man har de kvar sen efter att man jailbreakat telefonen..?

Tacksam för hjälp :)

#157

Postad 11 november 2008 - 14:12

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Har inte nån kolla alls på det här än men vill verkligen jailbreaka min telefon, MEN! Jag undrar hur det är med alla sms man har nu om de går att spara på nått vis så man har de kvar sen efter att man jailbreakat telefonen..?

Tacksam för hjälp :)


Jailbreak kommer inte att radera ngt. Det är bara om du återställer telefonen allt raderas.

SMS sparas fäör övrigt när du gör en backup dvs synkning med din dator. Jag tror det iaf för jag har iaf kvar SMS sen 2007 och uppdaterade min telefon till 2.0.1 i somras.
Det som inte sparas är dina notes eller anteckningar som det heter på svenska samt musik, videos, ringsignaler osv. Men sånt har man ju kvar i itunes ändå så det kan man synka tillbaka efteråt.

Redigerat av Unregistereddc471864, 11 november 2008 - 14:12.


#158

Postad 11 november 2008 - 14:13

ChoAtic
  • ChoAtic
  • Användare

  • 189 inlägg
  • 0

Jailbreak kommer inte att radera ngt. Det är bara om du återställer telefonen allt raderas.

SMS sparas fäör övrigt när du gör en backup dvs synkning med din dator. Jag tror det iaf för jag har iaf kvar SMS sen 2007 och uppdaterade min telefon till 2.0.1 i somras.
Det som inte sparas är dina notes eller anteckningar som det heter på svenska samt musik, videos, ringsignaler osv. Men sånt har man ju kvar i itunes ändå så det kan man synka tillbaka efteråt.


Tack för snabb svar radiozo! Då vet jag vad eftermiddan kommer gå åt till.

#159

Postad 11 november 2008 - 20:04

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

  • 510 inlägg
  • 0

Tack för snabb svar radiozo! Då vet jag vad eftermiddan kommer gå åt till.


Berätta gärna hur det gick! Sitter själv mellan valet och kvalet.. =)

Frågan är dock, kan man med jailbreak ändra theman och installera egna program?

Jag vet att jag är en riktigt n00b men... ;)

#160

Postad 11 november 2008 - 20:52

endumen
  • endumen
  • Forumräv

  • 543 inlägg
  • 0

Berätta gärna hur det gick! Sitter själv mellan valet och kvalet.. =)

Frågan är dock, kan man med jailbreak ändra theman och installera egna program?

Jag vet att jag är en riktigt n00b men... ;)



Ja, du kan göra i princip vad du vill. B)

#161

Postad 11 november 2008 - 22:39

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0
Har hittills inte gett mig på att installera filer från "Installer" utan endast via Cydia... av någon fånig anledning skulle jag iaf testa igår. Smack så låste sig mobilen... gick inte att aktivera via Itunes... det bara bråkade och äpplet var det enda som retsamt visade sig i displayen! När jag var riktigt nära att göra en återställning via DFU-mode så reagerade Itunes och mobilen gick igång igen... *phu*

Stay away from Installer!!

#162

Postad 12 november 2008 - 16:09

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

  • 403 inlägg
  • 0
hittade spelet Labyrint i appstore, laddade hem free versionen, :)
man kan bara spela det om man gör egna banor, så nu vill jag ta bort spelet, hittar ingenstans att man kan ta bort, nån som vet

#163

Postad 12 november 2008 - 16:15

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0

hittade spelet Labyrint i appstore, laddade hem free versionen, :)
man kan bara spela det om man gör egna banor, så nu vill jag ta bort spelet, hittar ingenstans att man kan ta bort, nån som vet


Du håller inne någon ikon, vilken som helst, en kort stund så börjar alla ikoner vibrera. De apps som är installerade från apptstore får ett kryss på sig uppe i högra hörnet. Tryck på krysset och välj radera så försvinner applikationen. I detta vibrerande läge kan du också flytta runt alla ikoner och lägga dem där du vill ha dem!

#164

Postad 13 november 2008 - 08:20

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

  • 580 inlägg
  • 0

hittade spelet Labyrint i appstore, laddade hem free versionen, :unsure:
man kan bara spela det om man gör egna banor, så nu vill jag ta bort spelet, hittar ingenstans att man kan ta bort, nån som vet


Du har jailbreakat din mobil men vet inte hur man tar bort program?:D

#165

Postad 13 november 2008 - 13:30

FreddanB
  • FreddanB
  • Forumräv

  • 651 inlägg
  • 0

Har hittills inte gett mig på att installera filer från "Installer" utan endast via Cydia... av någon fånig anledning skulle jag iaf testa igår. Smack så låste sig mobilen... gick inte att aktivera via Itunes... det bara bråkade och äpplet var det enda som retsamt visade sig i displayen! När jag var riktigt nära att göra en återställning via DFU-mode så reagerade Itunes och mobilen gick igång igen... *phu*

Stay away from Installer!!


Ja Installer är ett ###### gissel har fått massor av problem när jag har testat den vägen, och varje gång har det bråkat. Nä jag håller mig till Cydia.

#166

Postad 13 november 2008 - 14:49

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

  • 403 inlägg
  • 0

Du har jailbreakat din mobil men vet inte hur man tar bort program?:blink:

japp så är det, hade väl tur när jag instalerade jailbreaken :)

hittade själv hur man skulle göra, tyvärr så räcker det inte att bara ta bort den i telefonen som Looptune skrev eftersom den fanns med i itunes också.
tog en stund innan jag fattade bara, på vänstersidan av itunes, där finns en program mapp som jag klickade på och då fick jag frågan om jag ville radera från telen och från itunes. mindre smidigt.

men så är jag en noob på detta också .

#167

Postad 13 november 2008 - 18:27

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0

japp så är det, hade väl tur när jag instalerade jailbreaken :)

hittade själv hur man skulle göra, tyvärr så räcker det inte att bara ta bort den i telefonen som Looptune skrev eftersom den fanns med i itunes också.
tog en stund innan jag fattade bara, på vänstersidan av itunes, där finns en program mapp som jag klickade på och då fick jag frågan om jag ville radera från telen och från itunes. mindre smidigt.

men så är jag en noob på detta också .


Hmmm... visst ligger det kvar i iTunes. Tycker iof inte att det gör så mycket så länge man får bort det från mobilen!

#168

Postad 16 november 2008 - 17:35

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0

Hmmm... visst ligger det kvar i iTunes. Tycker iof inte att det gör så mycket så länge man får bort det från mobilen!


Dock får man ju tillbaka programmet i telefonen nästa gång man synkar om man inte var bort det från iTunes också :(

#169

Postad 17 november 2008 - 17:10

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0

Dock får man ju tillbaka programmet i telefonen nästa gång man synkar om man inte var bort det från iTunes också :)


Ja om man inte "checkar av dem" i listan över alla apps som ligger i iTunes för då synkas de förstås tillbaks igen.

För min egen del är det lite kul att låta dem ligga kvar. Skall bli intressant att se hur många apps jag laddat hem efter ett år. De tar ju inte så stor plats på disken! Men som sagt... checka av alla program man inte vill ha annars blir det galet!

Redigerat av Unregisterede2f66bdc, 17 november 2008 - 17:11.


#170

Postad 18 november 2008 - 00:41

peppe eng
  • peppe eng
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0
Rätta mig gärna, men jag tror att jag just gjort en jobbig upptäckt. Kanske nåt alla vet men jag missat? En restore rensar inte alls allt. Det finns kvar massa filer och inställningar. När jag åter kör min ipsw-fil (skapad tidigare i Pwnage Tool) och kör in alla program igen så "minns" de vilka inställningar jag hade innan. Bl a BossPrefs som gömmer Aktier, Väder och iTunes. Fastän jag inte har gjort något i den nya jailbreak:en. Jag skulle vilja restore:a och rensa den ordentligt då den nu verkar ha lätt för att bajsa ut totalt och fastna i fuläpplet. Vad är felet? Vad ska jag göra?

#171

Postad 18 november 2008 - 21:02

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlägg
  • 0

Rätta mig gärna, men jag tror att jag just gjort en jobbig upptäckt. Kanske nåt alla vet men jag missat? En restore rensar inte alls allt. Det finns kvar massa filer och inställningar. När jag åter kör min ipsw-fil (skapad tidigare i Pwnage Tool) och kör in alla program igen så "minns" de vilka inställningar jag hade innan. Bl a BossPrefs som gömmer Aktier, Väder och iTunes. Fastän jag inte har gjort något i den nya jailbreak:en. Jag skulle vilja restore:a och rensa den ordentligt då den nu verkar ha lätt för att bajsa ut totalt och fastna i fuläpplet. Vad är felet? Vad ska jag göra?


Antar att du lagt in den backup du gjorde innan du återställde telefonen? Finns en .plist-fil som följer med backupen där bl.a. inställningar för vilka applikationer du gömt är registrerat.

#172

Postad 18 november 2008 - 22:21

leoni
  • leoni
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Tack för en lysande tråd! Allt funkade jättebra! :)

#173

Postad 19 november 2008 - 09:27

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0

Tack för en lysande tråd! Allt funkade jättebra! :D


Då är jag och garanterat alla andra skribenter i denna tråden glada för din skull :)

Välkommen till jailbreak-familjen! :blink:

#174

Postad 19 november 2008 - 18:11

peppe eng
  • peppe eng
  • Användare

  • 159 inlägg
  • 0

Antar att du lagt in den backup du gjorde innan du återställde telefonen? Finns en .plist-fil som följer med backupen där bl.a. inställningar för vilka applikationer du gömt är registrerat.


Njae, ipsw-filen skapades innan jag hade jailbreak:at den. Och när jag reset:ar till Hej, din lur är värdelös om du inte kopplar in den i iTunes-bilden kom fram så ska den väl ändå vara rensad? Helt nollställd och fin alltså. Eller? Har jag fått något om bakfoten nu? Hur ska man annars göra om man vill ... ja, återställa den utan att det ska finnas spår kvar?

#175

Postad 19 november 2008 - 22:35

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlägg
  • 0

Njae, ipsw-filen skapades innan jag hade jailbreak:at den. Och när jag reset:ar till Hej, din lur är värdelös om du inte kopplar in den i iTunes-bilden kom fram så ska den väl ändå vara rensad? Helt nollställd och fin alltså. Eller? Har jag fått något om bakfoten nu? Hur ska man annars göra om man vill ... ja, återställa den utan att det ska finnas spår kvar?


Du behöver inte skapa en jailbreakad ipsw-fil längre. Gör en restore till en ipsw-fil som du direkt hämtat från apple.com istället. Då får du en helt* ren kopia av os:et på din iPhone. Om du däremot lägger in en gammal backup (så att du får tillbaka dina sms/kontakter/kalender etc. så kommer det följa med vissa filer som är jailbreak-specifika.

*Kan inte garantera att det blir en helt ren kopia, däremot så är nog de flesta så gott som säkra. Det är iaf ingen som har hittat något som visar att telefonen varit jailbreakad så vitt jag vet...

#176

Postad 21 november 2008 - 13:45

maxxorswe
  • maxxorswe
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
måste ha svar på en enda fråga! ska köpa en ipod touch 32gb 2generation till helgen så undrar bara: KOMMER DOM KUNNA JAILBREAKA DEN EXAKT SOM DOM GJORT PÅ GENERATION 1 ? annars känns det inte kul att köpa den.

#177

Postad 21 november 2008 - 15:32

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlägg
  • 0

måste ha svar på en enda fråga! ska köpa en ipod touch 32gb 2generation till helgen så undrar bara: KOMMER DOM KUNNA JAILBREAKA DEN EXAKT SOM DOM GJORT PÅ GENERATION 1 ? annars känns det inte kul att köpa den.


VI VET INTE! Men förmodligen, ja.

#178

Postad 21 november 2008 - 16:19

mcbiff
  • mcbiff
  • Wannabe

  • 19 inlägg
  • 0
Vågar man uppdatera en jailbreakad telefon direkt från iTunes förutsatt att man inte bryr sig om jailbreaken? Jag har kommit fram till att jag ändå inte använder några saker från Cydia eller Installer och därmed lika gärna bara kan köra officiell firmware. Dock så vill jag inte att det ska bli något strul med telefonen.

#179

Postad 21 november 2008 - 16:22

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0

Vågar man uppdatera en jailbreakad telefon direkt från iTunes förutsatt att man inte bryr sig om jailbreaken? Jag har kommit fram till att jag ändå inte använder några saker från Cydia eller Installer och därmed lika gärna bara kan köra officiell firmware. Dock så vill jag inte att det ska bli något strul med telefonen.


Absolut, det är bara att uppdatera precis som om telefonen inte var jailbreakad.

#180

Postad 21 november 2008 - 18:21

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0
Shit... kunde inte hålla mig och uppdaterade! Var för nyfiken att spana in de nya uppdateringarna. Ångrar mig lite nu.

Riktigt skumt är att den till en viss del fortfarande är jailbreakad. Telialoggan är fortfarande utbytt mot mitt namn! Är inte det lite konstigt?!

Shit vad jag kommer sakna vissa apps!

#181

Postad 21 november 2008 - 22:26

RedEnzo
  • RedEnzo
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0
Det dröjer väl inte länge innan vi får se FW 2.2 JB. Jag kan iaf vänta ett tag, ingen ko på isen så att säga.

#182

Postad 21 november 2008 - 23:57

chhronic
  • chhronic
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0
Yo.
Har några basic frågor som jag hoppas att någon vänlig själ kan ta sig tid att hjälpa mig med:

- Cydia, hur funkar det? Är det som en jailbreak:ad app-store, där man tankar gratis apps?
- Installer, är det som det låter, något som installerar app:sen åt en?
- Och till sist, räcker 8gb? Min musiksamling är inte större än 3gb. Vad är genomsnitts storleken på en app?

:)


- Tackpåförhand, T.

#183

Postad 22 november 2008 - 03:30

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlägg
  • 0

Yo.
Har några basic frågor som jag hoppas att någon vänlig själ kan ta sig tid att hjälpa mig med:

- Cydia, hur funkar det? Är det som en jailbreak:ad app-store, där man tankar gratis apps?
- Installer, är det som det låter, något som installerar app:sen åt en?
- Och till sist, räcker 8gb? Min musiksamling är inte större än 3gb. Vad är genomsnitts storleken på en app?

:D


- Tackpåförhand, T.


Cydia är i stort sett precis som du beskriver, en sorts "app store" fast med massa andra program som apple inte godkänner. De flesta är gratis, men det finns även några som kostar (eller kräver en donation).

Installer är samma sak som Cydia, fast i en annan tappning, dock bör man hålla sig borta från installer för tillfället då det är rätt buggigt. Personligen har jag inget som helst behov av Installer längre då Cydia är såpass bra.

8GB räcker absolut om din musiksamling inte är mer än 3GB. En vanlig storlek på apps är ca 2-3 MB.

#184

Postad 22 november 2008 - 10:24

chhronic
  • chhronic
  • Rookie

  • 7 inlägg
  • 0

Cydia är i stort sett precis som du beskriver, en sorts "app store" fast med massa andra program som apple inte godkänner. De flesta är gratis, men det finns även några som kostar (eller kräver en donation).

Installer är samma sak som Cydia, fast i en annan tappning, dock bör man hålla sig borta från installer för tillfället då det är rätt buggigt. Personligen har jag inget som helst behov av Installer längre då Cydia är såpass bra.

8GB räcker absolut om din musiksamling inte är mer än 3GB. En vanlig storlek på apps är ca 2-3 MB.



Tack för svaren, nu fattar jag lite bättre. Cydia bra, Installer lite sämre : ). Då blir det en 8gb inom en snar framtid.
Är det någon som kan tänkas veta när en jailbreakad 2.2 kommer? ^.

#185

Postad 23 november 2008 - 09:34

Unregisteredae963e03
  • Unregisteredae963e03
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0
Nu finns de jailbreak för 2.2!:) http://www.quickpwn.com/

Nu en fråga, finns de något program som man kan backupa hela telen med? eller allt som finns i den, det går ju inte med itunes när man jailbreakat. Inte Apt-backup som bara sparar det man tankat via cyda utan något som sparar allt?

Redigerat av Unregisteredae963e03, 23 november 2008 - 10:32.


#186

Postad 23 november 2008 - 19:56

winvide
  • winvide
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
men är det bara att använda programmet efter dess instruktioner?

#187

Postad 23 november 2008 - 20:04

Unregistered7beef5b5
  • Unregistered7beef5b5
  • Användare

  • 135 inlägg
  • 0
jailbreak för 2.2 är väll bara för 2G

Äger du en iPhone 3G och funderar på att låsa upp den inom en snar framtid rekommenderar vi er att INTE uppdatera till 2.2 via iTunes då den även uppdaterar basebandet som kan förhindra en framtida upplåsning av telefonen, skriver iPhone Dev Team.

#188

Postad 23 november 2008 - 21:33

-FreakyThing-
  • -FreakyThing-
  • Lärjunge

  • 304 inlägg
  • 0
Funkar den nya jailbreaken ( 2.2 ) för Ipod touch 2 gen?

#189

Postad 23 november 2008 - 21:56

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0

Funkar den nya jailbreaken ( 2.2 ) för Ipod touch 2 gen?


Jadå!

Jag installerade 2.2 i fredags... då försvann min jailbreak! Idag har jag Jailbreakat igen... gick smärtfritt!

#190

Postad 23 november 2008 - 22:20

Lindhardsen
  • Lindhardsen
  • Lärjunge

  • 374 inlägg
  • 0

Jadå!

Jag installerade 2.2 i fredags... då försvann min jailbreak! Idag har jag Jailbreakat igen... gick smärtfritt!


Nähä Looptune... Nu läser du visst inte vad du svarar på!;)

Frågan var om Jailbreak fungerar på ny Ipod Touch 2nd Generation, och då är svaret NEJ... Jailbreak fungerar fortfarande inte på nya Ipod generationen...

#191

Postad 24 november 2008 - 16:27

Onebuying
  • Onebuying
  • Wannabe

  • 22 inlägg
  • 0
Hej! Jag är ganska ny på det här med jailbreak, så här kommer en dum fråga som jag sökt svar på men inte funnit något tydligt: jag har jailbreakat min iPhone 3G och nu har ju firmwire 2.2 släppts och det går att "uppdatera med jailbreak". Men är det bara att köra QuickPwn och göra om samma procedur som förra gången, eller måste jag säkerhetskopiera allt dels i iTunes och dels med något program som sparar alla mina "jailbreak-program"?

Hur går man smidigast tillväga?
Eller kan man bara köra uppdateringen utan att först behöva kopiera allt? Har inte riktigt förstått om allt kommer tillbaka av sig självt om man jailbreakar till en ny version.

Tack på förhand!
Henrik

EDIT: Det löste sig av sig själv, var ju smidigt att bara uppgradera som första gången man jailbreakade! Har någon upptäckt några nya, spännande program som man inte kan klara sig utan? ;)

Redigerat av Onebuying, 24 november 2008 - 17:51.


#192

Postad 24 november 2008 - 16:34

nachos
  • nachos
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
¨Hej jag hade tänk köpa en ipod touch 8Gb 2G och nu har jag läst här lite granna och jag har inte riktigt fattat går den jailbreaka med det där programmet markusm skrev?

#193

Postad 24 november 2008 - 16:41

Unregisteredae963e03
  • Unregisteredae963e03
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0

¨Hej jag hade tänk köpa en ipod touch 8Gb 2G och nu har jag läst här lite granna och jag har inte riktigt fattat går den jailbreaka med det där programmet markusm skrev?

Nej, det är inte möjligt att jailbreka en 2G touch än. :/

#194

Postad 24 november 2008 - 17:28

nachos
  • nachos
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Jadå!

Jag installerade 2.2 i fredags... då försvann min jailbreak! Idag har jag Jailbreakat igen... gick smärtfritt!

han skrev ju att det funkade? och vet någon ungefär när de kommer gå jailbreaka och om de kommer göra det

Redigerat av nachos, 24 november 2008 - 17:29.


#195

Postad 24 november 2008 - 21:05

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0

Nähä Looptune... Nu läser du visst inte vad du svarar på!;)

Frågan var om Jailbreak fungerar på ny Ipod Touch 2nd Generation, och då är svaret NEJ... Jailbreak fungerar fortfarande inte på nya Ipod generationen...



han skrev ju att det funkade? och vet någon ungefär när de kommer gå jailbreaka och om de kommer göra det


Förlåt förlåt! Jag var allt lite snabb att svara där! :wub: iPOD ver 2.2. kan man ännu inte jailbreaka!

#196

Postad 24 november 2008 - 21:55

nachos
  • nachos
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
ok. men vet någon om det handlar om dagar eller månader?

#197

Postad 24 november 2008 - 22:00

Unregisteredae963e03
  • Unregisteredae963e03
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0

Förlåt förlåt! Jag var allt lite snabb att svara där! :wub: iPOD ver 2.2. kan man ännu inte jailbreaka!

Fel igen, iPod touch 2nd gen går inte att jailbreka över huvudtaget.
iPhone både 2G och 3G går att jailbreaka med 2.2 ;)

#198

Postad 24 november 2008 - 22:46

nachos
  • nachos
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Fel igen, iPod touch 2nd gen går inte att jailbreka över huvudtaget.
iPhone både 2G och 3G går att jailbreaka med 2.2 ;)

vet du ungefär hur länge det kommer ta innan 2gen touch kan bli jailbreakad?

#199

Postad 25 november 2008 - 08:07

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0

vet du ungefär hur länge det kommer ta innan 2gen touch kan bli jailbreakad?


Ingen här sitter med någon "inside information" så det blir för dig att hålla utkik efter information på diverse sajter och forum. Som vanligt med andra ord :(

#200

Postad 25 november 2008 - 15:42

nachos
  • nachos
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
ja men hur länge brukar det ta typ? hur länge tog det för första touch?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.