Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Jailbreak iOS Devices

1286 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Jailbreak (219 medlem(mar) har röstat)

Har du jailbreakat din iPhone 3G / iPod Touch?

  1. Självklart har jag det! (97 röster [44.29%])

    Procent av omröstning: 44.29%

  2. Nej, det har jag inte. (89 röster [40.64%])

    Procent av omröstning: 40.64%

  3. Vad är jailbreak? (33 röster [15.07%])

    Procent av omröstning: 15.07%

Rösta Gäster kan inte rösta
Apple iPod Touch 8GB (MP3-spelare) 1 8,64 (35) Inga priser
Apple iPod Touch 16GB (MP3-spelare) 1 9,14 (56) Inga priser
Apple iPhone 8GB (Mobiltelefoner) 1 9,27 (59) Inga priser
Apple iPhone 4GB (Mobiltelefoner) 1 (0) Inga priser
Apple iPod Touch 32GB (MP3-spelare) 1 9 (9) Inga priser
Apple iPhone 128MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 3 8,44 (44) Inga priser
Apple iPhone 3G 128MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 1 8,94 (109) Inga priser
Apple iPhone 3G 8GB (Mobiltelefoner) 2 8,58 (97) Inga priser
Apple iPod Touch 16GB (2nd Generation) (MP3-spelare) 6 8,96 (23) Inga priser
Apple iPod Touch 32GB (2nd Generation) (MP3-spelare) 1 9,11 (17) Inga priser
Apple iPod Touch 8GB (2nd Generation) (MP3-spelare) 5 8,78 (22) Inga priser
Apple iPhone 3GS 256MB RAM 16GB (Mobiltelefoner) 9 8,89 (146) Inga priser
Apple iPhone 3GS 256MB RAM 32GB (Mobiltelefoner) 8 8,7 (87) Inga priser
Apple iPod Touch 64GB (3rd Generation) (MP3-spelare) 2 9 (5) Inga priser
Apple iPad 3G 16GB (Surfplattor) 8 7,9 (19) Inga priser
Apple iPad 3G 32GB (Surfplattor) 1 8,74 (18) Inga priser
Apple iPad 3G 64GB (Surfplattor) 8 8,47 (18) Inga priser
Apple iPad 16GB (Surfplattor) 9 8,52 (60) Inga priser
Apple iPad 32GB (Surfplattor) 9 9,04 (22) Inga priser
Apple iPad 64GB (Surfplattor) 1 8,53 (14) Inga priser
Apple iPhone 4 512MB RAM 32GB (Mobiltelefoner) 9 8,59 (86) 790:-
40 relaterade trådar
* Officiell tråd - Apple iPad * (929 inlägg) 1 år sedan
* Officiell Tråd - Apple iPhone * (2504 inlägg) 2 år sedan
* Officiell tråd - Apps och spel till iPhone * (1118 inlägg) 5 år sedan
* Officiell tråd iPhone 4 * (5490 inlägg) 10 år sedan
Skal, fodral och skärmskydd till iPhone 4 (150 inlägg) 12 år sedan
* Officiell Tråd - Iphone 3gs * (4188 inlägg) 12 år sedan
Appar till iPad (65 inlägg) 12 år sedan
IPAD - Konvertera mkv till mp4 (m4v)? (9 inlägg) 13 år sedan
iPhone 4 Dockningsstation? (12 inlägg) 13 år sedan
Nya lurar till iPhone 4? (15 inlägg) 13 år sedan
Årets julklapp - Prisjakt gissar (52 inlägg) 13 år sedan
HTC Desire HD eller iPhone4? (158 inlägg) 13 år sedan
Iphone4 "kopplar" ej upp på mitt Wi-Fi (8 inlägg) 13 år sedan
Leveransstatus av Iphone 4 (519 inlägg) 13 år sedan
hälp.. Iphone4.. (6 inlägg) 13 år sedan
iPod Touch/iPhone som universalfjärr (7 inlägg) 13 år sedan
Telenor prisindikerar iPhone 4 (49 inlägg) 13 år sedan
* Officiell Tråd - Iphone 3G * (4989 inlägg) 13 år sedan
HP Slate Vs IPAD (44 inlägg) 13 år sedan
Pod Touch 2G + Altec Lansing BackBeat 906 =? (0 inlägg) 14 år sedan
Lev IPHONE 3GS (446 inlägg) 14 år sedan
Pioneer VSX-1017 med ipod (1 inlägg) 14 år sedan
IPhone eller HTC Hero (7 inlägg) 14 år sedan
iPhone 3GS vs. HTC Hero (189 inlägg) 14 år sedan
Apple Composite AV-kabel (1 inlägg) 14 år sedan
Nackdelar med iPhone? (41 inlägg) 14 år sedan
AKG 518 DJ till iPod Touch (14 inlägg) 14 år sedan
Streama från dator till Ipod (6 inlägg) 14 år sedan
Archos 605 Wifi eller Ipod Touch (28 inlägg) 14 år sedan
HTC Touch HD vs. iPhone 3G (102 inlägg) 14 år sedan
Converter (6 inlägg) 15 år sedan
ipod touch (30 inlägg) 15 år sedan
Hörlurar till iPod touch? (1 inlägg) 15 år sedan
Test av Iriver Spinn (2 inlägg) 15 år sedan
Apples nya iPods (404 inlägg) 15 år sedan
undertext på ipod touch (1 inlägg) 15 år sedan
HTC Touch Diamond vs. Iphone 3g (31 inlägg) 15 år sedan
SE G900 eller Iphone (22 inlägg) 15 år sedan
Spel till iPod Touch (2 inlägg) 15 år sedan
Gästbok för JacobTallberg (11 inlägg) 16 år sedan

#201

Postad 25 november 2008 - 15:51

RedEnzo
  • RedEnzo
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0
Uppgraderade till FW 2.2 i söndags och körde självklart en backup med AptBackup och följde Zinneds guide till punkt o pricka med undantag för det viktigaste. Innan jag installerade 2.2 i iTunes glömde jag att synka så det gick åt pipan, gör om gör rätt helt enkelt. Min fråga är hur lång tid tar det för er att göra en backup med AptBackup, för mig tog det bara nån sekund. Ska det ta så kort tid eller är något fel? Eftersom jag inte synka vet jag ju inte om det funkade...
Bra att veta inför nästa uppdatering.

En fråga till, måste någon speciell ruta vara i klickad i iTunes för att infon från AptBackup ska följa med?

Tacksam för svar!

#202

Postad 25 november 2008 - 16:58

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0

Uppgraderade till FW 2.2 i söndags och körde självklart en backup med AptBackup och följde Zinneds guide till punkt o pricka med undantag för det viktigaste. Innan jag installerade 2.2 i iTunes glömde jag att synka så det gick åt pipan, gör om gör rätt helt enkelt. Min fråga är hur lång tid tar det för er att göra en backup med AptBackup, för mig tog det bara nån sekund. Ska det ta så kort tid eller är något fel? Eftersom jag inte synka vet jag ju inte om det funkade...
Bra att veta inför nästa uppdatering.

En fråga till, måste någon speciell ruta vara i klickad i iTunes för att infon från AptBackup ska följa med?

Tacksam för svar!


När du har kört AptBackup på din iPhone så skapas en fil i telefonen som per automatik förs över till din dator när du synkar. Denna filen förs sedan tillbaka efter din jailbreak, återställning och åter synkronisering. Då installerar du först AptBackup från Cydia och den hämtar upp denna filen från telefonen och därefter installerar den de applikationer som filen hade noterat. Tiden detta tar beror ju givetvis på hur många applikationer som ska hämtas igen från Cydia men jag har en hel del och det tog väl ca 10-15 minuter på WiFi.

#203

Postad 25 november 2008 - 18:06

nachos
  • nachos
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
har börjat fundera om jag ska köpa en 1 gen 16 gig men altså finns det såna här småhögtalare man kan köpa till den?

#204

Postad 25 november 2008 - 18:18

RedEnzo
  • RedEnzo
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0

När du har kört AptBackup på din iPhone så skapas en fil i telefonen som per automatik förs över till din dator när du synkar. Denna filen förs sedan tillbaka efter din jailbreak, återställning och åter synkronisering. Då installerar du först AptBackup från Cydia och den hämtar upp denna filen från telefonen och därefter installerar den de applikationer som filen hade noterat. Tiden detta tar beror ju givetvis på hur många applikationer som ska hämtas igen från Cydia men jag har en hel del och det tog väl ca 10-15 minuter på WiFi.

Ok, tack för svaret. Det som tog nån sekund för mig var när jag körde backup i AptBackup, kan det stämma att det tar så kort tid för iPhone att skapa denna fil?

#205

Postad 25 november 2008 - 18:30

nachos
  • nachos
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
vart kan man köpa antigen 16 gb 1 eller 2 gen billigast? därför om man söker på typ pricerunner så är ju inte alla affärer med

#206

Postad 25 november 2008 - 18:35

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

  • 298 inlägg
  • 0
Vet ni om det finns program för att spela in samtal med? Det bästa vore om det fanns i Appstore men jag skulle även kunna jailbreaka min telefon om det bara finns för jailbreakade telefoner.

#207

Postad 25 november 2008 - 19:00

Unregisteredae963e03
  • Unregisteredae963e03
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0

vart kan man köpa antigen 16 gb 1 eller 2 gen billigast? därför om man söker på typ pricerunner så är ju inte alla affärer med

Du har inte lagt märket till att minhembio drivs av prisjakt?
försök håll dig inom trådarnas ramar:)

#208

Postad 25 november 2008 - 20:06

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0

Fel igen, iPod touch 2nd gen går inte att jailbreka över huvudtaget.
iPhone både 2G och 3G går att jailbreaka med 2.2 :huh:


Sorry... tänkte på 1:st gen iPod! Over and out!

Redigerat av Unregisterede2f66bdc, 25 november 2008 - 22:42.


#209

Postad 26 november 2008 - 08:09

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0

Ok, tack för svaret. Det som tog nån sekund för mig var när jag körde backup i AptBackup, kan det stämma att det tar så kort tid för iPhone att skapa denna fil?


Helt korrekt, det går alltid väldigt fort oavsett om man har få program eller många. Det är bara en indexering som genomförs och det går snabbt.

#210

Postad 26 november 2008 - 08:18

Wiberg_D
  • Wiberg_D
  • Forumräv

  • 580 inlägg
  • 0
God morgon:) tänkte bara tipsa om ni vill bygga om era hörlurar:)

Jag satt igår och beklagade mina SE lurar (inte de bästa, men bra) att sladden hade pajat.
jag fick för mig att jag såg nån på youtube som hade bytt ut lurarna, så jag testade.

Jag tog mina orginal iphone lurar som jag grävde upp ur lådan i ett skåp (blåste av damet)
sen tog jag mina SE lurar och bröt loss plastlocket på de båda. sen lödde jag bort lurarna och bytte ut de:)
Nu slipper jag ha en dålig addapter som är stor och klumpig, nu sitter micken på sladden direkt:)
FINT VA?:huh:

Redigerat av Wiberg_D, 26 november 2008 - 08:23.


#211

Postad 26 november 2008 - 14:55

RedEnzo
  • RedEnzo
  • Användare

  • 218 inlägg
  • 0

Helt korrekt, det går alltid väldigt fort oavsett om man har få program eller många. Det är bara en indexering som genomförs och det går snabbt.

Tackar! Trodde de va nå knas när det tog så kort tid.

#212

Postad 26 november 2008 - 15:12

nachos
  • nachos
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

har börjat fundera om jag ska köpa en 1 gen 16 gig men altså finns det såna här småhögtalare man kan köpa till den?

vet någon om det finns? och sen har jag försökt hitta en 1 gen men jag kan inte hitta den på någon seriös sida till ett bra pris. någon som vet något?

Redigerat av nachos, 26 november 2008 - 15:28.


#213

Postad 26 november 2008 - 19:45

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

  • 403 inlägg
  • 0

Helt korrekt, det går alltid väldigt fort oavsett om man har få program eller många. Det är bara en indexering som genomförs och det går snabbt.


jag hade gjort en backup, trodde jag, är det inte bara att klicka på backup så gör den så?
för nu när jag har fixat med 2.2 och tog hem aptbackup så står det att man kan bara göra restore om man gjort en backup innan , det var det sista jag gjorde innan uppdateringen, det och sen en synkning i datorn sen uppdat..

lite grinig nu.

#214

Postad 26 november 2008 - 21:28

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0

jag hade gjort en backup, trodde jag, är det inte bara att klicka på backup så gör den så?
för nu när jag har fixat med 2.2 och tog hem aptbackup så står det att man kan bara göra restore om man gjort en backup innan , det var det sista jag gjorde innan uppdateringen, det och sen en synkning i datorn sen uppdat..

lite grinig nu.


Jag förstår inte riktigt vad du menar.

Har du innan uppdatering kört AptBackup och tryckt på "Backup" för att sedan synka med iTunes och låta den göra en säkerhetskopia så kan du riskfritt uppdatera till 2.2 sedan. När du väl har uppdaterat och jailbreakat igen så synkar du så att den indexerade filen åker tillbaka i telefonen igen, därefter installerar du AptBackup och startar programmet för att köra tillbaka alla dina tidigare Cydia-nerladdade program igen.

#215

Postad 27 november 2008 - 16:12

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

  • 403 inlägg
  • 0

Jag förstår inte riktigt vad du menar.

Har du innan uppdatering kört AptBackup och tryckt på "Backup" för att sedan synka med iTunes och låta den göra en säkerhetskopia så kan du riskfritt uppdatera till 2.2 sedan. När du väl har uppdaterat och jailbreakat igen så synkar du så att den indexerade filen åker tillbaka i telefonen igen, därefter installerar du AptBackup och startar programmet för att köra tillbaka alla dina tidigare Cydia-nerladdade program igen.


japp, precis så gjorde jag , men får bara ett felmess från apt..

kan lika bra fråga här också.

finns det något program som man kan fjärrstyra sin dator med, jag har tex en del prog som jag laddar hem musik med, skulle vilja styra det från iphone om jag inte är hemma

#216

Postad 27 november 2008 - 16:34

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0
Underligt, det kan jag tyvärr inte hjälpa dig med. Jag bara spånar nu men det kanske är så att AptBackup sparar denna indexerade filen på ett ställe i iPhone som inte längre finns efter att man har uppdaterat till 2.2. Jag vet inte men det kan ju vara så.

På din andra fråga har du fått svar i den andra tråden, det finns bl a RDP och VNC i AppStore.

#217

Postad 28 november 2008 - 09:39

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
APTBackup funkade inte med 2.2 för mig heller. Fick installera allt för hand igen. Lite drygt.

#218

Postad 01 december 2008 - 15:06

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

  • 403 inlägg
  • 0
annat problem då.
jag vill ha wifi toggle, men kan inte ladda hem det, får fel mess om att det är fel på filen.
finns det annat prog istället som är lika smidigt.

#219

Postad 01 december 2008 - 16:59

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0

annat problem då.
jag vill ha wifi toggle, men kan inte ladda hem det, får fel mess om att det är fel på filen.
finns det annat prog istället som är lika smidigt.


Vad är WiFi-toggle? Bara att enkelt kunna sätta på och stänga av WiFi? Isåfall rekommenderar jag dig att använda SBSettings för BossPrefs istället, supersmidigt! Det är bara att swipa fingret över statusraden (Den med operatörslogo, staplar, klocka etc) så trillar det ner en meny där man kan sätta av och på massor av saker som t ex WiFI, 3G, Blåtand etc.

#220

Postad 01 december 2008 - 19:21

Unregisteredd2619a18
  • Unregisteredd2619a18
  • Lärjunge

  • 403 inlägg
  • 0

Vad är WiFi-toggle? Bara att enkelt kunna sätta på och stänga av WiFi? Isåfall rekommenderar jag dig att använda SBSettings för BossPrefs istället, supersmidigt! Det är bara att swipa fingret över statusraden (Den med operatörslogo, staplar, klocka etc) så trillar det ner en meny där man kan sätta av och på massor av saker som t ex WiFI, 3G, Blåtand etc.


Aha, låter kanon bra, jag tar hem det direkt.

#221

Postad 01 december 2008 - 19:58

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0

Vad är WiFi-toggle? Bara att enkelt kunna sätta på och stänga av WiFi? Isåfall rekommenderar jag dig att använda SBSettings för BossPrefs istället, supersmidigt! Det är bara att swipa fingret över statusraden (Den med operatörslogo, staplar, klocka etc) så trillar det ner en meny där man kan sätta av och på massor av saker som t ex WiFI, 3G, Blåtand etc.


WORD!

Tycker helt klart det är ett av de bästa programmen i Cydia! Det är så schysst att kunna ändra ljusstyrkan när man ser en film utan att behöva gå ur filmen och in i inställningar!

#222

Postad 04 december 2008 - 20:36

bobbanswe
  • bobbanswe
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Tja alla kunniga,
funtar på att skaffa en iPhone 3g eller en Xperia. Men lutar åt Iphonen tackvare telias abonnemang som inkluderar surf till ett överkommligt, om än ganska högt pris :)

Men min fråga till er innan jag kan bestämma mig är:
Om jag köper en Iphone idag, kan jag då jailbreaka den? Är det någorlunda enkelt/riskfritt? Försvinner garantin? Och går det att uppgradera till nya uppdatteringar efter att man gjort det?

TACK! :D

#223

Postad 05 december 2008 - 01:53

fastball
  • fastball
  • Användare

  • 143 inlägg
  • 0

Tja alla kunniga,
funtar på att skaffa en iPhone 3g eller en Xperia. Men lutar åt Iphonen tackvare telias abonnemang som inkluderar surf till ett överkommligt, om än ganska högt pris :)

Men min fråga till er innan jag kan bestämma mig är:
Om jag köper en Iphone idag, kan jag då jailbreaka den? Är det någorlunda enkelt/riskfritt? Försvinner garantin? Och går det att uppgradera till nya uppdatteringar efter att man gjort det?

TACK! :D


hej bobbe,

gissar att telefonerna som finns i butik idag har firmware 2.1 och det är inga problem att jailbrejka det..om det levereras med 2.2 måste man se upp lite vid jailbreaket så att man inte får det nya basbandet pålagt (detta om intresse finns att låsa upp telefonen, aka byta operatör) strunt i det så länge

vid jailbreak så försvinner garantin ...och det kan givetvis ställa till problem om telefonen dör eller inte på nått sätt kan få igång den...däremot om tex mikrofonen ballar ur och du vill skicka in för Fet Telias syning (utlagt på 3:e part) den så återställer du telefonen till ursprungsskick (restore)...Det går då inte att se att den varit jailbrejkad (om man får tro experterna)

det går absolut att uppdatera till nya firmwares med en jailbrejkad iphone..nu är det ju ingen som vet hur det kommer att bli efter 2.2 men hackergrgrabbarna är ju rätt hyfsade..man tar det lugnt helt enkelt vid ny firmware och låter tokpöbeln göra misstagen :P

risk (med jb) ingår alltid vid sådana här procedurer, behöver ju inte vara att man själv gör fel, utan nånting kan skita sig med datorn du använder...jag har själv inte upplevt några problem alls, har gjort det 5 gånger nu med quickpwn..det finns en hel del skräckhistorier om man läser på diverse forum, men jag undrar om det inte är en del av dom som är pure mactalibans som vill skrämma upp folk. själva ingreppet är väldigt enkelt, lite nervös första gången innan den bootade upp var jag nog iofs..och det finns fina guider (länkar i början av denna tråd) dom skall du läsa igenom både 1 och 2 gånger..

mitt råd är iallafall att avvaktar en tid innan du jailbrejkar så att du blir kompis med iphonen och vet hur den funkar och när du eventuellt blir galen på tokapple för att det är på ett speciellt sätt så jailbrejkar du...själv blev jag vansinning på stavningskontrollen och kamera ljudet, uppladdningen av bilder mm

men det absolut viktigaste är om du har tänkt att använda 3g:n att befinna dig den mesta av tiden på områden med STARK mottagning då iphonen suger på den punkten.

Redigerat av fastball, 05 december 2008 - 02:01.


#224

Postad 05 december 2008 - 14:13

Unregisterede2f66bdc
  • Unregisterede2f66bdc
  • Användare

  • 231 inlägg
  • 0

Tja alla kunniga,
funtar på att skaffa en iPhone 3g eller en Xperia. Men lutar åt Iphonen tackvare telias abonnemang som inkluderar surf till ett överkommligt, om än ganska högt pris :(

Men min fråga till er innan jag kan bestämma mig är:
Om jag köper en Iphone idag, kan jag då jailbreaka den? Är det någorlunda enkelt/riskfritt? Försvinner garantin? Och går det att uppgradera till nya uppdatteringar efter att man gjort det?

TACK! ;)


Jag gillar Sony Ericssons mobiler... men efter att ha jämfört iPhone med Xperia är jag glad att det blev en iPhone. Visst i Xperian kan du använda i stort sett vilket PC-program som helst. Men jag tycker att nackdelarna är desto fler. Gränssnittet och framförallt den stora skärmen är två saker som gör att jag älskar min iPhone. Dessutom känns den smidigare att klämma ner i fickan då den är tunnare och mer... ja strömlinjeformad! :P

#225

Postad 05 december 2008 - 15:54

bobbanswe
  • bobbanswe
  • Wannabe

  • 40 inlägg
  • 0
Wow, tack för de snabba och välskrivna svaren! Uppskattas verkligen!

Som det ser ut nu så lutar det verkligen åt Iphonen, så jag antar att jag kommer bli lite utav en stammis på detta forum närmaste tiden. Ser ut som jag kommer skaffa en mot slutet utav månaden. Tack ni båda för era svar, som sagt uppskattas det! :(

// Bobban

#226

Postad 05 december 2008 - 16:27

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

  • 1 235 inlägg
  • 0

Wow, tack för de snabba och välskrivna svaren! Uppskattas verkligen!

Som det ser ut nu så lutar det verkligen åt Iphonen, så jag antar att jag kommer bli lite utav en stammis på detta forum närmaste tiden. Ser ut som jag kommer skaffa en mot slutet utav månaden. Tack ni båda för era svar, som sagt uppskattas det! :P

// Bobban


Kul, du är välkommen i familjen :(

Tänk bara på en sak, sök i tråden efter svar på dina frågor innan du postar nya inlägg då det finns massor av info här redan ;)

#227

Postad 07 december 2008 - 11:30

poppe_
  • poppe_
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Den gamla Iphonetråden som vi härjade i då vi skaffade telefonerna direkt från usa efter lanseringen ser ut att ha dött ut. Så jag gör ett försök.

Har 2G versionen från USA alltså. När Quickpwn först kom ut så man kunda uppdatera från 1.x.x version till 2.0 gjorde jag det. Nu tänkte jag installera så jag får 2.2 för jag tycker 2.0 är lite segt. Jag uppdaterade senast från 1.1.3 till 2.0 med hjälp av quickpwn alltså.

Jag följde följande guide:

http://www.iclarifie...x.php?enid=1880

Men när jag kör shift+restore i iTunes för att välja filen ( iPhone1,1_2.2_5G77_Restore.ipsw ) så får jag unknown error. Jag uppdaterade itunes innan och har just nu 8.0.2.20 det jag är rädd för är att det har kommit ytteligare en version sen guiden släpptes. Och att det är därför jag får unknown error. En kompis skulle och köra update från 1.1.3 till 2.2 och han fick först också det och det var pga av fel version på iTunes.

Några förslag på varför jag inte får restora telefonen?

Mvh

#228

Postad 11 december 2008 - 19:52

nachos
  • nachos
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
är det någon som vet vart man kan köpa en 8gig 1 gen någonstans? för om man kollar här på prisjakt så är det ju vissa som det står att den är andra och vissa som det inte såtr någe på

#229

Postad 11 december 2008 - 20:00

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

  • 1 194 inlägg
  • 0
felpostat...

http://www.iclarifie...x.php?enid=1880

här e guiden jag använde, tog mig 10 min... kör med nyaste itunes å det absolut viktigaste är att följa punkt 11 på guiden

Redigerat av dj_komodo, 11 december 2008 - 20:05.


#230

Postad 20 december 2008 - 16:28

nachos
  • nachos
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
Hej jag har köpt en ipod touch 8gb 1 gen men nu är den på programversion 1.1.5 och när jag försöker uppdatera den till 2.2 så vill de veta mina kreditkorts uppgifter. hur uppdaterar man till 2.2 gratis*?

EDIT: har fått till det nu så nu har jag en jailbreakad 2.2. men jag laddade ner ett gamepack från en sida och när jag försöker synka det det itunes så kunde det inte verifieras. hur går man runt det så man kan lägga in?

Redigerat av nachos, 20 december 2008 - 18:11.


#231

Postad 21 december 2008 - 00:30

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlägg
  • 0

EDIT: har fått till det nu så nu har jag en jailbreakad 2.2. men jag laddade ner ett gamepack från en sida och när jag försöker synka det det itunes så kunde det inte verifieras. hur går man runt det så man kan lägga in?


Olagligt nedladdade applikationer/spel diskuteras inte på minhembio.

Redigerat av shapic, 21 december 2008 - 00:30.


#232

Postad 21 december 2008 - 08:59

nachos
  • nachos
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

Olagligt nedladdade applikationer/spel diskuteras inte på minhembio.

jailbreaka är väl lika olagligt

#233

Postad 21 december 2008 - 11:25

endumen
  • endumen
  • Forumräv

  • 543 inlägg
  • 0

jailbreaka är väl lika olagligt


Nä, när du jailbreakar så bryter du bara mot apples licensavtal, medan att ladda ner crackade spel bryter mot upphovsrättslagen. eller? :rolleyes:

#234

Postad 21 december 2008 - 14:43

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlägg
  • 0

jailbreaka är väl lika olagligt


Jailbreak:a är inte olagligt, att ladda ner upphovsrättsskyddade spel däremot är det. Nog om detta.

#235

Postad 23 december 2008 - 11:49

nachos
  • nachos
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0
någon som hört att iphone dev team jag hittat ett sätt att unlocka den från telia. det heter yellowsnow och kommer släppas ungefär vid nyår ute på cydia

#236

Postad 23 december 2008 - 12:37

Unregisteredae963e03
  • Unregisteredae963e03
  • Användare

  • 241 inlägg
  • 0

någon som hört att iphone dev team jag hittat ett sätt att unlocka den från telia. det heter yellowsnow och kommer släppas ungefär vid nyår ute på cydia

http://www.idg.se/2....p-din-iphone-3g

#237

Postad 23 december 2008 - 22:33

ConraDargo
  • ConraDargo
  • Forumräv

  • 819 inlägg
  • 0
Psst, det är ingen här som ska köpa en Iphone eller Touch såhär i juletider? Jag har själv funderat på det i typ en månad nu och verkligen bestämt mig för att slå till snarast på en Touch 8GB, och bästa priset hittade jag på Fyndbörsen som säljer för 2049kr :)

Men det kan bli ännu bättre om man tipsar någon att handla därifrån - då får både tipsaren och den man tipsat 100kr i rabatt! :P Förutsatt att personen först verkligen köper någonting, förstås.

Så jag tänkte lite ogenerat försöka fiska någon som ville vara med på den dealen - 100kr är ju ändå 100kr :lol: En Ipod Touch 8GB för 1949kr skulle jag inte tacka nej till :D

Redigerat av ConraDargo, 23 december 2008 - 22:35.


#238

Postad 24 december 2008 - 00:33

nachos
  • nachos
  • Wannabe

  • 23 inlägg
  • 0

http://www.idg.se/2....p-din-iphone-3g

tänkte bara eftersom ingen skrivit i den här tråden om det.

#239

Postad 25 december 2008 - 00:25

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlägg
  • 0

tänkte bara eftersom ingen skrivit i den här tråden om det.


Tänkte vadå?

#240

Postad 25 december 2008 - 17:44

mefi
  • mefi
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0
Hej!

Köpte en MacBook för nån månad sen, och är grymt nöjd! Funderar nu seriöst på att köpa en iPod Touch, men är även sugen på en iPhone. Skillnaden i pris är stor, och ett stort problem är att jag är låst till Tele2 dryga året till..
Kan man med jailbreak köra telefonen med Tele2? Är det dyrt att köra Internet och allt annat som man gör med iPhone i Tele2? Är det säkert med Jailbreak?
Älskar tanken på att allting hela tiden skulle vara synkat mellan iPhone/iPod och min MacBook, men lite trist att det bara synkas med iPoden om man har WiFi i närheten. Det går inte att koppla sig någon annan väg?

Tack på förhand!
Viktor

#241

Postad 25 december 2008 - 23:02

bele_75
  • bele_75
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Hej jag har en fråga om denna tex, vad menas? ska man vänta med att jailbreka eller?

Important***: Do not attempt these instructions for the 2.2 iPhone Firmware unless you don't care about a software unlock in the future. Using QuickPwn with the 2.2 iPhone Firmware could reduce your chances of being able to unlock the iPhone 3G.

Tacksam för svar.

#242

Postad 26 december 2008 - 01:29

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlägg
  • 0

Hej!

Köpte en MacBook för nån månad sen, och är grymt nöjd! Funderar nu seriöst på att köpa en iPod Touch, men är även sugen på en iPhone. Skillnaden i pris är stor, och ett stort problem är att jag är låst till Tele2 dryga året till..
Kan man med jailbreak köra telefonen med Tele2? Är det dyrt att köra Internet och allt annat som man gör med iPhone i Tele2? Är det säkert med Jailbreak?
Älskar tanken på att allting hela tiden skulle vara synkat mellan iPhone/iPod och min MacBook, men lite trist att det bara synkas med iPoden om man har WiFi i närheten. Det går inte att koppla sig någon annan väg?

Tack på förhand!
Viktor


Hej Viktor, kan inte annat än hålla med om att combon macbook + iPhone är utomordentlig :wub:

Om du får tag på en iPhone 3G som har firmware 2.1 eller lägre (dvs, en som inte har uppdaterats till 2.2) så kan du låsa upp den så att alla operatörer fungerar. Upplåsningsprogrammet släpps på nyårsafton. Jailbreak kommer att krävas för att kunna köra upplåsningen, och enligt mig är det iaf säkert att göra en jailbreak idag.

Kolla lite på tele2's data-prislistor så ser du ungefär vad det kostar. Att ha en rörlig data-kostnad är inte att föredra, då det lätt kan skena iväg datamängd. Har för mig att tele2 ganska nyligen började sälja ett data-abonnemang för 29kr/månad där det ingår 30mb och sedan kostar 1kr/mb... Annars så har de säkert också ett fastprisabonnemang för ett par hundralappar..


Hej jag har en fråga om denna tex, vad menas? ska man vänta med att jailbreka eller?

Important***: Do not attempt these instructions for the 2.2 iPhone Firmware unless you don't care about a software unlock in the future. Using QuickPwn with the 2.2 iPhone Firmware could reduce your chances of being able to unlock the iPhone 3G.

Tacksam för svar.


Om du vill kunna låsa upp din iPhone i framtiden (nyårsafton..) så ska du INTE uppgradera till firmware 2.2 via iTunes. Däremot kan du uppgradera via PwnageTool, men INTE via Quickpwn.

Med andra ord, om du är hemskt sugen på att ha fw 2.2 så ska du använda dig av PwnageTool och inget annat, dvs. om du är intresserad av att låsa upp telefonen.

#243

Postad 26 december 2008 - 02:56

mefi
  • mefi
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0
Tack för svar Shapic!

Måste man då köpa begagnat för att få 2.1 eller lägre?
Har för nuvarande Tele2 Snackis, men det kanske inte räcker för att köra 3G Internt med?

#244

Postad 26 december 2008 - 20:28

bele_75
  • bele_75
  • Användare

  • 145 inlägg
  • 0
Tack så mycket Shapic! Då vet jag.

#245

Postad 26 december 2008 - 23:12

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlägg
  • 0

Tack för svar Shapic!

Måste man då köpa begagnat för att få 2.1 eller lägre?
Har för nuvarande Tele2 Snackis, men det kanske inte räcker för att köra 3G Internt med?

Det kan finnas "gamla" telefoner kvar i Sverige som har fw 2.1. Har ingen aning faktiskt. Men det är nog bara att gå in på en butik och fråga...

Har dessvärre ingen koll på Tele2 Snackis..

Tack så mycket Shapic! Då vet jag.

Det var så lite så!

#246

Postad 27 december 2008 - 17:10

mefi
  • mefi
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0
Om man inte hittar en sån då? Hur får man tag på det då?
fw har väl inget med 2G/3G att göra?

#247

Postad 27 december 2008 - 21:17

koops
  • koops
  • Lärjunge

  • 270 inlägg
  • 0
köpte en iPhone 3g 16gb för 1½vecka sen o den hade fw 2.1 i sej så nog finns de att ett gäng gamla kvar

#248

Postad 27 december 2008 - 21:40

poppe_
  • poppe_
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

http://www.iclarifie...x.php?enid=1880

här e guiden jag använde, tog mig 10 min... kör med nyaste itunes å det absolut viktigaste är att följa punkt 11 på guiden


tusen tack fungerade perfekt nu när jag körde update

#249

Postad 28 december 2008 - 11:02

mefi
  • mefi
  • Användare

  • 127 inlägg
  • 0

köpte en iPhone 3g 16gb för 1½vecka sen o den hade fw 2.1 i sej så nog finns de att ett gäng gamla kvar


Var fanns den då?
Vad betalade du för den? Kör du med Telia?

#250

Postad 29 december 2008 - 00:37

shapic
  • shapic
  • Beroende

  • 1 446 inlägg
  • 0

Om man inte hittar en sån då? Hur får man tag på det då?
fw har väl inget med 2G/3G att göra?


Firmware handlar inte om 2G respektive 3G. Firmware är helt enkelt den programvara som telefonen har. Däremot innehåller vissa firmwareuppdateringar en del modifikationer som förändrar telefondelen (basbandet). Fw 2.2 är just en sådan. Så om du uppdaterar en iPhone 3G i iTunes till 2.2 så innehåller uppdateringen även en basbandsuppdatering, men om man uppdaterar till 2.2 via PwnageTool så ser PwnageTool till att uppdatera allt som vanligt men UTAN att uppdatera basbandet, vilket då möjliggör att uppdatera till 2.2 OCH låsa upp telefonen.

Kort sagt, om du använda dig av en mjukvaruupplåsning så ska du skaffa en telefon som du med all säkerhet vet inte har uppdaterats till fw 2.2 via iTunes.

Redigerat av shapic, 29 december 2008 - 00:38.




0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.