Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Elden Ring

374 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Elden Ring (PS4) (PlayStation 4-spel) 9 7,5 (1) 495:-
Elden Ring (Xbox One | Series X/S) (Xbox Series X/S spel) 1 8,33 (2) 549:-
Elden Ring (PC) (PC-spel) 6 8,33 (2) 583:-
Elden Ring (PS5) (PlayStation 5-spel) 7 7,87 (14) 450:-

#151

Postad 12 mars 2022 - 19:22

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 772 inlägg
  • 0
s*tan vad du har öst på med levlandet.
Jag kör med Moonveil Katana som det pratats lite om innan i tråden. Meteorite Staff också :)

#152

Postad 12 mars 2022 - 19:53

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 707 inlägg
  • 0

Moonveil fortfarande här, letar lite +6 stenar.

 

Bloodhound vapnet är ochså S-tier vapen om man är Dex, helt sjukt bra.



#153

Postad 12 mars 2022 - 20:26

JSan
  • JSan
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0
Man får ju bra med poäng från framförallt Leyndell
Royal Capital och framåt så går ju ganska fort skrapa ihop runor för levlande 👍
Tycker vissa minibossar/tyngre fiender är nästan jobbigare än många riktiga bossar konstigt nog.

#154

Postad 13 mars 2022 - 12:42

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 772 inlägg
  • 0
Känns som jag är och snurrar lite väl mycket på kartan nu. Valde nu att följa ”stigen” mot slottet uppe till vänster. Där det kryllar av äckliga avhuggna händer 😱

#155

Postad 13 mars 2022 - 14:38

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 707 inlägg
  • 0

Ja det stället måste man hitta hur man gör på flera delar. Blir lite kontrast med nästan DS1 vibbar gentemot att tjoa på med hästen rätt innan :lol:



#156

Postad 13 mars 2022 - 18:05

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Så grymt bra detta! Har dock insett fördelen med en guide då jag sprang runt som ett fån i castle morne för att rensa det bara för att när jag väl konsulterade internet konstatera att jag redan gjort allt som behövs men gör man det i ett svep behöver man ändå vila och ”ladda om området” för att trigga nästa del i konversationen…

Lite komiskt att jag helt glömde bort att följa vägarna initialt så tog mig aldrig till weeping peninsula så nu när jag är där som level 30+ är det mesta rätt enkelt (på gott och ont)

Redigerat av letmefly, 13 mars 2022 - 18:08.


#157

Postad 13 mars 2022 - 21:31

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 772 inlägg
  • 0

Ja det stället måste man hitta hur man gör på flera delar. Blir lite kontrast med nästan DS1 vibbar gentemot att tjoa på med hästen rätt innan :lol:


Misstänker att jag har lite mer där att utforska iaf men man ville mest därifrån så snabbt som möjligt. Dom stora nävarna tål ju ändå en del stryk plus kan dela ut en hel del.

#158

Postad 13 mars 2022 - 22:48

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Hade ju givetvis helt missat kartbiten jag lootade, börjat sakta men säkert ta mig genom academyn nu. Första bossen var inget skämt iaf, vet inte hur många försök det tog mig. Vill gärna klara dom utan att summona vargarna eller andra folk.
Däremot slog det mig att testa en Rune Arc, och det blev ju buffen som behövdes.

Använder gladeligen summon spirits (de två skeletten) för att ta mig snabbare fram. Var tydligen level 40 efter 25 spelade timmar och gav mig precis tillbaka till limegrave(?) för att ta hand om bossarna jag gick bet på tidigare. Rätt stor skillnad nu även om det blev en tuff fight med Margot. Int stött på händerna än men de fiender som gett störst panikkänsla är utan tvekan feral dogs och jättekorparna. Var level 20ish när jag kom dit och blev oneshottad deluxe…

Redigerat av letmefly, 13 mars 2022 - 23:05.


#159

Postad 14 mars 2022 - 11:30

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 772 inlägg
  • 0
Vet inte hur bra såna här länkar funkar men det var lite stressigt för mig i underjorden för ett ögonblick 😅
Speciellt när jag insåg vart jag var påväg med pållen 😱

https://www.xbox.com.../media/KHFTFJ7C

#160

Postad 14 mars 2022 - 14:30

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 707 inlägg
  • 0

Vet inte hur bra såna här länkar funkar men det var lite stressigt för mig i underjorden för ett ögonblick
Speciellt när jag insåg vart jag var påväg med pållen

https://www.xbox.com.../media/KHFTFJ7C

:lol: haha stressigt värre. Ja dom där pilarna går fan knappt dodga, man måste smyga sig på dom fienderna och ta ut dom helt enkelt. Elektrisiteten har jag inte heller kommit på hur man kan döda eller dodga, det bästa jag funnit ut är att baita dom bakom en klippa och ta skydd där. Men det är inte så mycket man måste göra runt omrkring det området så det går helt ok om man inte stressar hehe. Men det är riktigt bra att man kan totalt byta riktning i det andra hoppet med hästen, jag tycker generellt att man har ganska bra kontroll med han, förutom på just små områden där han ofta hoppar eller går för långt, det är som att man har "always run" med han.


Redigerat av Demon Slayer, 14 mars 2022 - 14:32.


#161

Postad 14 mars 2022 - 15:02

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 772 inlägg
  • 0
Jag skulle dra och hämta runt 20.000 runor jag hade tappat :D
Det var ju egentligen bara pilbågsskyttarna som var jobbiga där, extremt jobbigt när dom har sjuk range också.

#162

Postad 14 mars 2022 - 15:34

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0
Snyggt räddat ändå!

Vet inte hur bra såna här länkar funkar men det var lite stressigt för mig i underjorden för ett ögonblick 😅
Speciellt när jag insåg vart jag var påväg med pållen 😱

https://www.xbox.com.../media/KHFTFJ7C



#163

Postad 15 mars 2022 - 13:46

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 772 inlägg
  • 0

Snyggt räddat ändå!


Haha tack, det var 100% röta men just då kändes det som jag hade reflexer från gud själv :D

Var sen nöjd att jag hittade en somber smithingstone 5 i nästa ställe man skulle till, jädrans vad jag har väntat på en sån sten.

#164

Postad 15 mars 2022 - 21:41

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

  • 2 241 inlägg
  • 0

Haha tack, det var 100% röta men just då kändes det som jag hade reflexer från gud själv :D

Var sen nöjd att jag hittade en somber smithingstone 5 i nästa ställe man skulle till, jädrans vad jag har väntat på en sån sten.

Har inte haft tid att gå till smeden på ett tag (upptäckte ju honom rätt sent) så jag har inga vapen över +2...precis börjat klätta i stormveil castle så inte omöjligt att jag kommer känna uppgraderingsbehovet komma (de där knektarna är ju inga favoriter direkt och kräver en del planering med min nuvarande stav / vapen).



#165

Postad 15 mars 2022 - 22:47

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 772 inlägg
  • 0

Har inte haft tid att gå till smeden på ett tag (upptäckte ju honom rätt sent) så jag har inga vapen över +2...precis börjat klätta i stormveil castle så inte omöjligt att jag kommer känna uppgraderingsbehovet komma (de där knektarna är ju inga favoriter direkt och kräver en del planering med min nuvarande stav / vapen).


Nej dom är sjukt jobbiga, finns ju ett par stycken utplacerade i Stormveil. Hade galna problem med den första i mörka rummet.

Nu har jag lite kört huvet i väggen på en boss, helt sjukt svår imo…kanske borde testa med rune arc’s igen så man blir buffad för jag har noll suck just nu. Och då kan man ändå summona ett helt gäng npc’s att slåss samtidigt.

#166

Postad 16 mars 2022 - 01:00

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 707 inlägg
  • 0
Han bara är svår. Ät räka, flaska, spring och håll upp skölden men fôrsök rulla dom lila skotten. Summona dom 3 första, gör samma sak till nästa summon sign, men nu snabbt upp på hästen, 90 grader vänster och summona Blaidd, håll dig lite u dan tills kompisarna bôrjat attackera. Kasta stenmagien, akta, kasta, akta osv. Man kan också re-summona de som dôr. Tog mig nog 10ggr.

#167

Postad 16 mars 2022 - 08:45

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 772 inlägg
  • 0
Vad är det för räka man ska äta? Det är ganska exakt så jag har spelat hittills. Ska iofs testa rock sling-magin istället för den där pilbågen som kostar mycket mer. Märkte efter ett tag att man kunde re-summona folk, brukar snabba mig runt och göra det när han hoppar upp i luften och blir den där meteoren.
Får ge det mer försök ikväll, gjorde nog lätt mer än 10 försök igår iaf.

Sen fick jag nog och utforskade ett nytt område, hittade en ruin med några parfymörer som springer runt samt en katakomb brevid. Kom till bossen men gick totalt bet, det var två st som gjorde mos av mig omgående. Hann knappt uppfatta vad det var för filur men jag tror en av dom var likadan som den man fick möta vid Morne Castle, nån vargliknande med extremt snabba attacker.

#168

Postad 16 mars 2022 - 14:12

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 707 inlägg
  • 0
I Lucaria mitt i vattnet på den nedre delen ligger en bod, där sitter en och kokar räkor. Dom ger dig lite mer tuffhet mot skada, kan vara nog til att inte oneshottas av alla attacker. Den dubbelsvärd attacken måste du hålla dig undan samt en del andra men jag menar det gick lite bättre för mig med räka.

Redigerat av Demon Slayer, 16 mars 2022 - 14:12.


#169

Postad 16 mars 2022 - 14:52

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 772 inlägg
  • 0

I Lucaria mitt i vattnet på den nedre delen ligger en bod, där sitter en och kokar räkor. Dom ger dig lite mer tuffhet mot skada, kan vara nog til att inte oneshottas av alla attacker. Den dubbelsvärd attacken måste du hålla dig undan samt en del andra men jag menar det gick lite bättre för mig med räka.


Har varit hos honom, han hade ju knyckt ett halsband av en fager dam som stod mitt ute i träsket på natten så jag köpte tillbaka det av honom. Men kan man sno kräftorna eller? Jag minns mest att han ber en dra åt skogen när man kommer dit :D

Redigerat av La Cucaracha, 16 mars 2022 - 14:53.


#170

Postad 16 mars 2022 - 17:43

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 707 inlägg
  • 0

Man kan köpa räkor av honnom. Svindyrt. Jag har max haft typ 6stk. Asså jag vet inte hur mycket det hjälper men jag menar att jag tar mindre skada med denna buffen och den ska vara den starkaste konsumerbara buffen i spelet förutom rune arc.

 

Ska inte säga att det står och faller på räkorna, bara säger hur jag gjorde.



#171

Postad 16 mars 2022 - 18:29

JSan
  • JSan
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0
Nån som har mött och besegrat Commander Niall ännu? Känns som överlägset jobbigaste bossen. Är lvl 103 men känns underpower 😊

#172

Postad 16 mars 2022 - 20:24

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 772 inlägg
  • 0

Man kan köpa räkor av honnom. Svindyrt. Jag har max haft typ 6stk. Asså jag vet inte hur mycket det hjälper men jag menar att jag tar mindre skada med denna buffen och den ska vara den starkaste konsumerbara buffen i spelet förutom rune arc.

Ska inte säga att det står och faller på räkorna, bara säger hur jag gjorde.


Ska testa iaf, visste inte ens att han sålde något.
Sen vet jag inte om jag ska köra med två talismaner som gör att jag tar mer skada men att andra stats höjs :P

#173

Postad 16 mars 2022 - 22:30

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 707 inlägg
  • 0

Ska testa iaf, visste inte ens att han sålde något.
Sen vet jag inte om jag ska köra med två talismaner som gör att jag tar mer skada men att andra stats höjs :P

Nej om du ligger just på gränsen till att oneshottas så är det dumt. Den som ger HP kanske nästan tar ut den extra skadan i och med extra HP (asså man måste ju fylla på mer oxå...men man får ganska mycket extra), men det är ju den med INT man vill ha, så jag kör också båda två nu, men det gjorde jag inte vid den bossen.

 

Jag har iaf börjat levla enbart HP nu för att kunna överleva minst ett slag, ligger runt 36 på Vigor nu, väldigt ovanligt för att vara jag, men fienderna gör ju *sjukt* mycket skada så det känns rätt i detta spel.

 

Så fort den slutar ge så mycket per lvl så fortsätter jag med FP (har bara 22lvl där) sen blir det INT för fulla muggar (är på lite över 60 nu med twinsage crown) och kanske bara en level här och där i Endurance och Stamina. Har både 8 och 9 stenar men saknar 7. Blir ett bra hopp på katanan från +6 till +9.


Nån som har mött och besegrat Commander Niall ännu? Känns som överlägset jobbigaste bossen. Är lvl 103 men känns underpower

Nopes. Vad kör du med för stajl och vapen?


Redigerat av Demon Slayer, 16 mars 2022 - 22:29.


#174

Postad 17 mars 2022 - 07:07

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 772 inlägg
  • 0

Nej om du ligger just på gränsen till att oneshottas så är det dumt. Den som ger HP kanske nästan tar ut den extra skadan i och med extra HP (asså man måste ju fylla på mer oxå...men man får ganska mycket extra), men det är ju den med INT man vill ha, så jag kör också båda två nu, men det gjorde jag inte vid den bossen.

Jag har iaf börjat levla enbart HP nu för att kunna överleva minst ett slag, ligger runt 36 på Vigor nu, väldigt ovanligt för att vara jag, men fienderna gör ju *sjukt* mycket skada så det känns rätt i detta spel.

Så fort den slutar ge så mycket per lvl så fortsätter jag med FP (har bara 22lvl där) sen blir det INT för fulla muggar (är på lite över 60 nu med twinsage crown) och kanske bara en level här och där i Endurance och Stamina. Har både 8 och 9 stenar men saknar 7. Blir ett bra hopp på katanan från +6 till +9.


Fick Radahn igår med bara flaskan som buff, testade med både räka och Rune Arc men ibland så fick han ändå ordentliga ryck och gjorde nån attack där jag dog direkt. Funkade iaf bättre med rock sling som krävde mindre FP än den där bågen.
Tyckte det var extremt luddigt vart man skulle ta vägen sen så jag fick kika på en karta vart den där meteoren slog ner.

Vad är du för lvl förresten? 36 på Vigor och 60 på Int låter mycket. Jag tror jag är på runt 50 int och 20 på Vigor men har börjat köra lite Vigor nu på senaste.

#175

Postad 17 mars 2022 - 08:10

JSan
  • JSan
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 1

Nopes. Vad kör du med för stajl och vapen?


Kör confessorklass men har väl gått över till att använda mest svärdet i strid, Bloodhounds fang som jag har som +8 nu. Fick ju också prioritera att levla vigor ett tag så man inte dör på ett eller två slag alltid 😊
Får väl se om man lyckas ta den bossen framöver. Gick iväg och gjorde annat istället för tillfället.

#176

Postad 17 mars 2022 - 11:40

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 707 inlägg
  • 0

Fick Radahn igår med bara flaskan som buff, testade med både räka och Rune Arc men ibland så fick han ändå ordentliga ryck och gjorde nån attack där jag dog direkt. Funkade iaf bättre med rock sling som krävde mindre FP än den där bågen.
Tyckte det var extremt luddigt vart man skulle ta vägen sen så jag fick kika på en karta vart den där meteoren slog ner.

Vad är du för lvl förresten? 36 på Vigor och 60 på Int låter mycket. Jag tror jag är på runt 50 int och 20 på Vigor men har börjat köra lite Vigor nu på senaste.

 

Grattis. Det finns en grotta i den arenan men den suger lut. Bara säger det.

 

Det har gått fort nu på sistonde här, har fått +9 på svärdet och nog lvls på Carian Scepter till att utklassa Meteorstaff (haha redan), och tror jag är lvl93-ish. Jag har med all buff equipment nånting runt 74 INT tror jag och gick från 470 till 630 sirka med moonveil, inte dåligt för att vara "hjälp" til en caster.

 

Ja alltså jag brukar inte uppa HP så mycket, men i detta spel så blir man ju oneshottat hela tiden. Dessutom fick jag så sjukt mycket HP varje level och magiskadan låg lite i dvala ett tag där runt 50-55 och gav så lite att jag ändrade strategi och tänker som sagt att nu med all equipment så är lite över 70 helt ok och så uppar jag HP/FP och kanske lite stamina/endurance och sen går jag all in INT.

 

Jag respeccade ju hos måndamen och behöll enbart 18DEX för att kunna använda svärd och båge osv, sen la jag allt i INT så jag fick en god restart där.

 

Det ser dock ut som HP börjar ge mindre nu så kan vara jag ligger bra till här. Jag ser också att jag fortfarande inte kan använda måånmagien som kräver 70 då jag bara kommer över det med gear, så man måste nog vara 70 base för att det ska gå. Nu vet jag ju inte hur bra den är och har igentligen inget behov för att använda den men det blir nästa mål, har ju lust att kunna använda alla saker som en caster ska kunna använda.

 

 

Kör confessorklass men har väl gått över till att använda mest svärdet i strid, Bloodhounds fang som jag har som +8 nu. Fick ju också prioritera att levla vigor ett tag så man inte dör på ett eller två slag alltid
Får väl se om man lyckas ta den bossen framöver. Gick iväg och gjorde annat istället för tillfället.

 

Ska säga till när jag kommer dit men det kan nog ta ett tag, har sprungit runt lite i Altus Plateau bara så det är nog mycket mer att göra. Nu är jag i Nokron en avstickare.

 

Just det, och som sagt det svärdet ska man kunna ha hela spelet så bra som det är. +9 stenar fick jag i den vevan jag kör nu med resan til Nokron osv.
 



#177

Postad 17 mars 2022 - 12:33

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 772 inlägg
  • 0
Kör du nån full moon sorcery? Spanade själv in den lite men har inte orkar fundera så mycket då den krävde 60 int, tror inte ens jag kan boosta upp mig i det även med nån av sorcer-hjälmarna.

Edit: såg nu att du redan svarade på det

Det fanns alltså en grotta, oväntat. Såg att det fanns en golden seed ändå, alltid ngt :)

Men är du i Nokron nu? För det är väl typ dit man drar efter Radahn och du måste väl kommit mycket längre??? Eller det kanske är massa skit där nere. Försöker ju klara den där häxans quest också.

Redigerat av La Cucaracha, 17 mars 2022 - 12:48.


#178

Postad 17 mars 2022 - 13:35

JSan
  • JSan
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0
Var faktiskt i Nokron igår. Tog 3 bossar där. Men såg inte till nån +9 Sten. Får gå tillbaka och kolla en extra gång

#179

Postad 17 mars 2022 - 14:39

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 707 inlägg
  • 0

Var faktiskt i Nokron igår. Tog 3 bossar där. Men såg inte till nån +9 Sten. Får gå tillbaka och kolla en extra gång

Jag surrade runt i Caelid också i samma veva. Det är en ring med stolar och items nedanför det höga tornet uppe i norr vid dragonbarrow (divine tower) där fick man flera stycken olika menar jag.


Redigerat av Demon Slayer, 17 mars 2022 - 14:39.


#180

Postad 17 mars 2022 - 14:47

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 707 inlägg
  • 0

Kör du nån full moon sorcery? Spanade själv in den lite men har inte orkar fundera så mycket då den krävde 60 int, tror inte ens jag kan boosta upp mig i det även med nån av sorcer-hjälmarna.

Edit: såg nu att du redan svarade på det

Det fanns alltså en grotta, oväntat. Såg att det fanns en golden seed ändå, alltid ngt :)

Men är du i Nokron nu? För det är väl typ dit man drar efter Radahn och du måste väl kommit mycket längre??? Eller det kanske är massa skit där nere. Försöker ju klara den där häxans quest också.

Ja jag har just spelat en del i Nokron (där det blev ett stort hål i skogen). Är inte helt färdig där men kommit en bit. Det jag gjorde innan var att verkligen dammsuga Caelid också så nu har jag kört startön, sydön, magiön, caelid, sofria (så mycket som går), lite mer caelid, kört Blaidd/Ranni quest en bit med de fram och tillbaka som det är, dvs magitornet också efter att man får uppnedvända statyn och nu nokron. Har inte kört så mycket i Altus Plateau eller något mer alls "där uppe" annat än bara skrapat lite kort til väst och tatt nån dungeon. Det känndes som jag ville köra Ranni quest först.

 

Grottan hos Rahdan är helt ända uppe nord väst där vattnet möter land til vänster. Jag stötte på en staty helt där uppe på klippan en bit efteråt när jag bara utforskade lite, en sånn som gör en blå ljusstråle ned mot den lokationen. Du kommer slita ditt hår, jag bara sprang och drog i spaken (tog många försök). Tror inte jag fick några viktiga saker alls.


Redigerat av Demon Slayer, 17 mars 2022 - 15:43.


#181

Postad 18 mars 2022 - 09:22

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 772 inlägg
  • 0
Har en jädra massa i Caelid att klara iaf, har bara skrapat lite på ytan mest där. Klättrade upp i Divine-tornet där igår och aktiverade runan från Radahn. Hade helt missat den delen av kartan. Drog ner i nån liten källare vid massa brinnande skelett och mötte två pumpkin Head-bossar, fick testa ett par gånger men en gång när jag skickade ut min Lhutel the Headless-spirit så tog han ner en av dom helt själv :lol: han är fan helt brutal emellanåt. Kostar dock en j*vla massa mana. Har fått använda en talisman för att öka min FP för att ens kunna framkalla honom.

#182

Postad 18 mars 2022 - 10:52

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 707 inlägg
  • 0
Nais. Vet du om man kan aktivera runan från magibossen eller är den enbart til för att kunna respekka?

#183

Postad 18 mars 2022 - 11:04

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 772 inlägg
  • 0

Nais. Vet du om man kan aktivera runan från magibossen eller är den enbart til för att kunna respekka?


Ingen aning, håller ju fortfarande på med questet för att komma upp i tornet där man kan aktivera den. Man ska alltså kunna respec med en Rune arc då antar jag eller?

#184

Postad 18 mars 2022 - 14:03

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 707 inlägg
  • 0
Nei man måste ha runan från bossen först och främst(hon i bubblan och med månen som bakgrund) plus 1 larva tear som kostnad per respec. Det står någonting om det på hennes runa. Tyckte det var konstigt att ha fått 3 runor men kan bara equippa 1 men det ser ju ut som man ska kunna ha 10stk eller nått.

Redigerat av Demon Slayer, 18 mars 2022 - 14:04.


#185

Postad 18 mars 2022 - 14:10

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 772 inlägg
  • 0

Nei man måste ha runan från bossen först och främst(hon i bubblan och med månen som bakgrund) plus 1 larva tear som kostnad per respec. Det står någonting om det på hennes runa. Tyckte det var konstigt att ha fått 3 runor men kan bara equippa 1 men det ser ju ut som man ska kunna ha 10stk eller nått.

Jag tror bara man kan ha en equippad runa ut gången och dom funkar ju inte förrän man använder en Rune Arc.
Jag tänkte att man kanske kunde speca om med hjälp av hennes runa ”gratis” eller något.

Edit: läste lite nu om hennes runa och den verkar inte gå att equippa som dom andra utan är väl mer eller mindre bara ett bevis för att man klarat henne egentligen.
Men vad är det för great rune man aktiverar isåfall i tornet där man behöver Ranni’s statyett??? 🤷🏻‍♂️🤷🏻‍♂️🤷🏻‍♂️

Redigerat av La Cucaracha, 18 mars 2022 - 14:15.


#186

Postad 18 mars 2022 - 14:13

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 707 inlägg
  • 0
Du får många larva tear i Nekron så det är helt oproblematiskt.

#187

Postad 19 mars 2022 - 09:19

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 772 inlägg
  • 0
Hittade andra delen av en sån där amulett igår som gick lite turligt nog till en hiss där jag varit och vänt lite tidigare. Hamnade uppe i nån Vulcano Manor där man pratade med nån lömsk kärring som ville man skulle gå med i deras kamp.
Jag stängde konversationen istället för att varken svara ja eller nej.
Hur gör ni vid såna tillfällen? Väljer ni bara ngt eller kikar ni i guider? Det är ju inte direkt så man får nån matig info om exakt vad man ger sig in på. Sen har jag inte heller tokpluggat storyn heller, man hinner ju glömma det mesta när man utforskar på egen hand 10 timmar efter något main questigt.

Edit: Vet inte heller om man ska köra med båda talismanerna som gör en starkare men också svagare mot skada. Känns som en liten råtta tar 25% av mitt liv med en attack. Visst, är man bra så kan man ju helt enkelt skita i att bli skadad men jag misstänker att jag blir one-shottad kanske lite mer än jag borde blir.

Tillbringade en stund i Fort Faroth igår, alltså det var helt sjukt där inne. Jag fick hålla på och springa in och ut för att få ihjäl 3 st ”fladdermöss” som spydde ut poison osv. Var nog bland det jävligaste ställe hittills där jag sprungit in, när man väl tog sig förbi dom så spawnade det soldater från ingenstans och jag tappade mina runor där två ggr (runt 25-30k). Måste hållit på en timme där och krånglat, blev jag förgiftad så fick jag springa ut till site of grace och då fick man börja om med allt igen.
Gick iaf därifrån med över 70k runor så dom måste gett extremt bra betalt, kan tilläggas att jag inte ens klarade borgen utan gav upp.

Redigerat av La Cucaracha, 19 mars 2022 - 10:25.


#188

Postad 19 mars 2022 - 11:33

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 707 inlägg
  • 0

Borgen är jättekort så du var nästan klar. Ja dom fladdermössen är sjuka, men alla droppar lvl.9 runa eller nått liknande första gång man dödar. Efter en stund så summonade jag Banished Knight Oleg och så fick han hjälpa mig med spökena där uppe. Han är ganska tanky.

 

Men faktiskt hade du rätt @La Cucaracha, jag hade inte så mycket INT som jag trodde, jag måste ha haft första runan aktiv som gav extra, för helt plötsligt hade jag mycket mindre än jag trodde. Då var det ju inte så konstigt att jag inte kunde equippa månmagin eftersom jag bara nådde statsen "runarc-tillfälligt" :lol:.

 

Nu har jag dock kommit til lvl.103 och har nog för att kunna använda månen. Testade den på de små babydrakarna och den var inte direkt jättebra. Jaja kan ju vara olika det, men animationen är ganska lång så får se om det är nån ide.

 

Har kört igenom Lake Of Rot och tror jag har gjort allt jag kan "där nede" så nu ska jag starta Altus Plateau.

 

Jag hade ju sprungit igenom litegrand, och jag har blitt inviterad til Volcano manor och teleportad dit så jag vet vad du pratar om för ställe, men då jag kände att jag inte borde vara där ännu så bara touchade jag gracen och hoppade ut. Men jag kommer definitivt svara "ja" eftersom det ser ut som de tillhör storyn en del (man har ju fått hintar om stället) plus att området är ju relativt stort så det finns säkert en del att ordna med där. Jag har ingen aning om de är onda eller goda dock så det får bli som det blir. :)


Var faktiskt i Nokron igår. Tog 3 bossar där. Men såg inte till nån +9 Sten. Får gå tillbaka och kolla en extra gång

Hej, hittade du stolringen under Divine tower i Calid. Där är det flera stenar. Annars hittade jag 7,8,9 i Lake Of Rot.


Redigerat av Demon Slayer, 19 mars 2022 - 11:32.


#189

Postad 19 mars 2022 - 18:15

JSan
  • JSan
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0

Hej, hittade du stolringen under Divine tower i Calid. Där är det flera stenar. Annars hittade jag 7,8,9 i Lake Of Rot.

Gick vidare faktiskt men hittade en +9 i mountaintop of the giants och en +10 sten i Farum så det löste sig och vart maxat 😊
Klarade även den Commander Niall som jag tycker är klart jobbigast bossen hittills. Optional men man vill ju klara ändå

#190

Postad 21 mars 2022 - 10:03

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 707 inlägg
  • 0

Få personer som postar i tråden. Spelet har tydligen sålt 12m redan så det är mycket större än t.ex Bloodborn.



#191

Postad 21 mars 2022 - 10:35

JSan
  • JSan
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0
Klarade slutbossen igårkväll själv och fick väl det enklaste och vanligaste slutet. Får se om man orkar med nåt fler varv efter en liten paus nu. Slutade på 81 Tim och lvl 144. Finns inte så mycket annat säga än att det var en grym resa 😊
Lyckades missa 2 bossar som ger trophys så ska väl moppa upp dom åtminstone.

#192

Postad 21 mars 2022 - 10:45

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 772 inlägg
  • 0
Mitt nya farmställe för runes är numera det äckliga Fort Faroth. Det är typ 8000 av att bara döda fladdermössen på nedervåningen, ut och vila på gracen och in igen. Skickar in min Lhutel the headless +10 så får han göra kaos med dom i mänsklig form :lol:

Redigerat av La Cucaracha, 21 mars 2022 - 10:46.


#193

Postad 21 mars 2022 - 10:49

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 772 inlägg
  • 0

Klarade slutbossen igårkväll själv och fick väl det enklaste och vanligaste slutet. Får se om man orkar med nåt fler varv efter en liten paus nu. Slutade på 81 Tim och lvl 144. Finns inte så mycket annat säga än att det var en grym resa 😊
Lyckades missa 2 bossar som ger trophys så ska väl moppa upp dom åtminstone.


Oj, jag är nog uppe i runt 80 timmar och kanske 87 i lvl bara.

#194

Postad 21 mars 2022 - 10:55

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 707 inlägg
  • 0

103h och lvl.103 här, men har haft paus några dagar nu och ska på resa så blir paus en stund till.



#195

Postad 21 mars 2022 - 11:07

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 772 inlägg
  • 0
Bossen på bron uppe i Divine tower Liurnia var fan inget skämt. Fasen vad seg den var att sänka.

#196

Postad 21 mars 2022 - 11:15

JSan
  • JSan
  • Forumräv

  • 732 inlägg
  • 0
Finns fiender som ger jäkligt bra med runor längre fram i spelet. Även bossar. Tror det var som mest 480 000 en boss släppte 👍

#197

Postad 21 mars 2022 - 11:34

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 772 inlägg
  • 0
Är det bara vi tre på hela forumet som spelar detta eller?

#198

Postad 21 mars 2022 - 12:02

erikjonathan
  • erikjonathan
  • Lärjunge

  • 338 inlägg
  • 0

Är det bara vi tre på hela forumet som spelar detta eller?

Jag också, är bara inte så aktiv. Men är inne och läser så mkt jag vågar utan att avslöja för mkt:)

#199

Postad 21 mars 2022 - 12:05

Demon Slayer
  • Demon Slayer
  • Guru

  • 4 707 inlägg
  • 0
Den magikern är en av spelets sämsta npc. 10 000 i hp (typ), kan spamma magi med oändlig mana, ingen delay mellan byte av vapen och inga direkta möjligheter för att ens chippa av lite skada utan att själv ta skada.

Det fi ns en del andra billiga triks dom gjort t.ex dubbla eller trippla minibossar utan möjlighet till lucka.

En del bossar är dock riktigt bra gjorda och det mesta som är trash är igentligen optional.

Totalt sett bra, men en del stolpskott. Magikern går att cheesa med båge och poison.

#200

Postad 21 mars 2022 - 12:44

La Cucaracha
  • La Cucaracha
  • Mästare

  • 2 772 inlägg
  • 0

Den magikern är en av spelets sämsta npc. 10 000 i hp (typ), kan spamma magi med oändlig mana, ingen delay mellan byte av vapen och inga direkta möjligheter för att ens chippa av lite skada utan att själv ta skada.

Det fi ns en del andra billiga triks dom gjort t.ex dubbla eller trippla minibossar utan möjlighet till lucka.

En del bossar är dock riktigt bra gjorda och det mesta som är trash är igentligen optional.

Totalt sett bra, men en del stolpskott. Magikern går att cheesa med båge och poison.


Du menar han på bron eller?



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Kurben
    2024-05-10 10:15:28
  • Kurben
    2024-05-10 10:09:13
  • Bion idag
    DPC
    2024-05-08 09:21:33
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.