Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Diablo III

2057 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Diablo III (PC) (PC-spel) 9 5,55 (75) Inga priser
Diablo III (Mac) (Mac-spel) 1 3 (1) Inga priser
Diablo III - Collector's Edition (PC) (PC-spel) 2 (0) Inga priser
Diablo III (PS3) (PlayStation 3-spel) 2 7,5 (3) 219:-
Diablo III (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 7,5 (1) 299:-
Diablo III: Eternal Collection (Switch) (Nintendo Switch-spel) 1 7,67 (2) 399:-

#451

Postad 08 september 2011 - 21:48

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

  • 4 239 inlägg
  • 0

Äntligen så slipper man åka in till stan för att sälja grejjer :) Går att sälja direkt ur inventoryt.


hur fungerar det rent.. realistiskt eller hur fan man nu ska säga? :rolleyes:

tycker dom har fixat det bra i torchlight, där man ju då har sitt pet som sticker iväg och säljer skit.

#452

Postad 08 september 2011 - 21:54

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Så nu har jag sett hela betan. Mycket trevligt och stämningsfullt. Ljudet är ruskigt bra måste jag säga. Svårighetsgraden verkar lite för lätt dock men det är iofs beta.

#453

Postad 08 september 2011 - 23:25

Electrified
  • Electrified
  • Lärjunge

  • 423 inlägg
  • 0
Någon här som har fått något beta nyckel än? Eller känner till någon från Sverige som har fått det?

#454

Postad 08 september 2011 - 23:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Så nu har jag sett hela betan. Mycket trevligt och stämningsfullt. Ljudet är ruskigt bra måste jag säga. Svårighetsgraden verkar lite för lätt dock men det är iofs beta.

Säkert på normal också va? Blir ju svårare.

#455

Postad 09 september 2011 - 05:53

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Säkert på normal också va? Blir ju svårare.


Jepp jag antar det dock så verkade det lite för lätt även på normal. Vill minnas jag dog ett antal gånger på andariel i d2. Här så dödade han bossen i act ett på första försöket utan ngn speciell taktik. Men inlärningskurvan i 3d är kanske byggd för att vara längre. Skulle inte förvåna mig om det redan i act 2 blir mycket svårare. Det kändes som hela act 1 var mer eller mindre en lång tutorial.

Redigerat av Unregistereddc471864, 09 september 2011 - 05:58.


#456

Postad 09 september 2011 - 06:49

Unregistered69f7f285
  • Unregistered69f7f285
  • Forumräv

  • 537 inlägg
  • 0
Folk stannar ju längre i act1 och blir för hög lvl när de facear skeleton king och så blir det för enkelt. Det är meningen att man ska komma till han kring lvl 10 typ om jag förstått det rätt.

Här är klipp från dödandet av skeleton king av lvl 13 wizard:

http://www.youtube.c...h?v=YalWHT2hwls

#457

Postad 09 september 2011 - 08:05

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Folk stannar ju längre i act1 och blir för hög lvl när de facear skeleton king och så blir det för enkelt. Det är meningen att man ska komma till han kring lvl 10 typ om jag förstått det rätt.

Här är klipp från dödandet av skeleton king av lvl 13 wizard:

http://www.youtube.c...h?v=YalWHT2hwls


Han jag kollade på var lvl 10 och bara sluggade ner kingen. Kan ju vara barbaren som är OP iofs :)

Förstår inte folk som hackar på grafiken dessutom. Jag tycker det är dödsläckert.

Redigerat av Unregistereddc471864, 09 september 2011 - 08:07.


#458

Postad 09 september 2011 - 08:16

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Folk stannar ju längre i act1 och blir för hög lvl när de facear skeleton king och så blir det för enkelt. Det är meningen att man ska komma till han kring lvl 10 typ om jag förstått det rätt.

Här är klipp från dödandet av skeleton king av lvl 13 wizard:

http://www.youtube.c...h?v=YalWHT2hwls

Den där "strål-attacken" var ju sjukt effektiv, var ju bara går runt och skörda.

#459

Postad 09 september 2011 - 08:36

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Den där "strål-attacken" var ju sjukt effektiv, var ju bara går runt och skörda.


Jo men nu är det som sagt på normal och han är för hög lvl för de där monsterna. Det var likadant i d2 till man gick upp i svårighetsgrad å monsterna helt plötsligt blev immuna mot typ allt utom physical. Då var man inte så kaxig som wizard :)

#460

Postad 09 september 2011 - 08:48

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0

Jo men nu är det som sagt på normal och han är för hög lvl för de där monsterna. Det var likadant i d2 till man gick upp i svårighetsgrad å monsterna helt plötsligt blev immuna mot typ allt utom physical. Då var man inte så kaxig som wizard :)

Jag kommer ihåg D2 när jag var Necromancer och var bra skillad och spöa allt men kom till act 5 expansion och fick så sjukt mycket pisk, en HP-potion för varje monster krävdes :rolleyes:

#461

Postad 09 september 2011 - 11:53

Unregistered69f7f285
  • Unregistered69f7f285
  • Forumräv

  • 537 inlägg
  • 0

Han jag kollade på var lvl 10 och bara sluggade ner kingen. Kan ju vara barbaren som är OP iofs :)

Förstår inte folk som hackar på grafiken dessutom. Jag tycker det är dödsläckert.


Tror nog även att blizzard försöker balansera det på så sätt att första acten man kör är ganska förlåtande rent utmaningsmässigt, precis som i diablo2, för att ge utrymme för en att lära sig spelet osv. Uppföljande acter blir nog successivt mer utmanande dock.

#462

Postad 09 september 2011 - 11:58

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
Med tanke på riktningen dom tagit med wow och dagens insta-gratification kids så skulle jag inte hoppas på alltför svår gameplay :)

#463

Postad 09 september 2011 - 12:38

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Här är klipp från dödandet av skeleton king av lvl 13 wizard:

Tack, då får man undvika den här tråden framöver.

#464

Postad 09 september 2011 - 12:49

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Med tanke på riktningen dom tagit med wow och dagens insta-gratification kids så skulle jag inte hoppas på alltför svår gameplay :)


Hoppas de inte gör samma misstag som i Torchlight dock där jag inte dog en enda gång förän sista bossen som var totalt omänsklig som jag dog på säkert 50 gånger innan jag fick ihjäl honom.

#465

Postad 10 september 2011 - 06:47

Unregistered69f7f285
  • Unregistered69f7f285
  • Forumräv

  • 537 inlägg
  • 0
Intressanta smådetaljer om diablo3 spelmekanik.

Overall Game Stuff
Your Gold is shared across all characters, you also do not deposit gold in your stash
Your stash is shared amongst all characters automatically
Your Stash has 14 slots. You can buy an additional batch of 14 for 2,500g. On the current UI there is visually space for a total of 5 batches of 14 slots. This implies you can have up to 70 slots,
there are however 5 tabs of which 1 is active, so if each of these tabs allows for the purchase of up to 70 more slots, that would be a total of 350 slots per account. I assume that for each of the 5 tabs, the price for an additional 14 slots gets more and more expensive
You loot 'Page of Training' randomly, 5 become a "Book of Training" each book of training can be combined with gold/matierals to partially level up your blacksmith
Flying Mobs will actually fly up/down walls and such to attack you, which is a nice minor detail
If you have a spell that say, will hit up to 4 targets and you use it on 3, it will likely also destroy a nearby random object, such as a stone statue
You can use AOE spells to destroy large groups of barrels
There are popup windows (Like the "Killed 20 mobs!!" for destroying lots of objects at once
Your Blacksmith is shared amongst all your character, i.e. when you unlock the blacksmith on your second character (by questing early on), he is already whatever level your previous character got him too, and has all the same recipes.
You can SKIP! yes! on any in-game cutscene simply hit escape, you can then skip it and jump straight into the action, on any quest blurb, simply hitting the 'X' will stop them talking and give you the quest objective immediately!
When you choose to join someone else's game, say for example a friend who is a much lower level than you, your character temporarily resets his questing progress, you will share their quest objectives (as if its your first time there too) and can help complete quests by clicking on items etc. You even get the Gold/XP reward (but not any items)
Public games persist as long as someone's there, if I create a private game though it is mine, and at the point I choose to leave, everyone else will get kicked out too
When your follower or a party member dies, you can click on them to resurrect them, this takes a few seconds but they are resurrected at full health. Players must be clicked on within X seconds or they respawn at the most recent checkpoint
Your designed Banner is shared across all your characters (or at least copies over as the default, I haven't tried editing it)
You can inspect other players in your game by clicking on their character icon on the top left, the inspected player gets a message (e.g. "Baron Samedi is inspecting you")
Almost everything within the dungeons are destructable, chairs, piles of books etc, you can't target them or such, but setting off an AOE of any kind will generally destroy anything nearby.
You can loot link items just like World of Warcraft
Items you can't use are marked with a red X, items you aren't big enough for with a blue padlock


The Blacksmith
Once you get the Blacksmith, he can craft a small selection of low level Armor and Weapons, as well as repair your items
Whilst dungeoning, you find "Page of Training", mostly on bookshelves but also off mobs, corpses, chests, everything. These stack to 5(max) then can be right-clicked to turn into a "Book of Training"
When at the blacksmith, he has a 'level' tab, in here you see an experience bar and reagents required in order to level him up
For example, you use 1 book of training, a handful of the lowest level crafting materials and, 250g to train him 1/5 of the way towards level 2.
Each time you do this, he learns a few more recipes (2-5 I think)
When you train him the 5th time (end of the XP bar on his UI), there is a massive flash and his camp upgrades, (the stands for the armor laying on the ground improve, his furnace gets better etc).
It seems to take 5 Books per level, however the gold needed each time goes up drastically. I believe 1>2 was 250g, I honestly can't remember 2>3, but on 3>4 now its like 3,000g, so it becomes very expensive fast to upgrade him.
You can carry as many pages/books as you like, the pages only stack to 5 before rolling over to a new stack.
The "Book of Training" just went from 1x2 to 1x1 sized too.


Beta Specific Stuff
There seems to be no limit to how much you can level your BS in the Beta, mine is lvl4 and can now make loads of items I can't use
When crafting items with random properties, its already possible to craft one with a gem slot (Which sucks, since there are no gems in the beta
Level Cap is 13
The Skeleton King (last boss of Beta) will only drop a rare item (i got 2 in one go run) if its you're first time there (not sure what happens if you take a friend who's been there before). This may or may not be beta specific
Currently the only way to trade is to drop stuff on the floor, D1 Style
There's no sign of the dye mechanic in the beta



#466

Postad 10 september 2011 - 13:07

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Uppgraderingen av blacksmith är en schysst ide tycker jag. En stash för alla chars är också välkommet.

#467

Postad 10 september 2011 - 14:37

Lazaroth
  • Lazaroth
  • Användare

  • 233 inlägg
  • 0

Med tanke på riktningen dom tagit med wow och dagens insta-gratification kids så skulle jag inte hoppas på alltför svår gameplay :(

Du har så rätt så.

Det jag dock blev glad över var att man kunde stänga av alla nummer och highlights osv. Sånt uppskattas. Förstår att man nog vill ha det när man spelar online/professionellt osv, men vill man spela ett rollspel förstör det inlevelsen.

Det jag annars stör mig mest på hittills är likheten med WoW grafikmässigt (vars bumbibjörnsgrafik jag alltid hatat). Att de inte kunde skapa en egen stil till Diablo, precis som spelserien alltid haft tidigare? Såg även videon länkad en bit ovan och
Spoiler
Kanske är jag för old-school, men både Warcraft (gillade 1/2, inte 3) och Diablo (gillade 1/2, främst 1) är inte längre samma spel som jag växte upp med och älskade. Liknande gameplay, men en helt annan känsla. Borta är smuts och mystik och istället möts vi en blankpolerad värld, fylld med regnbågens alla färger och utan djup vare sig på karaktärer eller i story.

Jag kanske låter som ett troll nu när jag bashar på ett spel jag inte ens spelat, men förstå att jag älskade 1an och när jag nu ser 3an har mycket av det jag älskade ersatts av något sämre som fyller samma funktion. Jag kommer ge spelet en chans, men f*n Blizzard! Vart tog er kreativitet vägen?

#468

Postad 10 september 2011 - 21:01

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0

Det jag annars stör mig mest på hittills är likheten med WoW grafikmässigt (vars bumbibjörnsgrafik jag alltid hatat). Att de inte kunde skapa en egen stil till Diablo, precis som spelserien alltid haft tidigare? Såg även videon länkad en bit ovan och

Spoiler
Kanske är jag för old-school, men både Warcraft (gillade 1/2, inte 3) och Diablo (gillade 1/2, främst 1) är inte längre samma spel som jag växte upp med och älskade. Liknande gameplay, men en helt annan känsla. Borta är smuts och mystik och istället möts vi en blankpolerad värld, fylld med regnbågens alla färger och utan djup vare sig på karaktärer eller i story.

Jag kanske låter som ett troll nu när jag bashar på ett spel jag inte ens spelat, men förstå att jag älskade 1an och när jag nu ser 3an har mycket av det jag älskade ersatts av något sämre som fyller samma funktion. Jag kommer ge spelet en chans, men f*n Blizzard! Vart tog er kreativitet vägen?

Kanske Path of Exile skulle vara nagot for dig? Kanns valdigt mycket diablo 1. http://www.youtube.c...h?v=05QjIjHVyGU

#469

Postad 11 september 2011 - 16:07

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 238 inlägg
  • 0
En recensent som aldrig spelat D2 innan (hur kan man då vara recensent för övrigt?) men som nu kör det samtidigt som D3 betan. Han har inte spelat något annat sedan han testade D2. Han säger att D2 och D3 är väldigt olika. D2 mycket mer komplext med nästan oändliga valmöjligheter. Detta trots D2 är 10 år gammalt.

Synd att de känner att de måste ändra på hela konceptet, men inget oväntat efter StarCraft II-mainstreamifieringen. Men ja det blir säkert kul att köra igenom D3 ett par gånger i alla fall. Path of Exile ser ganska budget ut tyvärr. Dungeon Siege är förstört också så det ser dött ut för genren.

http://pc.ign.com/ar.../1193378p1.html

#470

Postad 12 september 2011 - 07:01

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0
Komplext med oändliga valmöjligheter säljer inte till dagens ungdom. Det ska vara hand-held och fetaste looten i spelet utan att man behöver anstränga sig.

Vilket är jäkligt synd :P

Kommer sluta med att man får gå mer och mer tillbaka till mud och pnp-rpg :)

#471

Postad 12 september 2011 - 07:17

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Öhh valmöjligheterna är ju ännu större i D3 än i D2. I D3 kan du använda alla skills för din klass och på så sätt få större möjligheter. Sen kan du med hjälp av runes ytterligare customisera dina skills. Valfriheten har aldrig varit större.

Redigerat av Unregistereddc471864, 12 september 2011 - 15:04.


#472

Postad 12 september 2011 - 14:58

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

En recensent som aldrig spelat D2 innan (hur kan man då vara recensent för övrigt?) men som nu kör det samtidigt som D3 betan. Han har inte spelat något annat sedan han testade D2. Han säger att D2 och D3 är väldigt olika. D2 mycket mer komplext med nästan oändliga valmöjligheter. Detta trots D2 är 10 år gammalt.

Synd att de känner att de måste ändra på hela konceptet, men inget oväntat efter StarCraft II-mainstreamifieringen. Men ja det blir säkert kul att köra igenom D3 ett par gånger i alla fall. Path of Exile ser ganska budget ut tyvärr. Dungeon Siege är förstört också så det ser dött ut för genren.

http://pc.ign.com/ar.../1193378p1.html

Vad innebär "Startcraft II-mainstreamifiering" ?

#473

Postad 12 september 2011 - 16:45

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Han säger att D2 och D3 är väldigt olika. D2 mycket mer komplext med nästan oändliga valmöjligheter. Detta trots D2 är 10 år gammalt.


Sug salt... Jag som hoppas på en riktning emot D&D, men det sket sig tydligen.. :) Men jag har ju ett annat spel att se fram emot som ska följa D&D.. jag får hoppas att det blir den baldurs gate-uppföljare man väntar på.. =)

#474

Postad 12 september 2011 - 17:28

Unregistered33c38b9d
  • Unregistered33c38b9d
  • Beroende

  • 1 086 inlägg
  • 0
Har aldrig spelat Diablo tidigare, har inte tid att spela genom de två första... Ser framemot detta lir, är det som Baldur's gate? Älskade de till PS2 back in the day..

#475

Postad 12 september 2011 - 18:23

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

Har aldrig spelat Diablo tidigare, har inte tid att spela genom de två första... Ser framemot detta lir, är det som Baldur's gate? Älskade de till PS2 back in the day..

Nej det vill jag inte påstå. Baldurs Gate är mer RPG än Diablo. Diablo är, även om det är åt RPGhållet, ett action-RPG. Hack 'n Slash är väl också en passande beskrivning.

Båda 2 har sin skönhet.

#476

Postad 12 september 2011 - 18:39

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Har aldrig spelat Diablo tidigare, har inte tid att spela genom de två första... Ser framemot detta lir, är det som Baldur's gate? Älskade de till PS2 back in the day..


Nej inte direkt. Diablo är urfadern till hack n slash dvs rpg med huvudfocus på action och fet loot :)
Det är mycket högre tempo än vanliga rpg och de är mer lättspelade. Riktiga RPG-fans brukar fnysa åt hack n slash genren :D Jag gillar båda typerna.

Redigerat av Unregistereddc471864, 12 september 2011 - 18:39.


#477

Postad 12 september 2011 - 21:00

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Har aldrig spelat Diablo tidigare, har inte tid att spela genom de två första... Ser framemot detta lir, är det som Baldur's gate? Älskade de till PS2 back in the day..


Nu ska vi inte blanda ihop Baldurs gate med baldurs gate :)

Jo, det är likt baldurs gate till ps2:an.. hack'n'slash, samla vapen av olika kvaliteter, sälja grejjer i stan.. precis som baldurs gate till ps2:an. Men sen finns det vad PC-spelarna räknar som baldurs gate och det är också lite hack'n'slash men med betydligt mer valmöjligheter samtidigt som vapen är begränsade och det går att köra nästan turbaserat, dvs att du får slå ett slag, fiendena får slå ett slag, osv.. Fast man skulle vilja kalla det mer för "rollspel".. för det är ju baserat på D&D, eller gamla drakar och demoner, mutant och liknande.. mer rollspel och mindre fight, men samtidigt inte så rollspeligt som första dragons age :D

Men baldurs gate till ps2:an var nog väldigt "inspirerat" av diablo 2..

#478

Postad 12 september 2011 - 22:59

Unregistered6116c5cb
  • Unregistered6116c5cb
  • Forumräv

  • 531 inlägg
  • 0

Sug salt... Jag som hoppas på en riktning emot D&D, men det sket sig tydligen.. :) Men jag har ju ett annat spel att se fram emot som ska följa D&D.. jag får hoppas att det blir den baldurs gate-uppföljare man väntar på.. =)

Ska det komma ett nytt D&D rpg? Vilket da?

#479

Postad 13 september 2011 - 06:06

novaland
  • novaland
  • Veteran

  • 2 004 inlägg
  • 0

Ska det komma ett nytt D&D rpg? Vilket da?


Neverwinter

"Neverwinter will be based around a modified version of the Dungeons & Dragons 4th edition rule-set making it the first game in the Neverwinter Nights series to do so, the previous games never having gone beyond 3.5"


Inte för att det har nått med diablo 3 att göra, men.. *harkel*

Redigerat av novaland, 13 september 2011 - 06:10.


#480

Postad 13 september 2011 - 06:35

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0

Öhh valmöjligheterna är ju ännu större i D3 än i D2. I D3 kan du använda alla skills för din klass och på så sätt få större möjligheter. Sen kan du med hjälp av runes ytterligare customisera dina skills. Valfriheten har aldrig varit större.


Kan man använda alla skills är det ju inga valmöjligheter alls. Det är ju att simplifiera ännu mer, då behöver man inte fundera ut en bra build eller göra tema-builds. bara kötta... göra det enklare :)

Beror lite på hur man ser på det. Kanske får bli köp på pricedrop någon gång i framtiden ^^

#481

Postad 13 september 2011 - 07:53

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Kan man använda alla skills är det ju inga valmöjligheter alls. Det är ju att simplifiera ännu mer, då behöver man inte fundera ut en bra build eller göra tema-builds. bara kötta... göra det enklare :)

Beror lite på hur man ser på det. Kanske får bli köp på pricedrop någon gång i framtiden ^^


Du kan ju inte använda alla skillsen samtidigt ändå så visst kommer man bygga sin egen build. Det kommer bara bli lättare att göra om sin build då man inte behöver respeca om massa poäng som i andra spel med skillträd.
Skillträd är ett förlegat system tycker jag.

D3 är mer en tillbakagång till diablo 1 där man uppgraderade sina skills med scrolls istället. Där hade man inte heller några skillträd.

Jag föredrar det nya. Kan man prova sig fram utan risk att bli låst i en helt felaktig build eller få en build totalförstörd sen när de balanserar om spelet.

#482

Postad 13 september 2011 - 08:28

Unregistered69f7f285
  • Unregistered69f7f285
  • Forumräv

  • 537 inlägg
  • 0
Den officiella D3-sidan är nu uppdaterad med massa helnajs grejer:

Skill Calculator http://eu.battle.net...lator/barbarian
What's new in Diablo III? http://eu.battle.net.../game/whats-new
Classes & Skills. Finns flikar med aktiva och passiva skills under varje klass http://eu.battle.net/d3/en/class/

#483

Postad 13 september 2011 - 08:38

Unregistered69f7f285
  • Unregistered69f7f285
  • Forumräv

  • 537 inlägg
  • 0
Många items som återkommer i D3. Riktigt skoj att läsa :)

Items from Diablo II reappearing in Diablo III - item spoilers

#484

Postad 13 september 2011 - 09:02

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
"In the brutal Inferno mode, available only once the game's been beaten on Hell difficulty, monsters outstrip players in level range. Inferno difficulty is a true challenge intended for players who have reached the game's level cap, and it offers just rewards that aren’t available elsewhere."

Det kanske tystar alla kritiker som tror det kommer bli ett dumbed down enkelt spel. Det kommer nog bli tillräckligt med utmaning.

Redigerat av Unregistereddc471864, 13 september 2011 - 09:15.


#485

Postad 13 september 2011 - 13:08

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Kan man använda alla skills är det ju inga valmöjligheter alls. Det är ju att simplifiera ännu mer, då behöver man inte fundera ut en bra build eller göra tema-builds. bara kötta... göra det enklare :)

Beror lite på hur man ser på det. Kanske får bli köp på pricedrop någon gång i framtiden ^^

Dock, du använder ju ändå equipment som är till för en viss build. Om du kör coldsoso så har du coldcharms och items som ger + coldskill. Du kan ändra och experimentera med skills men samtidigt måste du göra om hela ditt equpment om du ska satsa på en ny build.

För det mesta.

#486

Postad 13 september 2011 - 13:10

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Dock, du använder ju ändå equipment som är till för en viss build. Om du kör coldsoso så har du coldcharms och items som ger + coldskill. Du kan ändra och experimentera med skills men samtidigt måste du göra om hela ditt equpment om du ska satsa på en ny build.

För det mesta.


Jepp runes kommer ha en rätt stor del i hur man spelar också då man kan använda runes på varenda skill.

#487

Postad 13 september 2011 - 16:36

Unregistered69f7f285
  • Unregistered69f7f285
  • Forumräv

  • 537 inlägg
  • 0
...och att man bara kan ha ett visst antal aktiva spells vid ett givet tillfälle (6 st vid max lvl). Man måste vara out of combat i 15 sekunder för att byta aktiva skills om jag förstått det rätt.

#488

Postad 13 september 2011 - 17:08

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

...och att man bara kan ha ett visst antal aktiva spells vid ett givet tillfälle (6 st vid max lvl). Man måste vara out of combat i 15 sekunder för att byta aktiva skills om jag förstått det rätt.


Ngn cooldown på att byta skills har jag inte hört ngt om iofs.

#489

Postad 14 september 2011 - 00:24

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 238 inlägg
  • 0
Stämmer. Finns ju bara plats för ett visst antal på quick-spells och två på musen.

#490

Postad 14 september 2011 - 06:42

Unregistered69f7f285
  • Unregistered69f7f285
  • Forumräv

  • 537 inlägg
  • 0
Det stämmer radiozo, verkar som det blivit ändrat. Det verkar inte vara någon cooldown/begräsning på att byta skills.

Quick Facts on Skills:
The Skill and Trait system underwent a major overhaul.
There are no more Skill/Trait(Passives) points
There are no more Skill Tiers
Skills scale with the character level.
You can have 6 Active Skills and 3 Passive Skills at a time.
You can swap out Active and Passive Skills at almost any given time.



#491

Postad 14 september 2011 - 07:35

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Kan tänka mig att de sätter ngn begränsning i PVP på hur ofta man får byta skills. När man spelar PVE finns det ingen som helst anledning att begränsa det.

#492

Postad 14 september 2011 - 12:22

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Kan tänka mig att de sätter ngn begränsning i PVP på hur ofta man får byta skills. När man spelar PVE finns det ingen som helst anledning att begränsa det.

Inte i PVP heller. Det hade ju bara varit lika för alla. I D2 använde man dessutom inte så många skills i en fight.

Tycker det är tråkigt att man nu måste lvla till 99 om man vill maxa sina skills iofs.

#493

Postad 14 september 2011 - 12:30

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Lvl 60 är väl max som jag fattat det?

#494

Postad 14 september 2011 - 13:24

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0
Lol?

..

Ok, googlade lite. Lvl 60 lvl cap som inte är speciellt svårt att nå (som lvl 80 i D2 tydligen. Ok, då gör det väl inget.

#495

Postad 14 september 2011 - 13:29

Freezard
  • Freezard
  • Beroende

  • 1 238 inlägg
  • 0
Huh... det var ju lvl 100 i början >_>

#496

Postad 14 september 2011 - 13:37

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
De har antagligen sänkt max för att inferno ska bli mycket svårare. Där kommer bara finnas monster med lvl 60+.
Sen kan man nog anta att de vill ha utrymme att öka lvl sen med add-ons också.

Redigerat av Unregistereddc471864, 14 september 2011 - 13:38.


#497

Postad 14 september 2011 - 16:51

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

De har antagligen sänkt max för att inferno ska bli mycket svårare. Där kommer bara finnas monster med lvl 60+.
Sen kan man nog anta att de vill ha utrymme att öka lvl sen med add-ons också.

De hade ju kunnat köra inferno med monster på lvl 100+ i sådana fall. Det är ju relativt, det förändrar ingenting.

De vill att det ska bli mer som i WoW vad jag har läst. Att det inte ska vara svårt att nå lvl 60, och det är ju klart att det vore dumt om det vore så nu när skills ökar med lvln.

Redigerat av Zoiler, 14 september 2011 - 16:51.


#498

Postad 15 september 2011 - 07:33

izikiel
  • izikiel
  • Veteran

  • 2 254 inlägg
  • 0

"In the brutal Inferno mode, available only once the game's been beaten on Hell difficulty, monsters outstrip players in level range. Inferno difficulty is a true challenge intended for players who have reached the game's level cap, and it offers just rewards that aren’t available elsewhere."

Det kanske tystar alla kritiker som tror det kommer bli ett dumbed down enkelt spel. Det kommer nog bli tillräckligt med utmaning.


Jo men så sa dom ju om wows experts och raids också. och hur svårt är det? inte speciellt :lol:

Det känns inte så bra att dom vill wowifiera det tbh. Men annars så. Att inte kunna byta spellsuppsättning i combat är en grej som gör att man iaf måste spela mer taktiskt och/eller veta vad man har att vänta sig längre fram. Lägger ju i alla fall till en extra svårighet i spelet. Bara kolla på eq1 :>

#499

Postad 15 september 2011 - 07:38

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Jo det blir nog lättare än d2 iaf.
Immunities kommer inte finnas på monster heller.

#500

Postad 15 september 2011 - 15:00

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 991 inlägg
  • 0

Jo men så sa dom ju om wows experts och raids också. och hur svårt är det? inte speciellt :lol:

Det känns inte så bra att dom vill wowifiera det tbh. Men annars så. Att inte kunna byta spellsuppsättning i combat är en grej som gör att man iaf måste spela mer taktiskt och/eller veta vad man har att vänta sig längre fram. Lägger ju i alla fall till en extra svårighet i spelet. Bara kolla på eq1 :>

Vad hade man? 6 aktiva spells? Hur svårt är det att klara allt med den mängden spells =P? Speciellt om de inte har immunities.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.