Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

xboxen repade min skiva.... :(

22 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 22 september 2006 - 22:01

CaptainMike
  • CaptainMike
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0
Hej!

Snacka om maximal otur. Fick precis Testdrive Unlimited och eftersom jag inte har fått min LCD-TV än så kopplade jag in den temporärt på min dator monitor och placerade xboxen på golvet..

Efter ett tags spelande så råkade jag komma åt XBOXEN, mitt i ett fartfullt race, så att den välter åt sidan. Spelet hänger sig.. Hmm det kan väl inte vara några problem men efter att man startat om boxen så vill den inte läsa ifrån DVD:n... Tog ut den och såg till min förvåning att xboxen hade repat skivan.. Tusan Också precis då man hade som mest roligt...

Vad göra? Är det bara att köpa en ny kopia eller kan man eventuellt slipa ner det med något kit från t.ex kjell.com?

/MVH

Mikael

Redigerat av CaptainMike, 22 september 2006 - 22:59.


#2

Postad 22 september 2006 - 22:48

didrik
  • didrik
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
och så här uppstod ryktet om att 360 repar skivor lätt ;)

hör med stället du köpte spelet ifrån å vad dom säger.

#3

Postad 23 september 2006 - 19:38

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 963 inlägg
  • 0

och så här uppstod ryktet om att 360 repar skivor lätt ;)

Exakt. Varför ställer man boxen upp om man har den på golvet? När det går att lägga den ner?

#4

Postad 23 september 2006 - 19:41

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Exakt. Varför ställer man boxen upp om man har den på golvet? När det går att lägga den ner?

För att det går.

#5

Postad 23 september 2006 - 20:37

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Fyfan vilket skit Xbox 360 är som repar skivor!!!! Aldrig jag kommer köpa en 360!!! Fyfan!!!

*insert ironi*

#6

Postad 23 september 2006 - 21:43

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0

För att det går.


Det går att spränga den också men inte tänker jag göra det bara för att det går...


Next gen since 051202!

Allvarligt talat, trist som fan att det hände och skönt att du inte skyller MS eller någon annan för dina misstag. En bra påminnelse till oss att tänka efter före. Inte tänker jag ställa min reciver på högkant vid mina fötter heller även om det går aldelles utmärkt. Och den har inte en skiva som snurrar i hög fart inom sig!

#7

Postad 24 september 2006 - 12:58

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

För att det går.


Det går att spränga den också men inte tänker jag göra det bara för att det går...

Överallt där X360 promotos så promotas den ståendes, inte sprängd...
Så det är inte så konstigt om folk vill ha den ståendes.

#8

Postad 24 september 2006 - 13:04

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0

Överallt där X360 promotos så promotas den ståendes, inte sprängd...
Så det är inte så konstigt om folk vill ha den ståendes.


Mmm. Men inte på golvet vid ens fötter då kanske! Eller tänkte du ställa din PS3 där nästa år när du köper den ?!

#9

Postad 24 september 2006 - 19:32

CaptainMike
  • CaptainMike
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0

För att det går.

Inte tänker jag ställa min reciver på högkant vid mina fötter heller även om det går aldelles utmärkt. Och den har inte en skiva som snurrar i hög fart inom sig!

<{POST_SNAPBACK}>


Överallt där X360 promotos så promotas den ståendes, inte sprängd...
Så det är inte så konstigt om folk vill ha den ståendes.


Mmm. Men inte på golvet vid ens fötter då kanske! Eller tänkte du ställa din PS3 där nästa år när du köper den ?!

<{POST_SNAPBACK}>



Nja, Xboxen är ju designad för att ställas på högkant... men att ställa en receiver på högkant - det är ju mer eller mindre en dum jämförelse... Jo, Jag var dum och placerade den på golvet men den kan även falla när den står på bordet...

#10

Postad 24 september 2006 - 22:59

Unregisteredd8164c2a
  • Unregisteredd8164c2a
  • Lärjunge

  • 440 inlägg
  • 0
Trist läge att skivan pajade men jag får nog hålla med om att ställa elektronig på högkant :S njaa vare sig man kan eller ej, den är inte designad för att stå på högkant ! den är designad för att KUNNA stå på högkant om det kniper tycker jag !
annat var det med ps2 an där man kunde flippa loggan på driven MEN inte faen ahde jag den på högkant för det :P

men tillbaka till skivan ! vet att game kan skicka i väg skivor för att få dom slipade, vet dock inte vad det kostar ! kanske värt att höra efter ?!

#11

Postad 24 september 2006 - 23:08

CaptainMike
  • CaptainMike
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0

Trist läge att skivan pajade men jag får nog hålla med om att ställa elektronig på högkant :S njaa vare sig man kan eller ej, den är inte designad för att stå på högkant ! den är designad för att KUNNA stå på högkant om det kniper tycker jag !
annat var det med ps2 an där man kunde flippa loggan på driven MEN inte faen ahde jag den på högkant för det :P

men tillbaka till skivan ! vet att game kan skicka i väg skivor för att få dom slipade, vet dock inte vad det kostar ! kanske värt att höra efter ?!

<{POST_SNAPBACK}>


Skickade iväg ett mail till svenska atari.. får se vad de har att komma med..

/M

#12

Postad 25 september 2006 - 11:47

jokoloko
  • jokoloko
  • Lärjunge

  • 329 inlägg
  • 0

Exakt. Varför ställer man boxen upp om man har den på golvet? När det går att lägga den ner?

För att det går.

<{POST_SNAPBACK}>

For att det gar???
Ja, 360n ar designad for att sta pa hogkant, men den ar inte designad for att kunna valtas medans en skiva snurrar i den. Det handlar ju om vanlig logik for tusan. Om du koper en bil som ar designad for att kunna ha en toppfart pa 250km/h, o du krockar medans du kor sa fort, e det da bilens fel?

Ne, anvand sunt fornuft.

#13

Postad 25 september 2006 - 12:12

Unregistered421f5d40
  • Unregistered421f5d40
  • Beroende

  • 1 364 inlägg
  • 0
Det är en miss i konstruktionen att inte skivorna tål att den välts det hade varit så lätt att sätt in ett pargummikuddar som skyddar skivan vid en eventuell olycka .

Har sett att det finns en modifiering man kan göra för att slippa att skivorna ska gå sönder vid en eventuell olycka . Om du kollar i den officiella tråden så ska du nog kunna hitta ifo om detta .

Har läst om en som råkade ut för samma problem med ett spel från EA & dom böt skivan för 100 kr så jag hoppas det löser sig med Atari .

#14

Postad 25 september 2006 - 12:31

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0
Dagens "det-är-lätt-att-vara-efterklok" inlägg (och ang. fix för xboxen att INTE repa skivor):

360 Modding 101

Tråkigt med den repade skivan, CaptainMike, hoppas Atari är förstående och skickar ny media!

/LillKille

#15

Postad 25 september 2006 - 12:48

Bakerman1972
  • Bakerman1972
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
tråkigt hoppas dom är skyssta o byter men jag har min liggande har katter som skenar i lägenheten o vill inte ha REPOR i mina skivor

#16

Postad 25 september 2006 - 13:49

Unregistered01e78752
  • Unregistered01e78752
  • Lärjunge

  • 307 inlägg
  • 0
Man behöver dock inte välta xboxen för att repa skivorna, maskinen är duktig på att repa skivorna helt på egen hand.
Brukar kolla skivorna hur de ser ut emellanåt och det blir tamef*n bara fler repor vartefter, det blev det aldrig när jag lirade PS2.

#17

Postad 25 september 2006 - 15:41

didrik
  • didrik
  • Veteran

  • 1 740 inlägg
  • 0
hmm, måste ha en bra drive i min då eftersom ja gint ehar upplevt detta...

jag har till och med ett flertal tillfällen råkat lägga in en extra skiva (när jag ska kolla på film å det är mörkt så man inte sett om det redan ligger en skiva i släden) och kört igång. väsnats lite extra men inga repor(som jag såg iaf) vare sig i den understa eller översta skivan....

#18

Postad 25 september 2006 - 15:54

Brainiac
  • Brainiac
  • Lärjunge

  • 281 inlägg
  • 0

Man behöver dock inte välta xboxen för att repa skivorna, maskinen är duktig på att repa skivorna helt på egen hand.
Brukar kolla skivorna hur de ser ut emellanåt och det blir tamef*n bara fler repor vartefter, det blev det aldrig när jag lirade PS2.

<{POST_SNAPBACK}>


Tror snarare du har ett troll som repar din skivor, finns inte en suck att 360n repar skivor i en konsol som står stilla så länge ditt hus inte ligger mitt emellan två kontinentalsocklar. :(

BTW Captain Mike, om du inte får skivan bytad så kan du prova slipa med tandkräm :) på en bit papper. Inifrån och ut, inte i cirklar. Det gjorde jag på en Table Tennis-skiva jag fick p.g.a. att den inte funkade. Den ser för jävlig ut, men den funkar nu.

Redigerat av Brainiac, 25 september 2006 - 15:57.


#19

Postad 25 september 2006 - 17:41

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Tandkräm är bra som slipmedel på skivor. Funkar även på repiga DVD eller CD.

#20

Postad 25 september 2006 - 18:42

Donmeta
  • Donmeta
  • Veteran

  • 1 705 inlägg
  • 0

Tror snarare du har ett troll som repar din skivor,


Muahahaha. Jag tänkte på exakt samma sak. Gamertags är bra att bifoga ibland faktiskt.

Och inte ska vi prata om PS2ans DVDspelare !? En av anledningarna till att 100 miljoner PS2or sålts är väl att dess DVD går sönder rätt ofta. Eller?


Hur som helst till trådskaparen som har haft maximal otur: Jag håller tummarna för att atari ger dig en bra deal.

#21

Postad 27 september 2006 - 23:19

CaptainMike
  • CaptainMike
  • Användare

  • 157 inlägg
  • 0
Hej, Allesammans!

Jag har mail växlat en del med atari angående detta då den svenska enheten verkar vara "out source":at så är det svårt att få ett vettigt svar angående Atari:s policys. De hävdade att jag skulle ta det med återförsäljaren som i sin tur får snacka med ATARI nordic.

Jag pratade med återförsäljaren och de var inte säkra men det lutade mot att jag skulle få köpa en ny kopia.. men de skulle försöka ge mig ett bra pris på den andra kopian.. så en stor eloge till återförsäljaren...

Men jag tycker fortfaranade om man redan har köpt produkten borde det räcka med att man står för omkostnaden + lite till för att få en ny skiva - när jag själv orsakade olyckan - är det bara rätt att jag betalar.. Men att vara tvungen att köpa hela produkten igen känns en aningen dumt.. Om EA kan fixa fram en skiva för 100kr borde även andra kunna fixa det... way to go EA...

Slutligen, lite goda nyheter från min sida!! Köpte följande rengörings kit från kjell.com:

http://www.kjell.com...=660000,1210000

Efter ett par slipningar så fungerade skivan igen :)) YIPPIIE!!!!!

Väl värt pengarna...

Ha det allesammans!!!!!!!

/M

Redigerat av CaptainMike, 28 september 2006 - 08:55.


#22

Postad 28 september 2006 - 07:02

Gäst_Fredrik_*
  • Gäst_Fredrik_*
  • 0
Grattis, kul att det löste sig till slut. :)

#23

Postad 28 september 2006 - 16:26

Bakerman1972
  • Bakerman1972
  • Amatör

  • 89 inlägg
  • 0
coolt att du fick till det

man kanske skulle införskaffa ett sånt där kit

har för mig att det finns ett kit man kan köpa för att förhindra det där man klistar på skivorna INNAN olyckan men ja kan ha önskedrömt det



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.