Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Väcka datorn med MythTv?

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 29 augusti 2008 - 14:12

Unregistered62fe7570
  • Unregistered62fe7570
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0
Tjena!
Bara hade en stilla undran om någon gett sig in på att prova uppväckning och nedsläckning av datorn när den inte används av Myth???

Just nu kan jag inte ens starta om burken (den hänger sig, blir helt svart och så blinkar en markör uppe i vänstra hörnet), men det måste ju vara hur bra som helst om man kan få burken att dra mindre ström :(

Ni brukar ju exprimentera lite, så jag tänkte ni kanske hade provat?

Tack på förhand!
/Hylsan

#2

Postad 30 augusti 2008 - 06:46

EmuMannen
  • EmuMannen
  • Veteran

  • 2 096 inlägg
  • 0
Jag har kört Mythwelcome i mer än ett år nu och det fungerar näst intil perfekt. Vid två till tre tillfällen så haren av tabellerna blivit korrupt och det har även lett till att inspelningen avbrytits. Min gissning är att myth stängt ned efter inspelning när exempelvis reklamflaggning fortfarande varit igång eller något i den stilen. Normalt kommunicerar mythwelcome och mythtv med varandra för att hålla koll på om myth väcktes av en användare eller av klockan och här har jag ställt in ganska korta intervall för myth att stängas ned efter inspelning. Kanske det är det som är problemet men i stort fungerar det perfekt.

Det var dock en hel del pillande innan jag fick till inställningarna av mythwelcome. Det stämmde inte riktigt i wikin över hur det skulle sättas upp så jag fick felsöka tills dess jag hittade rätt inställningar (som måste vara rätt både i mythwelcome och i mythtv). Det var något tecken som var fel eller något datumformat. Kommer inte riktigt ihåv vad det var. Dessutom kan mythwelcome sättas upp på två olika sätt beroende på vad moderkortet klara av. Jag körde det enklaste och inte det som mythwelcome skrevs för från början (att använda samma variant som VDR).

Det var som sagt lite arbete innan de fungerade men klart värt det när man som jag har ett kombinerat front- och back-end i vardagsrummet. Under hösten skall jag dock bygga om systemet med ett centralt back-end som går dygnet runt och flera front-end. Då har jag inte längre någon användning för mythwelcome...

#3

Postad 01 september 2008 - 08:34

Unregistered62fe7570
  • Unregistered62fe7570
  • Lärjunge

  • 292 inlägg
  • 0
ok, intressant. ska kolla lite på det under hösten beroende på tid.

Vill få ner energiåtgången så tyvärr blir det ingen egen backendserver, inte just nu iaf.

/Hylsan



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-21 17:40:13
  • Kurben
    2024-05-21 17:39:36
  • Vad är detta för märklig sak?
    Kurben
    2024-05-21 17:36:48
  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.