Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

behöver ett boxer tv-kort med kortläsare

12 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 17 januari 2010 - 05:01

Golab
  • Golab
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Hej, det är så jag behöver ett tvkort som kan läsa boxer signa och boxser kort, vet ni något kort som fungerar på linux utan problem? den ska ha kort läsare med så man kan se kådade kannaler




// Ursekta min stavning jag är Dyslectiker \\

#2

Postad 17 januari 2010 - 09:14

maemmoth
  • maemmoth
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

Hej, det är så jag behöver ett tvkort som kan läsa boxer signa och boxser kort, vet ni något kort som fungerar på linux utan problem? den ska ha kort läsare med så man kan se kådade kannaler




// Ursekta min stavning jag är Dyslectiker \\


Hauppauge WinTV Nova-T-500 i kombination med en Phoenix-läsare är det du letar efter.
Sen måste du även köra avkodningen med hjälp av mjukvara i Linux.

Magnus

#3

Postad 17 januari 2010 - 21:58

oa51
  • oa51
  • Amatör

  • 80 inlägg
  • 0
Technotrend T -1500 med CI-modul fungerar utan extra mjukvara out of the box i Myth. Bara stoppa kortet i kortlasaren ;)
mvh
Peter

#4

Postad 17 januari 2010 - 22:50

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 142 inlägg
  • 0

Technotrend T -1500 med CI-modul fungerar utan extra mjukvara out of the box i Myth. Bara stoppa kortet i kortlasaren ;)

Fördelen med Nova-T-500 är naturligtvis att den har två tuners ....

#5

Postad 18 januari 2010 - 01:49

Golab
  • Golab
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
viken kort läsare vet ni funkar till Nova-T-500??

fins driversna i kernel eller måste man pacha kerneln? och från vilken ver av kernel började dom stöda Nova-T-500 och kort läsaren. för jag tänker köra med Mythbuntu 9.10

Mythbuntu 9.10 info om veren http://www.mythbuntu.org/9.10/release


jag har nu firedtv T kan få in fria kannaler men ej betal, jag har nu hålt på med den i över ett halv år och provat få det att funka men går ej, så nu har jag bestämt mej jag vill ha ett nytt tv kort

#6

Postad 18 januari 2010 - 08:54

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 142 inlägg
  • 0

viken kort läsare vet ni funkar till Nova-T-500??

en phoenix från adteknik

fins driversna i kernel eller måste man pacha kerneln? och från vilken ver av kernel började dom stöda Nova-T-500 och kort läsaren. för jag tänker köra med Mythbuntu 9.10

Nova-T 500 har funnits länge och bör nog ligga i kerneln för de flesta distar idag, kortläsarstödet tror jag inte ligger i kärnan, men jag är osäker ...

jag har nu firedtv T kan få in fria kannaler men ej betal, jag har nu hålt på med den i över ett halv år och provat få det att funka men går ej, så nu har jag bestämt mej jag vill ha ett nytt tv kort

Ditt FireDTV-T är guld värt, finns massor med folk som skulle vilja köpa ett (produktionen har ju lags ner) så sälj det dyrt.
Att få FireDTV att funka i Linux *borde* inte vara något större problem, men man vet ju aldrig ;)

#7

Postad 19 januari 2010 - 12:57

Golab
  • Golab
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
vet ni om hd versionen har 2 tuners? och stöder linux kerneln drivrutinerna?,

#8

Postad 19 januari 2010 - 22:06

frollic
  • frollic
  • Über-Guru

  • 14 142 inlägg
  • 0

vet ni om hd versionen har 2 tuners?

alla versioner har två tuners och alla versioner stöder HD-tv.

och stöder linux kerneln drivrutinerna?

Det har du redan frågat en gång ?

#9

Postad 20 januari 2010 - 04:39

Golab
  • Golab
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
jag frågade för det verkar som det fins 2 versioner av kortet en med HD stöd och en utan så min fråga va om h versonen hade inbyggt drivers i kerneln


kolla länkarna

denna på netonnet visar versionen utan HD http://www.netonnet....00(118793,4039) men den visar n bild på hd versionen

sen kollar man här så ser man en med hd en har en aten ingång och en model utan hdden har 2 aten ingångar men på netonnet visar dom bild på den som bara har en aten ingång som ska vara den med hd stöd men dom har model nummret för den utan hd

http://www.hauppauge...a_internal.html


måste säga visa internet butiker är rent åt **** dåliga på skriva hela model namne
visa skriver HAUPPAUGE WINTV NOVA T 500 HD men Modelen heter igentligen WinTV-NOVA-TD-500-HD och man kan inte lita på bilderna på produkten häler dom blandar i hop pack lådorna så det enda setet jag löste det va genom att hauppauge skrev deta på spisifikations sidan WinTV-NOVA-TD-500-HD (modell 298) så man fick reda på modelen och sen gick jag in på ClickOK.se är skrev dom Modell 298 med på sin spek :)

Redigerat av Golab, 20 januari 2010 - 05:44.


#10

Postad 20 januari 2010 - 10:03

maemmoth
  • maemmoth
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

jag frågade för det verkar som det fins 2 versioner av kortet en med HD stöd och en utan så min fråga va om h versonen hade inbyggt drivers i kerneln


kolla länkarna

denna på netonnet visar versionen utan HD http://www.netonnet....00(118793,4039) men den visar n bild på hd versionen

sen kollar man här så ser man en med hd en har en aten ingång och en model utan hdden har 2 aten ingångar men på netonnet visar dom bild på den som bara har en aten ingång som ska vara den med hd stöd men dom har model nummret för den utan hd

http://www.hauppauge...a_internal.html


måste säga visa internet butiker är rent åt **** dåliga på skriva hela model namne
visa skriver HAUPPAUGE WINTV NOVA T 500 HD men Modelen heter igentligen WinTV-NOVA-TD-500-HD och man kan inte lita på bilderna på produkten häler dom blandar i hop pack lådorna så det enda setet jag löste det va genom att hauppauge skrev deta på spisifikations sidan WinTV-NOVA-TD-500-HD (modell 298) så man fick reda på modelen och sen gick jag in på ClickOK.se är skrev dom Modell 298 med på sin spek :)


Tjena,
Det finns 3 olika produkter av Nova-T-500 kortet.

Den första som kom var Nova-T-500 och den hade endast en antenningång.
Den andra produkten som har kommit heter Nova-TD-500 (Diversity) och den har två stycken antenningångar, men man behöver bara koppla antennsladd till en utav dem.
Den tredje heter Nova-T-500-HD eller Nova-TD-500-HD och det är samma fysiska kort som Nova-TD-500 med skillnaden att det följer med HD drivrutiner till Windows.
Nova-TD-500-HD kan användas till att ta emot HD-material i Linux.

Jag har själv ställt alla dessa frågor på detta forum för ett par veckor sedan så om du går igenom ett par gamla trådar så hittar du svaret. Jag har beställt ett Nova-TD-500 från NetOnNet och jag fick beställningen förra fredagen, men dessvärre så hade de bara skickat med min beställda 1.5TB HDD och så kom det en fläkt istället, som jag inte hade beställt.... ringde till supporten och de skulle skicka tvkortet den här veckan tillsammans med en fraktsedel för att kunna returnera fläkten.

Magnus

#11

Postad 22 januari 2010 - 11:09

gojan
  • gojan
  • Användare

  • 114 inlägg
  • 0
Om jag tolkar din info rätt så spelar det ingen roll om man köper Nova T-500 HD eller Nova TD-500 om man tänker sig köra den i Linux?

/Gojan

#12

Postad 22 januari 2010 - 17:15

maemmoth
  • maemmoth
  • Amatör

  • 93 inlägg
  • 0

Om jag tolkar din info rätt så spelar det ingen roll om man köper Nova T-500 HD eller Nova TD-500 om man tänker sig köra den i Linux?

/Gojan


Exakt! Samma hårdvara men mjukvara följer med i HD-versionen.

Magnus

#13

Postad 01 januari 2011 - 16:59

bnilsson
  • bnilsson
  • Rookie

  • 1 inlägg
  • 0
Såg er intressanta diskussion, jag är intresserad av att använda mitt boxer-kort i en HTPC av något slag med ubuntu.
Problemet verkar vara kortläsaren, jag kollade adtekniks webbsida, men siten är mist sagt primitiv. Kan någon beskriva lite mer i detalj hur den här produkten fungerar i det här sammanhanget?
Eller ange en bra länk? Jag har googlat och det bästa jag hittat är en länk från 2007 (http://mythtv.pbwork...hTV och SASC-NG) och det är ju ett tag sedan.



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Kurben
    2024-05-10 10:15:28
  • Kurben
    2024-05-10 10:09:13
  • Bion idag
    DPC
    2024-05-08 09:21:33
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.