Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Senaste filmen jag såg...

15349 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#4551

Postad 02 juni 2012 - 00:17

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Nyss hemkommen från filmen, håller helt med :( .


Fattar inte hur de ska kunna göra en trilogi av smörjan. Kommer inte se de andra 2 på bio iaf. Den saken är säker.

Jag bävar för om Ridley gör en ny bladerunner också. Ska han förstöra det också?

Redigerat av Unregistereddc471864, 02 juni 2012 - 00:18.


#4552

Postad 02 juni 2012 - 00:25

genstruktur
  • genstruktur
  • Guru

  • 5 618 inlägg
  • 0

Fattar inte hur de ska kunna göra en trilogi av smörjan. Kommer inte se de andra 2 på bio iaf. Den saken är säker.

Jag bävar för om Ridley gör en ny bladerunner också. Ska han förstöra det också?


Håller med, stämningen, spänningen och estetiken var helt borta.

#4553

Postad 02 juni 2012 - 00:29

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Det bär mig emot att säga det men jag tror Micheal Bay hade gjort ett bättre jobb. Då hade man iaf fått lite fet action haha

#4554

Postad 02 juni 2012 - 12:23

Unregisteredbde15c46
  • Unregisteredbde15c46
  • Lärjunge

  • 325 inlägg
  • 0
Prometheus

Som alien-fan kan man ju inte annat än bli besviken. Storyn är tunn, humorn saknas men framförallt - ingen intensiv spänning som i de tidigare filmerna.

Rent visuellt är det utan tvekan det bästa jag sett i 3D-väg någonsin. Bilden på Rigoletto var helt fenomenal. Ljudet var tyvärr inte i närheten av lika imponerande som när jag såg Avengers i samma salong. Antingen har Prometheus en LFE-fattig ljudmix eller så har de ändrat något. Antalet personer i salongen kan nog inverka också (fullsatt denna gång mot i princip tomt när jag såg Avengers).

Filmen får 2.5/5
Det visuella får 5/5
Ljudet bedömer jag när jag sett den hemma.

/ Jacob

#4555

Postad 02 juni 2012 - 12:48

marotos
  • marotos
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0


Så jävla rolig film!!

De får fan bli en sån möhippa när de ska till å giftas, helt klart :)

7/10 får den av mig

#4556

Postad 02 juni 2012 - 16:20

Unregistered25174fcf
  • Unregistered25174fcf
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0



Så jävla rolig film!!

De får fan bli en sån möhippa när de ska till å giftas, helt klart :)

7/10 får den av mig


Haha ja man kan inte annat än att älska den filmen.. En av de absolut roligaste komedierna i min mening :)

#4557

Postad 02 juni 2012 - 20:04

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0
Avengers - 8 av 10

Fick bli Avengers idag på bio.
Tiderna för 3D-föreställningarna passade inte mig och sambon så det fick bli 2D, men jag är inte ett dugg besviken trots det.
Jag tycker att filmen var perfekt, action blandat med humor är sådana filmer jag verkligen älskar.

#4558

Postad 02 juni 2012 - 20:24

Unregistered276d62c1
  • Unregistered276d62c1
  • Forumräv

  • 729 inlägg
  • 0

Avengers - 8 av 10

Fick bli Avengers idag på bio.
Tiderna för 3D-föreställningarna passade inte mig och sambon så det fick bli 2D, men jag är inte ett dugg besviken trots det.
Jag tycker att filmen var perfekt, action blandat med humor är sådana filmer jag verkligen älskar.


den gör sig mkt bättre i 2d, tycker 3d gav väldigt lite och störde mest (:

#4559

Postad 02 juni 2012 - 22:02

Unregistered9d653124
  • Unregistered9d653124
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0
The Hangover 2 - 5/10

Förstår inte alls hysterin kring dessa filmer och att de får så bra kritik. Jag blev lika besviken som av första filmen. Bradley Cooper är väldigt blek och inte alls topp skådisen i detta gäng som han borde vara. Skämten är inte alls så roliga som alla andra tycker, enligt mig. Likaså alla händelser. Tycker egentligen inte nånting är sådär jättekul. Tycker man kunde kommit på mycket roligare saker som kunde hänt istället. Men sist av allt, som är det mest störande. Varför i hela fridens namn väljer man att starta filmen med slutet och sen dra igenom händelserna som en tillbakablick? Varför? Varför kunde man bara inte fått se filmen rätt upp och ner utan att hoppa fram och tillbaka.

#4560

Postad 03 juni 2012 - 09:34

Unregistered25174fcf
  • Unregistered25174fcf
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0

The Hangover 2 - 5/10

Förstår inte alls hysterin kring dessa filmer och att de får så bra kritik. Jag blev lika besviken som av första filmen. Bradley Cooper är väldigt blek och inte alls topp skådisen i detta gäng som han borde vara. Skämten är inte alls så roliga som alla andra tycker, enligt mig. Likaså alla händelser. Tycker egentligen inte nånting är sådär jättekul. Tycker man kunde kommit på mycket roligare saker som kunde hänt istället. Men sist av allt, som är det mest störande. Varför i hela fridens namn väljer man att starta filmen med slutet och sen dra igenom händelserna som en tillbakablick? Varför? Varför kunde man bara inte fått se filmen rätt upp och ner utan att hoppa fram och tillbaka.


Riktigt kul att se hur olika folk tänker.. jag själv älskar ettan och tycker tvåan är bra. Skämten är i min mening underbara.. men smaken är som baken, delad :)
Sen tror jag att dom gör filmerna så att det blir tillbaka blick för annars hade dom varit som alla andra. Iofs bara en gissning.

#4561

Postad 03 juni 2012 - 10:12

MartinAberg
  • MartinAberg
  • Veteran

  • 2 318 inlägg
  • 0

The Hangover 2 - 5/10

Förstår inte alls hysterin kring dessa filmer och att de får så bra kritik. Jag blev lika besviken som av första filmen. Bradley Cooper är väldigt blek och inte alls topp skådisen i detta gäng som han borde vara. Skämten är inte alls så roliga som alla andra tycker, enligt mig. Likaså alla händelser. Tycker egentligen inte nånting är sådär jättekul. Tycker man kunde kommit på mycket roligare saker som kunde hänt istället. Men sist av allt, som är det mest störande. Varför i hela fridens namn väljer man att starta filmen med slutet och sen dra igenom händelserna som en tillbakablick? Varför? Varför kunde man bara inte fått se filmen rätt upp och ner utan att hoppa fram och tillbaka.

Mitt betyg på filmen med, fast jag ska ge den en chans till för klockan var 3 på natten sist jag slog på den.
Anledningen med tillbaka blicken är ju att det ska vara lite detektivarbete.
Roligare när du vaknar och märker gaddning t.ex. och bara tänker "Shit, hur hände detta".
En film med bara händelserna från A till B är inte kul, men en film medhändelsen C till A till B blandad med C är mer kul :)

...enligt mig iaf

Redigerat av MartinAberg, 03 juni 2012 - 10:12.


#4562

Postad 03 juni 2012 - 11:12

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

  • 2 926 inlägg
  • 0

Fattar inte hur de ska kunna göra en trilogi av smörjan. Kommer inte se de andra 2 på bio iaf. Den saken är säker.

Jag bävar för om Ridley gör en ny bladerunner också. Ska han förstöra det också?


Man vet inte riktigt om man ska se den här filmen. Du tycker illa om den här och älskar Avengers... Den sistnämnda filmen gick jag ut efter 20min så Prometheus kanske är grym? :D

#4563

Postad 03 juni 2012 - 11:47

DragonPuffer
  • DragonPuffer
  • Beroende

  • 1 076 inlägg
  • 0

den gör sig mkt bättre i 2d, tycker 3d gav väldigt lite och störde mest (:


Där tycker jag helt tvärtom, Avengers var den första filmen jag tyckte 3D fungerade i, iallafall för mig. Har dock inte ens sett många 3D filmer i mitt liv.
Såg Prometheus igår och där kändes det inte alls lika bra som Avengers.

#4564

Postad 03 juni 2012 - 12:21

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

  • 846 inlägg
  • 0
Triangle
Medioker skräckfilm. En bra första halva men spänningen avtar därefter.

5/10

#4565

Postad 03 juni 2012 - 12:23

tomsan
  • tomsan
  • Lärjunge

  • 406 inlägg
  • 0
Tyranosaur

Faktiskt mycket bättre än jag förväntade mig.
Ganska grym och gripande.
3/5

Drive

För lite biljakter..
Annars tyckte jag den var ok.
3/5


#4566

Postad 03 juni 2012 - 12:48

Unregistered7444adce
  • Unregistered7444adce
  • Mästare

  • 3 398 inlägg
  • 0

The Hangover 2 - 5/10

Förstår inte alls hysterin kring dessa filmer och att de får så bra kritik. Jag blev lika besviken som av första filmen. Bradley Cooper är väldigt blek och inte alls topp skådisen i detta gäng som han borde vara. Skämten är inte alls så roliga som alla andra tycker, enligt mig. Likaså alla händelser. Tycker egentligen inte nånting är sådär jättekul. Tycker man kunde kommit på mycket roligare saker som kunde hänt istället. Men sist av allt, som är det mest störande. Varför i hela fridens namn väljer man att starta filmen med slutet och sen dra igenom händelserna som en tillbakablick? Varför? Varför kunde man bara inte fått se filmen rätt upp och ner utan att hoppa fram och tillbaka.


Storyna hade ju inte funkat så bra om man fått sett hur dom bär upp Doug på taket för att strax efter vakna och jaga runt efter honom.

#4567

Postad 03 juni 2012 - 13:15

Sir Mix Alot
  • Sir Mix Alot
  • Forumräv

  • 704 inlägg
  • 0
Då har en annan oxå varit o sett Prometheus. Det är ju väldigt lite "Alien" över den tycker jag. Den var väl inte urkass, men - det är ju det där med förväntningar oxå. Väldigt fokus på existentiella frågor, som inte intresserar mig så mycket - då jag förväntar mig något annat. Mycket svag 2/5 i betyg.
3D var inte heller den urkass, men gav väl egentligen inget mervärde till upplevelsen heller.

Kan vara bra o se ett par usla filmer oxå ( den här och Spiderman ) innan det blir dags o se Dark Knight Rises senare i sommar.

#4568

Postad 03 juni 2012 - 13:51

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0
Hmm..existensiella frågor är lite mitt område när det gäller sci-fi. Kanske jag kommer att gilla filmen trots att jag gissade att det kommer vara lite "aliens" med?

Med hög säkerhet köper jag den på Blu. Ännu mer om Ridley gjort ett kommentatorspår. Han är utmärkt att lyssna på.

#4569

Postad 03 juni 2012 - 14:16

Unregistered9d653124
  • Unregistered9d653124
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Riktigt kul att se hur olika folk tänker.. jag själv älskar ettan och tycker tvåan är bra. Skämten är i min mening underbara.. men smaken är som baken, delad :)
Sen tror jag att dom gör filmerna så att det blir tillbaka blick för annars hade dom varit som alla andra. Iofs bara en gissning.


Ja det är det absolut. Inte roligt om alla tycker samma om alla filmer :) Första filmen trodde jag verkligen skulle va helt underbar då den jämfördes med Wedding Crashers som är en av mina absoluta favoritfilmer i komedigenren. Så förväntningarna va ju då följaktligen skyhöga och kan va en orsak till att jag tyckte första filmen va sämre. Men till denna andra hade jag betydligt lägre förväntningar men den motsvarade inte det ändå.

Ja det är säkert så. Jag kan gilla det i vissa typer av filmer men just i dessa tycker jag inte det funkar alls. Tycker bara det blir jobbigt och till slut faktiskt ointressant och orkar inte bry mig alls om vad som händer eller inte händer.

Mitt betyg på filmen med, fast jag ska ge den en chans till för klockan var 3 på natten sist jag slog på den.
Anledningen med tillbaka blicken är ju att det ska vara lite detektivarbete.
Roligare när du vaknar och märker gaddning t.ex. och bara tänker "Shit, hur hände detta".
En film med bara händelserna från A till B är inte kul, men en film medhändelsen C till A till B blandad med C är mer kul :)

...enligt mig iaf


Jo jag förstår varför dom gjorde som dom gjorde men som sagt tycker inte det blir intressant. Det är lite småkul med en grej och kanske två men sen blir det för mycket och för ointressant att jag inte orkar bry mig. Jag hade gärna velat se den med händelserna från A till B trots allt. Kanske är konservativ av mig men.. :)

Storyna hade ju inte funkat så bra om man fått sett hur dom bär upp Doug på taket för att strax efter vakna och jaga runt efter honom.


Givetvis hade man ju fått göra om vissa saker i filmen för att det skulle passa ihop för att köra filmen i det formatet istället.

#4570

Postad 03 juni 2012 - 16:05

Unregistered25174fcf
  • Unregistered25174fcf
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 1
Måste bara fråga.. jag har aldrig sett alien filmerna.. är dom sevärda och vilka hänger ihop isf?

#4571

Postad 03 juni 2012 - 16:18

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Ja och alla

#4572

Postad 03 juni 2012 - 22:07

Unregistered9d653124
  • Unregistered9d653124
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Måste bara fråga.. jag har aldrig sett alien filmerna.. är dom sevärda och vilka hänger ihop isf?


Bara sett första och nej jag tycker inte den är sevärd utan rent ut sagt usel. Därav orsaken att jag inte orkat se fortsättningen än. Men sen gillar jag inte alls Sci-fi heller. Men gillar du Sci-fi, vilket många verkar göra med tanke på filmernas höga betyg, lär du nog älska filmerna :)

#4573

Postad 03 juni 2012 - 22:49

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

  • 3 990 inlägg
  • 0

Måste bara fråga.. jag har aldrig sett alien filmerna.. är dom sevärda och vilka hänger ihop isf?


1 & 2an är dom bästa och mest sevärda enligt mig. Tycker absolut du bör se dom om du gillar den typen av film.

#4574

Postad 03 juni 2012 - 22:53

Unregisteredb2422138
  • Unregisteredb2422138
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0
Out for Justice - fy fan va hård Seagal är i den här! En av hans bästa.

#4575

Postad 03 juni 2012 - 22:58

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

Måste bara fråga.. jag har aldrig sett alien filmerna.. är dom sevärda och vilka hänger ihop isf?


1-4 hänger ihop. Prometheus hänger inte ihop med dem överhuvudtaget. Det är en reboot i ett nytt universum fast med samma aliens. Ungefär så.

Problemet är att folk förväntat sig att prometheus ska vara en föregångare till alien och att de ska knytas ihop på ngt sätt. Det är den inte och det kommer inte heller att hända.

#4576

Postad 04 juni 2012 - 03:44

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Bara sett första och nej jag tycker inte den är sevärd utan rent ut sagt usel. Därav orsaken att jag inte orkat se fortsättningen än. Men sen gillar jag inte alls Sci-fi heller. Men gillar du Sci-fi, vilket många verkar göra med tanke på filmernas höga betyg, lär du nog älska filmerna :)


Fast Alien är ju mer en social studie än en sciencefiction-film. Den funkar även om man inte gillar den genren. Det hade lika gärna kunnat handla om en lössläppt tiger ombord på ett fartyg. Så bra är manuset, tycker jag. :)

#4577

Postad 04 juni 2012 - 08:52

tomsan
  • tomsan
  • Lärjunge

  • 406 inlägg
  • 0
Ironsky

Sämre får man leta efter.
1/5

#4578

Postad 04 juni 2012 - 09:48

Unregistered25174fcf
  • Unregistered25174fcf
  • Användare

  • 243 inlägg
  • 0
Tack för alla svar om alien filmerna.. ska försöka få tag i dom på blu-ray så återkommer jag med vad jag tyckte :)

#4579

Postad 04 juni 2012 - 10:50

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

  • 2 199 inlägg
  • 0
The Ides of March

Exceptionellt bra film, dock nischad och man ska väl vara intresserad av amerikas inrikes politik för att gilla den.
Skådespeleriet var hur bra som hellst, Gosling, Philips Seymore Hoffman och George Clooney visar vart skåpet ska stå.

Bild 4/5
Ljud 3/5
Film 5+/5

#4580

Postad 04 juni 2012 - 12:27

avalancher
  • avalancher
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0
Humor? I Alien filmerna? Inget jag minns precis. Men vad jag förstått så är den inte i närheten i stil ens, mycket bra att veta så behöver man inte förvänta sig en ny Alien film. Sen ska man aldrig jämföra med ett mästerverk, och då menar jag ettan, uppföljarna har egentligen bara tagit Alien namnet och gjort actionsmet av det, även om tvåan är väldigt rolig actionsmet så är den *egentligen* en skam jämfört med ettan. Och jag minns hur totalsågad och hatad trean var, så allt skit Promotheus nu får är lite löjligt har jag en känsla av, men det återstår att se. Enligt mig finns det bara en Alien film i alla fall, nr 1.

Det är dock intressant att höra Promotheus har lite mer "tänk" i sig precis som nr 1 hade, resten är som sagt bara till för folk som gillar splattig sf action.

Redigerat av avalancher, 04 juni 2012 - 12:28.


#4581

Postad 04 juni 2012 - 13:56

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Om jag ska ranka alien-filmerna så blir min ranking såhär

Aliens
Alien
Alien 3
Alien 4
Prometheus

AvP räknar jag inte in då de är en egen serie. (sen kommer jag inte ihåg dem överhuvudtaget heller :)

#4582

Postad 04 juni 2012 - 16:56

Unregistered9d653124
  • Unregistered9d653124
  • Wannabe

  • 36 inlägg
  • 0

Fast Alien är ju mer en social studie än en sciencefiction-film. Den funkar även om man inte gillar den genren. Det hade lika gärna kunnat handla om en lössläppt tiger ombord på ett fartyg. Så bra är manuset, tycker jag. :)


Haha inte för mig. Gillar inte miljön och så heller. Men med tiger på ett fartyg tycker jag direkt lät mycket mer intressant än en Alien :)

#4583

Postad 04 juni 2012 - 18:04

MKarlsson74
  • MKarlsson74
  • Guru

  • 6 316 inlägg
  • 0

Måste bara fråga.. jag har aldrig sett alien filmerna.. är dom sevärda och vilka hänger ihop isf?

Den första är jäkligt bra (se INTE directors cut), resten kan du skippa.

#4584

Postad 04 juni 2012 - 22:51

avalancher
  • avalancher
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0
Skippa framförallt Alien 3. Alien 4 är inte helt dum som rak underhållning i alla fall. Men jag envisas med att Alien 1 är en film och alla andra bara actiontrams i olika grader av kvalité (jag gillar actiontrams för övrigt, går bara inte att mäta med det mästerverk som ettan är)

Apropå actiontrams, det passar in på Sherlock Holmes 2 jag såg igår, men ack så njutbart : ) Lite för många slow motion scener, och en nonsensroll åt Rapare, annars kanon, framförallt humorn och repliker

Som underhållning: 4/5. Som film, eh, det låter vi bli att tänka på. Är det ens en film eller ett hopklipp av scener...

#4585

Postad 05 juni 2012 - 00:15

jojye
  • jojye
  • Lärjunge

  • 369 inlägg
  • 0
Skippa absolut inte trean, den tillhör serien och ger filmerna ett avslut, fyran känns som ett sladdbarn som inte riktigt passar in men är fortfarande en bra söndagsrulle.

Om du har möjlighet så måste tvåan ses i DC versionen då den ger ett helt annat djup i filmen.

Redigerat av jojye, 05 juni 2012 - 00:15.


#4586

Postad 05 juni 2012 - 07:59

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0
Trean är underskattad och om någon av filmerna är en social studie så ar det den. Fyran är klart sämst av de fyra, men ändå rätt sevärd. Fult monster dock. :blink:

Postad bild

#4587

Postad 05 juni 2012 - 08:01

Sgart
  • Sgart
  • Guru

  • 6 649 inlägg
  • 0

Humor? I Alien filmerna? Inget jag minns precis. Men vad jag förstått så är den inte i närheten i stil ens, mycket bra att veta så behöver man inte förvänta sig en ny Alien film. Sen ska man aldrig jämföra med ett mästerverk, och då menar jag ettan, uppföljarna har egentligen bara tagit Alien namnet och gjort actionsmet av det, även om tvåan är väldigt rolig actionsmet så är den *egentligen* en skam jämfört med ettan. Och jag minns hur totalsågad och hatad trean var, så allt skit Promotheus nu får är lite löjligt har jag en känsla av, men det återstår att se. Enligt mig finns det bara en Alien film i alla fall, nr 1.

Det är dock intressant att höra Promotheus har lite mer "tänk" i sig precis som nr 1 hade, resten är som sagt bara till för folk som gillar splattig sf action.


Det där med humor var det första jag tänkte också när jag läste kommentaren. Jag såg om hela boxen för ett par veckor sedan och jag vill inte påstå att filmerna har någon direkt humoristisk atmosfär. Skulle vara sista filmen möjligtvis, mest på grund av att själva filmen är så mkt sämre :P

Har tyvärr inte sett Prometheus än men jag tycker det är jävligt tråkigt att läsa så här kassa intryck :/ Har ju sett fram emot denna film.

#4588

Postad 05 juni 2012 - 10:51

avalancher
  • avalancher
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0
Jag tror vi får ta det med en nypa salt, all denna kritik mot Promotheus. Folk har skapat en helt löjlig hög förväntningsnivå, många tänker mest på action-Alien filmerna och jämför med det, vilket är fel då Promotheus inte alls liknar dem, och det var väl dumt att förvänta sig när det nu är Ridley igen som gör det, ettan var ingen action och mer filosofisk, en del jag känner som sett den kallar den rent av för "seg". Och andra jämför med Alien 1 vilket verkligen är fel, Alien 1 är som sagt ett mästerverk i filmhistorien, en milstolpe som inspirerat hundratals filmer, varför ens tro att det skulle vara i närheten att göras om?

För det första går det ju inte, det har redan gjorts och skulle Ridley göra en kopia av första filmen skulle folk håna honom för det. För det andra så är Ridley ingen Alien-action typ direkt. För det tredje går det inte att chocka eller tillföra något nytt. Så på så vis befinner han sig redan i en förlorande sits, inget han kan göra kan åstadkomma något nytt eller historiskt. Tror det är därför han försökt sig på något lite annorlunda här.

#4589

Postad 05 juni 2012 - 11:02

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0
Det är ju stort sett en kopia av alien fast så väldigt mycket sämre.

#4590

Postad 05 juni 2012 - 12:19

jojye
  • jojye
  • Lärjunge

  • 369 inlägg
  • 0

Det är ju stort sett en kopia av alien fast så väldigt mycket sämre.


Håller väll med dig till en viss grad, men filmer idag klara inte av att ha samma psykologiska effekt som de hadde för 20 år sen. Men om man kollar på denna och jämför med Predators så bör denna bli århundradets film.

#4591

Postad 05 juni 2012 - 16:43

avalancher
  • avalancher
  • Lärjunge

  • 284 inlägg
  • 0
"Det är ju stort sett en kopia av alien fast så väldigt mycket sämre"

? Inte vad jag har hört, Prometheus har väl en hel del filosofi, existentiella frågor osv, mer än ettan eller är det fel

#4592

Postad 05 juni 2012 - 16:46

masse70
  • masse70
  • Mega-Guru

  • 8 527 inlägg
  • 0

Håller väll med dig till en viss grad, men filmer idag klara inte av att ha samma psykologiska effekt som de hadde för 20 år sen.

Det där var väl liiite väl överdrivet och kategoriskt va?

Visst kan även jag hålla med dig på nån generell basis, men nog sjutton görs det fortfarande såna filmer än idag.

Kanske lite mer sällsynta, men ändå.

#4593

Postad 05 juni 2012 - 16:55

Benkke
  • Benkke
  • Mega-Guru

  • 7 289 inlägg
  • 0
Alien har en egen tråd så även Prometheus
Bifogad fil  intru.jpg   23,04K   1 Antal nerladdningar

I´m gettin too old for this shit

#4594

Postad 05 juni 2012 - 17:04

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

  • 24 891 inlägg
  • 0

"Det är ju stort sett en kopia av alien fast så väldigt mycket sämre"

? Inte vad jag har hört, Prometheus har väl en hel del filosofi, existentiella frågor osv, mer än ettan eller är det fel


Uppbyggnaden är densamma.
Spoiler


#4595

Postad 05 juni 2012 - 17:39

Unregistered1fef72f3
  • Unregistered1fef72f3
  • Über-Guru

  • 16 356 inlägg
  • 0

Trean är underskattad och om någon av filmerna är en social studie så ar det den. Fyran är klart sämst av de fyra, men ändå rätt sevärd. Fult monster dock. :blink:

Postad bild


Det kändes som de försökte skämta till det med rymdpirater och annat tjafs i fyran. Trean är en liten oslipad diamant som hade möjligheter innan de gjorde sig av med Charles Dance. Han skulle varit med längre tid i filmen. Höjdpunkten i trean är när de går genom tunnlarna med räddningsljusen. Snyggt filmat i slowmotion när en av fångarna tappar ljuset. Musiken är också underskattad i trean. Jag tycker den är väldigt bra mot slutet med sina undergångstoner.

#4596

Postad 06 juni 2012 - 08:38

tomsan
  • tomsan
  • Lärjunge

  • 406 inlägg
  • 0
Men snälla...
Sluta nu erat tjat om Alien vs Promotheus i denna tråd!

Såg Cronicle igår.
Jag hade lite svårt för filmen den första kvarten men jag gav den en chans och det ångrar jag inte.
Lite väl löjlig emellanåt men överlag bra, enkel men briljant på samma gång.
3/5

#4597

Postad 06 juni 2012 - 14:42

Voldo
  • Voldo
  • Forumräv

  • 846 inlägg
  • 0
Berserk: The Golden Age Arc – The Egg of the King
Den första i en lång rad (kommande) filmer baserade på världens bästa mangaserie. Jag är inte helt nöjd, men en underhållande film är det absolut.

7/10

Redigerat av Voldo, 06 juni 2012 - 21:18.


#4598

Postad 06 juni 2012 - 15:52

Unregisteredb2422138
  • Unregisteredb2422138
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Problemet är att folk förväntat sig att prometheus ska vara en föregångare till alien och att de ska knytas ihop på ngt sätt. Det är den inte och det kommer inte heller att hända.


Det där ser jag som en bra sak, vill absolut inte se en äkta prequel till Alien.

Såg Red Scorpion igår, med Dolphan Lundgren. En av hans bättre filmer.

#4599

Postad 06 juni 2012 - 22:31

Lactoferrin
  • Lactoferrin
  • Mästare

  • 3 166 inlägg
  • 0
Ikväll blev det Haywire.

Jävlar vilken skit 1 av 5, jag hade verkligen sett fram emot denna, bra skådisar, story och action ala Bourne men fick nåt som är sämre än Van Damme's filmer. Redan efter 5min kände jag att detta kommer inte bli bra vilket det verkligen inte blev, katastrof.

Postad bild

#4600

Postad 07 juni 2012 - 00:06

Unregistered895166df
  • Unregistered895166df
  • Beroende

  • 1 200 inlägg
  • 0
Haywire. Håller med Lacto i allt han skriver. Även jag hade höga förväntningar på den här filmen. Kända skådespelare, hygglig trailer samt en beskrivning som fick en att tro att det skulle kunna vara ett mellanting mellan Bourne och SALT.

Värre kalkonfilm var det länge sen jag såg.

Storyn: Rent usel.
Generellt: Filmen andades budget redan fr de första minuterna. Skådespelarinsatserna var rentutuav usla. Det saknades all form av "storskalighet".
Bild: Dålig
Ljud: Var var basen? Ljudet var tamt och minst sagt lamt. Kunde lika gärna titta på den här filmen i en "Gameboy" apparat med tillhörandes hörlurar. Surroundljudet var obefintligt.

Gör er själva en tjänst och skippa den här kalkonrullen.

Betyg: 1 av 5 möjliga.

G



8 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 8 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Nya duken i emballage
    DPC
    2024-04-28 10:12:49
  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.