Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox One - Allt som du behöver veta

408 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#151

Postad 26 maj 2013 - 18:48

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Kan det vara så vettigt att det är usb på "framsidan" av handkontrollen?
Ser så ut här men det kan lika gärna vara egen standard.

http://youtu.be/TCTrpSFksqU

#152

Postad 26 maj 2013 - 19:21

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Kan det vara så vettigt att det är usb på "framsidan" av handkontrollen?
Ser så ut här men det kan lika gärna vara egen standard.

http://youtu.be/TCTrpSFksqU


USB port för laddning borde vara logiskt men med tanke på hur Microsoft gjort innan så bortser jag logik fram tills det är bekräftat.

#153

Postad 26 maj 2013 - 19:45

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 916 inlägg
  • 0
Går det använda usb kablar för att ladda på enheter som kör med XID interface? Eller var MS klumpedunslösning för Xbox 360 enbart för att få folk att köpa mera tillbehör?

#154

Postad 26 maj 2013 - 20:00

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Kan det vara så vettigt att det är usb på "framsidan" av handkontrollen?
Ser så ut här men det kan lika gärna vara egen standard.


Har för mig att jag såg att det var ett mic-intag precis som innan. Ska se om jag hittar den bilden.

Edit: Hum, hade för mig att det var klart mer likt ett mic-uttag förra gången jag såg den:

Postad bild

Svårt att tänka mig att det är ett USB-uttag dock. Om du vill ladda vill du hellre ha en USB-ingång. :)

Skulle förresten inte batterierna vara mer standard numera? Eller är det ännu en sak som jag bara fått för mig?

Ser ut som plats för 4 stycken AAA batterier under den rejäla luckan:
Postad bild

Redigerat av Unregistered6810b893, 26 maj 2013 - 20:03.


#155

Postad 26 maj 2013 - 20:04

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Förresten, hörde något intressant innan. Tydligen har kontrollern en IR-sändare så att kinecten kan identifiera vem som håller i vilken kontroller. Skulle tydligen användas för att veta vem som gav ordern (spelare 1 eller 2) och vem som ska sitta till höger resp vänster vid split-screen.

#156

Postad 26 maj 2013 - 20:09

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 637 inlägg
  • 0
Hoppas att mitt astro head set kommer funka. Inte sugen alls på att köpa ett nytt

#157

Postad 26 maj 2013 - 20:16

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Verkar som de droppar all bakåtkompabilitet. Allt från rattar till headset.

Astros headset är dock så pass flexibelt att det hade förvånat mig om de inte släpper en adapter som man kopplar in i mixer-dosan. Nog värre med de som vill prata direkt med boxen.

Med tanke på vad Microsoft tjänade på accessories förstår man dem, det är ju där de rejäla pengarna görs. Kolla bara in Apple.
Användarna ska ju vinna på det iom lägre latency och bättre ljudkvalitet för mic:en, men det är ju ändå surt för de som lagt ner ett par tusen i extra prylar.

#158

Postad 26 maj 2013 - 20:25

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 963 inlägg
  • 0
Ett par tusen? Pröva med ett Astro, en ratt med pedaler + pedalställ. Upp i sisådär 7500 kr, trist om det blir obrukbart, jag spelar ju inte på PC.

#159

Postad 26 maj 2013 - 20:26

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0

Har för mig att jag såg att det var ett mic-intag precis som innan. Ska se om jag hittar den bilden.

Edit: Hum, hade för mig att det var klart mer likt ett mic-uttag förra gången jag såg den:

Postad bild

Svårt att tänka mig att det är ett USB-uttag dock. Om du vill ladda vill du hellre ha en USB-ingång. :)


Jag menade framsidan, det där är baksidan (eller insidan kanske ;) )
För övrigt tror jag inte det finns en chans att iaf headsets kommer att funka.

Redigerat av Topper Harley 77, 26 maj 2013 - 20:27.


#160

Postad 26 maj 2013 - 20:28

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 963 inlägg
  • 0

rykte?

jag skulle inte kalla något en VD på Microsoft säger ett rykte

Du har tolkat saker exakt som du själv ville tolka (för det har varit tolkningar, inte sanningar som du försökte göra gällande) och gick helt bananas på de tolkningarna. Att samtidigt anklaga andra för att gå på rykten är ju otroligt märkligt.
Nu, dessutom två dagar senare än alla andra här på forumet, märker du att det var fel.

Hoppas det kommer att visa sig att fler av ryktena inte är sanna, blir ju då ändå roligare att gå tillbaka och läsa inläggen från dig och några till.

#161

Postad 26 maj 2013 - 20:33

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Jag menade framsidan, det där är baksidan (eller insidan kanske ;) )


Ah, jag läste det som baksidan? Skumt.
Är det någon som laddar sin kontroll medan de spelar numera? Vet att jag älskade min play'n'charge innan den batteriet batteriet upp och man var tvungen att ha den i hela tiden så nu kör jag på laddningsbara batterier. Mycket bättre. :)

Som en sidnot; Alex Navarro bevisar att man kan skriva något negativt om Microsoft beteende utan att använda sig av konstanta svordomar och youtube-videos där man skriker in i kameran; läsvärt:
http://www.giantbomb...mind/1100-4648/

#162

Postad 26 maj 2013 - 20:38

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 637 inlägg
  • 0
Jag har väl köpt en 10 st play and charge men alla ger ju upp förr eller senare. Kör med sladden i hela tiden nu

#163

Postad 26 maj 2013 - 20:55

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0
"Gamers will be able to take a title to a friend's house and sign into the console to play. The game is installed to the HDD and if the friend wants to continue to play that game on their profile they'll "have to pay for it," according to Harrison, regardless of whether they have the disc or not. "The bits are already on your hard drive, so it's just a question of going to our [online] store and buying the game, and then it's instantly available to play." Harrison argues this system is "no different to how discs operate today," but a key issue is trading a game or selling it to a friend. "We will have a system where you can take that digital content and trade a previously played game at a retail store," says Harrison, while refusing to provide any additional details."

Detta var ett uttalande av Microsofts Phil Harrison, således är det inte ett rykte. Rykten är när någon går ut med något som Microsoft själva inte gått ut med. Om han inte visste hur systemet fungerade så hade han kunnat säga att det är något jag inte känner till men istället väljer han att prata om det. De visste att dess frågor skulle komma upp, de kan omöjligt ha missat all kritik kring ryktena innan konferensen. Således kunde de redan på konferensen prata om det här, säga att de i nuläget kolla på olika "scenarion" och att de kommer meddela mer på E3 eller när de kommit fram till ett beslut.

Även om de skulle lansera en konsol som är som dagens så finns det inget som säger att dessa rykten inte varit sanna till en del eller helt och hållet.

Redigerat av Jack of all trades, 26 maj 2013 - 21:00.


#164

Postad 26 maj 2013 - 22:36

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

"Gamers will be able to take a title to a friend's house and sign into the console to play. The game is installed to the HDD and if the friend wants to continue to play that game on their profile they'll "have to pay for it," according to Harrison, regardless of whether they have the disc or not. "The bits are already on your hard drive, so it's just a question of going to our [online] store and buying the game, and then it's instantly available to play." Harrison argues this system is "no different to how discs operate today," but a key issue is trading a game or selling it to a friend. "We will have a system where you can take that digital content and trade a previously played game at a retail store," says Harrison, while refusing to provide any additional details."

Detta var ett uttalande av Microsofts Phil Harrison, således är det inte ett rykte. Rykten är när någon går ut med något som Microsoft själva inte gått ut med. Om han inte visste hur systemet fungerade så hade han kunnat säga att det är något jag inte känner till men istället väljer han att prata om det. De visste att dess frågor skulle komma upp, de kan omöjligt ha missat all kritik kring ryktena innan konferensen. Således kunde de redan på konferensen prata om det här, säga att de i nuläget kolla på olika "scenarion" och att de kommer meddela mer på E3 eller när de kommit fram till ett beslut.

Även om de skulle lansera en konsol som är som dagens så finns det inget som säger att dessa rykten inte varit sanna till en del eller helt och hållet.


Precis men det enda han säger är:
1. Du kan inte köra spel från samma skiva i 2 maskiner samtidigt
2. Vill du forsätta köra på maskin nummer 2 så får du betala
3. Där kommer finnas ett resell system

Sen har folk pusslat vilt mellan punkt 1,2 o 3 för att dra sina egna slutsatser.

Inte helt otippat har en del då valt att tolka detta så negativt det bara går. Lite som att man önskar att det ska ske så man kan vara - Upprörd Arg Gamer.

#165

Postad 26 maj 2013 - 22:37

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlägg
  • 0

Är det någon som laddar sin kontroll medan de spelar numera?

Jag kör hellre med sladd än utan. Om inte ska det vara lätt att ladda. Den trådlösa jag har på 360 måste jag plocka ut batterierna på, men visst man kan säkert köpa någon laddare.

Laddningssladdarna till Wii U och PS3 sitter i konsolerna så det är lätt att ansluta dem ifall det behövs.

#166

Postad 26 maj 2013 - 22:52

Zartok
  • Zartok
  • Älskar Cyberpunk 2077

  • 18 233 inlägg
  • 0
Phil själv citerades i kokatu där han sagt att man får betala en fee för att köpa beggat, så det är inte taget ur luften. Länken finns längre bak i tråden.

#167

Postad 26 maj 2013 - 23:11

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0

Precis men det enda han säger är:
1. Du kan inte köra spel från samma skiva i 2 maskiner samtidigt
2. Vill du forsätta köra på maskin nummer 2 så får du betala
3. Där kommer finnas ett resell system

Som jag tolkat det kan du köra ett spel på hur många maskiner du vill, sålänge du är inloggad med det konto som äger licensen. Men såklart kan du bara vara inloggad på en maskin åt gången.
Vill du spela spelet med ett annat konto måste du betala för en ny licens.

Mao exakt som det idag fungerar på DD spel. Ingen skillnad om man köper fysiskt eller digitalt. Ingen klagar på andrahandsmarknaden för DD-spel och kommer nog inte göra det för fysiska heller såsmåningom...

#168

Postad 26 maj 2013 - 23:33

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0
Så tolkade jag det också och det var därför jag tyckte det var illa för då kan jag inte köpa en skiva spel för att sedan låta barnen spela på sina konton och maskiner utan att betala en gång till.

#169

Postad 26 maj 2013 - 23:47

oqvist
  • oqvist
  • Mega-Guru

  • 9 916 inlägg
  • 0

Jag kör hellre med sladd än utan. Om inte ska det vara lätt att ladda. Den trådlösa jag har på 360 måste jag plocka ut batterierna på, men visst man kan säkert köpa någon laddare.

Laddningssladdarna till Wii U och PS3 sitter i konsolerna så det är lätt att ansluta dem ifall det behövs.


Jo det finns en laddningsdosa till Xbox 360 men den håller MS kvalitet. Self destruct inom 2 månader alltså. Rätt fascinerande hur dålig kvalitet de håller över hela linjen. Mina dual shock dosor laddar finfint fortfarande men det är som om MS bara har stoppat in 2 laddningsbara standard AA batterier i ett plastskal och förvänta att folk betalar 300 spänn. Vilket ju iof är korrekt...

Sladd och mindre vikt är att föredra. Ska de köra trådlöst så varför inte induktionsladda. Men det kanske stör ut annan elektronik :).

Så tolkade jag det också och det var därför jag tyckte det var illa för då kan jag inte köpa en skiva spel för att sedan låta barnen spela på sina konton och maskiner utan att betala en gång till.


Du får skapa ett familjekonto du installerar spelen på :)

#170

Postad 27 maj 2013 - 00:23

Falcy
  • Falcy
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

  • 2 850 inlägg
  • 0

X1 har ju lite intressant saker jämfört med kommande PS4.
- Tre gånger XBoxOne's CPU och lagring kapacitet i molnet.


Inte bara lagring tydligen, "molnet" ska även användas för beräkningar och på så sätt assistera konsolen... :o

Responstiderna och liknande över "molnet" lär vara betydligt högre, än om man använder lokalt cacheminne.

Kan inte alls förstå hur "molnet" skulle kunna assistera konsolen.

#171

Postad 27 maj 2013 - 05:16

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

  • 10 389 inlägg
  • 0

Som jag tolkat det kan du köra ett spel på hur många maskiner du vill, sålänge du är inloggad med det konto som äger licensen. Men såklart kan du bara vara inloggad på en maskin åt gången.
Vill du spela spelet med ett annat konto måste du betala för en ny licens.

Mao exakt som det idag fungerar på DD spel. Ingen skillnad om man köper fysiskt eller digitalt. Ingen klagar på andrahandsmarknaden för DD-spel och kommer nog inte göra det för fysiska heller såsmåningom...


Nej så fukar det inte idag. Vi har flera olika PSN-konton i familjen men alla kan spela de spelen som jag har köpt på PSN. Tex Dead Nation och Super Stardust HD kan alla spela på sina egna login. Även DLC till COD behöver bara jag betala för men jag kan ladda ned det till alla maskiner (när jag är inloggad) och sen kan alla i familjen nyttja det oavsett login.

#172

Postad 27 maj 2013 - 08:58

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Ja så kan man göra på PSN, upp till 5 maskiner som det kontot aktiverat. Osäker däremot på PS+ material som kräver abonnemang, har inte provat att spela ett sådant med ett annat konto...

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 27 maj 2013 - 09:01.


#173

Postad 27 maj 2013 - 09:30

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0
http://gamasutra.com...ll_executed.php

"
Xbox One is a 1990s strategy

The Xbox One is the latest step in a strategy conceived in the 1990s. The ambition was to control the living room. That seemed like a laudable objective back when the world seemed likely to be heading towards bigger, more dominant, more impressive screens in every room of every house.
That’s not what’s happening any more.
Since Bill Gates first set out the control-the-living-room strategy, two things have upended the old order. Firstly, all of us have a powerful computer within 5 feet of us at every hour of every day. The smartphone has altered how we consume content . The second is the emergence of the tablet as a media consumption device.
Smartphones and tablets are often called the second screen. I think we can expect that to flip over time. The first screen, the screen we turn to first, the screen that is personal and connected to us, will be a portable, personal screen. It will be a phone or a tablet or both. Households will still have huge TV screens for sports events, for shared TV experiences, for HD gaming. But instead of the future being that every room in the house will have a screen, it is that every person in the house will have a screen. The future battle is not for the control of the living room: it is for control of the direct relationship between creator and consumer via this personal screen.
It’s like Microsoft is fighting to be the person who controls the fixed line phone in an age of mobile telephony."

På konferensen pratade de om att deras servrar idag är många fler än de var 1999. De relaterade hela tiden till saker som skett för flera år sedan, det är som att de helt har missat vad som skett under dessa år.

Anledningen till att folk inte nu vet varken ut eller in beror inte på vad andra har rapporterat, det beror på att vad deras anställda sagt har varit öppet för många tolkningar. Utgivarna är garanterat de som trycker på mest, de gör allt de kan för att minska förlusterna som begagnatmarknaden inneburit. När det kommer till att spela spel på deras servers så har jag en viss förståelse men jag har ingen som helst förståelse för varför de ska få pengar från ett spel som säljs begagnat om det rör sig om ett spel som till exempel Skyrim. De säger att det inte kommer bli en avgift för ställen som säljer spel som folk sålt till dem men vad är det som säger att det pris köparna betalar inte redan inkluderar den här avgiften? Om det är licenser som säljs så ska även priset vara satt därefter, äger jag inte produkten och kan sälja den vidare till kompisar eller byta bort den så är ett pris på flera hundra kronor på tok för högt.

Själv har jag inte köpt ett spel som inte varit nytt på många år, de spel jag köper har jag inga som helst planer på att sälja. Men jag är mycket för konsumenträttigheter och konsumentansvar. Spelindustrin hade en krasch 1983 och jag ser en del tecken på att så är på väg att ske igen. När en utgivare inte anser att ett par miljoner sålda ex är en framgång så är det något som är väldigt fel, det är dags att dessa kommer ner på jorden och slutar att köra med budgetar som börjar närma sig storfilmer.

Redigerat av Jack of all trades, 27 maj 2013 - 09:51.


#174

Postad 27 maj 2013 - 09:37

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 637 inlägg
  • 0
Håller med om texten. För mig hade det räckt om de hade satsat på att kopiera AirPlay tänket med stream från platta/mobil och ett bra xbmc med stöd för allt.

#175

Postad 27 maj 2013 - 09:45

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 637 inlägg
  • 0

På konferensen pratade de om att deras servrar idag är många fler än de var 1999. De relaterade hela tiden till saker som skett för flera år sedan, det är som att de helt har missat vad som skett under dessa år.


Nja så tolkade inte jag det. De sade

"'worlds entire computing power in 1999"

Jag tolkade det som att live är lika stort som internet 99. En rolig fakta bara....

#176

Postad 27 maj 2013 - 09:51

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

  • 2 237 inlägg
  • 0
"I implore anyone considering buying the new Xbox One to read this. It's a very long read, but it's definitely, definitely worth it."

http://imgur.com/gallery/s4rFvsn

Redigerat av sinnes, 27 maj 2013 - 09:52.


#177

Postad 27 maj 2013 - 10:09

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Orkade bara skumma igenom men det var väl inget nytt där.
Samma ramsa som alla har kokat ihop nu.
Det är en röra av påhitt, egna slutsatser, "fakta" baserat på uttalanden som tagit tillbaka och lite foliehatt.

Ang om att det är usb på baksidan av hk så tänkte jag bara att det kanske kommer finnas batteripack med lite kvalitet och då kunna ha dom i ett laddställ.
Jag har kört med laddningsbara sen dag 1 och det funkar bra men smidigt om man kan ladda över natten tex.

#178

Postad 27 maj 2013 - 10:20

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0
http://kotaku.com/ru...s-drm-509969406
"...The one thing that is amazing to me is that right now we're not hearing a lot from the game publishers about what their view is on this. The console companies are becoming the bad guys. And, you know, Microsoft is getting beaten up a lot on it. Sony, I think, has been seen as this kind of white knight so far that's not going to restrict used games. Based on some of the things I'm hearing, I don't think that's entirely true, because I can't see publishers allowing one system to do one thing and one do another."

För att se videon www.gametrailers.com/full-episodes/qas7id/bonus-round-dissecting-the-microsoft-press-conference
Kan rekommendera den här där de pratar om konferensen och ryktena som varit de senaste dagarna.

Redigerat av Jack of all trades, 27 maj 2013 - 10:22.


#179

Postad 27 maj 2013 - 10:24

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 637 inlägg
  • 0

Ang om att det är usb på baksidan av hk så tänkte jag bara att det kanske kommer finnas batteripack med lite kvalitet och då kunna ha dom i ett laddställ.
Jag har kört med laddningsbara sen dag 1 och det funkar bra men smidigt om man kan ladda över natten tex.


Har en kompis som det är lika dant för. Mina håller några månader sedan lyser bara laddningen grönt i kontrollen när sladden är i och kontrollen dör direkt när man tar bort sladden. Har nog avverkat cirka fem kontroller också men det kan jag inte skylla på ms, senaste drog jag en kniv i när jag blev lite upprörd. Några har hamnat i väggen också. Jag är till vardags jäkligt lugn fast det är något med tv spel som kan ta fram ens värsta sidor....

#180

Postad 27 maj 2013 - 10:56

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Hur fan skriver jag egentligen? :P
Jag kör alltså vanliga laddningsbara batterier men skulle vilja köra med riktiga batt.packs (inte play n charge) och kunna sätta dom i ett laddställ

#181

Postad 27 maj 2013 - 10:58

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 963 inlägg
  • 0

"I implore anyone considering buying the new Xbox One to read this. It's a very long read, but it's definitely, definitely worth it."

http://imgur.com/gallery/s4rFvsn


Orkade bara skumma igenom men det var väl inget nytt där.
Samma ramsa som alla har kokat ihop nu.
Det är en röra av påhitt, egna slutsatser, "fakta" baserat på uttalanden som tagit tillbaka och lite foliehatt.

Ja, absolut inget nytt där och en del är rena foliehatts-hittepå.

#182

Postad 27 maj 2013 - 10:59

Johan_i_burken
  • Johan_i_burken
  • Mästare

  • 3 637 inlägg
  • 0
Aha ok då missuppfattade jag. Känns som att det är bästa vägen att gå. Vanliga laddbara alltså.

#183

Postad 27 maj 2013 - 11:00

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0
Kör också med batterier som går att ladda, Microsofts "kit" för att ladda kontrollen är ju ett skämt.

#184

Postad 27 maj 2013 - 11:58

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

  • 14 825 inlägg
  • 0
Bonus Round ang Xbone konferensen.

gametrailers.com/full-episodes/qas7id/bonus-round-dissecting-the-microsoft-press-conference

Intressant gäng, tror aldrig jag lyssnat på en större ****** i en Bonus Round. :)

Redigerat av Unregisteredf64a5233, 27 maj 2013 - 11:59.


#185

Postad 27 maj 2013 - 12:01

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0

Du får skapa ett familjekonto du installerar spelen på :)

Är inte så insatt i kontohanteringen på Xbox 360 men behöver inte jag och grabben ett varsitt guldkonto för att spela online och kan man ha ett familje konto över det? Fungerar familjekonton på flera maskiner?

#186

Postad 27 maj 2013 - 12:06

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0

[/size]
Inte bara lagring tydligen, "molnet" ska även användas för beräkningar och på så sätt assistera konsolen... :o

Responstiderna och liknande över "molnet" lär vara betydligt högre, än om man använder lokalt cacheminne.

Kan inte alls förstå hur "molnet" skulle kunna assistera konsolen.

Det har spekulerats i AI, viss ljusberäkning, detaljer som är bortom det man för tillfället kan påverka och en massa annat, intressant om dom kan få det att fungera. Inget som är i realtid och kräver snabb respons naturligtvis. Ett problem är väl att man inte kan ha en dålig internetuppkoppling. Sen blir det ju ett bra komplement till DRM (för dom som tycker det är bra) där spel kräver en uppkoppling till MS resurser online. Men man får väl se på E3 vad dom kan vissa upp som ger detta mervärde och gör dom det inte så kan man väl konstatera att det är en efterkonstruktion för att skriva upp prestanda och förklara "alltid online".

#187

Postad 27 maj 2013 - 12:21

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0

Hur fan skriver jag egentligen? :P
Jag kör alltså vanliga laddningsbara batterier men skulle vilja köra med riktiga batt.packs (inte play n charge) och kunna sätta dom i ett laddställ


Såna kör jag och dom håller ca 30-40 timmar och jag laddar dom bara över natten ibland.
Hade ytterligare ett pack innan men det har laddats "sönder" så nu alternerar jag mellan batterier (i nödfall då packet är slut) och laddpacket

Redigerat av Unregisteredf2a7f9fd, 27 maj 2013 - 12:22.


#188

Postad 27 maj 2013 - 12:58

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlägg
  • 0

Har nog avverkat cirka fem kontroller också men det kan jag inte skylla på ms, senaste drog jag en kniv i när jag blev lite upprörd.

Postad bild

#189

Postad 27 maj 2013 - 13:18

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 3

Ja, absolut inget nytt där och en del är rena foliehatts-hittepå.


Ser inget galet i den texten, en bra sammanfattning. Den är ju baserad på luddig information från Microsoft (medvetet eller ej) och är det rykten så skrivs det. Dessutom en massa mer eller mindra bra källänkar. Orkar ni inte läsa eller förstå och är det därför ni kallar allt foliehatt? Sen finns det naturligvis en del galna tankar och texter på internet man behöver en foliehat över men ni verkar klämma ur det för allt snart - känns lite slött. Jag ska inte reagera mer på det nu då det känns ganska meningslöst.

Är det bättre att alla håller käft till MS släpper maskinen eller säkerheten i den senare bryter samman och då säga, åh fan, det trodde jag inte? Det är väl bra att Microsoft får reda på vad en del av deras köpare tycker så dom har möjlighet att göra förändringar eller åtminstone förklara tydligt?

Jag tror den här luddigheten är medveten från Microsoft (annars är det ju förbannat korkat) för dom vill helt enkelt se hur långt dom kan gå och det är en lång väg upp dom kommer hos en del innan dom säger aj.

#190

Postad 27 maj 2013 - 13:24

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Ja alltså all PR är bra PR men jag tror inte det var medvetet från ms.
Men sammanställningen (eller vad man ska kalla det) kan länka till hur många sidor och källor som helst, alla dom baserar sig på uttalande från Harrison.
Harrison måste antingen varit hög eller levt i föreställningen att han fortfarande jobba kvar på sony efter evenemanget för i princip allt (gissar lite här) han sa har tagits tillbaka i form av dementier och att mer info om just det specifika kommer inom kort.

#191

Postad 27 maj 2013 - 14:33

SC-Zap
  • SC-Zap
  • Guru

  • 6 963 inlägg
  • 1

Ser inget galet i den texten, en bra sammanfattning. Den är ju baserad på luddig information från Microsoft (medvetet eller ej) och är det rykten så skrivs det. Dessutom en massa mer eller mindra bra källänkar. Orkar ni inte läsa eller förstå och är det därför ni kallar allt foliehatt? Sen finns det naturligvis en del galna tankar och texter på internet man behöver en foliehat över men ni verkar klämma ur det för allt snart - känns lite slött. Jag ska inte reagera mer på det nu då det känns ganska meningslöst.

Är det bättre att alla håller käft till MS släpper maskinen eller säkerheten i den senare bryter samman och då säga, åh fan, det trodde jag inte? Det är väl bra att Microsoft får reda på vad en del av deras köpare tycker så dom har möjlighet att göra förändringar eller åtminstone förklara tydligt?

Jag tror den här luddigheten är medveten från Microsoft (annars är det ju förbannat korkat) för dom vill helt enkelt se hur långt dom kan gå och det är en lång väg upp dom kommer hos en del innan dom säger aj.

Foliehattsdelen är den om att Kinect skulle spionera åt MS. Ser du verkligen inte det?

Redigerat av SC-Zap, 27 maj 2013 - 14:36.


#192

Postad 27 maj 2013 - 14:35

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Har det sagts någonting om storleken?

Hörde precis att den ska ha ungefär samma footprint som en Slim, men den verkar ju betydligt större än Slim:en.

#193

Postad 27 maj 2013 - 14:44

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0

Har det sagts någonting om storleken?

Hörde precis att den ska ha ungefär samma footprint som en Slim, men den verkar ju betydligt större än Slim:en.

Det sägs att det ska vara samma bredd som övriga AV-prylar vilket jag tycker är ok då man har möjlighet att stapla snyggt (om nu kylningen blir bra). Hade gärna sett en snygg sexig liten design men inser att det blir svårt att göra billigt och bra.

Edit: Uppskattad storlek för Xbox One:
Bredd: 34,3 cm
Längd: 26,3 cm
Höjd : 8 cm

Så ca: 10 cm mindre i bredd än än normal AV-låda.

Redigerat av Unregisteredb92a947c, 28 maj 2013 - 17:26.


#194

Postad 27 maj 2013 - 14:59

Unregisteredb92a947c
  • Unregisteredb92a947c
  • Forumräv

  • 702 inlägg
  • 0

Foliehattsdelen är den om att Kinect skulle spionera åt MS. Ser du verkligen inte det?

Är det MS patentet och MPAA du menar tillsammans med kinect? Det skrivs ju en att det är hypotetiskt användingsområde och att det INTE är implementerat.

Det enda jag reagerar på är att han uppmanar redan nu att inte köpa för det är väl tidigt att dra den slutsatsen och jag tycker trots allt XBox One har en del intressanta funktioner förutom att kunna spela. Så får MS bort lite konstigheter så blir det ok för mig i alla fall. Kan jag dra ur nätverkskabeln och kunna styra hela hemmet med röstkommandon vore det häftigt och kan man dessutom spela med den då och då blir en bonus.

#195

Postad 27 maj 2013 - 15:54

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

  • 12 020 inlägg
  • 3
Har läst mycket dumheter om "kraften i molnet" (inte här).

Det säger sig själv att beräkning online inte kan tillföra något till FPS-spel och liknande. Det kommer med andra ord inte att förbättra konsollens prestanda ett dugg.

Säg att ett spel rullar på i 60 fps.

Varje frame visas då i ~16,7 millisekunder.

På dessa 16,7 millisekund ska Xboxen först hinna beräkna allt som ska visas på skärmen/TVn/whatever, och sedan skicka data till en server, och få ett blixtsnabbt svar med rätt "värde" (vad som nu ska räknas ut).

Om det uppstår minsta lilla fördröjning så kommer spelet att stanna upp (lagga) och det är ju inte en fråga om ifall det kommer att hända, utan snarare hur ofta. Vad händer om internetuppkopplingen bryts (tänk på alla med mobilt bredband t ex)?

Det enda tänkbara scenariot är att beräkningar som inte är viktiga för stunden vidarebefordras, t ex AI för invånare i GTA osv. Problemet med det är att det kommer att finnas delar av spelet som flyter på som det ska, och andra delar som hackar/laggar/fastnar osv.

Det som påstås (om jag har förstått det rätt) är med andra ord en utopi som aldrig kommer att fungera med dagens internetuppkopplingar (de allra flesta kör fortfarande med ADSL, eller värre: mobilt bredband).

Vill man vara lite elak kan man kalla det för rena dumheter, och ett försök att tona ner skillnaden i GPU-prestanda jämfört med PS4 (om nu Microsoft verkligen har påstått att det är möjligt).

Redigerat av Ageve, 27 maj 2013 - 16:03.


#196

Postad 27 maj 2013 - 16:05

Unregisteredf2a7f9fd
  • Unregisteredf2a7f9fd
  • Mästare

  • 3 989 inlägg
  • 0
Självklart kan det finnas stora vinster med saker i molnet där man som du säger tex kan avlasta den inbyggda cpu/gpun.

Ngt som tex suger kräm är ju just massiva spelvärldar med AI och hyfsat individualiserade karaktärer lägg ut detta i molnet och man sparar en hel del krut till annat.
Självklart går det inte att använda till "sekundnära grafik", rörelser, AI etc.

#197

Postad 27 maj 2013 - 16:10

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

  • 37 996 inlägg
  • 0

Självklart går det inte att använda till "sekundnära grafik", rörelser, AI etc.

Precis.

Vill man vara lite elak kan man kalla det för rena dumheter, och ett försök att tona ner skillnaden i GPU-prestanda jämfört med PS4

Detta även från spelprogrammerare som inte har något intresse i att vara för eller emot den ena eller den andra.

#198

Postad 27 maj 2013 - 16:16

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Har läst mycket dumheter om "kraften i molnet" (inte här).

Det säger sig själv att beräkning online inte kan tillföra något till FPS-spel och liknande. Det kommer med andra ord inte att förbättra konsollens prestanda ett dugg.

Säg att ett spel rullar på i 60 fps.

Varje frame visas då i ~16,7 millisekunder.

På dessa 16,7 millisekund ska Xboxen först hinna beräkna allt som ska visas på skärmen/TVn/whatever, och sedan skicka data till en server, och få ett blixtsnabbt svar med rätt "värde" (vad som nu ska räknas ut).

Om det uppstår minsta lilla fördröjning så kommer spelet att stanna upp (lagga) och det är ju inte en fråga om ifall det kommer att hända, utan snarare hur ofta. Vad händer om internetuppkopplingen bryts (tänk på alla med mobilt bredband t ex)?

Det enda tänkbara scenariot är att beräkningar som inte är viktiga för stunden vidarebefordras, t ex AI för invånare i GTA osv. Problemet med det är att det kommer att finnas delar av spelet som flyter på som det ska, och andra delar som hackar/laggar/fastnar osv.

Det som påstås (om jag har förstått det rätt) är med andra ord en utopi som aldrig kommer att fungera med dagens internetuppkopplingar (de allra flesta kör fortfarande med ADSL, eller värre: mobilt bredband).

Vill man vara lite elak kan man kalla det för rena dumheter, och ett försök att tona ner skillnaden i GPU-prestanda jämfört med PS4 (om nu Microsoft verkligen har påstått att det är möjligt).


Nej själva det man ser på skärmen och runt om sig kommer Xbox One vara gravt underlägsen PS4.

Men tror som du säger att man kan skapa betydligt mer levande världar med Molnet. Tror att du skulle kunna få mycket mer levande spel för RPG med hjälp av molnet. Tekniskt sett skulle utvecklaren kunna ge dig ett värld där dialoger, utveckling, händelser med mera tas från molnet efter behov.

Tror GTA som du säger skulle hjälpas rätt bra av det.

#199

Postad 27 maj 2013 - 17:47

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Jag vet att Zynga kör sina spel via Amazons molntjänst. Och även Netflix sa sagt att utan molnet hade de inte kunnat köra Super HD. Sedan exakt hur man kommer att använda molnet på Xbox kan vi bara spekulera i.

Redigerat av Unregistered5deb0b1d, 27 maj 2013 - 17:48.


#200

Postad 27 maj 2013 - 19:21

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

  • 4 329 inlägg
  • 0
Funderade på denna nästa inte förtjänade en egen tråd. Bara så folk lugnar ner sig lite.

17 spel vi vet kommer till Xbox Juan

http://www.youtube.c...h?v=2JyOmrQgT3c



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Kurben
    2024-05-10 10:24:33
  • Kurben
    2024-05-10 10:17:34
  • Kurben
    2024-05-10 10:15:28
  • Kurben
    2024-05-10 10:09:13
  • Bion idag
    DPC
    2024-05-08 09:21:33
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.