är inte världens bästa på att beskriva men jag kan göra ett försök =)
Fick i uppdrag förra året att leta upp ett par högtalar som skulle va "snygga och låta bra!" åt mina föräldrar.
Började med att kika en del på golvhögtalare men det försvann rätt fort då de flesta var på tok för stora eller fula.
Kikade på hifiklubbens B&W Naitlus 805 och Dali Helicon 300W.
De är väldigt snarlika i ljudet men jag upplevde det som om att Heliconhögtalaren fyllde upp rummet mer, kan nog vara kombinationen av banddiskant och vanlig diskantdome som gjorde det.
Basen är snuskigt tight och fyller lätt upp ett mindre rum, de driver den med en Thule IA100 förstärkare och det låter helt enkelt kanon!
Visst, det är ingen avgrundsdjup bas men den hörs och känns verkligen. Har provat o smälla på det mesta i musikväg och jag har inte hört något som den inte klarar av, hårdrock låter t.om bra på dessa små stativhögtalare
Har också lyssnat på golvhögtalaren 400W och jag hörde ingen direkt skillnad i ljudet, spelade dem förvisso i en större lokal så jag kan tänka mig att den har lite mer bas än den mindre stativhögtalaren.
Några andra stativhögtalare jag hade kikat på om jag var uppe i den prisklassen:
Aurum Cantus Volla~25 999 kr
System Audio SA2K~20 000 kr
Tag Mclaren Calliope~25 000 kr
Compact XZ-1 [/I]~22 999 kr
JMlab 907 be~23 900 kr
Har inte lyssnat på nån av dem men jag ska banne mig försöka göra det
Redigerat av Unregistered1fa65143, 14 October 2005 - 21:58.