Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Problem Panasonic TH-37PV500E

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 oktober 2005 - 11:46

Woods
  • Woods
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Jag har precis hängt upp min Panasonic TH-37PV500E på väggen och kan konstatera följande:

- Bilden via DVD blir perfekt. Bättre än jag vågat hoppas. Använder scart RGB
- Bilden blilr bra om jag ser på VHS band som jag spelat in från TV nyligen. Använder scart
- Vanlig TV-bild blir vitrandig på ett mkt irriterande sätt. Det gäller alla kanaler utom TV4+ som blir bra. Vanlig TV-antennkabel är dragen till TV:n via videon. Ingen förbättring om jag drar direkt från antennuttag till TV.

Finns det någon som kan ge mig lite tips på hur jag löser detta.

Jag har abonnemang hos COMHEM dock utan digitalbox. Eventuellt skall jag köpa digitalbox men enbart för att förbättra bilden i så fall. Min gamla bildrörstv har inga problem med ränder på någon kanal. Har inte hunnit trixa med inställningarna mer än det vanliga med brusfilter, skärpa, ljus etc

Tacksam för svar

Postad 22 oktober 2005 - 18:34

chrillebn
  • chrillebn
  • Forumräv

• 697 inlägg
  • 0
Det låter som det är nån störning nånstans.
Du kanske kan testa att sära på nätsladden och antennsladden om du har dom intill varandra då ferrit-kärnan på nät-sladden kan störa signalen.

Postad 22 oktober 2005 - 19:11

ponna1
  • ponna1
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Jag har precis hängt upp min Panasonic TH-37PV500E på väggen och kan konstatera följande:

- Bilden via DVD blir perfekt. Bättre än jag vågat hoppas. Använder scart RGB
- Bilden blilr bra om jag ser på VHS band som jag spelat in från TV nyligen. Använder scart
- Vanlig TV-bild blir vitrandig på ett mkt irriterande sätt. Det gäller alla kanaler utom TV4+ som blir bra. Vanlig TV-antennkabel är dragen till TV:n via videon. Ingen förbättring om jag drar direkt från antennuttag till TV.

Finns det någon som kan ge mig lite tips på hur jag löser detta.

Jag har abonnemang hos COMHEM dock utan digitalbox. Eventuellt skall jag köpa digitalbox men enbart för att förbättra bilden i så fall. Min gamla bildrörstv har inga problem med ränder på någon kanal. Har inte hunnit trixa med inställningarna mer än det vanliga med brusfilter, skärpa, ljus etc

Tacksam för svar

<{POST_SNAPBACK}>

Hej!
Jag råder dig att ta kontakt med com hems support!
Jag har precis samma problem med comhems grundutbud de håller nu på att felsöka utan något bra resultat hitills men det känns bra att de försöker att reda ut problemet.
Enligt teknikern på plats så säger han att det inte skulle bli bättre om jag tog digital utbudet..
Detta på grund av att det ligger något fel någonstans i husets nät.
En sak de märkt är att jag hade 120 volt i mitt uttag,et ska vara
noll egentligen enligt honom.
En sak för mig är att ibland har jag bra bild för att sedan bli riktigt dålig..med en hel del ränder och blipps.
Pontus

Postad 22 oktober 2005 - 20:03

Woods
  • Woods
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Typisk nebiefråga men var sätter jag ferritkärnan? Jag läste instruktionsboken och tolkade det som om jag inte behövde använda dessa. Den ena var till PC-kabeln och den andra till hörlurarna.

Kanske kan vara läge att koppla på ferriten men var?

Bra tips på att kablarna kan störa varandra, skall testa att sära på dessa

Postad 24 oktober 2005 - 16:59

chrillebn
  • chrillebn
  • Forumräv

• 697 inlägg
  • 0
Det sitter en ferrit-kärna fast på nätkabeln och den kan störa antenn-kabeln om den ligger emot.
Dom två lösa ferritkärnorna har man till datorkablar.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.