Hyundai ImageQuest Q320 och 321
2182 svar till detta ämne
Postad 28 november 2005 - 22:18
slowmove
-
slowmove
-
Veteran
-
-
1 691 inlägg
bild 7
funk. ansl. 9
anv.vänlighet 5
prisvärde 8
totalt 8
konstigt total-betyg tycker jag då det i snitt blir närmare 7 än 8
Postad 28 november 2005 - 22:46
ericdvd
-
ericdvd
-
Forumräv
-
-
792 inlägg
ja det är det minsann. 7,25 är snittet.
vilka modeller var det på samsung och philips?
Postad 29 november 2005 - 23:16
Teppic
-
Teppic
-
Forumräv
-
-
676 inlägg
Hyndan spelade upp M3's högupplösta divx test filmer från hdd utan problem och med helt okej bildkvalitet.
<{POST_SNAPBACK}>
Det var just högupplösta DivX-klipp som den inte klarade av att spela upp.
Postad 29 november 2005 - 23:23
Teppic
-
Teppic
-
Forumräv
-
-
676 inlägg
något jag tycker är synd att det krävs att hårddisken är FAT32 formatterad vilket omöjliggör att man lägger sin dvd-skivor där och sedan spelar upp dem. 
<{POST_SNAPBACK}>
På vilket sätt menar du att FAT32 omöjliggör att du lägger in dina DVD-skivor på en portabel FAT32 hårddisk och spelar upp dem via Hyundai-MMP? Jag ser inga som helst problem med detta nämligen...
Postad 30 november 2005 - 06:56
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Är filerna bara under 4GB så är det inga problem att använda FAT
Postad 30 november 2005 - 10:45
ericdvd
-
ericdvd
-
Forumräv
-
-
792 inlägg
något jag tycker är synd att det krävs att hårddisken är FAT32 formatterad vilket omöjliggör att man lägger sin dvd-skivor där och sedan spelar upp dem. 
<{POST_SNAPBACK}>
På vilket sätt menar du att FAT32 omöjliggör att du lägger in dina DVD-skivor på en portabel FAT32 hårddisk och spelar upp dem via Hyundai-MMP? Jag ser inga som helst problem med detta nämligen...
<{POST_SNAPBACK}>
dvd-skivor är oftast större än 4 gig stora och då går det inte med FAT32 filsystemet.
Postad 30 november 2005 - 11:16
Unregistered70c4a923
-
Unregistered70c4a923
-
Rookie
-
1 inlägg
Såg att www.itservice.se säljer denna tv för 11 744:-. Tycker denna tv verkar väldigt intressant, är det någon som sett den live? www.itservice.se
Postad 30 november 2005 - 12:06
Teppic
-
Teppic
-
Forumräv
-
-
676 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
dvd-skivor är oftast större än 4 gig stora och då går det inte med FAT32 filsystemet.
<{POST_SNAPBACK}>
Nu är du ute och snurrar. Det går alldeles utmärkt eftersom de enskilda .vob-filerna på en DVD-skiva är 1GB styck.
Postad 30 november 2005 - 12:30
Life
-
Life
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Postad 30 november 2005 - 12:40
ericdvd
-
ericdvd
-
Forumräv
-
-
792 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Nu är du ute och snurrar. Det går alldeles utmärkt eftersom de enskilda .vob-filerna på en DVD-skiva är 1GB styck.
<{POST_SNAPBACK}>
inte alls. det beror på om du har en mapp med vob-filer från dvd;n eller om du gör om dvd-filen till en img-fil och då är den oftast större än 4 gig. Men visst jag håller med dig om att enskilda vob-filer är runt 1 gig. jag vet inte om den klarar av vob-filer. Någon som vet?
Redigerat av ericdvd, 30 november 2005 - 12:42.
Postad 30 november 2005 - 12:50
Forsyth
-
Forsyth
-
Veteran
-
-
1 649 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
inte alls. det beror på om du har en mapp med vob-filer från dvd;n eller om du gör om dvd-filen till en img-fil och då är den oftast större än 4 gig. Men visst jag håller med dig om att enskilda vob-filer är runt 1 gig.
jag vet inte om den klarar av vob-filer. Någon som vet?
<{POST_SNAPBACK}>
Enligt manualen klarar den .vob för MPEG2.
Postad 30 november 2005 - 13:17
jagjonas
-
jagjonas
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Den skall ju enl specifikationerna klara att spela upp material från hårddiskar/mp3-spelare genom usb. Skulle det kunna vara möjligt att koppla datorn direkt via usb till tvn och spela upp material från datorn direkt??
Kanske finns något program som kan få en usb-utgång att uppföra sig som en extern usb-hårddisk? Eller om det funkar ändå? Någon som tror sig veta?
Postad 30 november 2005 - 13:22
Guwwic
-
Guwwic
-
Forumräv
-
-
700 inlägg
Såg att www.itservice.se säljer denna tv för 11 744:-. Tycker denna tv verkar väldigt intressant, är det någon som sett den live?
www.itservice.se
<{POST_SNAPBACK}>
Finns den i lager då? Trodde inte den fanns på lager i sverige än  .
Postad 30 november 2005 - 13:25
ericdvd
-
ericdvd
-
Forumräv
-
-
792 inlägg
finns inte i lager.
preliminärt ska den komma till levarantör den 9/12 men när jag pratade med dem så tror de inte att det kommer att hållas...
Postad 30 november 2005 - 15:21
Teppic
-
Teppic
-
Forumräv
-
-
676 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
inte alls. det beror på om du har en mapp med vob-filer från dvd;n eller om du gör om dvd-filen till en img-fil och då är den oftast större än 4 gig. Men visst jag håller med dig om att enskilda vob-filer är runt 1 gig.
<{POST_SNAPBACK}>
Lustigt resonemang, isåfall antar du på samma gång att den skulle klara av att läsa image-filer... Skit i vilket. Kontentan är iaf att Q320 inte borde ha några problem att läsa och spela upp DVD filmer som ligger på en FAT32 formaterad extern hårddisk.
Postad 30 november 2005 - 15:23
ericdvd
-
ericdvd
-
Forumräv
-
-
792 inlägg
jaja
visst har du rätt i det.
Postad 30 november 2005 - 15:39
Teppic
-
Teppic
-
Forumräv
-
-
676 inlägg
Den skall ju enl specifikationerna klara att spela upp material från hårddiskar/mp3-spelare genom usb. Skulle det kunna vara möjligt att koppla datorn direkt via usb till tvn och spela upp material från datorn direkt??
Kanske finns något program som kan få en usb-utgång att uppföra sig som en extern usb-hårddisk? Eller om det funkar ändå? Någon som tror sig veta?
<{POST_SNAPBACK}>
Med ganska stor säkerhet så tror jag att den USB Host som är implementerad i Hyundaien endast stödjer device klassen "Mass Storage Devices". Generellt sett är det väl USB host controllers som används på datorers moderkort vilket hårdvarumässigt skulle förhindra en direkt koppling till Hyundaien. USB Host <--> USB Host funkar ju inte särskilt bra. Om man däremot har ett moderkort med en USB OTG (on the go) controller (kan agera som både host och device), så skulle det nog gå att fixa på något sätt om man har ett program som identifierar datorn som en USB Mass Storage device.
Postad 30 november 2005 - 23:35
Unregistered1f6a4299
-
Unregistered1f6a4299
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Så har man äntligen kommit till skott och beställt en Q320 från Dustin
Nu är det bara att luta sig tillbaka och vänta på tomten...
Postad 01 december 2005 - 08:45
ericdvd
-
ericdvd
-
Forumräv
-
-
792 inlägg
Så har man äntligen kommit till skott och beställt en Q320 från Dustin Nu är det bara att luta sig tillbaka och vänta på tomten...
<{POST_SNAPBACK}>
dum fråga men varför beställde du från dustin och inte dialect? de är ju lite billigare. är det säkrat att dustin får in några tv-apparater den närmaste tiden?
Postad 01 december 2005 - 10:25
dilla
-
dilla
-
Användare
-
-
109 inlägg
klarar de både ntsc och pal signal in, tänkte mest på att köra xbox i 720p ntsc?
Postad 01 december 2005 - 10:33
Unregistered1f6a4299
-
Unregistered1f6a4299
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Inte så dum fråga.
1. Dustin har fraktfritt just nu, vilken sparar in några kronor av merpriset.
2. Jag har extremt goda erfarenheter av Dustin, i mitt förra bolag köpte vi prylar för flera MSEK och Dustin krånglade aldrig med leveranser, returer eller garantier. Dessutom har jag inte varit med om att Dustin lagt upp en pryl på webben som de inte har koll på levtiden för. De anger prel 12/12, medan Dialect inge anger något datum. Jag skulle tro att chansen att få en från Dustin före jul är lite större än från Dialect pga att Dustin borde ha bättre avtal med leverantör och mindre backlog på order pga högre pris.
3. Dustin har öppet köp vilket känns vettigt eftersom jag inte kunnat se den irl.
Kanhända jag lägger en order till Dialect också för att se vilken som kommer först
Redigerat av Unregistered1f6a4299, 01 december 2005 - 10:52.
Postad 01 december 2005 - 13:17
ericdvd
-
ericdvd
-
Forumräv
-
-
792 inlägg
har dialect så att du kan häva köpet?
måste du inte ligga ute med pengar då?
Postad 01 december 2005 - 13:28
kau
-
kau
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Funderar starkt på denna lcd, är det fortfarande ingen som har sett den irl ?
Skulle vara kul att höra ett utlåtande...
Tycker denna är grymt mkt snyggare än pian.
Postad 01 december 2005 - 13:29
Forsyth
-
Forsyth
-
Veteran
-
-
1 649 inlägg
Funderar starkt på denna lcd, är det fortfarande ingen som har sett den irl ? Skulle vara kul att höra ett utlåtande... Tycker denna är grymt mkt snyggare än pian.
<{POST_SNAPBACK}>
Den enkla anledningen till att ingen sett den live är för att den inte har släppts ännu. M3 har haft ett förproduktionsexemplar som de fått testa, men till butiker kommer den tidigast nästa vecka.
Postad 01 december 2005 - 14:00
forrestgump
-
forrestgump
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Verkar som att priset kommer att stiga på denna tv. Dialect har redan höjt med ca 100kr från igår till idag eller är det bara normalt att priset skiftar med en hundring från dag till dag?
Postad 01 december 2005 - 14:44
dilla
-
dilla
-
Användare
-
-
109 inlägg
det är väl normalt(?) med prisändringar relativt ofta..
ingen som vet alltså om ntsc/pal, om båda insignaler stödjs?
Dialect skriver om 14dagars ångerrätt på deras hemsida.
Postad 01 december 2005 - 17:09
ericdvd
-
ericdvd
-
Forumräv
-
-
792 inlägg
är det ångerrätt som gäller från när till när?
det borde väl vara från det att man får den eller hur?
Postad 01 december 2005 - 17:22
Forsyth
-
Forsyth
-
Veteran
-
-
1 649 inlägg
är det ångerrätt som gäller från när till när?
det borde väl vara från det att man får den eller hur?
<{POST_SNAPBACK}>
Det är från man får produkten som det börjar gälla. mvh Micke
Postad 01 december 2005 - 18:42
Mikael_R
-
Mikael_R
-
Über-Guru
-
-
15 622 inlägg
ingen som vet alltså om ntsc/pal, om båda insignaler stödjs?
<{POST_SNAPBACK}>
Det borde den väll göra, dock hittar jag inga belägg för det i specen. Mvh / Mikael
Postad 01 december 2005 - 19:56
matli01
-
matli01
-
Amatör
-
-
94 inlägg
det spelar väl ingen roll om det är NTSC när du ska köra 720p, 720p är ju en egen standard, eller?
Ska beställa den här TVn efter jag sett den irl eller om det kommer lite fler recensioner, nog för att M3 känns ganska solida. Beställde först Viewsonic 3760 men efter jag sett den i butik valde jag att avbeställa, tyckte inte bilden var helt tillfredsställande. Hoppas starkt på Hyundaien nu.
Postad 01 december 2005 - 21:05
Mikael_R
-
Mikael_R
-
Über-Guru
-
-
15 622 inlägg
Nån som har koll på vart i Sverige vår lilla Hynda kommer att dyka upp för allmän beskådan???
Mvh / Mikael
Postad 01 december 2005 - 22:01
Unregistered6aab3424
-
Unregistered6aab3424
-
Amatör
-
-
84 inlägg
den här tv'n verkar vara helt utmärkt, tänkte beställa en viewpia imorrn när dustin får in den, men väntar hellre på acern med inbyggd mediacenter tjoffs, eller denna tycker dock den här verkar vara hetare och till ett bättre pris än acern
Postad 02 december 2005 - 09:03
phil neal
-
phil neal
-
Mästare
-
-
2 603 inlägg
Kan man på något sett få UT bild från den digitala mottagaren, om man tex vill spela in på DVD eller hårddisk?
Postad 02 december 2005 - 13:07
justd
-
justd
-
Användare
-
-
175 inlägg
Får inte manualen att fungera?
"Bifogade fil(er)
Q_LCD_DVBT_Manual_E.pdf ( 4.2mb ) Antal nerladdningar: 114"
När jag försöker öppna den i Acrobat Reader 6.0 säger den följande: There was an error openingen this document. The file is damaged and could not be repaired.
Vore kanon om någon kunde lösa detta då detta är en TV jag är ruggigt intresserad av och skulle vilja läsa igenom manualen i lugn och ro när tillfälle ges.
Tack på förhand.
Postad 02 december 2005 - 13:14
matli01
-
matli01
-
Amatör
-
-
94 inlägg
finns en webblänk i ett tidigare svar med fungerande manual http://www.musiqua.com/misc/q320.pdf
Redigerat av matli01, 02 december 2005 - 13:18.
Postad 02 december 2005 - 14:59
jagjonas
-
jagjonas
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Funderar på en sak. Är tv-bilden blå eller svart när den är avstängd? Kollade på återförsäljarnas bilder på prisjakt. Två bilder visade att bilden var blå och två visade en svart bild.
Har det att göra med vilken vinkel man tittar från? Tyckte först den blåa färgen var rätt snygg men tycker nu nästan att den svarta är snyggare.
Postad 02 december 2005 - 15:02
Forsyth
-
Forsyth
-
Veteran
-
-
1 649 inlägg
Funderar på en sak. Är tv-bilden blå eller svart när den är avstängd? Kollade på återförsäljarnas bilder på prisjakt. Två bilder visade att bilden var blå och två visade en svart bild.
Har det att göra med vilken vinkel man tittar från? Tyckte först den blåa färgen var rätt snygg men tycker nu nästan att den svarta är snyggare.
<{POST_SNAPBACK}>
Ingen har fått se tvn ännu då den inte kommit till ÅF ännu så det är nog mer hur repsektive ÅF har hanterat bilden än ngt annat.
Postad 02 december 2005 - 15:29
jagjonas
-
jagjonas
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Ingen har fått se tvn ännu då den inte kommit till ÅF ännu så det är nog mer hur repsektive ÅF har hanterat bilden än ngt annat.
<{POST_SNAPBACK}>
Huh? "Hur respektive ÅF har hanterat bilden"? Ser att officiellt skall den vara blå (enl. Hyundais egen sida). Menar du att Dustin och Datorbutiken skulle tagit bort det blåa i bilden? Dialekt:  Dustin:  Men men. Får väl anta tills vidare att bilden kommer vara blå.
Postad 02 december 2005 - 15:37
dilla
-
dilla
-
Användare
-
-
109 inlägg
ni menar väl vid ingen signal antar jag? vore väl skumt med en blå när den är avstängd lr är jag ute o cyklar
Postad 02 december 2005 - 15:44
Forsyth
-
Forsyth
-
Veteran
-
-
1 649 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
<{POST_SNAPBACK}>
Huh? "Hur respektive ÅF har hanterat bilden"?
Ser att officiellt skall den vara blå (enl. Hyundais egen sida). Menar du att Dustin och Datorbutiken skulle tagit bort det blåa i bilden?
Dialekt:

Dustin:

Men men. Får väl anta tills vidare att bilden kommer vara blå.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag tror nog att det varit ngn reklamestet framme och tyckt att blå bild var snyggare än svart för att framhäva de svarta kanterna på panelen. Skulle bli MYCKET förvånad om bilden är sådär blå annars. Det skulle kunna vara att man ställt in den att det ska visa blått ist. för myrornas krig vid ingen signal, men det tvekar jag på då färgen är så mörk. /Micke
Postad 02 december 2005 - 16:33
jagjonas
-
jagjonas
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Postad 02 december 2005 - 19:59
Onslaught
-
Onslaught
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Angående färgen på ramen... som jag förstått det så är det q321 som har svart ram medan q320 har metallfärgad??? Eller?
Har f.ö. lagt in beställning på q320 utan att ha sett den, duger den inte åker den tillbaka.
Det var framförallt USB-ingången och priset som fick habegäret att sätta in...
/Onslaught
Postad 02 december 2005 - 20:48
Unregistered1c91b3e3
-
Unregistered1c91b3e3
-
Användare
-
-
146 inlägg
Kul, har du fått något prel. leverans datum?
Alla bilder jag sett på q320 har svart ram som q321, men jag vet inte säkert.
Det är dock något annat som skiljer mellan modellerna som någon skrev tidigare.
Redigerat av Unregistered1c91b3e3, 02 december 2005 - 20:51.
Postad 02 december 2005 - 21:20
Unregistered6aab3424
-
Unregistered6aab3424
-
Amatör
-
-
84 inlägg
undra om siba kommer sälja den här tv'n med tanke på att dom säljer andra hyundai lcd-tv'ar
Postad 02 december 2005 - 21:58
kpeson
-
kpeson
-
Användare
-
-
198 inlägg
Hoppas Q320 är betydligt bättre än den Hyundai som finns på SIBA nu för ca 11000kr.
Den var bedrövligt dålig.Inga nyanser alls i mörka delar och taskig svärta snarare blått.
Den var väll i klass med"Labolinan" eller vad den heter som stog jämte.
Jag undrar vad det kan vara för paneler i Hyundai apparater Skulle mistänka LG/Philips om man kollar specar men jag vet ej.Någon i Forumet som är insatt i vilka paneler som sitter var i olika märken?
Något mer intressant är att Q320 har något som kallas FIT engine,detta har ju även Marantzen LC3201 som ser lika dan ut som Hyundaien men kostar närmare 20000kr.Har de också samma panel? (vilket är troligt) så ,hur stor skilnad kan det va?
Postad 02 december 2005 - 23:10
Mikael_R
-
Mikael_R
-
Über-Guru
-
-
15 622 inlägg
Angående färgen på ramen... som jag förstått det så är det q321 som har svart ram medan q320 har metallfärgad??? Eller? Har f.ö. lagt in beställning på q320 utan att ha sett den, duger den inte åker den tillbaka. Det var framförallt USB-ingången och priset som fick habegäret att sätta in... /Onslaught
<{POST_SNAPBACK}>
Q320 har en "glossy" front med aluminium lister. Q321 är matt svart. Q321 har ingen MMP, det vill säga ingen kortläsare och USB ingång. Mvh / Mikael Edit: Du bör alltså se över din beställning om du ska ha rätt tv Hoppas på att du skriver här samt visar bilder, när du får den....
Redigerat av Mikael_R, 02 december 2005 - 23:12.
Postad 03 december 2005 - 02:47
forrestgump
-
forrestgump
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
La nu min beställning på Q320, jag ångrar bara att jag inte la den i förrgår när priset var nere på 11800kr men men. Jag tror att när denna TV kommer i lager hos ÅF kommer priset höjas och julruschen kommer ha sin inverkan på åtkomsten. Tips! Läs också denna tråd https://www.minhembi...howtopic=110664
Postad 03 december 2005 - 07:26
Unregistered124686ac
-
Unregistered124686ac
-
Über-Guru
-
-
11 229 inlägg
Jag tyckte Siba Hyundai 3270 var riktigt bra jämfört med Sony och Philips de hade jämte. Men mycket beror på vad de har för signal och inställningar av skärmen. Siba har börjat köra någon demo från dator, viktet inte visar hur bra tv:n är på att visa normala tv-signaler, vilket är synd. Hittade en länk till Hyundai, kan va av intresse att se vad de är för företag, förutom bilar! http://www.hyundaiq.com/index.aspDeras LCD'er har en bra specifikation, men vågar man köpa en Hyundai tv?
Postad 03 december 2005 - 10:13
Onslaught
-
Onslaught
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Angående färgen på ramen... som jag förstått det så är det q321 som har svart ram medan q320 har metallfärgad??? Eller? Har f.ö. lagt in beställning på q320 utan att ha sett den, duger den inte åker den tillbaka. Det var framförallt USB-ingången och priset som fick habegäret att sätta in... /Onslaught
<{POST_SNAPBACK}>
Q320 har en "glossy" front med aluminium lister. Q321 är matt svart. Q321 har ingen MMP, det vill säga ingen kortläsare och USB ingång.
Mvh / Mikael
Edit: Du bör alltså se över din beställning om du ska ha rätt tv
Hoppas på att du skriver här samt visar bilder, när du får den....
<{POST_SNAPBACK}>
Hmm, jag tolkade glossy med aluminiumlister som metallfärgat men eftersom det inte finns något val om man ska ha en q320 så tar jag vad som erbjuds. Återkommer med intryck och foton vad det lider, har bara fått en muntlig gissning från Dialect på leveransdatum... ngn gång runt den 10/12 trodde säljaren. /Onslaught
Postad 03 december 2005 - 19:04
ericdvd
-
ericdvd
-
Forumräv
-
-
792 inlägg
nä nu tänker jag inte vänta längre.
jag beställer den här nu!
känns lite som om man gamblar då det inte är säkert att man får tv:n innan jul.
jaja
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|