Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Marantz PM15-S1 vs. Classic 8.0b

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 14 november 2005 - 20:36

Agazzie
  • Agazzie
  • Beroende

  • 1 307 inlägg
  • 0
Sitter lite o funderar på vad nästa steg skulle kunna tänkas vara i min anläggning. Är grymt sugen på Marantz PM15-S1, men funderar på om den verkligen ger mer kräm än min nuvarande kombo, SR5400 som försteg och Classic 8.0b som slutsteg? Vad tror ni, nån som kan komma med lite nice feedback :)


MVH//André

#2

Postad 14 november 2005 - 23:58

Unregisteredb38af287
  • Unregisteredb38af287
  • Veteran

  • 2 416 inlägg
  • 0
Har inte lyssnat på PM15-S1 men skulle gissa på att den låter bra mycket bättre, om än kanske inte drivmässigt mustigare nödvändigtvis. Ingen omöjlighet detta heller å andra sidan...

Var det inte någon som menade att storebror var en av de bästa förstärkare denne (erfaren recencent) lyssnat på? Jag tror att det var dom orden som användes.
Behöver ju varken betyda bu eller bä, men det är ju en riktlinje iaf. Och så gäller det ju inte den aktuella förstärkaren. Men ändå, en bråkdel av den kalibern borde ju rimligtvis ha ramlat med i den mindre modellen, kan man tycka.

Skulle vara riktigt skoj att lyssna på den!
Jag funderar på att låna hem den och se vad den går för (blir till att låna hem högtalare också isf). Snygg som sjuttsingen är den ju iaf.

Sedan har vi ju tydligen de som menar att det är mikroskopisk skillnad mellan förstärkare och förstärkare i ungefär samma prisklass, själv tycker jag det är rent nonsens men man får ju tro precis vad man vill i dagens Svea...

Jag tror det är en fin pjäs, och kan du inte låna hem så kanske det finns några omdömen att hitta på nätet någonstans (?)...

Berätta om du kommer över en på ett eller annat vis. :)

#3

Postad 15 november 2005 - 23:10

Agazzie
  • Agazzie
  • Beroende

  • 1 307 inlägg
  • 0
Tackar för lite svar o synpunkter megalomaniac =)

Jag säger till ifall jag får möjlighet att ta hem en.

Någon annan som har nån erfarenhet? ;)

#4

Postad 16 november 2005 - 03:03

Unregisteredb38af287
  • Unregisteredb38af287
  • Veteran

  • 2 416 inlägg
  • 0
Såg även att den fått EISA utmärkelsen "år 2005-2006´s bästa 2-kanals förstärkare".

Länk till motiveringen> http://www.eisa-awar...06/audioHt.html

Länk till test> http://www.nebyhifi....s/pm15_sa15.PDF

Vore kul om någon hade erfarenhet av pjäsen och skrev en rad.

Redigerat av Unregisteredb38af287, 16 november 2005 - 03:41.


#5

Postad 17 november 2005 - 01:45

Blind Guardian
  • Blind Guardian
  • Lärjunge

  • 335 inlägg
  • 0
Tjena, trevligt att du intresserar dig för Marantz nya. Jag äger själv en sedan snart 3 månader. Jag kan inte säga hur den står sig mot kombon du kör med nu eftersom jag aldrig har lyssnat på den men jag kan jämföra den med min förra förstärkare H/K 675.
Kan bara säga att skildnaden är enorm, större än jag trodde tom. Och då är det inte bara kraft jag pratar om utan luft, färgnyanser och ren musikkänsla som ändå är det mest påträngande. Spelar helt enkelt mer levande och finkänsligt på alla punkter. Kan ha med dynamiken och kontrollen att göra. Jag har inte hört nåt bättre under 20k iaf så en provlyssning rekommenderas starkt.
Mvh Guardian

#6

Postad 02 augusti 2007 - 18:09

brylle
  • brylle
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

Tjena, trevligt att du intresserar dig för Marantz nya. Jag äger själv en sedan snart 3 månader. Jag kan inte säga hur den står sig mot kombon du kör med nu eftersom jag aldrig har lyssnat på den men jag kan jämföra den med min förra förstärkare H/K 675.
Kan bara säga att skildnaden är enorm, större än jag trodde tom. Och då är det inte bara kraft jag pratar om utan luft, färgnyanser och ren musikkänsla som ändå är det mest påträngande. Spelar helt enkelt mer levande och finkänsligt på alla punkter. Kan ha med dynamiken och kontrollen att göra. Jag har inte hört nåt bättre under 20k iaf så en provlyssning rekommenderas starkt.
Mvh Guardian

<{POST_SNAPBACK}>


Kan du säga mig var jag hittar bruksanvisningen ( komplett ) till denna marantz PM -15 s1 på Internet ? Tackar på förhand :)

#7

Postad 02 augusti 2007 - 18:26

TCM
  • TCM
  • Forumräv

  • 781 inlägg
  • 0

Tjena, trevligt att du intresserar dig för Marantz nya. Jag äger själv en sedan snart 3 månader. Jag kan inte säga hur den står sig mot kombon du kör med nu eftersom jag aldrig har lyssnat på den men jag kan jämföra den med min förra förstärkare H/K 675.
Kan bara säga att skildnaden är enorm, större än jag trodde tom. Och då är det inte bara kraft jag pratar om utan luft, färgnyanser och ren musikkänsla som ändå är det mest påträngande. Spelar helt enkelt mer levande och finkänsligt på alla punkter. Kan ha med dynamiken och kontrollen att göra. Jag har inte hört nåt bättre under 20k iaf så en provlyssning rekommenderas starkt.
Mvh Guardian

<{POST_SNAPBACK}>


Kan du säga mig var jag hittar bruksanvisningen ( komplett ) till denna marantz PM -15 s1 på Internet ? Tackar på förhand :)

<{POST_SNAPBACK}>


Kanske hos Marantz? :rolleyes:
http://www.marantz.c..._pm15s1_man.pdf
http://www.marantz.c...fs/e_pm15s1.pdf

#8

Postad 02 augusti 2007 - 20:19

brylle
  • brylle
  • Wannabe

  • 42 inlägg
  • 0

Tjena, trevligt att du intresserar dig för Marantz nya. Jag äger själv en sedan snart 3 månader. Jag kan inte säga hur den står sig mot kombon du kör med nu eftersom jag aldrig har lyssnat på den men jag kan jämföra den med min förra förstärkare H/K 675.
Kan bara säga att skildnaden är enorm, större än jag trodde tom. Och då är det inte bara kraft jag pratar om utan luft, färgnyanser och ren musikkänsla som ändå är det mest påträngande. Spelar helt enkelt mer levande och finkänsligt på alla punkter. Kan ha med dynamiken och kontrollen att göra. Jag har inte hört nåt bättre under 20k iaf så en provlyssning rekommenderas starkt.
Mvh Guardian

<{POST_SNAPBACK}>


Kan du säga mig var jag hittar bruksanvisningen ( komplett ) till denna marantz PM -15 s1 på Internet ? Tackar på förhand :)

<{POST_SNAPBACK}>


Kanske hos Marantz? :rolleyes:
http://www.marantz.c..._pm15s1_man.pdf
http://www.marantz.c...fs/e_pm15s1.pdf

<{POST_SNAPBACK}>


Tackar tackar för det snabba svaret, jag printade ut bruksanvisningen. Men, vet du nåt hur jag ansluter en subwoofer till Marantzen på ett enkelt sätt ??????



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • UPDATE 2024!
    jacoby
    2024-04-15 16:28:12
  • 6mån senare så är foam monterat
    Anton
    2024-04-11 18:04:03
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.