Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canton + Yamaha

11 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 07 december 2005 - 12:10

KrLi
  • KrLi
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Hej hej
Jag ska uppdatera mitt system eftersom jag har flyttat från lägenhet till hus, har därför ett betydligt större hemabiorum. De system jag har nu består av 5 st Canton mx 10 och en sub canton as 10. De drivs av en Yamaha RX-V620 RDS.
Jag funderar på att skaffa följande:

Canton Le 190 frontar, Le 150 center och Le 130 bakre högtalare.

Min fundering är om recivern kommer att räcka till ?
Behöver jag komplettera med en bättre sub ?
Kan jag få någonting som är ännu bättre för 10K?
Kan jag ha kvar 10mx:arna som bakre högtalare?

Redigerat av KrLi, 07 december 2005 - 13:11.


#2

Postad 07 december 2005 - 13:29

Unregistered37573cc1
  • Unregistered37573cc1
  • Mega-Guru

  • 8 314 inlägg
  • 0

Min fundering är om recivern kommer att räcka till ?

<{POST_SNAPBACK}>

Räcka till är lite subjektivt. Du kommer at få ljud från dem. Det kommer att bli ett lyft i jämförelse med det du har nu. Du kan alltid komplettera stärkdelen senare. Personligen tyckr jag 620 är för ljus tillsammans med Canton, men det är ju bara min åsikt.

Behöver jag komplettera med en bättre sub ?

<{POST_SNAPBACK}>

Måste och måste.... Personligen tycker jag den är i klenste laget och förmodligen en ännu svagare länk än stärken.

Kan jag få någonting som är ännu bättre för  10K?

<{POST_SNAPBACK}>

Absolut. Om du kan tänka dig att titta beg så kan du få bättre för mindre pengar än 10'.

Kan jag ha kvar 10mx:arna som bakre högtalare?

<{POST_SNAPBACK}>

Det kan du. Samma sak här - testa. Känns det begränsande - komplettera senare. (Klart LE ger ett lyft, men frågan är om du tycker det är värt pengarna. Personligen skulle jag nog satsa de extra slantarna på en stärk eller en sub innan jag går på surrarna.

#3

Postad 07 december 2005 - 14:08

KrLi
  • KrLi
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Tack för inlägget!

Med räcka till menar jag vara en svag länk som begränsar högtalarnas funktion. Jag har också läst att ett en del upplever yamaha förstärkaren och canton som lite ljusa, men som du skrev är de ju bara att testa och uppleva själv.

Jag är inte så pigg på att köpa begagnat !

Det låter vettigt att lägga pengarna för bakhögtalarna på en sub istället och sen känna efter hur recivern fungerar.

Är detta en sub som kan vara lämplig isf?

http://www.fyndborse...#33;Prodnr=6254

#4

Postad 07 december 2005 - 16:52

Unregisteredffae06bb
  • Unregisteredffae06bb
  • Forumräv

  • 564 inlägg
  • 0
Jag kör Canton ASD 250 SC till LE 190, 150, 130 och drivs med Yamaha 1500. Det fungerar kanon, och den suben kan jag absolut rekommendera. Yamaha 620 fungerar som sagt, men det är ej optimalt.

#5

Postad 07 december 2005 - 18:42

Mieron
  • Mieron
  • Forumräv

  • 918 inlägg
  • 0
Det kommer att fungera med YAMAHA 620, du kommer att få ljud och det låter hyffsat men bra mycket bättre än de du har nu.

För 10.000:- skulle jag maila till Hickmann.de och höra med dem vad de kan erbjuda för paket.
Detta är en start och då är det centern som bör kompletteras och då kör du med de gamla som satelliter.

Subwoofer är ju alltid trevligt och där har jag AS25 som gör jobbet riktigt bra. Nu har LE190 riktigt bra bas så det är inte jättepanik om sub. Kan vara ett trevligt tillskott lite senare kanske?

Men jag testade inte alltför länge sedan en HK AVR 430 till mina högtalare och det kan jag säga att de mår bäst med mycket effekt. Det blev en klar skillnad på framförallt rappheten i basen, men även mellanregistret blev mycket bättre. Om det nu blir aktuellt med Hickmann som det för övrigt fungerar bra att köpa från så kolla även om en Onkyo 702 som är riktigt prisvärda. Tror att de gör jobbet lite bättre än 603. :rolleyes:

#6

Postad 08 december 2005 - 00:30

KrLi
  • KrLi
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Tack för tipset om Hickman. De verkar ha bra priser, ska ta och skriva ihop ett mejl och skicka till dom. Hoppas att de fungerar med engelska.... Hittade detta paket, verkar intressant...
http://www.hickmann-...roducts_id=2382
Hittade dock ingen onkyo 702, bara 703. Tycker priset verkar riktigt bra om man jämför med andra.
Ska ta en lyssningsrunda på fredag! :rolleyes:

#7

Postad 08 december 2005 - 19:04

Mieron
  • Mieron
  • Forumräv

  • 918 inlägg
  • 0
Ångrar mig med att maila till Hickmann, ring dem istället.
Mail kan ta dagar att få svar, ring +49180544256266 och fråga efter alex.

Då kan du få svar direkt om paketpriser och fraktpriser.
Sen kostar det inte så mycket att ringa heller. Jag ringde 3st samtal på sammanlagt 8min och det kosta hela 4kr.. Så ett samtal kan det vara värt att slippa väntan!

Men lycka till!

#8

Postad 21 december 2005 - 12:14

KrLi
  • KrLi
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Jag har ringt några ggr, men har inte fått tag i Alex. De andra kan inte engelska... men jag får väl fortsätta att ringa. Har även skickat mejl men inte fått något svar.... Hur fungerade betalningen ?
Det som är aktuellt att köpa är:
Canton Le190 Front
Canton Le150 Center
Canton Le130 Surround
Canton AS 100 SC Sub
Onkyo TX-Sr 703

#9

Postad 21 december 2005 - 14:06

Mieron
  • Mieron
  • Forumräv

  • 918 inlägg
  • 0
Jag gjorde en utlandsbetalning via internetbanken.
Tog 2dagar tror jag och sen fick jag kollinr från alex och då var grejerna på väg.

#10

Postad 22 december 2005 - 11:37

basdanne
  • basdanne
  • Forumräv

  • 898 inlägg
  • 0

Jag har ringt några ggr, men har inte fått tag i Alex. De andra kan inte engelska... men jag får väl fortsätta att ringa. Har även skickat mejl men inte fått något svar.... Hur fungerade betalningen ?
Det som är aktuellt att köpa är:
Canton Le190 Front
Canton Le150 Center
Canton Le130 Surround
Canton AS 100 SC Sub
Onkyo TX-Sr 703

<{POST_SNAPBACK}>



En perfekt kombination. Det kommer att ge dig ett redigt lyft.

#11

Postad 03 januari 2006 - 15:20

KrLi
  • KrLi
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Idag är allt beställt, äntligen. Hoppas att leveranserna går fort :P
Det blev som jag beskrev ovan men jag bytte ut subben till en as 120 sc.
Köpte Subben från www.technikdirekt.de och resten från hickmann.de. Allt som allt hamnade det på 18tkr. Känns som et bra pris för de prylarna :P även om det blev nästan dubbelt så dyrt som jag först hade planerat.... (som vanligt) ....


Vad tiden började gå sakta helt plötsligt....

#12

Postad 03 januari 2006 - 16:32

Mieron
  • Mieron
  • Forumräv

  • 918 inlägg
  • 0
Oj vad kul du kommer att få!
Man får nästan suget att beställa nåt själv.. :P

Men det blev ett riktigt bra paket!

Kom ihåg att lägga upp nå bilder på det sen!



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Elias
    2024-03-17 11:45:37
  • Elias
    2024-03-17 11:22:58
  • Elias
    2024-03-17 11:20:09
  • Elias
    2024-03-17 11:20:06
  • Salong vy bakåt, ny bild med tyg på vägg
    DPC
    2024-03-17 09:11:58
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.