Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Bäst på mest?

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 December 2005 - 10:44

Unregistered188597bf
  • Unregistered188597bf
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Jag vet, man kan hitta info i alla möjliga trådar och jag har verkligen läst och läst men till slut sitter jag och velar ändå. Jag är ute efter en LCD-projektor med de nya D5-paneler men jag är inte särskilt tekniskt kunnig utan vill gärna att det mesta ska funka från start utan att mängder med inställningar behövs. Det blir min första projektor..

Den ska dessutom användas lika mycket till fotboll som till film och i dagsläget har både min dvd och digitalbox endast scartutgångar.

Är det nån av de nya projjarna som passar mig bättre?

Tacksam för hjälp från alla kunniga!

Postad 19 December 2005 - 11:50

Dez
  • Dez
  • Lärjunge

• 286 inlägg
  • 0

Jag vet, man kan hitta info i alla möjliga trådar och jag har verkligen läst och läst men till slut sitter jag och velar ändå. Jag är ute efter en LCD-projektor med de nya D5-paneler men jag är inte särskilt tekniskt kunnig utan vill gärna att det mesta ska funka från start utan att mängder med inställningar behövs. Det blir min första projektor..

Den ska dessutom användas lika mycket till fotboll som till film och i dagsläget har både min dvd och digitalbox endast scartutgångar.

Är det nån av de nya projjarna som passar mig bättre?

Tacksam för hjälp från alla kunniga!

<{POST_SNAPBACK}>

AE900 har ju scart, det borde väl göra valet enkelt.

Sen tyckte iaf Bigscreen att Panasinicen krävde mindre kalibrering än tex Sanyo Z4.

Postad 19 December 2005 - 11:59

Unregistered188597bf
  • Unregistered188597bf
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Tack för svaret.

Jo, AE 900 har jag kollat en del på, men på det här forumet verkar den inte jättepopulär.. Det går ju att köpa ny dvd eller nån omkopplare för att få scart till komponent. Men 900 kanske är enklast för mig om den är lättinställd. Har sett Z4 och 900 bredvid varandra och såg då ingen större skillnad, men de körde ju naturligtvis med bästa möjliga källa, däremot knappast särskilt kalibrerade.

Postad 19 December 2005 - 12:07

B8
  • B8
  • Guru

• 4536 inlägg
  • 0
Epson TW600 har också Scart (eller rättare sagt en medföljande adapter). Kan vara bra om du ska se mycket fotboll och TV också, då den ahr ganska ljusstarka lägen för det. Iofs ska man väl kunna hämta rätt mycket ljus från Sanyo Z4 med.

Postad 19 December 2005 - 12:10

AquaStealth
  • AquaStealth
  • Forumräv

• 580 inlägg
  • 0
Tror Epson TW600 skulle passa dig som handen i handsken
pga ljusstyrkan då den ger bra bild även i ljusare rum
(tänker främst på fotbolls VM i sommar då vissa matcher
säkert kommer att sändas under den ljusare delen av dygnet)
Följer med scart adapter till TW600an så det borde inte vara
några problem att koppla in din utrustning.
Men som redan sagts ett antal gånger så kommer du nog att
bli nöjd oavsett vilken av D5orna du väljer :angry:

edit: B8 hann visst före :(

Redigerat av AquaStealth, 19 December 2005 - 12:11.

Postad 19 December 2005 - 12:27

Unregistered188597bf
  • Unregistered188597bf
  • Användare

• 158 inlägg
  • 0
Tack för svaren, det är precis sånt här jag vill höra... Den har ju ett bra pris, är den lättanvänd? Såg att den hade en ännu billigare "lillebror" också.

Scart i adapter blir inte sämre än scart direkt? Förlåt om det är en korkad fråga...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.