Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - LG-42PM1M / LG-42PM1MA *

2184 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 25 augusti 2007 - 01:15

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1 793 inlägg
  • 0

Det var fasligt vad ni har problem med era apparater. Min har nu gått i ett år sen jag köpte den utan några som helst problem.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag trodde också jag var lyckligt lottad och fått ett ex som var problemfri, tills imorse :) Men förhoppningsvis finns det apparater som fungerar som dom ska också. Träligt att behöva skicka skiten fram och tillbaka ett tag innan man får en som verkligen fungerar bara.

Postad 27 augusti 2007 - 14:14

krash
  • krash
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
fungerar kanon.. har inget att klaga på alls, billig och snygg och bilden går ej att klaga på.

Redigerat av krash, 27 augusti 2007 - 14:17.

Postad 27 augusti 2007 - 15:30

BestRip
  • BestRip
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

fungerar kanon.. har inget att klaga på alls, billig och snygg och bilden går ej att klaga på.

<{POST_SNAPBACK}>

Håller i princip med...

Jag har haft lite strul med diagonala linjer i bilden (samma som enl. en långt tidigare bifogad bild från en annan användare). Jag tänkte då att jag skulle vara tvungen att försöka få TV'n servad men när jag pratade med LG och insåg att den enda möjligheten var att skicka den till Powermill så har jag skippat projektet... linjerna var inte så störande...

Efter att senare fått igång HDMI input från en HTPC och sett att den inte har några - för mig - synliga störningar har jag justerat skärpan och andra inställningar (kontrast, färg och ljusstyrka) på de övriga ingångarna att likna HDMI-input signalen så mycket som möjligt. Efter dessa justeringar har jag blivit ganska förvånad att konstatera att det nu knappt går att urskilja de diagonala störningarna ens på kort avstånd... jag tror att skärpa tillsammans med XD kontrollen kanske varit värst på att framkalla linjerna?

Med HDMI-input är TV-bilden MYCKET trevlig... har svårt att föreställa mig att det kan vara särskillt mycket bättre bild på andra skärmar... har inte haft någon annan men kollar ofta på diverse apparater i butiker... lite sugen på ännu större skärm. :P

Jag är VERKLIGEN nöjd med den här TV'n och har hela tiden tyckt att jag gjorde ett mycket bra köp trots de 12.500:- den kostade då jag inhandlade den. Så är den ju ren å snygg i designen också :)

Postad 30 augusti 2007 - 11:11

docsnuggles
  • docsnuggles
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Hallå!

Har nu haft denna TV i drygt ett år, och är ganska nöjd.
Har dock två (standard)problem;

1. AV1-buggen, finns det något botemedel? Förutom att stänga av källan på AV1 först?

2. De röda prickarna, detta är mitt största problem. Vad jag förstått är det något kort som måste bytas... problemet är bara att clickstore, där jag köpte TV:n, gått i konkurs...  ;)

Hur löser man lagning utan möjlighet att gå via säljaren, och dessutom har jag kommit på att jag inte fick något kvitto på skiten... kan dock förmodligen bevisa när den är köpt ändå, eftersom jag tog den på avbetalning... borde väl bara vara att ringa och kolla med kreditbolaget?

Blir det till att ringa servicestället direkt och punga upp med kostnaden själv?
Någon jag fått detta åtgärdat som vet vad det kostar?

Andra tips?

<{POST_SNAPBACK}>

Bump :D

Postad 30 augusti 2007 - 11:14

Unregistered67fa056e
  • Unregistered67fa056e
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Det svåra är ju att du inte har något kvitto som styrker när du köpt den, men kolla med Powermill (www.powermill.se) om hur du kan bevisa för dom när du köpt den. Att affären konkat spelar nog ingen större roll.

- Hedman

Hallå!

Har nu haft denna TV i drygt ett år, och är ganska nöjd.
Har dock två (standard)problem;

1. AV1-buggen, finns det något botemedel? Förutom att stänga av källan på AV1 först?

2. De röda prickarna, detta är mitt största problem. Vad jag förstått är det något kort som måste bytas... problemet är bara att clickstore, där jag köpte TV:n, gått i konkurs...  ;)

Hur löser man lagning utan möjlighet att gå via säljaren, och dessutom har jag kommit på att jag inte fick något kvitto på skiten... kan dock förmodligen bevisa när den är köpt ändå, eftersom jag tog den på avbetalning... borde väl bara vara att ringa och kolla med kreditbolaget?

Blir det till att ringa servicestället direkt och punga upp med kostnaden själv?
Någon jag fått detta åtgärdat som vet vad det kostar?

Andra tips?

<{POST_SNAPBACK}>

Bump :D

<{POST_SNAPBACK}>

Postad 05 september 2007 - 14:07

Unregistered1dc5ce9b
  • Unregistered1dc5ce9b
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Ja efter att spytt lite galla någon sida längre bak så har jag tröttnar på pixelbruset då det blivit värre och tog kontakt med Powermill igen men nu vill de att jag själv ska komma med tvn till dem. Härlig service de har. Tydligen kör de bara service på datormonitorer och projektorer via deras hemsida nu för tiden. När jag ringde LG så tyckte de att jag skulle ringa återförsäljaren och kolla vad deras garanti täcker.

Ja, aldrig mer LG det är en sak som är säkert.

Ps: En kul sak när man ringer LG nu för tiden är att man måste lämna telefonnummer och namn innan de i stort sätt säger ett ord. Kändes lite oartigt av dem att det första de säger är "vad är ditt telefonnummer". Man undrar ju om det kan vara så att de har en hel del missnöjda kunder som ringer och gapar.

Redigerat av Unregistered1dc5ce9b, 05 september 2007 - 14:09.

Postad 05 september 2007 - 21:39

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1 793 inlägg
  • 0
Jo det är ju vid sånna här tillfällen man lär sig vad man ska hålla sig undan ifrån i fortsättningen. Alla märken och återförsäljare är ju bra så länge skiten håller :P Blir nog inte mycket LG för mig heller i fortsättningen, och inte stora otympliga prylar på postorder i städer för långt hemmifrån heller.

Själv håller jag på att bli bollad fram och tillbaka mellan datorbutiken, Lg och powermill efter att tvn slutat ta emot ir-signaler från fjärren :( Och efter en vecka med telefonkö, mailkonversationer som är uppenbara att de inte bryr sig om eller läser vidare noga, börjar jag bli redigt sne.

Ni som har behövt skicka in tvn, hur har det löst sig med fraktkostnaden till powermill. Har ni fått en käck klisterlapp att sätta på lådan så posten fakturerar butiken ni köpt tvn i? När jag snackade med Powermill menade dom på att de precis slutat betala frakten till reparation och att kunden eller butiken får stå för den. Och har man garanti kvar så är det ju ganska uppenbart för mig i allafall att butiken ska stå för frakten. Är ju ingen liten pjäs man ska ha iväg heller.

Postad 06 september 2007 - 09:07

Unregistered1dc5ce9b
  • Unregistered1dc5ce9b
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
En liten rättelse om det där med frakten. Tydligen är det som så att LG inte längre betalar frakten vilket gör att Powermill inte vill bekosta frakten själva utan överlämnar det till kunden.

Jag tycker det luktar ruttet lång väg om LG och deras produkter. Skulle inte förvåna mig om de fått så extremt många serviceärenden att det blev för dyrt för dem så istället försöker de lägga över alla merkostnader på kunden. Skräpkvalitet med andra ord.

Luzer: Förut när de ordnade med frakt så kom en budfirma och hämtade TVn hemma.

Postad 06 september 2007 - 13:33

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

• 1 793 inlägg
  • 0

Luzer: Förut när de ordnade med frakt så kom en budfirma och hämtade TVn hemma.

<{POST_SNAPBACK}>

Shit...varför pajja inte skiten tidigare för :P

Snackade precis med LG under lunchen nu och då sa de att jag skulle felanmäla på www.anovo.se
Jag fick först för mig att det var samma, eller ett dotterbolag eller nåt till powermill men så verkar inte vara fallet?! Just nu känns i allafall det mesta bättre än powermill. Bara frakten man måste tjata sig till då :D

Postad 08 september 2007 - 23:34

snark
  • snark
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Halloj!
Haft min 42pm1m i ca ett år, varit helnöjd med bildkvaliten men av1 buggen har jag alltid haft, störs inte så mycket av den då jag stänger av den på knappen på TV'n men tråkigt att den finns...
Men nu har dessa röda prickar dykt upp även på min... hemskt irriterande!
Efter lite googlande så hittar jag följande info på
http://www.avsforum....p/t-635482.html

Det är visst inte bara LG som har problem med röda prickar:

"I had the same "red dots" or "red snow" problem on my 50" Samsung Plasma TV. The dots were appearing primarily in the bottom center of the screen and were progressively getting worse with time.

a technician came out and adjusted the voltages and now -- NO MORE RED DOTS.

He played with all the voltages for while to get the right mix, but ended changing the Va, Vb and Vsc to fix the problem. Evidently, the voltage level that was the worst offender was the Vsc.

According to the technician, the voltages recommended by the factory are listed inside the back panel of the TV, but you can adjust each of these 5-10% up or down without any issues.

Though someone could probably do this themselves with a little bit of knowledge and a voltage meter, I wouldn't recommend it.

I hope this helps someone! :) "

Ooch lite längre ner:

"I'm know a few things about electronics (Took it in a vocational high school)... But your information lead me right to the problem... I cracked open my Samsung 50" Plasma TV (HPR-5052) that had a case of the red snow thing.

I put on an image in my TV that was dark with high contrast (the tipical red snow image)

I went to the back of my TV and simply marked the VScan with a sharpie (So I would know where the factory set it to) and I adjusted little by little the control. Every little rotation (about less than 5 degrees counter clock wise) lead to less snow on my screen...

Now my beautifull TV is Red Snow Free... Thanks jeff5311 for that great info ;)"

Ännu en lyckad reparation:

"Thanks to the post by CYBERYAGA I was able to figure it out. Very simple and for those of you that are having the same issues adjusting the VSCAN on this set is very simple. Just pull the back panel (lots of screws - approx 20+) and also make sure you remove it from the base stand as the back panel loops over the base legs and is a pain when you wanna pull it off in place as its not possible. Once you have it off place it back on the stand and hook up all your components (power, HDMI, Component, etc..) and turn the TV on and put on a station or DVD where you can easily replicate the Red Snow. The VScan is a phillips shaped orange colored (at the top left of the board) adjustment head on the board directly behind the right support pillar (facing the TV from the back) about halfway up the screen. Also the Vscan is marked Vscan on the board next to the adjustment screw/head so make sure to find the correct one first. As Cyberyaga stated make sure to mark with a sharpie the original position of the screw and then turn counterclockwise in slow increments until you see an improvement. I did this last night and it worked beautifully and there is no more Red Snow. Good luck. ;)"

Verkar som att det inte hjälper att byta komponenter i TV om de inte byter rubbet.
Ibland kommer det visst ut en tekniker som vet vad han gör och justerar lite...

Nu e frågan, skall man våga öppna sin plasma och justera själv???
Reparation på firma verkar inte lockande, Tv'n borta i månader och sen får man väl den tillbaka i ännu värre skick än den var......

Gick ju El-tele för typ 15 år sen.. hmmmmm lol, jaja skall fundera på det.....

Kanske bäst att tillägga att jag uppmanar INTE någon att testa detta själv, jag tänkte att det kanske vore intressant att veta detta, så kanske man kan säga detta till servicestället, spara lite tid kanske?

Postad 08 september 2007 - 23:51

Unregistered67fa056e
  • Unregistered67fa056e
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Har du garanti så föreslår jag att du lämnar in den, även om du gått el-tele :-) Jag gick samma linje för 15 år sen och skulle säkert fixa det dom beskriver, men som sagt, har du garanti kvar och dom INTE kan fixa det så har du möjlighet att kräva reklamation efter tredje försöket.

Min 42PM1MA är inne för tredje gången nu pga. streck i bilden och pixelbrus (sparkles). Den har vart borta en månad nu, men räknar med att få besked till veckan.

Jag tror nog Powermill och dom andra serviceställen har bra koll på vad som ska göras, för tyvärr är det ett rätt vanligt problem och i synnerhet på LG.

Aldrig mer en LG för mig, riktiga skitprodukter.

- Hedman

Postad 21 september 2007 - 19:56

paperclip
  • paperclip
  • Lärjunge

• 323 inlägg
  • 0
Ingen som har ett bordstativ liggandes och vill bli av med det fort?

Undrar också om någon vänlig skäl som har bordstativet kunde ge mig samtliga mått på det?

Mvh Eddie

Postad 20 januari 2008 - 21:30

Unregistered9958a214
  • Unregistered9958a214
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Efter mer än 1,5 års krångel med denna tv så hävde jag nu mitt köp hos Dustin home på denna skärm och skickade iväg den tidigare i denna veckan. Nu får jag stå ut med min gamla 28" CRT :-( tills jag får tillbaka pengarna.
Powermill har inte lyckats med att kalibrera skärmen (de röda & gula färgerna) efter två försök.
Fjärrkontrollbuggen har jag också haft sedan den var ny och nu slutligen så fick jag även de röda prickarna,
direkt efter att den hade varit inne på service!!!
Nu så är jag jävligt skeptisk till LG och funderar istället på följande:

Plasma:
Panasonic TH-42PV70 eller
Panasonic TH-42PX70

LCD:
Philips 42PFL7762D Full HD,
Samsung LE-40M87BD Full HD

Postad 07 februari 2008 - 13:57

Falken36
  • Falken36
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Tjena1

Har precis fått tillbaka tv efter rep. på Anovo (västerås).
De hämtade och lämnade skärmen med budbil(smididgt).

Detta tog 9 dgr. men vi har varit i fjällen en vecka så
jag har ej saknat den,

Hoppas att de röda prickarna/sticken har försvunnit nu???

De sa att de bytt mjukvara i den PDP-ROM???

Någon som råkat ut för samma ??

Falken

Redigerat av Falken36, 07 februari 2008 - 13:58.

Postad 23 februari 2008 - 21:45

wilhelmrama
  • wilhelmrama
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

Jag tänkte köpa en LG-42PM1MA via net-on-net, nu i kväll , men efter att ha läst problemen med
att få den lagad om den går sönder, så börjar jag bli rädd...

Vad ska man beställa istället ?, ska mest titta på tv, men ska även köra Xbox, Xbox 360 och
film via dator ?.(LCD, Plasma spelar ingen roll).
Ska köra med digital tv och hdtv box via canalplus.

Eller ska jag hoppas på det bästa... och beställa den iallafall ?
Tacksam för lite vägledning....

/Anders

har inga som helst problem med min LG 42pm1ma, inte min kompis heller, inen av1 bugg eller nånting alls.
jag tycker att den är klockren...vi båda har haft dom sen oktober -06.

Postad 24 februari 2008 - 02:34

danielhedman
  • danielhedman
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Oj 73 sidor :D

Nån som hängt med i tråden som har en sammanfattning på vad som gäller med dansande röda prickar på displayen?
Är det bara powermill som gäller? Man kan i dagens läge tydligen inte felanmäla tv-apparater utan man lämnar bara in dom.. What if man vill ha en tekniker hem som fixar det lite snabbare (förhoppningsvis) än att lämna iväg teven för många dagar?

Glad att jag såg i lite trådar att jag inte var ensam om problemet.. men hur är lösningen?

är det ingen som har en bra sammanfattning så får jag ju sätta mig och läsa igenom alla sidor istället givetvis, skadar inte att fråga :D

Och löste det sig för dig Falken36?

Redigerat av danielhedman, 24 februari 2008 - 02:34.

Postad 24 februari 2008 - 23:00

Teppic
  • Teppic
  • Forumräv

• 676 inlägg
  • 0
Kolla t.ex i denna tråd:
https://www.minhembi...howtopic=146294
där det står hur folk gått tillväga för att komma tillrätta med flimrande röda (även gröna och blå) pixlar på sina LG plasmor.
Jag har själv min PM1MA inne på reparation just nu här i GBG. Tyvärr ganska lång väntetid, imorgon 3v sedan jag lämnade in den...
Men det finns tydligen någon firma uppe i Sthlm som ska kunna fixa det på en dag.

Postad 24 februari 2008 - 23:11

Teppic
  • Teppic
  • Forumräv

• 676 inlägg
  • 0
Nu när jag besökte den här gamla tråden igen kan jag ju ändå passa på att fråga:

Är det någon med en PM1MA som tidigare haft standbybuggen/AV1-buggen som fått problemet åtgärdat efter en mjukvaruuppdatering?

Det pratades en hel del om detta för länge sedan men det var väldigt oklart om någon någonsin fick det fixat... :)

Postad 27 februari 2008 - 15:18

Unregistered9958a214
  • Unregistered9958a214
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Nu när jag besökte den här gamla tråden igen kan jag ju ändå passa på att fråga:

Är det någon med en PM1MA som tidigare haft standbybuggen/AV1-buggen som fått problemet åtgärdat efter en mjukvaruuppdatering?

Det pratades en hel del om detta för länge sedan men det var väldigt oklart om någon någonsin fick det fixat... :)

(EDIT: jag hade en PM1M)
Min var inne för bla standby-buggen men den fanns kvar varenda gång jag fick tillbaka den :rolleyes:

Igår fick jag beskedet att pengarna kommer in på mitt konto denna veckan.
Jag har ringt och tjatat i sex veckor (på Dustin) om vad som händer med mitt ärende.
Till slut så fick jag reda på att verkstaden hade reparerat tv'n istället för att konstatera att felet fanns kvar
och det tog ju ett par veckor extra :-(
När jag fick höra det så trodde jag att jag skulle få tillbaka skiten men så var inte fallet som tur var!

Redigerat av Unregistered9958a214, 27 februari 2008 - 15:20.

Postad 28 februari 2008 - 23:26

Henry75
  • Henry75
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hade även jag de berömda "röda prickarna" på min skärm. Lämnade in den på Powermill i Helsingborg för service. Något som heter Control Board byttes och nu är prickarna borta. :) Det hela tog 8 dagar och gick på garantin, nöjd med Powermill´s service!

Postad 29 februari 2008 - 00:00

Teppic
  • Teppic
  • Forumräv

• 676 inlägg
  • 0

Hade även jag de berömda "röda prickarna" på min skärm. Lämnade in den på Powermill i Helsingborg för service. Något som heter Control Board byttes och nu är prickarna borta. :) Det hela tog 8 dagar och gick på garantin, nöjd med Powermill´s service!

Fick tillbaka min med. Röda, gröna och blå prickar i svarta partier har försvunnit men istället har jag fått lila och grönblå prickar lite varstans, mest synligt i hudtoner. Får lämna in den igen på måndag... *suck*

Postad 01 mars 2008 - 00:35

Henry75
  • Henry75
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Hade även jag de berömda "röda prickarna" på min skärm. Lämnade in den på Powermill i Helsingborg för service. Något som heter Control Board byttes och nu är prickarna borta. ;) Det hela tog 8 dagar och gick på garantin, nöjd med Powermill´s service!

Fick tillbaka min med. Röda, gröna och blå prickar i svarta partier har försvunnit men istället har jag fått lila och grönblå prickar lite varstans, mest synligt i hudtoner. Får lämna in den igen på måndag... *suck*

Aj då, trist...

Postad 02 mars 2008 - 23:53

danielhedman
  • danielhedman
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Hade även jag de berömda "röda prickarna" på min skärm. Lämnade in den på Powermill i Helsingborg för service. Något som heter Control Board byttes och nu är prickarna borta. ;) Det hela tog 8 dagar och gick på garantin, nöjd med Powermill´s service!

var i helsingborg kan man få tag på powermill? ;) ;)

edit:

Såg att det var vid Ättekulla, kthxbai.

Redigerat av danielhedman, 03 mars 2008 - 00:02.

Postad 03 mars 2008 - 20:46

Henry75
  • Henry75
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

var i helsingborg kan man få tag på powermill? ;) B)

edit:

Såg att det var vid Ättekulla, kthxbai.

http://www.powermill.se/

Postad 05 mars 2008 - 12:22

pilehave
  • pilehave
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Hej

Jeg har røde prikker (pixelbrus) på min skærm og har den inde til service nu. Desværre kunne de ikke justere fejlen væk så de skal bytte panel - når det kommer hjem fra LG Sverige.

Fejlen er både på AV1, AV2, HDMI, RGB osv.

Har haft standby-buggen siden købet, men har lært at leve med den - min Logitech Harmony 885 sætter TV'et på HDMI hver gang jeg slukker det. Så kommer problemet ikke.

Redigerat av pilehave, 05 mars 2008 - 12:23.

Postad 12 mars 2008 - 11:47

pilehave
  • pilehave
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Hej

Jeg har røde prikker (pixelbrus) på min skærm og har den inde til service nu. Desværre kunne de ikke justere fejlen væk så de skal bytte panel - når det kommer hjem fra LG Sverige.

Har haft standby-buggen siden købet, men har lært at leve med den - min Logitech Harmony 885 sætter TV'et på HDMI hver gang jeg slukker det. Så kommer problemet ikke.

Har fået at vide at der er skiftet et board i TV'et og det kommer i morgen ;)

Det bliver spændende om problemet er væk...

Postad 18 mars 2008 - 12:42

pilehave
  • pilehave
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Hej

Har fået at vide at der er skiftet et board i TV'et og det kommer i morgen :)

Det bliver spændende om problemet er væk...

Ja, problemet er væk :)

Fin service fra Servicecenter Nord/Elesco, LG's servicepartner i Danmark.

Postad 20 mars 2008 - 00:41

Teppic
  • Teppic
  • Forumräv

• 676 inlägg
  • 0
pilehave:
Kan du testa och se om "Strömsparläge" (power save) fortfarande har någon effekt nu efter reparationen? Pröva även och se om ISM-läget "Invertering" fungerar.

Dessa två menyval slutade fungera efter min första reparation där de åtgärdade det röd-grön-blåa pixelflimmret i mörka partier.

Postad 20 mars 2008 - 08:18

pilehave
  • pilehave
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

pilehave:
Kan du testa och se om "Strömsparläge" (power save) fortfarande har någon effekt nu efter reparationen? Pröva även och se om ISM-läget "Invertering" fungerar.

Dessa två menyval slutade fungera efter min första reparation där de åtgärdade det röd-grön-blåa pixelflimmret i mörka partier.

Ja, begge dele fungerer fint. Må være en fejl på dit TV :rolleyes:

Postad 20 mars 2008 - 13:25

Teppic
  • Teppic
  • Forumräv

• 676 inlägg
  • 0
Tack för att du kollade!
Den är ju inne på reparation en andra gång nu, bara att hoppas att allt fixar sig den här gången... :rolleyes:

Postad 15 maj 2008 - 16:31

Bass
  • Bass
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0
Hej allihopa!
Någon som råkar veta vad för kod det är som gäller för att få en fjärrkontroll att kunna styra TVn?

Postad 13 oktober 2008 - 03:11

Falken36
  • Falken36
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Oj 73 sidor :)

Nån som hängt med i tråden som har en sammanfattning på vad som gäller med dansande röda prickar på displayen?
Är det bara powermill som gäller? Man kan i dagens läge tydligen inte felanmäla tv-apparater utan man lämnar bara in dom.. What if man vill ha en tekniker hem som fixar det lite snabbare (förhoppningsvis) än att lämna iväg teven för många dagar?

Glad att jag såg i lite trådar att jag inte var ensam om problemet.. men hur är lösningen?

är det ingen som har en bra sammanfattning så får jag ju sätta mig och läsa igenom alla sidor istället givetvis, skadar inte att fråga :(

Och löste det sig för dig Falken36?

Ja peppar peppar ta i trä.

men jag e sugen på en 50 " -plasma då dessa dalat rejält i pris. :)

Postad 13 oktober 2008 - 03:19

BestRip
  • BestRip
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Ja peppar peppar ta i trä.

men jag e sugen på en 50 " -plasma då dessa dalat rejält i pris. :)

Jaaa ja'me'... en 50" med Full HD och 100 Hz, skulle sitta smutt... :)

Postad 27 oktober 2008 - 12:06

Bass
  • Bass
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0
Röda dansande prickar

Jo.. fyfan va trist =/ Har under en väldigt lång tid små dansande röda prickar i mörka partier på tvn men det har ändå inte stört en så extremt mycket. Men nyligen blev det helt galet, nu är skärmen fylld så pass att man inte längre kan titta på skärmen utan att det är för störande. Det är verkligen extremt mycket nu.
Köpte min på Dustin i september 2006, så någon garanti kan man väl glömma... Någon som vet vad det kan tänkas kosta att reparera utan garanti? Kontaktar man Powermill då eller?

Postad 27 oktober 2008 - 18:46

Bass
  • Bass
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0
Ringde Powermill..
Min garanti gick ut för en månad sedan.. trist att man är så lat att man inte skickade in tvn innan dess.
Enligt dom serviceställen som jag ringt till så säjer dom att det kommer kosta minst 3000kr att byta ett kretskort, men att det troligen kommer tillbaka.
En sa att han inte tyckte att det är värt att försöka fixa den då panelerna troligen är skadade också..

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.