jag kan fÄ dem via stadsnÀtet men skulle vilja ha lite info frÄn nÄgon som har dem, fungerar det smÀrtfritt ?
NÄgon med erfarenheter av FastTV ?
Motorola Home VIP 1510
(Digitalboxar)
|
1
|
(12)
|
Inga priser | |
Motorola Home VIP 1920-9T
(Digitalboxar)
|
1
|
(1)
|
Inga priser |
Postad 19 January 2006 - 09:47
jag kan fÄ dem via stadsnÀtet men skulle vilja ha lite info frÄn nÄgon som har dem, fungerar det smÀrtfritt ?
Postad 12 August 2007 - 21:35
LÄnar denna trÄd istÀllet för att skapa en ny i onödan.
Flyttar snart till ny lÀgenhet med stadsnÀt dÀr fasttv Àr leverantör av digitaltvn.
TÀnkte köpa mig en
Ny lÀgenhet mÄste ju ha en ny tv, min 32" crt mÄste dö
Och dÄ fungerar det ju inte att kolla pÄ Comhems analoga kanaler lÀngre.
SÄ om sambon fÄr bestÀmma sÄ blir det fasttv för de har bÀttre kanalutbud Àn Comhem.
Ăven om folket pĂ„ forumet sĂ€ger att comhem + inbyggda digitalboxen pĂ„ sonyn ger finfin bild sĂ„ Ă€r det inte jag som tar beslutet pĂ„ egen hand hehe.
Sökt inom forumet men fÄ som skrivit nÄgot om fasttv. Fortfarande ingen som haft dem som leverantör och kan skriva en konstruktiv rad om hur deras box funkar osv. All info Àr av intresse!
//Christoffer.
(sÄg att denna topic inte ska behandlas i denna delen av forumet. Men ni som har nÄgra Äsikter skriv gÀrna en rad endÄ.)
Redigerat av Unregistered2a3fb961, 12 August 2007 - 21:38.
Postad 12 August 2007 - 21:48
Postad 12 August 2007 - 23:07
Hur har fast.tv bÀttre kanalutbud? Det enda fast.tv har som inte comhem har Àr de danska och norska kanalerna (comhem har bara dr1 och nrk1), sant Bloomberg. Fast.tv saknar dÀremot Viasats kanaler.
Jadu jag vet faktiskt inte, det Àr sambon som anser att det Àr bÀttre kanaler pÄ fasttv. Som jag skrev, inte jag som bestÀmmer fullt ut. För mig spelar det inte sÄ stor roll men vill ju liksom inte bestÀlla grisen i sÀcken och upptÀcka att grisen Àr undernÀrd. För mig Àr bildkvalité samt stabilitet den viktigaste faktorn, och Comhem fungerar som sagt fint med sonyn.
Postad 12 August 2007 - 23:26
samt levereras av sf anytime(2)
nÄgot stÀmmer inte
om 1 Àr sant mÄste 2 vara lögn, och tvÀrtom
all bredbandstv som jag sett har kass bildkvalite, har aldrig ens bemödat mig om att bedöma ljudkvaliten.
Postad 12 August 2007 - 23:39
fasttv "bio" tjÀnst ska enligt deras frÄgor-svar ha en ljud och bildkvalite som dvd-film(1)
samt levereras av sf anytime(2)
nÄgot stÀmmer inte
om 1 Àr sant mÄste 2 vara lögn, och tvÀrtom
all bredbandstv som jag sett har kass bildkvalite, har aldrig ens bemödat mig om att bedöma ljudkvaliten.
Sf-anytimes VoD fungerade helt okej nÀr jag hade iptv frÄn bbb för 2 Är sedan. Dock pÄ min 32"crt. Blir nog lite annat pÄ en 46" lcd...
Postad 13 August 2007 - 00:04
Postad 13 August 2007 - 20:14
Postad 11 December 2008 - 11:35
Hur funkar det med dessa? Erbjuder de HD över huvud taget? Idag sitter jag med Com Hems HD-box och vill i alla fall inte kliva ner i kvalitet eller programutbud.
Postad 12 December 2008 - 10:40
HyresvÀrden sÀger att Fast-TV Àr det enda alternativet. Kan det vara sÄ?
Andra erfarenheter av FastTV? Det jag har lÀst verkar inte superpositivt precis...
johan
Postad 12 December 2008 - 22:39
Flyttar precis in i en fastighet dÀr det bara erbjuds FastTV. Finns det nÄgot sÀtt att undgÄ deras boxhyra pÄ 79kr/mÄn för att se 1,2, tv4? Sura pengar kÀnns det som...
HyresvÀrden sÀger att Fast-TV Àr det enda alternativet. Kan det vara sÄ?
Andra erfarenheter av FastTV? Det jag har lÀst verkar inte superpositivt precis...
johan
Du kan lÀsa hÀr om must carry
http://www.rtvv.se/s...sandningsplikt/
Postad 27 March 2009 - 17:11
Postad 27 March 2009 - 22:12
Har haft FastTV i nÄgra mÄnader nu. Bildkvalitén Àr rÀtt sunkig, direkt suddigt stundtals. KÀnns som om man Àr tillbaka i nivÄ med analoga utsÀndningar igen. Det har blivit mer tid över till annat Àn TV-tittande om jag sÀger sÄ.
RGB via scart eller?
Postad 28 March 2009 - 04:27
RGB via scart eller?
Hade det varit sÄ vÀl sÄ hade jag sett ljuset i tunneln. Men nu har jag HDMI-koppling.
Postad 04 May 2009 - 11:12
http://resume.se/nyh...-rekonstruktio/
Postad 08 May 2009 - 18:18
SjÀlv saknar jag ljud i SVT1 via FastTV. De sjÀlva saknar tydligen pengar till löner:
http://resume.se/nyh...-rekonstruktio/
Kolla instÀllningarna. Kör med Analogt pÄ ljudinstÀllningarna om du inte anvÀnder en optiskt utgÄng eller SPDIF.
5.1 om du kopplar via stereoanlÀggning eller surround.
Postad 02 August 2009 - 11:06
NÄgon av er som haft liknande problem som har nÄgot tips för att i varje fall fÄ boxen att lira lite snabbare?
Postad 03 August 2009 - 14:26
Jag Àr nyinflyttad i en lÀgenhet som har IPTV via FastTV och mÄste sÀga att det Àr riktigt, riktigt dÄligt. Utbudet Àr som redan nÀmnt dÄligt och Motorola boxen man anvÀnder för tittandet Àr lÄngsam under all kritik. Det Ànda som kanske kan ses som positivt Àr att jag kollar mycket mindre pÄ TV nu för tiden.
NÄgon av er som haft liknande problem som har nÄgot tips för att i varje fall fÄ boxen att lira lite snabbare?
VÄr förening sade upp FastTV och har gÄtt över till Canal Digital. Det Àr mÄnga föreningar som gjort likadant efter att FastTV fick ekonomiska problem. Enda positiva med boxen till skillnad frÄn Canal Digitals Àr att den har HDMI och en programguide (om Àn sunkig). Men med CD har du i alla fall möjlighet att fÄ HD-box. Det Àr mÄnga av medlemmarna i vÄr BRF som uttryckt att bilden blivit mycket bÀttre med Canal Digital.
Postad 14 August 2009 - 10:16
Redigerat av Nerd, 14 August 2009 - 10:18.
Postad 23 November 2009 - 20:39
FastTV har ju gÄtt i graven för ett tag sedan, skitföretag.
Ahhh, DET förklarar ju en hel del!
SÄg ett inlÀgg idag:
https://www.minhembi...s...t&p=2670892
dÀr det skrivs om just FastTv, men det svarade jag pÄ med ett nÄgot syrligt inlÀgg:
https://www.minhembi...s...t&p=2671334
Men dÄ fick jag en förklaring direkt dÄ!
NĂR gick de i graven?
Redigerat av anderswillhelmsson, 23 November 2009 - 20:41.
Postad 20 January 2010 - 13:58
Postad 18 May 2010 - 17:45
Vem Àr "annan TV-operatör"?
Gissar hej vilt att det varierar frÄn ort till ort.
0 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pÄgÄr
Avancerad sökning
1
* Officiell TrÄd - Telia Digital-TV *
2 bilder
42 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas hÀr?