Dustin AB/Dustin home AB, vad kan vi göra bättre?
1017 svar till detta ämne
Postad 10 juni 2008 - 16:46
Corpset
-
Corpset
-
Rookie
-
4 inlägg
Hej!
Har vidarebefodrat dessa synpunkter till de berörda. Som en liten notis så brukar det för det mesta stå om produkten i fråga har t.ex. engelska menyer / manualer, och i det stora hela så är "gråimporterade" produkter exakt samma produkter som man köper i Sverige, med enda skillnaden att menyerna kan vara förinställda på engelska och manualerna kan vara på engelska (vilket vad jag vet noteras i specen till de berörda produkterna).
Återkommer när jag får mer respons från de berörda instanserna.
Mvh, Jüri Martoja Dustin AB
Samma produkt ja, samma service, nej. Har hört att svenska Samsung vägrar hantera gråimporterade LCD-TVs, t ex.
Postad 10 juni 2008 - 16:50
Unregisteredb7bdb1f7
-
Unregisteredb7bdb1f7
-
Beroende
-
-
1 428 inlägg
Jag hade gärna sluppit betala undersökningsavgift på en TV med garanti när felet kvarstod efter sagd kontroll.
Jobbigt att pynta 1200 när man ändå måste leva med felet. 
Postad 11 juni 2008 - 09:22
Juri M
-
Juri M
-
Användare
-
-
154 inlägg
Jag hade gärna sluppit betala undersökningsavgift på en TV med garanti när felet kvarstod efter sagd kontroll. Jobbigt att pynta 1200 när man ändå måste leva med felet.  
Kan du maila mig ditt order-, faktura- eller ärandenummer? Låter ju inte riktigt korrekt.. [email protected]Med vänliga hälsningar, Jüri Martoja
Postad 11 juni 2008 - 10:14
Peison
-
Peison
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Tillämpar Dustin någon slags prisgaranti?
Anledningen att jag frågar är att jag den 29/5 beställde en Nikon D40 för 3990:- och jag ser nu att man för samma pris får samma D40 fast med en blixt för samma pris.
Kan jag på något sätt få ta del av detta erbjudande utan att returnera den kamera jag köpt för att sedan beställa en ny med blixt för samma pris?
/Peter
Postad 11 juni 2008 - 10:16
Juri M
-
Juri M
-
Användare
-
-
154 inlägg
Tillämpar Dustin någon slags prisgaranti?
Anledningen att jag frågar är att jag den 29/5 beställde en Nikon D40 för 3990:- och jag ser nu att man för samma pris får samma D40 fast med en blixt för samma pris. Kan jag på något sätt få ta del av detta erbjudande utan att returnera den kamera jag köpt för att sedan beställa en ny med blixt för samma pris?
/Peter
Hej! Ja sånt händer ju ibland, om du skulle kunna få över ett ordernummer till mig så kan jag ta en titt på det. [email protected]Någon generell prisgaranti har vi dock inte. Med vänliga hälsningar, Jüri Martoja
Postad 11 juni 2008 - 12:01
Peison
-
Peison
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Jag har skickat ordernummer via PM till dig.
Och med mail...
Tack för snabbt svar!
/Peter
Redigerat av Peison, 11 juni 2008 - 12:05.
Postad 11 juni 2008 - 12:25
Peison
-
Peison
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Svar via mail från Jüri: Han har fixat en blixt som skickas till mig!!!
All heder åt Dustin. Precis så ska man vårda sina kunder.
/Peter
Postad 18 juni 2008 - 23:17
Unregistered0650da58
-
Unregistered0650da58
-
Beroende
-
-
1 220 inlägg
Hej Dustin!
Köpte en plasma tv hos er för två år sen, denna tv gick sönder efter 3 veckor och sedan startade en lång följetång. Vi fick en ny tv levererad av leverantören men denna var också fel så vi fick en tredje tv och lite ersättning. Nu är det så att även denna tv har börjat krångla efter ett år och jag börjar faktiskt tröttna, har varit i kontakt med leverantören men börjar nu snart känna att jag bara vill bli av "med skiten". Frågan är denna, eftersom jag köpt denna tv hos er och ni rimligen borde ansvara för den produkt ni sålt till mig, kan ni "byta ut" denna vara eller på annat sätt hjälpa mig att få en fungerande och bra tv!!!
Edit: köpet är ej två år gammalt ännu utan mer 1 år och 9 månader.
Redigerat av Unregistered0650da58, 18 juni 2008 - 23:18.
Postad 19 juni 2008 - 08:00
Juri M
-
Juri M
-
Användare
-
-
154 inlägg
Hej Dustin!
Köpte en plasma tv hos er för två år sen, denna tv gick sönder efter 3 veckor och sedan startade en lång följetång. Vi fick en ny tv levererad av leverantören men denna var också fel så vi fick en tredje tv och lite ersättning. Nu är det så att även denna tv har börjat krångla efter ett år och jag börjar faktiskt tröttna, har varit i kontakt med leverantören men börjar nu snart känna att jag bara vill bli av "med skiten". Frågan är denna, eftersom jag köpt denna tv hos er och ni rimligen borde ansvara för den produkt ni sålt till mig, kan ni "byta ut" denna vara eller på annat sätt hjälpa mig att få en fungerande och bra tv!!!
Edit: köpet är ej två år gammalt ännu utan mer 1 år och 9 månader.
Hej! Det där ska inte vara så svårt att lösa egentligen, speciellt om den har den varit sönder två gånger tidigare. Du kan kontakta antigen vår kundservice eller mig ( [email protected] / [email protected]) med ordernummer och information, så löser vi det på något sätt. Mvh, Jüri Martoja Dustin AB
Postad 19 juni 2008 - 08:04
Unregisteredb7bdb1f7
-
Unregisteredb7bdb1f7
-
Beroende
-
-
1 428 inlägg
Hej!
Det där ska inte vara så svårt att lösa egentligen, speciellt om den har den varit sönder två gånger tidigare. Du kan kontakta antigen vår kundservice eller mig ([email protected] / [email protected]) med ordernummer och information, så löser vi det på något sätt.
Mvh, Jüri Martoja Dustin AB
Svara på mitt mail också Juri.  Om LG plasman
Postad 19 juni 2008 - 08:38
Juri M
-
Juri M
-
Användare
-
-
154 inlägg
Svara på mitt mail också Juri.  Om LG plasman
Will do, var på semester under mån - ons, bemöttes av ett antal olästa mail imorse  Alla som har mailat mig ska få svar under dagen i alla fall. Mvh, Jüri Martoja
Redigerat av Juri M, 19 juni 2008 - 08:39.
Postad 30 juni 2008 - 10:12
frodde
-
frodde
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej!
Beställde en LOGITECH HARMONY 525 för 495:- den 25/6 - 08, 26/6 -08 kom det ett reklam utskick via mail från er där ni har kampanj på denna fjärr för 395:-. Det var ju surt att ni skulle prissänka den dagen efter jag beställt, finns det någon möjlighet att justera detta?
Mvh
/Peter
Redigerat av frodde, 30 juni 2008 - 10:13.
Postad 30 juni 2008 - 10:23
Juri M
-
Juri M
-
Användare
-
-
154 inlägg
Hej!
Beställde en LOGITECH HARMONY 525 för 495:- den 25/6 - 08, 26/6 -08 kom det ett reklam utskick via mail från er där ni har kampanj på denna fjärr för 395:-. Det var ju surt att ni skulle prissänka den dagen efter jag beställt, finns det någon möjlighet att justera detta?
Mvh
/Peter
Hej! I regel finns inte den möjligheten då det är dagspriser som gäller. Vi kan ju dock alltid göra en individuell bedömning, så maila mig gärna ditt ordernummer så tar vi en titt. [email protected]Mvh, Jüri Martoja Dustin AB
Postad 30 juni 2008 - 10:55
Slater
-
Slater
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
Det hade varit bra om man kunde följa sitt serviceärende på eran websida när man är inloggad. Som det är nu måste man ringa titt som tätt för att kolla hur det går. Sen hade det varit bra att få trackingnummer alternativt se trackingnummer när servicegrejorna returneras.
Postad 30 juni 2008 - 11:00
Unregisteredd51b7e75
-
Unregisteredd51b7e75
-
Beroende
-
-
1 408 inlägg
Tja en snabb fråga.
varför är supra hdmi till hdmi 6m dyrare på dusthome än på dustin ?
Postad 30 juni 2008 - 11:07
Unregistered5794a5dc
-
Unregistered5794a5dc
-
Lärjunge
-
-
478 inlägg
Tja en snabb fråga.
varför är supra hdmi till hdmi 6m dyrare på dusthome än på dustin ?
tja det kan tom jag svara, det är det faktiskt inte utan priset är angiven utan moms. om du ändrar inställning så att priserna visas med moms då blir pris på den supra hdmi 6m 665 sek och på dustinhome kostar samma 665sek dvs lika mycket. anledningen är att på dustin handla för det mesta företag dvs juridiska personer och de i regel vill ha pris utan moms. Juri kan förklara det bättre
Postad 30 juni 2008 - 11:18
Juri M
-
Juri M
-
Användare
-
-
154 inlägg
tja det kan tom jag svara, det är det faktiskt inte utan priset är angiven utan moms. om du ändrar inställning så att priserna visas med moms då blir pris på den supra hdmi 6m 665 sek och på dustinhome kostar samma 665sek dvs lika mycket. anledningen är att på dustin handla för det mesta företag dvs juridiska personer och de i regel vill ha pris utan moms. Juri kan förklara det bättre
Ovanstående stämmer, de kostar 665 kr inkl moms på respektive webbsida. @ Slater: Håller med dig om att det skulle underlätta mycket. Ska ta upp detta, inte helt omöjligt att detta dyker upp framöver. EDIT; P.g.a. rådande Kommunal / buss-strejk kan eventuellt viss försening på svar förekomma, ni är dock väldigt välkomna att kontakta mig ändå på [email protected], så försöker jag hinna med det så fort jag kan.
Redigerat av Juri M, 30 juni 2008 - 23:40.
Postad 01 juli 2008 - 07:24
Slater
-
Slater
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
Det hade varit bra om ni var lite snabbare med att returnera felsökta varor. Pratade med er kundtjänst i torsdags och då var allt klart och jag blev meddelad att grejorna skulle skickas på torsdag, alternativt fredag om de inte han få iväg dom på torsdagen. Igår, måndag, ringde jag och efterfrågade kollinummer och får då veta att grejorna inte hade skickats än, men att de skulle skickas på måndagen.
Har sedan försökt spåra postpaketet på Posten utan lycka. Ringde då åter idag för att höra att jag verkligen fått rätt kollinummer. Nu får jag då veta att grejorna fortfarande ligger i Stockholm och kommer gå iväg idag. Dessutom skyller man det på Posten.
Om försändelsen verkligen var inlämnad igår, ska det gå att spåra idag. Jag jobbar själv på Posten. Nu ska jag alltså få vänta ytterliggare en dag innan jag får min dator. Att vara utan dator i fyra-fem dagar extra utöver servicetiden är inte roligt.
För övrigt har jag inte fått ett enda mail under hela tiden om mitt ärende utan har fått ringa och vänta i 20 minuters köer för att få reda på hur det går.
Redigerat av Slater, 01 juli 2008 - 07:25.
Postad 01 juli 2008 - 08:09
NinjaSatan
-
NinjaSatan
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Har sedan försökt spåra postpaketet på Posten utan lycka. Ringde då åter idag för att höra att jag verkligen fått rätt kollinummer. Nu får jag då veta att grejorna fortfarande ligger i Stockholm och kommer gå iväg idag. Dessutom skyller man det på Posten.
Om försändelsen verkligen var inlämnad igår, ska det gå att spåra idag. Jag jobbar själv på Posten. Nu ska jag alltså få vänta ytterliggare en dag innan jag får min dator. Att vara utan dator i fyra-fem dagar extra utöver servicetiden är inte roligt.
Njae, inte riktigt. Jobbar själv som lagerchef. Kollinummret skapas när fraktlappen skrivs ut, sen läggs paketet i stacken. Läggs den där innan 14.00 går den samma dag, senare dagen efter (säkert olika på olika ställen). OM posten kommer ihåg/har tid att hämta, det är inte alla dagar dom har det inte. Så det kan mycket väl vara postens fel, om dom klantar sig med upphämtningen som dom gör ganska ofta.
Postad 01 juli 2008 - 08:15
Slater
-
Slater
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
Men även om det skulle vara sent hämtat, då ska det vara sökbart vid det här laget. Enligt kundtjänsten skulle Posten fått/hämtat paketet igår och då skulle det varit spårbart.
Redigerat av Slater, 01 juli 2008 - 08:16.
Postad 01 juli 2008 - 08:30
frodde
-
frodde
-
Rookie
-
2 inlägg
En eloge till Dustin som fixade till priset på LOGITECH HARMONY 525.
Mycket bra och snabbt fixat, detta kallar jag kundservice.
/Peter
Postad 01 juli 2008 - 08:37
NinjaSatan
-
NinjaSatan
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Men även om det skulle vara sent hämtat, då ska det vara sökbart vid det här laget. Enligt kundtjänsten skulle Posten fått/hämtat paketet igår och då skulle det varit spårbart.
Spårbart behöver det inte heller bli direkt, när det sorteras första gången så kommer kollinumret in på posten (bortsett från elektronisk förhandsinformation), men det kan ta några timmar därifrån också. Dock så har du rätt, skickades det när dom sa det så ska det vara spårbart nu. Men ett dygn kan posten lätt sjabbla bort...
Postad 16 juli 2008 - 14:23
Unregistered0650da58
-
Unregistered0650da58
-
Beroende
-
-
1 220 inlägg
Har nu varit i kontakt med mitt ärende angående en felaktig tv, måste bara säga att Dustin skötte detta ypperligen bra när man får kontakt med rätt person. I första linjen finns det tyvärr en del nötter men när man får tag i rätt person så sköter dom sig exemplariskt. Kommer rekomendera Dustin till alla jag känner och även till er på hembio, bra priser, snabb leverens och bra support!!! Ett gäng hembio gubbar bör skickas till Juri för sitt jobb på denna sida, TACK!!!
Postad 24 juli 2008 - 13:23
versusrev
-
versusrev
-
Rookie
-
8 inlägg
Jag köpte en 40" LCD TV från er våren 2006. Våren 2007 gick TVn sönder och jag bad om att få den lagad. Nu har det snart gått 1½ år (!) och jag har fortfarande inte fått tillbaka TVn.
I förra veckan kom ni till slutsatsen att ni ville ge mig minsta möjliga ersättning, dvs värdet av en 40" TV och värdeminskningen. Inte en krona mer för plåster på såren för att man var tvungen att vänta i 1½ år, fått tjafsa med dryg personal som varit direkt otrevliga, varit tvungen att hota med att anmäla till ARN och sen anmäla er till ARN för att ni ens skulle ta emot TVn. Ni har dessutom inte hört av er en enda gång trots att ni lovar VARJE gång man ringer er.
Hur kommer det sig att ni väljer att behandla vissa kunder som skit? Förstår ni inte värdet av en nöjd kund, och viktigast av allt, kostnaden av en extremt missnöjd kund?
Det finns ingen i min kompiskrets, och inte nån av deras kompisar som längre handlar på Dustin. För vem vill bråka i 1½ år utan att få plåster på såren?
Postad 25 juli 2008 - 15:17
Juri M
-
Juri M
-
Användare
-
-
154 inlägg
Jag köpte en 40" LCD TV från er våren 2006. Våren 2007 gick TVn sönder och jag bad om att få den lagad. Nu har det snart gått 1½ år (!) och jag har fortfarande inte fått tillbaka TVn.
I förra veckan kom ni till slutsatsen att ni ville ge mig minsta möjliga ersättning, dvs värdet av en 40" TV och värdeminskningen. Inte en krona mer för plåster på såren för att man var tvungen att vänta i 1½ år, fått tjafsa med dryg personal som varit direkt otrevliga, varit tvungen att hota med att anmäla till ARN och sen anmäla er till ARN för att ni ens skulle ta emot TVn. Ni har dessutom inte hört av er en enda gång trots att ni lovar VARJE gång man ringer er.
Hur kommer det sig att ni väljer att behandla vissa kunder som skit? Förstår ni inte värdet av en nöjd kund, och viktigast av allt, kostnaden av en extremt missnöjd kund?
Det finns ingen i min kompiskrets, och inte nån av deras kompisar som längre handlar på Dustin. För vem vill bråka i 1½ år utan att få plåster på såren?
Hej! Kontakta mig på [email protected] med ett ordernummer som det hela gäller så kan jag kolla upp mer om ärandet. Har inte hört om detta ärande tidigare vilket jag borde ha gjort om det har gått till som du beskriver. Mvh, Jüri Martoja Dustin AB
Postad 18 augusti 2008 - 18:14
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5 304 inlägg
Köpte en Panasonic TH42-PZ70 plasma under utförsäljningen för två veckor sedan och då stod det att det medföljde både bordsstativ och väggfäste.
Självklart kom kartongen med TV:n och inget mer dvs bordsstativ finns alltid i kartongen men inget väggfäste.
Mailade då kundtjänst (skickade med bild på varan där det stod att väggfäste skulle medfölja) som svarade efter några dagar:
Hej,
Ja enligt specifikation ska det medfölja. Fick du inget väggfäste med din TV?
Med Vänliga Hälsningar
Kundservice
Jag svarade samma dag förra Tidagen:
Nej det var bara Panasonics låda med TV:n i på pallen.
I den lådan finns endast bordsstativ, inget väggfäste.
/*********
Sedan dess har jag inte hört någonting i ärendet, som tur är skall den inte sitta på väggen ännu utan senare men så här dålig kundservice borde det inte vara, tänk om jag inte haft någon bänk...
Ordernumret:6795180
Bild med info om att väggfäste och bordsstativ skulle medfölja:
attachment=56871:PZ702.jpg]
Redigerat av junkan, 18 augusti 2008 - 18:18.
Postad 18 augusti 2008 - 19:19
Professor_Kalkyl
-
Professor_Kalkyl
-
Guru
-
-
4 342 inlägg
Sänka priserna eller sponsra en fattig student med en uppsättning Jamo S606 HC3 samt en onkyo sr606
Postad 18 augusti 2008 - 20:46
Explorer45
-
Explorer45
-
Guru
-
-
4 558 inlägg
Väntar fortfarande på Multibrackets kabelkanal som har stått som leverans om 1-2 dagar i uppåt fyra dar nu..  Har ni problem på den fronten eller vad pågår??
Postad 19 augusti 2008 - 20:54
Lothar
-
Lothar
-
Veteran
-
-
1 776 inlägg
Hur länge får man vänta innan mn får svar på mail? Mailade i söndags om e kamera som inte fungerar. Är ingen kris så men jag vill gärna få detta klart så fort som möjligt.
Postad 20 augusti 2008 - 20:52
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5 304 inlägg
Mitt ärende löstes idag i vart fall.
De fixar ett väggfäste och det är på väg.
Postad 21 augusti 2008 - 00:01
Lothar
-
Lothar
-
Veteran
-
-
1 776 inlägg
Kul att höra att det löste sig. Själv fick jag svar idag. de vill att jag själv kontaktar Nikon om kameran. Jag kan ta det igenom dem men det tar längre tid. Är det så de ska vara?
Postad 21 augusti 2008 - 09:40
swebarb
-
swebarb
-
Forumräv
-
-
585 inlägg
har du garanti på kameran kvar så förstår jag inte varför dom hänvisar dig till nikon, dom vill väl göra det lätt för sig antar jag.
Postad 21 augusti 2008 - 12:21
Lothar
-
Lothar
-
Veteran
-
-
1 776 inlägg
Jo den är ju köpt i Januari detta år. Fick ett nr i mailet som jag tänkte ringa. De skulle tydligen vara Nikon själva som ska fixa felet.
Postad 25 augusti 2008 - 16:00
Juri M
-
Juri M
-
Användare
-
-
154 inlägg
Hej alla! Beklagar att ni fått vänta på svar, varit på semester under förra veckan. Explorer45 --> Vilket artikelnummer handlar det om? Kan kolla upp det (om det inte har löst sig ännu). Lothar --> Nikons verkstad reparerar Nikon-kameror, så där hamnar de på ett eller annat sätt. Vi står alltid för frakten dock, så vi kan skicka en förbetald adresslapp som är addresserad till dom (om du inte redan fått det). Efter reparation skickas produkten tillbaka direkt till dig. Den kan gå via oss också men då tillkommer vår hanteringstid (vilket är helt onödigt i detta fall då den ska som sagt ändå till Nikons verkstad). Vad som gäller mailkön så har vi haft en sådan, det är inte alltför sällsynt att det blir väldigt mycket mail i samband med diverse tidpunkter såsom semesterveckornas slut, storhelger etc. Nu är jag tillbaka i alla fall, och finns som vanligt på [email protected]. Ni som har mailat mig men inte fått svar bör få det inom de närmaste arbetsdagarna. Med vänliga hälsningar Jüri Martoja Dustin AB
Postad 17 september 2008 - 20:45
Bloodcarver
-
Bloodcarver
-
Rookie
-
3 inlägg
Vad Ni kan göra bättre... Läs detta och avgör själva.
Jag jobbar som IT-ansvarig på ett företag med 15 anställda.
För ett tag sen beställde vi 5st 26-tums Samsung-skärmar av Dustin AB.
Vi fick skärmarna dagen efter som vanligt. Jag packade upp alla skärmarna och ställde ut dem hos användarna. Jag testade skärmarna direkt och upptäckte att en av dem hade en spricka i glaset under plastpanelen. Sprickan sträckte sig horisontellt över hela skärmen och syntes följaktligen bara när man startade skärmen.
Jag kollade omedelbart kartongen som skärmen hade legat i och den var helt oskadd. Därför ansåg jag att det inte var läge att ringa speditören utan ringde till Dustin AB's kundtjänst istället.
Efter att ha förklarat mitt problem för kundtjänst sa de att jag var tvungen att ringa till Samsung support. Förklarade för kundtjänst att jag tyckte att det var konstigt att man ska vara tvungen att själv skicka en skärm på reparation som levererats trasig från Dustin AB. Men foglig som man är, ringde jag snällt till Samsung.
Deras kundtjänst kopplade mig till Dead-On-Arrival-avdelningen som dock aldrig svarade. Jag ringde åter till Samsung, som åter kopplade mig, och denna gång svarade Dead-On-Arrival-avdelningen. De sa att, eftersom problemet redan fanns vid leverans från Dustin ska jag vända mig till just Dustin AB. Jag ringde följaktligen till Dustin AB igen. De sa återigen att detta var Samsungs bord och inte deras. Jag förklarade vad Samsung sagt men kundtjänstmedarbetaren hävdade ändå att Samsung skulle ta hand om skärmen. Jag tröttnade på tjafset och frågade om inte Dustin kunde ta tillbaka, kreditera skärmen och skicka mig en retursedel. Kundtjänstmedarbetaren svarade då att det var ok att skicka en retursedel och sedan kreditera skärmen till oss. Jag nöjde mig med detta.
Senare samma dag köpte jag en likadan skärm men från en annan leverantör.
Dustin AB skickade som överenskommet en retursedel till oss. Jag returnerade skärmen i originalkartongen.
Vi väntade ganska länge på kreditfakturan men den lyste med sin frånvaro…
Döm om min förvåning när en vacker dag skärmen dök upp på posten igen, och Dustin AB hade inte ens brutit min emballagetejp. Skärmen var helt orörd. Inga meddelanden följde med så vi ringde direkt till Dustin AB.
De hävdade återigen att den skulle tas omhand av Samsung varpå vi hävdade att vi blivit lovade att få returnera den trasiga skärmen till Dustin AB och sen bli krediterade den. Dustin skyllde på en inkompetent kundtjänstmedarbetare och Dustin AB ringde själva till Samsung och skaffade fram ett ärendenummer på skärmen som vi fick. Ok, tänkte vi.
Vi returnerade skärmen till Samsung via en retursedel från dem (vi var vid detta laget ganska trötta på hela historien). Samsung skickade en skärm omedelbart. Allt verkade ok förutom att vi hade köpt en skärm för mycket.
Idag dök ett kostnadsförslag upp från Samsung som sa att vi skulle vara tvungna att betala reparationen på skärmen, alternativt betala en felsökningsavgift på runt en tusenlapp. I sammanhanget kan nämnas att reparationskostnaden på skärmen skulle vara högre än nypriset.
Min VD ringde omedelbart till Dustin AB. Ni påstod då att allt stod rätt till…
Ska det verkligen behöva sluta såhär?
Ska en leverans av 5st skärmar sluta med att vi får betala för 5st skärmar plus 1000kr och ändå bara få 4st, samt bli tvungna att betala den femte skärmen till Samsung och stå med en extra skärm förutom detta?
Hur kan ni rättfärdiga detta? Hur kan ni tillåta att en trogen kund sen många år kan hamna mitt emellan Dustin AB och Samsung? Fattar ni att vi känner oss överkörda?
Vem kan vi vända oss till för att få upprättelse????
/Trött
Postad 17 september 2008 - 21:25
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5 304 inlägg
Det tråkiga är egentligen två saker.
Dustin har handlat helt korrekt, när du handlar som företagare är det normalt så här returer går till, hade du gjort som de sa från början kanske det hade fungerat bättre.
Den andra saken är väl att Samsung inte tror att skadan fanns vid leverans utan att ni själva orsakan den, det är väl snarare Samsungs fel.
Postad 18 september 2008 - 07:05
Bloodcarver
-
Bloodcarver
-
Rookie
-
3 inlägg
Men jag gjorde ju det, Samsung vägrade ju! Sen föreslog jag ett annat tillvägagångssätt för Dustin, som de ju accepterade...
Postad 18 september 2008 - 07:16
Juri M
-
Juri M
-
Användare
-
-
154 inlägg
Men jag gjorde ju det, Samsung vägrade ju! Sen föreslog jag ett annat tillvägagångssätt för Dustin, som de ju accepterade...
Hej! Har du möjligtvis ditt ordernummer eller någon annan uppgift som kan hjälpa oss att hitta din beställning? Skulle behöva titta igenom den och se vad som gått snett. Det går bra att maila det till [email protected], eller PM:a här. Med vänliga hälsningar, Jüri Martoja Dustin AB
Postad 18 september 2008 - 07:27
Bloodcarver
-
Bloodcarver
-
Rookie
-
3 inlägg
Nu har jag skickat dig vårt ordernummer via e-post.
Postad 24 september 2008 - 12:05
Unregistered5bfb11cb
-
Unregistered5bfb11cb
-
Användare
-
-
145 inlägg
Tjena!
Som ganska trogen Dustin Home-kund (runt 100 ordrar har jag väl i dagsläget) har jag tidigare varit 100% nöjd med köp-upplevelsen från er, ordrar är alltid korrekta och leveranserna snabba.
Sista tiden har det dock blivit en hel del problem, det började egentligen för någon månad sedan då jag fick fel skärm till en polares dator. Vi märkte ganska snabbt att felet berodde på en felmärkning på erat lager (er etikett sa en annan sak än skärmens inforuta brevid) vilket vi mailade support om och fick efter ett par dagar reutrlappar. So far so good.
När ersättningsskärmen dyker upp efter ytterliggare en tid gör vi som man ska; kollar paketet direkt hos Posten. Trod et eller ej, men även denna skärm är felmärkt på samma sätt. Vi vägrar ta ut paketet som går i retur nästa dag och jag mailar åter kundtjänst. Sedan är det tyst.
Efter över en vecka får vi en faktura på 0kr, sedan ytterliggare en dag senare får vi ett mail från kundtjänst där de beklagar det inträffade. Ingan ny skärm på G dock och inget tal om någon ersättning. Parallellt har jag ett ärende om en defekt hårddisk liggandes, också det över en vecka utan ett ljud från kundsupporten innan jag ens fick bekräftelse på att min anmälan var mottagen och att returlappar skulle skickas.
Det jag egetnligen vill ha sagt med denna långa radda gnäll är väl typ.. Det är klart ni kan ha problem med att ni har mycketa tt göra hos kundservice och atthandläggningstiderna springer iväg, men som kund vill jag då VETA det! Kanske info på hemsidan eller ett autmatiskt mailsvar som säger typ "Vi har lång handläöggninsgtid på dessa ärenden, svar kan ta upp till XX veckor". Det skulle räcka.
Annars, tack för en utmärkt butik (Sverige bästa?) och för proffsig kundtjänst när man väl kommer fram..
Postad 24 september 2008 - 13:02
Juri M
-
Juri M
-
Användare
-
-
154 inlägg
Tjena!
Som ganska trogen Dustin Home-kund (runt 100 ordrar har jag väl i dagsläget) har jag tidigare varit 100% nöjd med köp-upplevelsen från er, ordrar är alltid korrekta och leveranserna snabba.
Sista tiden har det dock blivit en hel del problem, det började egentligen för någon månad sedan då jag fick fel skärm till en polares dator. Vi märkte ganska snabbt att felet berodde på en felmärkning på erat lager (er etikett sa en annan sak än skärmens inforuta brevid) vilket vi mailade support om och fick efter ett par dagar reutrlappar. So far so good.
När ersättningsskärmen dyker upp efter ytterliggare en tid gör vi som man ska; kollar paketet direkt hos Posten. Trod et eller ej, men även denna skärm är felmärkt på samma sätt. Vi vägrar ta ut paketet som går i retur nästa dag och jag mailar åter kundtjänst. Sedan är det tyst.
Efter över en vecka får vi en faktura på 0kr, sedan ytterliggare en dag senare får vi ett mail från kundtjänst där de beklagar det inträffade. Ingan ny skärm på G dock och inget tal om någon ersättning. Parallellt har jag ett ärende om en defekt hårddisk liggandes, också det över en vecka utan ett ljud från kundsupporten innan jag ens fick bekräftelse på att min anmälan var mottagen och att returlappar skulle skickas.
Det jag egetnligen vill ha sagt med denna långa radda gnäll är väl typ.. Det är klart ni kan ha problem med att ni har mycketa tt göra hos kundservice och atthandläggningstiderna springer iväg, men som kund vill jag då VETA det! Kanske info på hemsidan eller ett autmatiskt mailsvar som säger typ "Vi har lång handläöggninsgtid på dessa ärenden, svar kan ta upp till XX veckor". Det skulle räcka.
Annars, tack för en utmärkt butik (Sverige bästa?) och för proffsig kundtjänst när man väl kommer fram..
Tjena! Angående skärmen, jag känner igen detta ärende då jag tog över ett likadant ärende igår och löste detta imorse med en ny skärm som är fysiskt kollad på lagret (och den ska vara korrekt). Om du kan skicka mig ditt ordernummer så kan jag dubbelkolla detta. Har skickat vidare de övriga synpunkterna till berörda ansvariga. Jag finns som vanligt på [email protected] om ni behöver hjälp med någonting  Med vänliga hälsningar, Jüri Martoja Dustin AB
Postad 24 september 2008 - 13:37
Unregistered5bfb11cb
-
Unregistered5bfb11cb
-
Användare
-
-
145 inlägg
Tjena!
Angående skärmen, jag känner igen detta ärende då jag tog över ett likadant ärende igår och löste detta imorse med en ny skärm som är fysiskt kollad på lagret (och den ska vara korrekt). Om du kan skicka mig ditt ordernummer så kan jag dubbelkolla detta. Har skickat vidare de övriga synpunkterna till berörda ansvariga.
Jag finns som vanligt på [email protected] om ni behöver hjälp med någonting 
Med vänliga hälsningar, Jüri Martoja Dustin AB
Tjena igen! Jag känner igen ditt namn; det var precis mitt ärende du hanterade imorse! Tack för trevligt bemötande!  Som sagt, själva servicen är det inget fel på (skärmproblemet ser jag lite som en olycklig engångsgrej även om det är frustrerande att vara utan något man betalat för i 3-4 veckor), det jag reagerar på är att handläggningstiderna sprungit iväg utan förklaring. Som kund blir man lätt frustrerad när man väntar på svar och frågor som "Funkar min mail?" och och "Har svaret hamnat som spam?" ploppar upp i onödan. Tack för ditt svar iaf!
Postad 08 oktober 2008 - 11:41
niagi
-
niagi
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Hej, försöker beställa från er nu men när jag går till kassan (eller någon annan av sidorna mitt konto och orderhistorik) så får jag detta meddelande: Data Transfer Interrupted The connection to www.dustinhome.se was interrupted while the page was loading.
The browser connected successfully, but the connection was interrupted while transferring information. Please try again.
* Are you unable to browse other sites? Check the computer's network connection. * Still having trouble? Consult your network administrator or Internet provider for assistance.
Resten av sidan fungerar helt ok och jag kan lägga till saker i varukorgen. Har haft detta problem sen igår kväll och antog det skulle vara löst tills idag. Har tidigare haft problem med att dessa sidor inte fungerar eller är väldigt långsamma till att svara och ladda. Det kan inte vara mitt internet då resten av sidan fungerar, samt att alla andra webbsidor jag testat fungerar helt utan problem.
Postad 08 oktober 2008 - 11:47
Juri M
-
Juri M
-
Användare
-
-
154 inlägg
Hej, försöker beställa från er nu men när jag går till kassan (eller någon annan av sidorna mitt konto och orderhistorik) så får jag detta meddelande:
Resten av sidan fungerar helt ok och jag kan lägga till saker i varukorgen. Har haft detta problem sen igår kväll och antog det skulle vara löst tills idag. Har tidigare haft problem med att dessa sidor inte fungerar eller är väldigt långsamma till att svara och ladda. Det kan inte vara mitt internet då resten av sidan fungerar, samt att alla andra webbsidor jag testat fungerar helt utan problem.
Hej! Okej, testade rota runt lite i orderhistoriken och testade lägga en order, fungerar klockrent här. Skulle du kunna testa någon annan webbläsare för att se om fenomenet uppstår igen? Får någon annan också samma problem? Mvh Jüri Martoja Dustin AB
Postad 08 oktober 2008 - 11:51
niagi
-
niagi
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Testat Firefox (3), samt Internet Explorer (32 och 64bit versioner) och fungerar inte i någon läsare. samma fel i alla
Edit: testa precis från en kompis dator (med annat ip) och samma fel där också, då i Firefox 2
Redigerat av niagi, 08 oktober 2008 - 11:52.
Postad 08 oktober 2008 - 11:57
Juri M
-
Juri M
-
Användare
-
-
154 inlägg
Testat Firefox (3), samt Internet Explorer (32 och 64bit versioner) och fungerar inte i någon läsare. samma fel i alla
Edit: testa precis från en kompis dator (med annat ip) och samma fel där också, då i Firefox 2
Okej, märkligt. Kollade igenom lite mail som kommit in på senaste tiden men kan inte se något meddelande från någon annan som nämner samma sak, samt så kommer det in nya ordrar via Dustin Home webben hela tiden. Kanske något i din cache/cookies som hakat upp sig eller liknande? Edit // Okej, mystiken tätnar i så fall, om det var samma fenomen på en helt annan dator. Kan du maila mig ditt kundnummer på [email protected]? Mvh Jüri Martoja Dustin AB
Redigerat av Juri M, 08 oktober 2008 - 11:58.
Postad 08 oktober 2008 - 12:03
niagi
-
niagi
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Ok, måste varit cachen på båda våras datorer... konstigt! rensade och startade om läsaren, fungerar nu.
Redigerat av niagi, 08 oktober 2008 - 12:05.
Postad 08 oktober 2008 - 12:05
Juri M
-
Juri M
-
Användare
-
-
154 inlägg
Ok, måste varit cachen på båda våras datorer... konstingt! rensade och startade om läsaren, fungerar nu.
Toppen
Postad 08 oktober 2008 - 12:23
Zunk
-
Zunk
-
Användare
-
-
175 inlägg
Har mailat både order@ och kund...@ utan att få svar. Skickade in mitt csn nummer och fick svar på 5 minuter vilket var riktigt imponerande men vanliga frågor vill ni tydligen inte svara på...
Frågan:
-----------------------
Så här skriver ni angående delbetalningsalternativ:
"12 månader med 0 % ränta (uppläggningsavgift 395 kr)"
"Aviavgift om 29 kr tillkommer."
sen:
"Effektivränta vid köp om 10 000 kr med 0 % ränta i 12 månader är 12,31 %."
Hur går det ihop?
Uppläggningsavgift+(Aviavgift*12)=x
395+(29*12)=743
Det bli 7,43%, inte 12,31%. Vilken kostnad missar jag?
----------------
Det känns som det kanske är en generellfråga som jag pga min ringa ålder och erfarenhet inte vet svaret på. För ni är inte ensama om att inte få siffrorna att stämma vid delbetalning och/eller lån. Men skulle gärna vilja veta hur det ligger till en gång för alla =)
/ Isak
Postad 08 oktober 2008 - 12:39
Juri M
-
Juri M
-
Användare
-
-
154 inlägg
Hej, Zunk!
Kollar upp och återkommer!
Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Köp & Sälj
-
→
Butiker & Import
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-16 13:46:51
-
Ny hifi-bänk - Jobb kvar
joga
2025-05-15 21:43:01
-
JBL M2 & BMS SUB
Anton
2025-05-15 16:51:15
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|