DVD i 10-12k prisklassen!?!?
24 svar till detta ämne
Postad 29 januari 2006 - 14:40
Unregistered3c4a320f
-
Unregistered3c4a320f
-
Lärjunge
-
-
377 inlägg
När man får lönen i februari blir det en ny DVD.
För ca 1½ månad sen så köpte jag B&W 604 S3 & NAD T763v2 och
nu är det dags för en ny dvd.
Har funderat på en Denon 3910 för jag har hört mycket positivt om den,
för några månader sen hade jag ungefär samma fråga uppe och fick
förslag även på Marantz DV7600 & Pioneers DV-989AVi men tyckte att Denons
spelare verkade mycket bättre på pappret.
Jag ska in till HiFi klubben i Malmö och titta lite på Denons spelare och förmodligen
låna hem den. Hade varit kul att titta på Marantzen och Pioneeren med men vet ingen
som säljer denna i Skåne. Har ni några förslag på vem som kan ha dessa hemma eller
kanske tips på andra bra DVD spelare?
Mvh Kenny
Postad 29 januari 2006 - 14:50
Aztecface
-
Aztecface
-
Beroende
-
-
1 194 inlägg
När man får lönen i februari blir det en ny DVD. För ca 1½ månad sen så köpte jag B&W 604 S3 & NAD T763v2 och nu är det dags för en ny dvd.
Har funderat på en Denon 3910 för jag har hört mycket positivt om den, för några månader sen hade jag ungefär samma fråga uppe och fick förslag även på Marantz DV7600 & Pioneers DV-989AVi men tyckte att Denons spelare verkade mycket bättre på pappret. Jag ska in till HiFi klubben i Malmö och titta lite på Denons spelare och förmodligen låna hem den. Hade varit kul att titta på Marantzen och Pioneeren med men vet ingen som säljer denna i Skåne. Har ni några förslag på vem som kan ha dessa hemma eller kanske tips på andra bra DVD spelare?
Mvh Kenny
<{POST_SNAPBACK}>
Hifi klubben i Helsingborg har dom.
Postad 29 januari 2006 - 15:58
Unregistered3c4a320f
-
Unregistered3c4a320f
-
Lärjunge
-
-
377 inlägg
Hur kan Hifi Klubben i Helsingborg ha dem när inte Hifiklubben säljer varken
marantz eller pioneer?
Postad 29 januari 2006 - 16:01
Dreadlock
-
Dreadlock
-
HEMI Powered
-
-
14 172 inlägg
Jag valde denonen framför pioneeren nu när jag köpte - tycker inte att pioneer imponerar alls som cd-spelare så för mig var valet rätt enkelt.
Hifi skåne har pioneeren och även arcam och primare.
Postad 29 januari 2006 - 16:06
Unregistered3992e2e8
-
Unregistered3992e2e8
-
Lärjunge
-
-
376 inlägg
Jag köpte min Pioneer 436 på HiFiklubben, så nog har de Pioneer alltid.
Postad 29 januari 2006 - 17:17
Aztecface
-
Aztecface
-
Beroende
-
-
1 194 inlägg
Hur kan Hifi Klubben i Helsingborg ha dem när inte Hifiklubben säljer varken marantz eller pioneer?
<{POST_SNAPBACK}>
Produkter kan variera lite butik till butik. T.ex vet jag att Hifiklubben på någon ort sålde Monster's strömprodukter men inte på någon annan. I annat fall kan du ju alltid ringa och kolla med dom innan du åker iväg.
Redigerat av Aztecface, 29 januari 2006 - 17:18.
Postad 29 januari 2006 - 20:23
Unregistered3c4a320f
-
Unregistered3c4a320f
-
Lärjunge
-
-
377 inlägg
Ja Denon 3910 talar det för väldigt starkt just nu.
Men vad har Arcam för DVD spelare som skulle kunna slå Denonen då?
Och var skulle man kunna läsa mer om den/dem?
Kom gärna med mer förslag så kollar jag upp dem och om dem intresserar
mig tillräckligt mycket så får man försöka låna hem och titta.
Postad 29 januari 2006 - 20:41
Unregistered3c4a320f
-
Unregistered3c4a320f
-
Lärjunge
-
-
377 inlägg
Kolla runt lite på DVD spelare och hittade Yamahas nya spelare
DVD-S2500 verkar riktigt bra och även billigare än Denonen. Jag kan
inte hitta några skillnader på dem, båda har samma ljud&bild kvalité enligt
pappret och de har samma Faroudja chip.
Skillnaden jag ser är vikten på de olika spelare. Jag har lärt mig att är en spelare
så pass mycket tyngre som Denonen är så måste det vara en större skillnad än
den jag har sett.
Postad 29 januari 2006 - 22:28
Matsen
-
Matsen
-
Mästare
-
-
2 792 inlägg
Postad 29 januari 2006 - 22:36
Unregistered42611
-
Unregistered42611
-
Guru
-
-
4 120 inlägg
Är jag helt ute och cyklar nu, men hehe. Vore det inte bättre/smartare att avvakta lite med kapitalet. dvs, köpa en lite billigare DVD nu och vänta in och vänta ner priset på HD-DVD-apparaterna?
//Loofy
Postad 29 januari 2006 - 22:40
Aztecface
-
Aztecface
-
Beroende
-
-
1 194 inlägg
Ja Denon 3910 talar det för väldigt starkt just nu. Men vad har Arcam för DVD spelare som skulle kunna slå Denonen då? Och var skulle man kunna läsa mer om den/dem?
Kom gärna med mer förslag så kollar jag upp dem och om dem intresserar mig tillräckligt mycket så får man försöka låna hem och titta.
<{POST_SNAPBACK}>
Denon 3910 har jag själv och kan inte mer än att starkt rekommendera den.
Postad 30 januari 2006 - 20:44
Unregistered3c4a320f
-
Unregistered3c4a320f
-
Lärjunge
-
-
377 inlägg
Men det kommer kanske dröja lång tid tills de nya DVD spelarna kommer så
att priserna går ner. Någon som vet ungefär när de ska komma eller kanske t.o.m
vet exakt?
För just nu känns en DVD högst prioriterad eftersom jag just nu bara har en sketen
Centrum DVD spelare som är värdelös. Eller ska man kanske satsa på att köpa center
högtalaren och bakhögtalarna?
Det var det jag hade tänkt skaffa efter DVD spelaren egentligen. Men min prioritet
beror som sagt ganska mycket på när de nya DVD spelarna kommer och hur lång tid man
måste vänta isåfall.
Postad 31 januari 2006 - 09:54
Micke_L
-
Micke_L
-
Beroende
-
-
1 199 inlägg
Jag tycker du ska köpa en dvd som matchar din anläggning och inte vänta på Hd dvd och sånt, är ju rätt meningslöst att sitta med en skitspelare till en bra anläggning i ett par år eller vad det kan ta.
Sen tycker jag du ska ut och titta och lyssna på olika spelare, lite för mycket fokus på specar i tråden nu  Hade jag gått på specar hade jag aldrig bytt min Yamaha receiver mot en Sherwood, men efter lyssning så var saken avgjord.
Kolla in Sherwood SD-871 dvdn, Sherwood gör grymma grejer och klår säkert Yamahan och Denonen.
Postad 31 januari 2006 - 13:17
Unregistered42611
-
Unregistered42611
-
Guru
-
-
4 120 inlägg
Men det kommer kanske dröja lång tid tills de nya DVD spelarna kommer så att priserna går ner. Någon som vet ungefär när de ska komma eller kanske t.o.m vet exakt?
För just nu känns en DVD högst prioriterad eftersom jag just nu bara har en sketen Centrum DVD spelare som är värdelös. Eller ska man kanske satsa på att köpa center högtalaren och bakhögtalarna?
Det var det jag hade tänkt skaffa efter DVD spelaren egentligen. Men min prioritet beror som sagt ganska mycket på när de nya DVD spelarna kommer och hur lång tid man måste vänta isåfall.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag hade planer på att lägga 4000:- på en DVD-spelare nu, men efter att läst lite av det ena och det andra kom iaf jag fram till att det är för mycket pengar att lägga i nuläget. Den jag har nu är väldigt inkompatibel med projektorer etc, etc, Inget över ScartRGB i anslutningsväg, ingen progressive scan, innan man börjar tänka på projektor så måste jag byta DVDn. Jag kommer nu inte att budgetera mer än 2000:- för DVDn jag skall ha nu under tiden man väntar ner och väntar ut HD/BlueRay. Eftersom jag inte kommer skaffa den bästa projektorn i världen heller så kommer jag ändå inte nyttja dem bättre chippen i en finare DVD. En tanke kan ju vara att satsa på en finare DVD av andra saker. Kanske gå mer på CD-uppspelning eller sådant, för att sedan kunna använda den som CD-spelare när man väl köper på sig en spelare av det kommande formatet/en. Visst kommer DVD att finnas ett BRA tag, jag menar VHS finns ju fortfarande. Hursomhelst. Att slänga 10-12 000 på nått nu som är på väg ut känns ändå lite fånigt? (om man nu inte har oändligt med pengar). Men det är iaf mina 2 cent. //Loofy
Postad 31 januari 2006 - 14:22
Micke_L
-
Micke_L
-
Beroende
-
-
1 199 inlägg
Jag tror man får dela upp tankegångarna i ljud respektive bild. Med tanke på den fina receivern och högtalarna så är det ju bortkastat att ha en dålig dvd när det gäller ljuduppspelning (för jag antar att du är ordentligt ljudintresserad?).
En variant vore att köpa en begagnad CD-spelare med ett antal år på nacken = hög klass på musikljudet för lite pengar, och nöja dig med centrumen för film, men det beror ju mycket på vad du har för bildprylar som du kör på och vad du har för krav där, om du kan vänta med att få en kvalitetsbild.
Postad 31 januari 2006 - 18:17
Unregistered3c4a320f
-
Unregistered3c4a320f
-
Lärjunge
-
-
377 inlägg
Hur lång tid beräknas det inna Blueray kommer ut då och är det någon som
kan specifisera vad Blueray är lite mer för mig, är inte så insatt i det.
Är just nu väldigt snurrig över hur jag ska göra om jag ska satsa på DVD nu eller ej
men har liksom känts väldigt viktigt eftersom jag bara har en sån piss spelare och det är
ju receivern och dvd spelaren som är de 2 hjärtanen i systemet!
Postad 31 januari 2006 - 18:34
Unregistered42611
-
Unregistered42611
-
Guru
-
-
4 120 inlägg
Hur lång tid beräknas det inna Blueray kommer ut då och är det någon som kan specifisera vad Blueray är lite mer för mig, är inte så insatt i det.
Är just nu väldigt snurrig över hur jag ska göra om jag ska satsa på DVD nu eller ej men har liksom känts väldigt viktigt eftersom jag bara har en sån piss spelare och det är ju receivern och dvd spelaren som är de 2 hjärtanen i systemet!
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har försökt ställa, och fått bra svar på frågorna här: https://www.minhembi...howtopic=115655Ställ egna frågor om du inte får svar på alla dina? //Loofy
Postad 31 januari 2006 - 22:57
Unregistered3c4a320f
-
Unregistered3c4a320f
-
Lärjunge
-
-
377 inlägg
Den frågan jag skulle vilja ha svar på är när Blueray spelarna kommer att släppas?
Och kommer blueray vara den nya standarden i framtiden?
Och vad kommer hända med dvd spelare och filmer kommer det sakta försvinna
precis som vhs filmer eller?
Redigerat av Unregistered3c4a320f, 01 februari 2006 - 10:32.
Postad 01 februari 2006 - 11:14
Det finns som sagt redan trådar om Bluray och HD-DVD, fråga där
Håll dig till topic här, även fast de var du som startade tråden.
Postad 01 februari 2006 - 13:31
lunkens
-
lunkens
-
Lärjunge
-
-
437 inlägg
Jag hade planer på att lägga 4000:- på en DVD-spelare nu, men efter att läst lite av det ena och det andra kom iaf jag fram till att det är för mycket pengar att lägga i nuläget. Den jag har nu är väldigt inkompatibel med projektorer etc, etc, Inget över ScartRGB i anslutningsväg, ingen progressive scan, innan man börjar tänka på projektor så måste jag byta DVDn. Jag kommer nu inte att budgetera mer än 2000:- för DVDn jag skall ha nu under tiden man väntar ner och väntar ut HD/BlueRay. Eftersom jag inte kommer skaffa den bästa projektorn i världen heller så kommer jag ändå inte nyttja dem bättre chippen i en finare DVD. En tanke kan ju vara att satsa på en finare DVD av andra saker. Kanske gå mer på CD-uppspelning eller sådant, för att sedan kunna använda den som CD-spelare när man väl köper på sig en spelare av det kommande formatet/en.
Visst kommer DVD att finnas ett BRA tag, jag menar VHS finns ju fortfarande. Hursomhelst. Att slänga 10-12 000 på nått nu som är på väg ut känns ändå lite fånigt? (om man nu inte har oändligt med pengar). Men det är iaf mina 2 cent.
//Loofy
<{POST_SNAPBACK}>
Då skulle jag rekomendera att du kikar närmare på BBK/Oppo 971H. Dock gäller det att du har digital överföring DVI/HDMI annars är denna maskin inget vidare att satsa på. Ljudmässigt är den medioker. Men när det kommer till bild via DVI/HDMI är den faktiskt svårslagen, och herre på täppan med tanke på priset ~2.000SEK. Den har även fått toppbetyg på homtheaters secretstest (via DVI). Läs om den mer på den officiella tråden som ligger här på DVD-Forumet.
Postad 02 februari 2006 - 12:46
Hybe
-
Hybe
-
Beroende
-
-
1 429 inlägg
Jag sket i att vänta på HD-DVD/Blue Ray å köpte mig en Arcam DV79 istället! lätt den grymmaste dvd-spelaren jag testat! bild å ljud i toppklass!
Känns som det kommer ta ett bra tag till innan de nya formaten slår igenom! (de har ju inte ens enats om en standard än)
Postad 02 februari 2006 - 14:58
Unregistered42611
-
Unregistered42611
-
Guru
-
-
4 120 inlägg
Jag hade planer på att lägga 4000:- på en DVD-spelare nu, men efter att läst lite av det ena och det andra kom iaf jag fram till att det är för mycket pengar att lägga i nuläget. Den jag har nu är väldigt inkompatibel med projektorer etc, etc, Inget över ScartRGB i anslutningsväg, ingen progressive scan, innan man börjar tänka på projektor så måste jag byta DVDn. Jag kommer nu inte att budgetera mer än 2000:- för DVDn jag skall ha nu under tiden man väntar ner och väntar ut HD/BlueRay. Eftersom jag inte kommer skaffa den bästa projektorn i världen heller så kommer jag ändå inte nyttja dem bättre chippen i en finare DVD. En tanke kan ju vara att satsa på en finare DVD av andra saker. Kanske gå mer på CD-uppspelning eller sådant, för att sedan kunna använda den som CD-spelare när man väl köper på sig en spelare av det kommande formatet/en.
Visst kommer DVD att finnas ett BRA tag, jag menar VHS finns ju fortfarande. Hursomhelst. Att slänga 10-12 000 på nått nu som är på väg ut känns ändå lite fånigt? (om man nu inte har oändligt med pengar). Men det är iaf mina 2 cent.
//Loofy
<{POST_SNAPBACK}>
Då skulle jag rekomendera att du kikar närmare på BBK/Oppo 971H. Dock gäller det att du har digital överföring DVI/HDMI annars är denna maskin inget vidare att satsa på. Ljudmässigt är den medioker. Men när det kommer till bild via DVI/HDMI är den faktiskt svårslagen, och herre på täppan med tanke på priset ~2.000SEK. Den har även fått toppbetyg på homtheaters secretstest (via DVI).
Läs om den mer på den officiella tråden som ligger här på DVD-Forumet.
<{POST_SNAPBACK}>
Jupp, jag har läst om den och en annan, med liknande prestanda inom det mesta.. hehe Det är den här Samsungen (HD950, som ersätts av en ny nu iofs). Vet inte hur den löserdiverse uppgifter. Är den allt för dålig som CD-spelare så använder jag nog mitt försteg (Rotel RSP-1066) för denna biten. Samsungen? Mest för att den passar estetiskt och har rätt spec. + billig (runt 15-16 00) hehe Har dock läst om div. kvalitétsproblem, men det är nog något man får räkna med i spelare i den här prisklassen, mer eller mindre. //Loofy
Postad 02 februari 2006 - 15:14
Micke_L
-
Micke_L
-
Beroende
-
-
1 199 inlägg
Grymt skönt köp Hybe! Vad hade du tidigare och hur stort blev lyftet?
Redigerat av Micke_L, 02 februari 2006 - 15:19.
Postad 11 februari 2006 - 10:08
Aztecface
-
Aztecface
-
Beroende
-
-
1 194 inlägg
Ja, vi vill ju veta om du blev nöjd.
Postad 14 februari 2006 - 23:13
Aztecface
-
Aztecface
-
Beroende
-
-
1 194 inlägg
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Bild/Ljuduppspelning (Övriga format & Vintage)
-
→
DVD-spelare
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|