Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Gästbok för farbror_Micke

5 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 30 januari 2006 - 10:11

farbror_Micke
  • farbror_Micke
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Välkommen till min gästbok

Postad 06 augusti 2006 - 11:59

Unregistered9c97d1f2
  • Unregistered9c97d1f2
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Jo gällande databild på plasma så kan jag säga att mina erfarenheter är bra... (både med denna plasma och andra...)

Har en Nvidia G-force kort i datorn och den är kopplad via DVI till HDMI på plasman..
Plasman har en upplösning på 1024 x 768 men den skala å mixtrar lite med bilden så den ska bli wide
den kör med (rektangulära pixlar) så jag matar plasman med 128 x 720 i upplösning..
Men då mäskte jag att den overscannade bilden lite så startknappen å toppen nästan försvann. Men i
grafikkortets drivar fanns en guide som gjorde att man kunde "dra ihop bilden" och få med allt..
så slutuplösningen är 1216 x 684 som datorn ger...

Ok kanske låter jätteförvirrande... bilden är kanon... ser skarp och fin ut...
en lcd kan nog se ännu vassare ut på ren databild men med sämre svärta (ännu så länge)
Jag är jättenöjd, nu har jag en rättrejäl erfarenhet av plasmor lcd & crt så jag vet ungefär hur det ska seut med olika material. En sak man ska vara lite försiktig med plasmor är ju innbränningar... så jag kör bildspel som skärmsläckare efter 4 minuter med semesterbilder.

Mitt råd är... ska du kolla tv & film mycket... köp Plasma... ska du surfa å vill ha bästa databilden köp LCD... OLDE kommer om nått år å sparkar rumpa med alltihopa

Postad 10 december 2006 - 23:30

YOU
  • YOU
  • Lärjunge

• 475 inlägg
  • 0
Suomela har gjort om sitt vardagsrum och förtjänar ett bättre betyg av dig!!

https://www.minhembi...m/Suomela/71832

Postad 14 januari 2007 - 21:27

Unregisteredd8164c2a
  • Unregisteredd8164c2a
  • Lärjunge

• 440 inlägg
  • 0
Hur tycker farbror att man skulle löst det med centern i stället då ? den sitter i perfekt höjd som den är nu, & vissa kör ju med ordentliga grejor så den är både stor & väger en hel del ! inte precis något man sätter upp på någon liten högtalarupphängning OVANFÖR tv n & vinklar runnt med ..

Postad 15 januari 2007 - 15:49

farbror_Micke
  • farbror_Micke
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Hur tycker farbror att man skulle löst det med centern i stället då ? den sitter i perfekt höjd som den är nu, & vissa kör ju med ordentliga grejor så den är både stor & väger en hel del ! inte precis något man sätter upp på någon liten högtalarupphängning OVANFÖR tv n & vinklar runnt med ..

<{POST_SNAPBACK}>

finns många sätt man kan lösa det på. både enkelt, snyggt och praktiskt.... hmm, så du anser att bara för att centern är stor så är det ordentliga grejor?? du kanske skulle lyssna på Cantons små centrar eller kanske Bose eller kanske Kef.... men alla har vi våra åsikter, jag var likadan när jag var yngre, att större var bättre... men idag vet jag bättre....

det var inte alls meningen att låta nervärderande eller ngt, jag bara sa att där finns många sätt att lösa det på

Postad 19 januari 2007 - 09:14

Jokkmokksjocke
  • Jokkmokksjocke
  • Veteran

• 2 384 inlägg
  • 0
Hej

Sätt gärna betyg på min hembio , men inte på din uppfattning om mitt betyg på din hembio.

Vill du diskutera mina åsikter är du välkommen att skriva det i min gästbok skriv de inte som kommentar på min hembio.

Jag tyckte helt enkelt att växterna tog upp mer "uppmärksamhet" från tv m.m.

Sen ville jag bara tipsa om att om du sätter gögtalarna mer isär så blir ljud upplevelsen bättre.

Mvh
Jocke

Redigerat av Jokkmokksjocke, 19 januari 2007 - 09:16.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Baffelväggen
    Globe
    2025-04-28 19:31:57
  • 2st Slutsteg till köket
    Anton
    2025-04-27 22:56:09
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.