Någon som vet om någon annan kanal kommer visa galan?
Vill verkligen se den.
Redigerat av partajare, 22 February 2006 - 12:58.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 07 February 2006 - 09:31
Jag skickade ett mail till SVT's nöjesavdelning igår kväll och fick svar i morse att SVT inte ska visa Oscarsgalan i år,surt tycker jag
Någon som vet om någon annan kanal kommer visa galan? Vill verkligen se den. Redigerat av partajare, 22 February 2006 - 12:58. Postad 07 February 2006 - 14:45
Kan bara säga: VAAD??! Hade ju tänkt att vara "sjuk" från skolan bara för att kunna se oscarsgalan
Nej men skämt å sido, varför tänker de inte det? Fick du någon motivation från SVT? Postad 07 February 2006 - 15:29
Jag blev sjukt besviken när jag fick det som svar,har ju sett framemot galan
Såhär löd brevet (Först mitt mail) : Hej, Jag undrar helt enkelt om SVT kommer visa Oscarsgalan i år? Svar : hej och Nej. Vi har beslutat oss för att inte sända årets Oscarcsgala. Skälet är enkelt. Vi har i en hård prioritering mellan flera olika evenemang valt att prioritera annat under 2006. Håll tummarna för 2007. Rsiken är väl inte så stor att någon annan kanal visar den heller Riktigt surt. Postad 07 February 2006 - 16:00
Jo klart att den visas någon annan stans. Gick ju på 4:an med Wiklund ett år. När Matrix vann sina statyetter, det var kanon.
Postad 07 February 2006 - 19:03
Inte för at tjag har något emot sport rent allmänt,men om det är det som förstör så man inte får se oscarsgalan så blir man redigt sur
Oscarsgalan är ju en liten tradition att kolla på för mig. Postad 07 February 2006 - 19:44
Kan tänkas att kanalen STAR! visar den.
STAR! finns bland i boxers utbud Postad 07 February 2006 - 20:50
Har ComHem Medium och Viasat Guld. Har jag STAR! mån tro? Orkar inte kolla
Postad 07 February 2006 - 22:20
Vad jag har hört så ska tyvärr inte STAR! heller visa den <_<Men det finns ju chans att någon dansk kanal visar den,för dom som bor i skåne eller liknande.
Redigerat av X5-452, 07 February 2006 - 22:54. Postad 08 February 2006 - 01:05
Det verkar inte som star heller skall visa den, hur som helst finns det ingen information ute om det ännu, men det kan komma.
Har kollat på oscarsgalan varje år i flera års tid, känns riktigt tråkigt att behöva missa den. Postad 08 February 2006 - 02:47
När kanalerna upptäcker att den fortfarande är ledig kommer någon att hugga någon vecka innan... Om inte annat så är säkert Sport-Expressen sugna. De verkar ju ta vad som helst för att fylla ut sin programtid...
Postad 08 February 2006 - 15:33
What?! Ingen Oscarsgala? Nu sjönk man som en sten. Mycket bra prioriterat av TV-kanalerna.
Postad 08 February 2006 - 16:53
Fredrik:
mm,riktigt bra prioriterat...eller inte Får väl hoppas som oscar_d säger,att någon kanal kommer plocka upp den när de märker att den är inte tagen av någon. Postad 09 February 2006 - 13:00
Det är riktigt trist detta faktum att fortfarande ingen tablålagt Oscars.
Postad 09 February 2006 - 17:14
surt att man inte får se In memoriam denna gång då, oscarsgalans höjdpunkt !
Postad 09 February 2006 - 18:19
Kan man inte skicka in en "protestlista" eller mer en "önskemålslista" till SVT/TV4 för att visa intresset.
Postad 09 February 2006 - 23:45
Bara så att ni vet så har jag gjort lite trådar på diverse forum,och en kille har nu ringt runt för att bekräfta det hela,så en liten update :
Det är helt korrekt alltså att SVT och TV4 inte kommer att plocka in galan,om inget mirakel sker. Star Channel blev förvånade när de hörde att SVT inte skulle ta in den och de skulle kanske kunna ta in den,men ingenting är säkert eftersom,som ni vet,kostar galan lite kosing. Även Canal+ kände inte till SVTs diss av galan och de skulle kolla upp det hela,men ingenting är säkert där heller. Jag väntar fortfarande på svar från kanal 5,till TV3 kan jag inte hitta någon kontaktinfo Postad 10 February 2006 - 06:38
Jag har hört att TV1000 brukar visa galan. Jag kan ha fel men i så fall har ju jag inge problem, då jag har TV1000.
Postad 10 February 2006 - 21:58
Antagligen så köpte SVT inte rättigheter, pga Vinter-OS.
Kostar väl en slant det också & drar säkert fler tittare. När det gäller Oscars, så går den ju på natten mot måndag & de flesta måste upp tidigt. Kan ju i alla fall hoppas på sammandrag. Postad 11 February 2006 - 02:09
SKANDAL! Det digitala marknätet finns ju för att SVT ska få fler kanaler. Det är ju ett av argumenten för fri digital-tv, alla nya gratiskanaler. Då borde de ju kunna klara av en sådan här situation då Oscarsgalan och ett vinter-OS krockar. Båda är stora saker och ingenting bör dras in pga. det andra, men för guds skull ställ in allt annat. Är ganska så säker på att SVT inte kommer att sända sport på alla sina 5 kanaler.
Postad 11 February 2006 - 17:06
Alla har väl sina preferenser, men om jag ska välja mellan OS, fotbolls-VM etc. och Oscarsgalan så är valet trots allt ganska enkelt. Och med tanke på vilket sömnpiller den var förra året hade jag nog ändå tänkt att hoppa över den i år. Oscarsgalan verkar ha svårt att välja vilket ben den ska stå på, om den ska vara en hipp förställning för de unga (med ståuppare som Chris Rock som värd) eller vara den klassiska galaföreställningen som älskas av branschfolket.
Tyvärr bjuder den inte heller på några större överraskningar och jag tycker att alltför många statyetter numera delas ut för lång och trogen tjänst, snarare än riktigt bra skådespelarprestationer. Oscarsgalans glansdagar är nog över och förmodligen har SVT tittat på senare års tittarsiffror när de valt bort Oscars. Har för mig att förra årets gala tappade fem miljoner tittare i USA. Nej, i år ser jag fram emot fotbolls-VM, trots att det kanske visas på bekostnad av Oscarsgalan. Postad 11 February 2006 - 17:44
Sportnördarna har alltid fått gå före, så enkelt är det.
Synd bara att tittarsiffror ska ha med saken att göra, poängen med statlig TV/Radio borde väl vara att även visa program som inte flertalet tittare vill se? Och hur många sportkanaler finns det inte redan som visar skiten? Jag e sur... Postad 12 February 2006 - 12:12
Och det tycker du inte att de lyckas med? Tycker dom gör annat än visar saker som ingen vill se Postad 16 February 2006 - 10:14
För de som ändå har hoppats,nu är det bekräftat att vi svenskar missar Oscarsgalan i år :
http://www.dn.se/DNe...ousRenderType=3 Jag är sjukt besviken Postad 16 February 2006 - 21:05
Jag har precis mailat Canal Digital om detta. Kan inte alla försöka maila alla bolag om att de ska visa? Inte för att så mycket kommer hända nu men kanske till nästa år.
Postad 17 February 2006 - 11:01
Och ändå har de högst tittarsiffror av alla kanaler Riktigt tråkigt att inte Oscar visas. Vågar man hoppas på ett kortare sammandrag i någon kanal då? Postad 17 February 2006 - 12:01
Jag har hört att Danmark förmodligen ska visa galan,dock inget jag är säker på. Du får kolla upp det. Sammandrag blir det säkert,men hur kul är det? Man vill ju se galan från början till slut Postad 17 February 2006 - 17:27 Dagens bästa nyhet!!!!!! Saxat från DRs sajt: DR2 sender direkte fra Oscaruddelingen DR2 sender direkte og er med hele natten fra klokken 22.50 og frem til klokken 5.30, når spændingen om årets Oscar-statuetter bliver udløst ved det store show i Hollywood søndag den 5. marts. Sædvanen tro, kan filmfanatikere og natteravne følge hele Oscaruddelingen direkte fra Hollywood på DR2. Og skulle man have svært ved at holde sig vågen, sender DR2 halvanden time med alle højdepunkterne mandag aften kl. 21.00. Postad 17 February 2006 - 18:47
Och hur skall man få DR? Känns ju trögt att beställa en kanal för bara ett program.
Postad 17 February 2006 - 19:59
Jepp.
Skåningar etc. har nog tillgång till den kanalen. Surt för oss som bor högre upp dock Postad 17 February 2006 - 20:17
Jepp, ni andra får ta och passa på att och besöka släkt/vänner i Skåne lagom till 5 mars!
Man kanske skulle ta och hya ut salongen med Oscars visning?? Postad 17 February 2006 - 21:03
Cinemax: Ja, med tanke på vad du har för salong så är du skyldig att hyra ut den
Postad 21 February 2006 - 13:48
ÖrjanB:
Jag ska göra dig lycklig : http://kanal5.se/tem...e.aspx?id=12295 Jag är hemskt glad nu,nu ska man bara lyckas få tag i en polare som inte ska jobba på måndagen så man kan kia där,eftersom vi saknar 5an Postad 21 February 2006 - 15:24
Kan inte säga annat än..... JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Redigerat av ÖrjanB, 21 February 2006 - 15:25. Postad 21 February 2006 - 16:10
kanon!
Postad 21 February 2006 - 16:18
Om ändå Comhem kunde börja sända Kanal5 digitalt...
Men men... man får väl överleva med analog skitbild. Postad 21 February 2006 - 19:45
Jippie!
Då kan man ringa runt till polarna igen då och bjuda in dem igen Postad 22 February 2006 - 11:27
Och lyssna på Danskt mellansnack? Postad 22 February 2006 - 16:37
Ja, det är väl inget problem? Postad 22 February 2006 - 17:04
Ja skånska är ju en dansk dialekt så för dem är det ju inte särskilt svårt
Postad 24 February 2006 - 19:06
Mig personligen så kvittar det. Oskarsgalan har genom åren bara blivit mer och mer en "låt oss själva ge varandra priser" grej, fullt så pinsamt som guldbaggegalan är den inte, men inte långt ifrån.
Det enda som brukar dra mig till att se oskarutdelningen är värdarna, och i år är det Jon Stewart som visserligen gjort några småroliga filmer men vad han är riktigt känd för är hans dagliga "The Daily Show" som varmt rekommenderas. I min mening är MTV Movie Awards en mer "riktig" prisutdelningsshow eftersom vinnarna utses ifrån tittarröster, även om dessa röster ofta tillhör den massan individer som lyssnar på Britney Spears och liknande. Showen käns mer äkta, och den är definitivt roligare(dock kan musikvalet vara lite begränsat). Redigerat av CenirVI, 02 March 2006 - 23:33. Postad 25 February 2006 - 12:05 Är väl antagligen Big Brother, som har dragit in lite extra kosing för kanalen. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |