Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

X360 återköp

11 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#1

Postad 08 februari 2006 - 12:41

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Hej!
Har skrivit här innan angående min xbox360.
Undrar nu ifall någon här kan hjälpa mig:
Det är så att exakt för någon minut sen hade jag en riktig fajt med supporten. Min konsol har pajat 3ggr och väntar på min fjärde. Skulle ha fått tillvbaka den i måndags men icke sa nicke. Den ligger fortfarande i tyskland utan att de ens har öppnat paketet.
Snacka med supporten och sa att jag ville lämna tillbaka allt med xbox o göra. De sa nej.
Jag får inte ens kompesation då jag redan lämnat in min xbox 3ggr under ca 3 - 4 veckor o väntar på en 4:e.

Hur ska jag gå tillväga? Jag vill inte ha något med xbox eller MS att göra mer. Vill få tillbaka varje krona jag betalat för den skiten.
Den pajar varje vecka.

Finns det ingen lag eller något som stöttar mig nu när jag haft så många fel?
Vill inte längre ha någon xbox vill bara ha mina pengar tillbaka och ingenting mer, då deras produkter är lika med skit.

#2

Postad 08 februari 2006 - 12:45

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

Hej!
Har skrivit här innan angående min xbox360.
Undrar nu ifall någon här kan hjälpa mig:
Det är så att exakt för någon minut sen hade jag en riktig fajt med supporten. Min konsol har pajat 3ggr och väntar på min fjärde. Skulle ha fått tillvbaka den i måndags men icke sa nicke. Den ligger fortfarande i tyskland utan att de ens har öppnat paketet.
Snacka med supporten och sa att jag ville lämna tillbaka allt med xbox o göra. De sa nej.
Jag får inte ens kompesation då jag redan lämnat in min xbox 3ggr under ca 3 - 4 veckor o väntar på en 4:e.

Hur ska jag gå tillväga? Jag vill inte ha något med xbox eller MS att göra mer. Vill få tillbaka varje krona jag betalat för den skiten.
Den pajar varje vecka.

Finns det ingen lag eller något som stöttar mig nu när jag haft så många fel?
Vill inte längre ha någon xbox vill bara ha mina pengar tillbaka och ingenting mer, då deras produkter är lika med skit.

<{POST_SNAPBACK}>

min paja också, ringde supporten 2 dagar i streck men alla svenska supporter arbetare är upptagna nu sa en engelsman i 2 dagar. Så jag ledsna med att ringa så jag gick till ONOFF där jag köpte maskinen och fick pengarna tillbaks. Nu väntar jag på PS3an o Revolution eller så köper jag 360n igen.

#3

Postad 08 februari 2006 - 12:49

Unregistered421f5d40
  • Unregistered421f5d40
  • Beroende

  • 1 364 inlägg
  • 0
Finns en jättebra tråd här
https://www.minhembio.com/artiklar/264

Vänd dig till butiken du har köpt den ifrån så ska du nog se att du får häva köpet .

#4

Postad 08 februari 2006 - 12:54

iflingpoo
  • iflingpoo
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0

Hej!
Har skrivit här innan angående min xbox360.
Undrar nu ifall någon här kan hjälpa mig:
Det är så att exakt för någon minut sen hade jag en riktig fajt med supporten. Min konsol har pajat 3ggr och väntar på min fjärde. Skulle ha fått tillvbaka den i måndags men icke sa nicke. Den ligger fortfarande i tyskland utan att de ens har öppnat paketet.
Snacka med supporten och sa att jag ville lämna tillbaka allt med xbox o göra. De sa nej.
Jag får inte ens kompesation då jag redan lämnat in min xbox 3ggr under ca 3 - 4 veckor o väntar på en 4:e.

Hur ska jag gå tillväga? Jag vill inte ha något med xbox eller MS att göra mer. Vill få tillbaka varje krona jag betalat för den skiten.
Den pajar varje vecka.

Finns det ingen lag eller något som stöttar mig nu när jag haft så många fel?
Vill inte längre ha någon xbox vill bara ha mina pengar tillbaka och ingenting mer, då deras produkter är lika med skit.

<{POST_SNAPBACK}>


Visst har du rätt att häva köpet:
http://www.konsument...ngArticleId=133

Dock skall du häva köpet i den butik där du köpte din produkt och informera dom om dina problem och de försök som MS gjort att åtgärda dessa. Det är helt glasklart i just det här fallet att du har all rätt att häva köpet, att sedan någon oinformerad person på supporten hävdar motsates behöver du inte ta någon notis om.

Edit: Ooops, lite för långsam på tangenterna...

Redigerat av iflingpoo, 08 februari 2006 - 12:54.


#5

Postad 08 februari 2006 - 14:00

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Tack för den snabba svaren grabbar. Men hur gör jag med alla spel, tillbehör och sånt som jag har köpt till?
Kan jag lämna tillbaka de också?

#6

Postad 08 februari 2006 - 15:00

rayko
  • rayko
  • Mästare

  • 3 653 inlägg
  • 0

Tack för den snabba svaren grabbar. Men hur gör jag med alla spel, tillbehör och sånt som jag har köpt till?
Kan jag lämna tillbaka de också?

<{POST_SNAPBACK}>

nej, du kan ju sälja dom privat eller så kan du gå till någon spelaffär (webhallen,game etc) o få pengar för spelen.Det är inte mycket du får, typ 200 kr för 1 spel.

#7

Postad 08 februari 2006 - 16:50

iflingpoo
  • iflingpoo
  • Användare

  • 101 inlägg
  • 0

Tack för den snabba svaren grabbar. Men hur gör jag med alla spel, tillbehör och sånt som jag har köpt till?
Kan jag lämna tillbaka de också?

<{POST_SNAPBACK}>

nej, du kan ju sälja dom privat eller så kan du gå till någon spelaffär (webhallen,game etc) o få pengar för spelen.Det är inte mycket du får, typ 200 kr för 1 spel.

<{POST_SNAPBACK}>


Är inte så säker på den saken, har du köpt allting samtidigt så kanske det går att lämna in det. Kontrollera gärna med konsumentvägledaren i din kommun/stadsdel (finns telenummer på KOV:s hemsida) om kringutrustning också ingår vid ett sådant här fall.

#8

Postad 08 februari 2006 - 17:12

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
det måste jo gå o lämna in den för att det är jo tillbehör till den produkten jag ej är nöjd med.

#9

Postad 10 februari 2006 - 12:26

Ticalo
  • Ticalo
  • Forumräv

  • 841 inlägg
  • 0
Lämnade in min 3:e x360 ons 3/2. Supporten lovade mig den snabba leveransen att jag skulle få tillbaka en helt ny konsol max fre 5/2.
Men när jag ringer veckan därpå så har de inte börjat hantera min order. Men då lover de att den skulle vara här om max 2 dagar och gissa vad? Ingen konsol. Ringer igen o frågar vad som händer. De svarar med att den skulle skickas nästa dag och att jag skulle få den idag 10/2. Men gissa igen? Den är fortfarande i tyskland och de lovar igen att den ska vara framme på mån 13/2.

Den ena support killen lovade mig kompesation och när jag ringer igen så säger en annan kille att jag snackar skit för att de inte ger ut kompesation plus att det inte står något om det i system.

Ville häva upp köpet och de lovar att deras chef Joel skulle ringa upp mig om max 1 - 2 timmar. Det har gått nu 4 dagar sen de lovade, men ingen har ringt upp.

Ringde igen idag och frågade efter support ansvarig och killen som var i luren spelade dum och bytte till grövre röst och sa att han var det.

Först så ljuger de hela tiden, mycket snack men inget gjort, lovar mycket som inte händer, uppkäftiga och kallar folk för lögnare.

Fattar inte hur de kan anställa sådana folk? Allvarligt jag har gjort allt rätt från min sida, men de kan iallafall säga att den troligtvis kommer om ett par dagar än att säga imorgon och att de ska skicka paketet som standard istället för att den ska skickas som express.

Ska iallafall upphäva köpet och vänta på ps3.

Till er alla som vill köpa en x360:
Det finns folk som har haft tur och fått bra konsoler som säkert snart pajar och folk som haft otur med massa fel.

Spara hellre pengarna till ett mer seriöst företag som sony än att betala för ett ****.

Vill bara åka till supporten och ***** deras ***** huvud i små bitar.

#10

Postad 10 februari 2006 - 12:38

Unregistered421f5d40
  • Unregistered421f5d40
  • Beroende

  • 1 364 inlägg
  • 0

Lämnade in min 3:e x360 ons 3/2. Supporten lovade mig den snabba leveransen att jag skulle få tillbaka en helt ny konsol max fre 5/2.
Men när jag ringer veckan därpå så har de inte börjat hantera min order. Men då lover de att den skulle vara här om max 2 dagar och gissa vad? Ingen konsol. Ringer igen o frågar vad som händer. De svarar med att den skulle skickas nästa dag och att jag skulle få den idag 10/2. Men gissa igen? Den är fortfarande i tyskland och de lovar igen att den ska vara framme på mån 13/2.

Den ena support killen lovade mig kompesation och när jag ringer igen så säger en annan kille att jag snackar skit för att de inte ger ut kompesation plus att det inte står något om det i system.

Ville häva upp köpet och de lovar att deras chef Joel skulle ringa upp mig om max 1 - 2 timmar. Det har gått nu 4 dagar sen de lovade, men ingen har ringt upp.

Ringde igen idag och frågade efter support ansvarig och killen som var i luren spelade dum och bytte till grövre röst och sa att han var det.

Först så ljuger de hela tiden, mycket snack men inget gjort, lovar mycket som inte händer, uppkäftiga och kallar folk för lögnare.

Fattar inte hur de kan anställa sådana folk? Allvarligt jag har gjort allt rätt från min sida, men de kan iallafall säga att den troligtvis kommer om ett par dagar än att säga imorgon och att de ska skicka paketet som standard istället för att den ska skickas som express.

Ska iallafall upphäva köpet och vänta på ps3.

Till er alla som vill köpa en x360:
Det finns folk som har haft tur och fått bra konsoler som säkert snart pajar och folk som haft otur med massa fel.

Spara hellre pengarna till ett mer seriöst företag som sony än att betala för ett ****.

Vill bara åka till supporten och ***** deras ***** huvud i små bitar.

<{POST_SNAPBACK}>



Tråkigt när det blir så här du verkar ha haft maximal otur både med maskin & service . Ett litet tips när du pratar med supporten ta namnet på den person du har pratat med det blir mkt lättare för dig att kunna hävda vad en tiddigare person på supporten har lovat . Det blir så lätt för supporten att snacka bort vad en tiddigare kollega har sagt om du inte kan hänvisa till en vis person .
Hoppas att allt löser sig .

#11

Postad 10 februari 2006 - 12:38

johnbull
  • johnbull
  • Amatör

  • 90 inlägg
  • 0
Jag tycker inte att du är särskilt rättvis i din dom över Microsoft och deras i mina ögon helt underbar produkt.
Det är så att det är faktiskt så att väldigt liten del av de konsoller som gått ut som har varit betyngda med defekter. Kan inte styrka detta med siffror men läsa ngn stanns att i en analys gjord av ett företag i usa så är det mindre än genomsnittet för liknande produkter som går på reklamation eller reparation i ett tidigt stadium.
Sedan så är det så med supporten att de köper den tjänsten troligtvis av ett callcenter företag, dvs de sköter den inte själva. Dock så är det Microsofts namn som står på spel så deras anlitatade företag får nog höra detta dagligen från Microsofts sida. Innan ngn nu skriker ner mig så kan jag säga att jag är insatt och har insyn i denna specifika branchen

#12

Postad 10 februari 2006 - 12:46

Shaggy
  • Shaggy
  • Amatör

  • 54 inlägg
  • 0
Jag spelar alltid in samtalet när jag ringer till support eller företag i övrigt. Det har du full rätt att göra utan att upplysa dem.

Däremot kan det vara strategiskt att inleda samtalet med att "Jag kommer att spela in det här samtalet." Då blir man allt som oftast trevliga bemött och personalen tänker sig för en extra gång.

Det senare fungerar ju även om du inte spelar in samtalet (det vet ju inte dom).

/Patrik



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • tnorlund
    2024-04-22 20:00:21
  • Nya hyllor. 2670 DVD+Blu-Ray
    tnorlund
    2024-04-22 19:58:56
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:17:29
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 17:09:47
  • UPDATE 2024
    jacoby
    2024-04-15 16:57:35
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.