Ska sätta igång med ett projekt om 14 dagar där jag kommer att totalrenovera vårat vardagsrum + lite andra ytor. I detta fall så kommer kostnaden att komma i andra hand
1. Alla väggar, fönsternischer m.m slipas, spacklas och målas om
2. Taket målas om efter omplacering av taklampor
3. Golvet och golvlister rivs ut
4. Innerdörrar och dörrkarmar rivs ut pch byts ut
5. Högtalarkablar, antennkabel, RJ45 kabel m.m kommer att spåras ner innan nytt golv läggs
6. Ett nytt sattelitsystem ska sättas upp, en ny TV bänk ska ställas in, plasman ska upp på väggen, en ny reciver ska köpas in, nya högkvalitestkablar ska köpas in.
7. Alla högtalarkablar, kablar från tv etc ska spåras in i väggen och läggas i VP rör eller grövre (scart, komponent kabel m.m). Inga kablar ska synas överhuvudtaget är målet!
Ok.... för att göra ovanstående så behöver jag lite material och följande har beställts och är på ingående.
1. Canton Movie 150 QX Silver sattelitsystem
2. Onkyo TX-SR703E Reciver
3. Komplett Supra kablage till allt som behövs för ljud, bild och högtalarkablar
4. 50 kvm Kährs 2-stav ekparkett Verona (sidenmatt lack)
5. Väggfäste till Panasonic 42PA50 Plasma TV
6. Dooria Addera massiva ekdörrar med vit karm och vitt foder
7. Ett gäng meter vit 69mm golvlist och ett gäng meter 55mm vitt dörrfoder
8. Voice Azzaro 180cm TV bänk (vit med oljad ektopp)
9. Eluttag, antennuttag, rj45 uttag, vp rör, flexslang m.m.
10. Väggfärg, takfärg m.m.
När det är klart är tanken att rummet som har en väldigt öppen planlösning mot köket kommer att ha Stockholmsvita väggar och standard vitt tak. Golvet kommer att vara lackat 2 stav ekparkett och innerdörrarna till sovrummen kommer vara Doorias Addera ekdörrar med vit karm och vitt dörrfoder. Brytningen mellan ek och vitt vid innerdörrarna kommer man också att se mellan golvet och väggarna och på TV bänken som är i vitt och ek.
Mellan två fönster i vardagsrummet så har vi en bredd på 186cm vilket gör att Voice Azzaro bänken på 180cm passar perfekt där. På väggen kommer plasman att sitta och under den så kommer centerhögtalaren på väggen och frontarna på väggen bredvid plasman. Surroundhögtalare kommer att sättas upp bakom soffan på väggen med riktbara CantonMount fästen. Högtalarkablar, scart kablar, komponent kablar, ström kablar från och till plasman och högtalarna kommer inte att synas. Ingen kabel ska synas!
Lite länkar:
Onkyo TX-SR703E Reciver
Canton Movie 150 QX Sattelitsystem
Dooria Addera Ekdörr
Kährs Verona 2-stav ekparkett
Voice Azzaro 180cm TV bänk
Jag kommer att lägga in bilder i denna tråd och uppdatera den när jag kommer igång med arbetet. Det är självklart svårt att ha synpunkter och ideér innan man har sett några bilder. Men alla synpunkter och ideér är självklart välkommna.
Redigerat av rico90, 03 March 2006 - 08:19.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
5 bilder

95 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?