Den analoga kanalen kommer dock vara kvar.
Postad 03 March 2006 - 21:48
Den analoga kanalen kommer dock vara kvar.
Postad 03 March 2006 - 22:35
hittar ingen information om det alls på deras sida...
Samma här. Hittar inte ett jota. Har inte fått något brev heller. Men det kanske dyker upp.
Jag kommer säga upp mitt digitala abonnemang hos Comhem om detta stämmer, blir för råddigt när tre av kanalerna man ofta använder ligger på det analoga.
Eftersom jag fortfarande använder CRT TV så är det ingen katastrof för mig att göra det, då bilen ändå blir ok. Men visst, det suger.
Särskillt ställer det till det eftersom jag precis är på jakt efter LCD och då känns det som digital är att föredra. Får väl bli Boxer då....Vilket inte heller lockar.
Postad 03 March 2006 - 22:49
tack för informationen, får la vänta lite till :/
Postad 03 March 2006 - 22:59
Postad 03 March 2006 - 23:48
Inget TV3 och ZTV digitalt hos comhem tills de betalar för sig.
Postad 03 March 2006 - 23:53
Redigerat av AiR, 03 March 2006 - 23:54.
Postad 04 March 2006 - 00:17
Antingen sänka priset, alternativt erbjuda 2 nya kanaler. Fan vet vilka som skulle kunna sägas vara motsvarande dock.
Då menar jag för dem som har Medium paketet. Övrigt vågar jag inte uttala mig om.
Postad 04 March 2006 - 02:08
Det är bara Boxer som gäller nu - blir dock av med Viasat Sport 1 och amerikanska fotbollen (*suck*). Grattis ComHem - bra sätt att skära i kundstocken! Grattis Viasat - dito! B***korv!Ja man blir ju nyfiken på vad de kommer göra då.
Antingen sänka priset, alternativt erbjuda 2 nya kanaler. Fan vet vilka som skulle kunna sägas vara motsvarande dock.
Då menar jag för dem som har Medium paketet. Övrigt vågar jag inte uttala mig om.
Postad 04 March 2006 - 10:24
Postad 04 March 2006 - 11:01
Här satt man och väntade på att de skulle börja sända Kanal5 digitalt så händer detta istället. Man blir ju så trött. Skulle vara intressant att få reda på orsakerna.
Det är väl det faktum att ComBort tar extra betalt för de digitala versionerna av TV3 och Z-TV. Men Viasat får ingen del av den kakan!. Hyresgästerna betalar ju redan för alla kanaler i basutbudet via sin hyra där fastighetsägaren betalar ungefär 5KR/kanal och lägenhet som naturligtvis läggs inbakat i hyran. Att man då som hyresgäst får betala en gång till för en reklamfinansierad kanal som dessutom är avgiftsbelaggd via hyran det är svinaktigt det!.
Jag tycker Viasat har full rätt i sin kritik!.
Redigerat av Joakim_A, 04 March 2006 - 11:06.
Postad 04 March 2006 - 11:08
Att tv3 och ztv tas bort digitalt verkar helt okej för det är ju ingen skillnad på de digitala och analoga.
Inget steroljud, ingen widescreen, ingen separat textning, låg bitrate (iaf i marksänt). Ungefär samma sak gäller för viasats alla kanaler. HDTV kommer dom inte heller börja med på många år.
Eller har jag fel? (har inte comhems digital-tv
Postad 04 March 2006 - 11:11
Smidigt jobbat comhem.
Borde säga upp abbonemanget.
Har ingen aning om vad jag ska skaffa istället dock.
Går inte att få in marksänt här ens med de dyraste antennerna jag provat, sattelit får man inte sätta upp, 24 mbit ADSL är ungefär 50 meter för långt bort från stataionen...
Lagom kul...
Blir till att hänga kvar med loosercomhem ändå.
Postad 04 March 2006 - 11:18
/Micke
Postad 04 March 2006 - 11:25
Jaha, någon som vet hur Boxer funkar i centrala Stockholm?
Postad 04 March 2006 - 11:42
Postad 04 March 2006 - 11:56
dock så tycker jag att de som av ngn anledning betalar extra för dessa kanaler o uppskattar dem ska få kompensation. ALLA ringer comhem dagen då kanalerna fösvinner o klagar från morgon till kväll, kanske lite mejlbombning?!
Postad 04 March 2006 - 15:17
visst är det surt!! kasst som fan av comhem! men helt ärligt tv3 o ztv är de sämsta kanalerna ever.. tittar aldrig på dem, ja nästan aldrig iaf bara massa reklam o crap. för min del kan de gärna försvinna helt!
dock så tycker jag att de som av ngn anledning betalar extra för dessa kanaler o uppskattar dem ska få kompensation. ALLA ringer comhem dagen då kanalerna fösvinner o klagar från morgon till kväll, kanske lite mejlbombning?!
Jag har då inte fått något brev från Comhem om detta. Men stämmer det så borde de sänka månadsavgiften lite eftersom de höjde avgiften med 10 kr/mån när TV3, ZTV och MTV började sändas digitalt. Jag kommer inte sakna kanalerna som digitala då man inte får så mycket mervärde i form av anamorfisk widescreen och så. Dessuotm har jag en gammal Macab DCB-101 med både analog och digital mottagare så jag kan ju titta via boxen iaf. Jag skulle faktiskt hellre vilja ha Canal digitals familjepaket istället för Comhems mediumpaket och då får jag ändå inte Viasats kanaler digitala. Men jag behöver inte ha det för jag tycker inte Viasats kanaler är så intressanta.
Postad 04 March 2006 - 15:28
Jag sitter med ComBo och får nog problem om jag ska säga upp alla 3 tjänsterna (bredband, telefoni och digitaltv) pga en förändring i digitaltvutbudet. Jag har 5 månaders bindningstid kvar. Jag hoppas de bjuder till och att man får välja 2 valfria kanaler i 3:ans och ZTV:s ställe. Läser avtalsrätt och konsumenträtt nu och får läsa igenom avtalet. De borde ju även bortse från att det är en kalendermånads uppsägningstid eftersom de inte går ut med informationen i tid. Får ringa deras suveräna kundtjänst och fråga vad som gäller, har inte fått något brev ännu.
Jonas, detta är precis den största anledningen till att TriplePlay är det mest heta för alla serviceleverantörer idag. Lås fast användaren med så många tjänster som möjligt och gör det mycket svårt att byta tjänst. Jag tror att detta också är enda anledningen till att ComBort har valt att kräva "3 hål i väggen" för HDTV.
För övrigt så känns detta som droppen som får bägaren att rinna över då min bild är avsevärt mycket bättre digitalt jämfört med analogt och TV3 sänder sånt som "Prison Break" och Hockey VM medans ZTV sänder mycket Viasat fotboll som t.ex. Champions League.
/staffan
Postad 04 March 2006 - 16:11
Nu när man sitter och funderar så är det ju surt att t.ex. tv3 och andra digitala kanaler inte sänds i widescreen (men det kanske dom inte gör i viasat heller?)
aja, kanske dags och byta. Har sneglat lite på BBB´s erbjudande men är lite rädd att den dras med barnsjukdomar forfarande..
Redigerat av Suka, 04 March 2006 - 16:14.
Postad 04 March 2006 - 16:53
........Det är väl det faktum att ComBort tar extra betalt för de digitala versionerna av TV3 och Z-TV. ........
Det är väl ISF smartare att ta extra betalt för de ANALOGA versionerna. Vi lever ju trots allt på 2000 talet!
Postad 04 March 2006 - 18:47
/staffan
Postad 04 March 2006 - 23:25
digitalboxar ... Det finns ju ett forum för TV program, kanaler och operatörer:
Se denna tråd
Postad 05 March 2006 - 00:46
Finns så mycket pengar o tjäna inom denna branch me digital tv och hd , men ingen riktig seriös och kundvänlig aktör inom branchen..... mycket verkar va pga viasat att man ej får fullt basutbud.... Nån med cash borde köpa upp dem och ge kunderna ett komplett utbud och slå ut resten av skitaktörerna inom denna blodsugar branch....För skojs skulkl gick jag in på comhem.se och klickade på Beställ TV --> Medium Paket och där står fortfarande TV3 och ZTV som ingående i paketet. Så jag undrar om de verkligen har tänkt att plocka bort kanalerna från "Medium" redan om en månad, i så fall är det rent bedrägeri att nu marknadsföra Medium med TV3 och ZTV.
/staffan
Postad 09 March 2006 - 20:32
Jag skulle just till att beställa ComHem Combo.
Men aldrig i livet så som ComHem beter sig!
Good by ComHem. Det blir till att leta upp en annat alternativ.
Postad 09 March 2006 - 21:46
Vilken "bonnröta" att jag läste den här tråden!
![]()
Jag skulle just till att beställa ComHem Combo.
Men aldrig i livet så som ComHem beter sig!![]()
Good by ComHem. Det blir till att leta upp en annat alternativ.
Com Hem beter sig? Det är ju MTG som dragit tillbaks kanalerna.
Postad 10 March 2006 - 07:57
Det inkluderar både MTG/Viasat och SBS/Kanal5 kanaler för "inga" pengar.
Men det är ändå en kassako för ComHem: de får ca 20-40kr per hushåll av hyres/bostadsföreningen enl avtal. Det är 1.4milj hushåll det handlar om.
Ingen annan kan erbjuda det.
Du betalar 159:- till Boxer för samma sak, men visst, digital version.
Men MTG och SBS vill sätta stopp för det, de vill tvinga ComHem att pröjsa för 1.4 miljoner hushåll med den analoga bas-servicen.
--> Detta är min gissning och ingenting annat.
Postad 10 March 2006 - 11:36
http://www.comhem.se...006_03_06_1.htm
Det här känns riktigt surt och de kommer GARANTERAT INTE sänka priserna heller. Tyvärr sitter jag med ett Canal+ abonnemang som går ut om 6 månader som jag tror inte går att säga upp innan dess och enligt ComHem är det inte möjligt att flytta över det abonnemanget till CanalDigital, då jag sitter och funderar på att skaffa CD genom bredbandsjacket istället.
Postad 10 March 2006 - 11:48
Hur allvarligt är det om TV3 och ZTV bara visas anlogt i fortsättningen hos ComHem?
Det var väl inte många månader sen som ComHem började visas dessa kanaler digitalt, hur många klagade innan på att de bara sändes i analogt format.
Ärligt talat så ser jag ingen större skillnad på digitalt o analogt på dessa "skit-kanaler", frågan är väl när snål MTG ska börja trycka på gasen och ge oss lite bättre kvalité på sina kanaler?!
Postad 10 March 2006 - 12:12
Ärligt talat så ser jag ingen större skillnad på digitalt o analogt på dessa "skit-kanaler", frågan är väl när snål MTG ska börja trycka på gasen och ge oss lite bättre kvalité på sina kanaler?!
Håller med om att det kvalitetsmässigt kan kvitta om jag ser dessa kanaler analogt eller digitalt. Men "problemet" är att det blir krångligare att zappa mellan kanalerna när man ska byta från digitalt till analogt. Jobbigt när man ska se vissa kanaler via digitalboxen och vissa via tv-tunern.
Kanske får anses som ett i-landsproblem men man är ju bekväm av sig och vill kunna zappa snabbt och problemfritt.
Postad 10 March 2006 - 16:49
Dom pengarna får vi hyresgäster på hyran, så "för inga pengar" stämmer inte.Det ju faktiskt så att alla ComHem hushåll har ett förbannat bra analogt basutbut.
Det inkluderar både MTG/Viasat och SBS/Kanal5 kanaler för "inga" pengar.
Men det är ändå en kassako för ComHem: de får ca 20-40kr per hushåll av hyres/bostadsföreningen enl avtal. Det är 1.4milj hushåll det handlar om.
Ingen annan kan erbjuda det.
Du betalar 159:- till Boxer för samma sak, men visst, digital version.
Men MTG och SBS vill sätta stopp för det, de vill tvinga ComHem att pröjsa för 1.4 miljoner hushåll med den analoga bas-servicen.
--> Detta är min gissning och ingenting annat.
Postad 10 March 2006 - 16:53
Måste säga att jag är grymt besviken, oavsett vem som ställt till det så orkar man inte med allt krångel, kör också allt från comhem nu i samband med bytet, vilket betyder ett mycket sämre bredband än det jag hade tidigare. Jag undrar hur lång uppsägningstid jag har, kan nog i värsta fall vara 24mån, beställde i Oktober typ.
Den största anledningen till att jag beställde var nog kanske artiklar som tydde på att comhem skulle leverera 100mbit lina inom kort, men det lär man ju få vänta på i några år.
###### pajaser.
Postad 10 March 2006 - 19:34
Postad 10 March 2006 - 19:48
Hur allvarligt är det om TV3 och ZTV bara visas anlogt i fortsättningen hos ComHem?
Det är väl inte så allvarligt, beroende på vad man jämför med. Men jag har plasma-tv och tycker att bilden på den digitala signalen är mycket bättre och jag föredrar den. Därför har jag röstat med fötterna och valt ett annat alternativ. Comhem kan inte erbjuda mig det jag vill ha så jag väljer en annan leverantör. Det var ingen större ansträgning att byta så det var ett enkelt val att göra för att få det jag vill ha.
Man kan klaga hur mycket man vil på såna här forum, men faktum är att det enda dom lyssnar på är ifall kunderna stannar kvar eller inte.
Postad 11 March 2006 - 12:03
Gör som jag... skriv ett jävligt grinigt mail och och hota med att säga upp avtalet. pga att servicen har försämrats och att ni tänker byta leverantör av bredband, kabel-tv och telefoni. de kanske får fart på snåljåparna.
Nej, tvärtom. Jag ska skriva ett brev till Comhem om att det är väldigt dålig stil av MTG att göra på det här sättet och att Comhem inte ska betala ett öre mer till MTG förrän de ser till att börja sända lite anamorfisk widescreen och kanske även 5.1-ljud på en del program. De digitala versioner av TV3 och ZTV som de har nu tycker inte jag är värda att betala extra för.
Postad 11 March 2006 - 12:10
Vänta nu!
För min egen del är det rätt allvarligt eftersom jag inte har någon digitaltv mottagare som kan hantera en analog signal, vidare så har jag inte iheller någon tv utan som kan ta emot signalen direkt utan bara en projektor som jag använder som tv, så i mitt fall handlar det faktiskt om att jag blir av med kanalerna helt.
Postad 11 March 2006 - 12:16
Vänta nu!
För min egen del är det rätt allvarligt eftersom jag inte har någon digitaltv mottagare som kan hantera en analog signal, vidare så har jag inte iheller någon tv utan som kan ta emot signalen direkt utan bara en projektor som jag använder som tv, så i mitt fall handlar det faktiskt om att jag blir av med kanalerna helt.
Om du verkligen vill se de kanalerna så kan du ju som nödlösning köpa någon VHS Video och utnyttja dess tuner på Blocket.se. Har sett dessa till försäljning för ett par-trehundra kronor. Det kanske det kan vara värt!
Postad 11 March 2006 - 12:30
Om du verkligen vill se de kanalerna så kan du ju som nödlösning köpa någon VHS Video och utnyttja dess tuner på Blocket.se. Har sett dessa till försäljning för ett par-trehundra kronor. Det kanske det kan vara värt!
Jo, jag vet att det finns flera lösningar, men det är inte det som är poängen här, personligen så tycker jag att det är extremt frustrerande att comhem bara accepterar detta utan vidare, vi tvingas gå tillbaks till gammal teknik just när man som mest hade sett fram emot att ta nästa steg framåt i utvecklingen istället dvs hdtv, men i vanlig comhem anda så får vi ta ett steg tillbaks i utvecklingen.
För min del får det bli som så attt jag får köpa mig en analog tuner och sedan skifta kablarna mellan den analoga och digitala när någon här hemma vill se ztv eller tv3, en annan rolig biverkning av det är att jag går miste om mina möjligheter att använda mig av PVR funktionerna i min box.
Personligen så hade jag inte brytt mig vidare mycket för ztv tittar jag aldrig på den har för kass bitrate endå och tv3 tittar jag mycket sällan på men sambon och barnen uppskattar både ztv och tv3.
Postad 11 March 2006 - 13:04
Gör som jag... skriv ett jävligt grinigt mail och och hota med att säga upp avtalet. pga att servicen har försämrats och att ni tänker byta leverantör av bredband, kabel-tv och telefoni. de kanske får fart på snåljåparna.
Nej, tvärtom. Jag ska skriva ett brev till Comhem om att det är väldigt dålig stil av MTG att göra på det här sättet och att Comhem inte ska betala ett öre mer till MTG förrän de ser till att börja sända lite anamorfisk widescreen och kanske även 5.1-ljud på en del program. De digitala versioner av TV3 och ZTV som de har nu tycker inte jag är värda att betala extra för.
Har man som jag bara en digital turner(i form av en htpc) och inte någon enkel lösning på att se de analog kanalerna(förutom att kolla på 14":aren i sovrummet), så e de värt det. även om kvalitén inte e den bästa så är de bättre än ingenting. plus att jag förlorar möjligheten att spela in program.
Postad 13 March 2006 - 20:48
Jag tackade för mej och sa att ja skulle återkomma efter att ja pratat med KO...
Ringde konsumentvägledaren i min kommun och faxade över villkoren från comhem...
Där e vi nu... väntar på svar från vägledaren under morgondagen...
... to be continued
Postad 13 March 2006 - 20:59
snackade med comhem ida å försökte säga upp mitt medium-abonemang som jag tecknade så sent som i februari... jag hävdade att tjänsten inte e ida va den va när vi tecknade avtal å att ja inte har nån användning av den utan tv3 å ztv... men icke... de vägrade promt säga upp mitt abonemang... bad att få prata med någon med mer ansvar men fick inte detta utan blev bara tillsagd att jag skulle få samma svar där.
Jag tackade för mej och sa att ja skulle återkomma efter att ja pratat med KO...
Ringde konsumentvägledaren i min kommun och faxade över villkoren från comhem...
... to be continued
Det står klart och tydligt att deras innehåll kan förändras i deras villkor....MEN....deras villkorspunkt A2.7 om att ComHem har rätt att säga upp avtalet med enbart en månads uppsägningstid fastän att kunden måste vänta till sista bindningsmånaden torde bli en diskussionfråga. Har för mig att lika villkor ska gälla från båda håll.
Postad 14 March 2006 - 07:24
/staffan
Postad 15 March 2006 - 09:02
snackade med comhem ida å försökte säga upp mitt medium-abonemang som jag tecknade så sent som i februari... jag hävdade att tjänsten inte e ida va den va när vi tecknade avtal å att ja inte har nån användning av den utan tv3 å ztv... men icke... de vägrade promt säga upp mitt abonemang... bad att få prata med någon med mer ansvar men fick inte detta utan blev bara tillsagd att jag skulle få samma svar där.
... to be continued
Hörde du av din konsumentvägledare? Varför inte anmäla ComHem till Marknadsföringsdomstolen då de fortfarande marknadsför TV3 och Z-TV i alla sina paket? Det är väl att lura nya kunder om något?
Postad 15 March 2006 - 18:20
Saxat från deras villkor:
Ändring av villkor som är till nackdel för Kunden meddelas
Kunden skriftligen senast en månad före det
att ändringen träder i kraft. Vid sådan ändring har
Kunden rätt att säga upp abonnemanget till upphörande
den dag då ändringen börjar gälla. En
uppsägning av abonnemanget kan göras oavsett
att viss bindningstid gäller enligt Kundens beställning.
För att Kundens uppsägning skall anses giltig,
måste uppsägning på någon av ovanstående
grunder ske senast 14 dagar före det att ändringen
börjar att gälla.
Borde inte det räcka?
Postad 16 March 2006 - 11:56
TV3 och kaaanske ZTV anses ju som "vardagskanaler" numera och även om de inte visar de bästa programmen hela tiden så anser iallafall jag att TV3 är en bra kanal.
Jag kollar på My name is Earl och lite annat där och sambon min är förtjust i en del såpor osv.
Jämför man analogt och digitalt på min Pioneer 436'a så är det natt och dag.
Känns så där lustigt att sitta på ett medium-paket när i princip alla vettiga kanaler nu endast är tillgängliga analogt. (och som man redan betalar för i hyran)
Jag mailade ComHem och efterlyste prissäkning och fick svaret att något sådant inte var planerat (surprise!) men att "det är ju inte heller hugget i sten exakt hur det kommer bli med det hela."
En liten ljusglimt i det hela är ju att ComHem vill ha kundernas pengar och MTG vill ha ComHems pengar.
Kanalerna återställda digitalt inom 6 månader?
//Jensa
Postad 16 March 2006 - 12:17
Så sättet att lösa ut detta kanske är att snarare ifrågasätta varför vi betalar Comhem i första läget... Som vanligt kan vi nog räkna med Hyresgästföreningens hjälp här.
Postad 16 March 2006 - 12:42
hoppas att d går vägen... för utan 3an å ztv så har ja absolut ingen användning för tjänsten!
... to be continued...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7 bilder
277 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?