Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ojoj!Har beställt 2st LCD:er,men vilken ska ja ta?

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 mars 2006 - 15:23

Kezoo
  • Kezoo
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Mina behov är egentligen inte sååå stora. Jag vill kolla TV från UPC´s sunkiga digitalbox, använda min halvtaskiga Dvd spelare (köper nog en ny när mer pengar finns) samt att använda Datorn mycket för spel såsom WoW och Online Poker. Kör med en Laptop med rätt så risigt Intel grafik kort.
Kollar gärna på film från Laptopen på TV´n, så ja slipper bränna hela tiden.

Gillar PiP, PoP funktionerna som båda har.

Älskar att Acern har RJ45 samt trådlös funktionen...iofs har hyndan usb, vilket funkar. Allt annat i denna lgh e trådlöst o jag gillar det så :)

Storleken såklart i Hyndans favör.
Upplösningen Acern´s (Om nu inte ja får sämre bild via UPC bara för att TV´n e bättre upplöst)

Responstiden skiljer lite, men ja e osäker på att Hyndan e mätt från Grå till grå.
Frågan e om responsen e märkbar oavsett för en medelmåtta som jag.

Hyndan vet INGEN när den kommer exakt, Acern finns på lager.
Båda kostar ungefär likamycket.

I slutändan ligger dom i MINA ögon väldigt lika i plus o minus statistiken, så jag hoppas att någon/några av er får "vågskålen" att väga över i ngn riktning.

Köper ALLA mina prylar från Dustin p.g.a deras öppet köp, så AMOI´n som många jämför med båda dessa e alltså inget alternativ.
E jättetacksam för jämförelser, för o nackdelar samt egna synpunkter i ren allmänhet..

MEN MEN MEN!!!!

Håll tråden till DESSA maskiner o gör det inte ÄNNU svårare för mig genom att blanda in andra märken o så :)

Tack på förhud... :) ööh ja mena FÖRHAND

/Johan

Postad 07 mars 2006 - 21:56

Unregistered3ece8f6f
  • Unregistered3ece8f6f
  • Beroende

• 1 069 inlägg
  • 0
Är i samma situation som du...Har också dessa två skärmar i åtanke. Jag tänker vänta tills Hyndan finns recenserad och helst även uppställd för påseende, men om den håller samma klass som lillebror på 32" tänker jag köpa en.

Jag tror att båda skärmarna är riktigt bra och till det jag ska använda dem till är det egentligen hugget som stucket vilken jag väljer. Att det lutar mot Hyndan beror endast på de tre extra tummen samt att jag tycker Hyndan är bra mycket snyggare än Acern.

Det är inte lätt att välja, men roligt!

Postad 21 mars 2006 - 17:05

hobbis
  • hobbis
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
Acern var med en stund för mig med, och det kändes lite hugget som stucket. Jag är inte heller något proffs och är nog inte den som kommer att säga "jag skulle ha valt den andra"....

Vad jag var ute efter är en skärm som gör följande

1. Ersätter min nuvarande SAMSUNG bakgrundsprojektions TV på 40 tum... som i sin tur kommer att vara en av de största TV-apparater som huserat i ett sovrum i en lägenhet på 67kvm efteråt ;-)

2. Kunna köras med HTPC utan signalkonvertering hit och dit. Jag vill ha en VGA/DVI-port att plugga in direkt i skärmen

3. Bibehålla ungefär samma storlek

4. Vara en LCD och inte en Plasma... inbränning verkar tydligen fortfarande vara ett problem som är vanligt just hos plasmor...

En bonus är 14 i ett kortläsaren och USB-anslutningen. Jag fotar och filmar mycket så det kommer jag garanterat att ha nytta av.

Nu har jag beställt, det blev en Hyundai via Dustinhome. Om man bortser från Dustins konstiga inställning till hur man levererar paket och inte kan erbjuda andra möjligheter mot extra fraktbetalning`, som andra företag med glädje gör, så verkar det vara en OK leverantör... har iaf varit väldigt nöjd med dem när jag beställt inom företaget (då slapp jag ju bry mig om frakten iofs).

Varför just från Hyundai? svårt att säga... men den såg cool ut, de har bra rykte av tidigare modeller, och den är något större... En annan modell jag tittade på var Fujitsu-Siemens 40 tummare, men den hade inte fått så bra betyg genomsnittiligt så den åkte bort fort...

Så Hyundai it is, hoppas den kommer nån gång bara!!!

:-)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.