Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Vill tipsa om Accesspunkt!

75 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Linksys WAP54GX (Accesspunkter, bryggor & repeatrar) 1 7.5 (1) Inga priser

Postad 08 March 2006 - 19:14

Unregistered40127
  • Unregistered40127
  • Mästare

• 2592 inlägg
  • 0
Jag jobbar som konsult i IT-branschen och stöter på en del prylar så jag anser mig själv ganska kunnig. Vi jobbar endast med produkter som vi anser vara bra för att våra kunder ska vara nöjda. Därmed föll vårt val på accesspunkter på Symbol och Proxim/Orinoco vilka fungerar underbart bra. Tyvärr är ju dessa produkter prisade så att en vanlig dödlig blir gråhårig och är totalt onintressanta.

Jag har nog under åren betat av och testat de flesta accesspunkterna för hemma-marknaden, D-link, Netgear, 3Com och Zyxel och ingen har väl direkt imponerat. Av en händelse testade jag också Linksys prylar i höstas och var så imponerad att jag köpte en själv. Jag valde deras SRX med MIMO (WAP54GX) och prestandan på denna accesspunkten är fenomenal trots att jag kör med standard WLAN kort i laptopen och ej de spciella SRX korten som ger ännu bättre prestanda.

Jag hade tidigare 2st D-link DWL-900AP+ med extra antenn för att få täckning i hela huset och uteplatsen, trots detta hade jag några blindspots helt utan mottagning. Jag har en 1 1/2 plansvilla med källare jag placerade SRXen centralt vid trappan och har nu i princip perfekt täckning över hela tomten!!

Jag kan nog säga att i dagsläget så är Linksys enligt min mening strået vassare än konkurrenterna - och dessutom verkar de ha hålla bra kvalité!

Jag är jättenöjd!

case

Postad 08 March 2006 - 19:27

Unregistered42611
  • Unregistered42611
  • Guru

• 4120 inlägg
  • 0