Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Val av Boxer-låda med hårddisk

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 mars 2006 - 13:36

dalle
  • dalle
  • Forumräv

• 537 inlägg
  • 0
Jag har en Force 530T och är ganska nöjd med den (efter att 64.0-mjukvaran kom) men här i Uppsala närmar sig den analoga nedsläckningen obönhörligt och det börjar bli dags att köpa en box till min andra TV. Därför undrar jag hur bra de andra boxarna med hårddisk funkar.

Ja, jag vet att det finns trådar om både Sagem och Dilog, men det känns ganska meningslöst att vada igenom 25 sidor där det mesta är inaktuellt eftersom programvaran har uppdaterats flera gånger sedan de flesta inläggen skrevs. Jag skulle vara tacksam om några av er kunde sammanfatta intrycken av era boxar i denna tråd.

Funkar boxarna bra? (Det tog åtskilliga versioner av programvaran innan min Force-låda började fungera så bra som jag tycker att den borde fungerat redan när jag köpte den).

Hänger de sig?

Tappar de inspelningar (glömmer helt eller bara spelar in delar)?

Kan man redigera det inspelade (plocka bort reklam eller det man spelade in för mycket i början eller på slutet)?

Kan man hoppa ett antal minuter framåt i inspelat material (dvs, hoppa över reklamen)?

Postad 16 mars 2006 - 19:21

oa51
  • oa51
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Jag är i stort sett nöjd med min Dilog DT-550 PVR, med 160GB hårddisk. :)

- Bra bild- och ljudkvalitet
- Två tuners är suveränt, först nu blir digitalboxen ett alternativ till analog TV
- Lättanvänd även för övriga familjen (även om menyerna inte är de mest intuitiva)
- Stabil, fungerande EPG, min "tappar" inte planerade inspelningar, snabba stabila kanalbyten
- Går att tanka ur filmer till Pc - kräver en del mekande om det ska fungera rimligt snabbt och med
bibehållen text.
- Snygg design, bra fjärr
- Spelar in okodat, man kan schemalägga timerinspelningar och ha kortet i en annan box under
tiden

Negativt:
- Usel programvara till en början. (1.04 då jag köpte den, i och med 1.08 riktigt bra)
- Inte USB2 (tar flera timmar att tanka ur ett par långfilmer) går att fixa....
- Ibland kvalitetsförlust på tankade filmer som hackar lite, funkar bra vid uppspelning i boxen
- Större HD önskvärt, blir fort full (ska testa att byta till 250 GB)
- Tidsödande att koda av filmer man vill spara
- Oförklarliga låsningar vid ex snabbspolning, HD väsnas då och då
- Borde gå att schemalägga 2 inspelningar samtidigt (går att lösa med timeshift)

Har även en Dreambox 500T som är klart annorlunda, återkommer med betyg på denna...... :(

Postad 17 mars 2006 - 13:07

Mich
  • Mich
  • Forumräv

• 610 inlägg
  • 0

Tappar de inspelningar (glömmer helt eller bara spelar in delar)?

Svar för Dilog 550: JA

Postad 17 mars 2006 - 16:59

Brallan_lkpg
  • Brallan_lkpg
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Jag har haft Sagems 6x80 box från Expert med boxer sedan december. Och är mkt nöjd.
Det var den enda med dubbla tuners som jag hittade, och när jag läste på forumen var det en som rekomenderades just för att den till skillnad från nästan alla andra digitalboxat var i princip buggfri.

Var dock tvungen att byta från ComHem till boxer. Vilket ställde till mtk strul med antenner etc...

+ Relativt snabb
+ Dubbla tuners, har inte ens analoga kabelnätet in i TV längre
+ EPG funkar bra
+ Opiskt ljud funkar strålande
+ Två scart ut, (RGB/PAL och en PAL/S-video)
+ Minneskortsläsare (enbart expert-versionen) och USB anslutning
+ Fotoshow
+ Automatisk omkopllar (tillsammans med TVn antar jag) mellan 4:3 och 16:9.
+ Kan ta emot nästan allt i 16:9 med riktig widescreen, nästan allt på SVT, TV4 och Canal+ sänds i widescreen.

- editeringsfunktionerna är lite "gömda" ur användarsynpunkt.
- EPG inspelningar lägger till 5 min före och 15 minuter efter, två intilligande program kan inte spelas in. Om man inte som förr i tid lägger in tid och kanal manuelt i inspelnings listan.
- Kan inte flytta inspelningar till och från. Kanske går med något hack. Man kan flytta bilder.
- Hårdisken 80 Gb blir fort full, eftesom man inte kan flytta nånting ifrån den.
- Kan inte använda annan mulifjärrkontroll (varken min H/K mutifjärr eller min Philips TV fjärr)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.