Bara för sakens skull så kopplade jag just precis in lurarna i min S700...
Nope...
Inget brus. Inte en tillstymmelse till brus...
Inte när jag startar mediaspelaren, inte heller under tiden jag spelar musik på min mobil om inte bruset finns med i mp3-spåret...
Nemas problemas m.a.o...
Av detta så drar jag slutsatsen att de problem du beskriver INTE finns på min S700 och av vad de andra i denna tråden har beskrivit så låter det som att du har haft lite otur med din mobil bara...
Men detta är ju goda nyheter för dej. Vill du ha en mobiltelefon som har hyffsat bra ljud vid avspelning av mp3'or, så behöver du ju bara provlyssna den blivande telefonen innan du köper den, så att du inte råkar få ett måndags-exemplar igen alltså...
EDIT:
OBS. Jag vill inte lura dej att tro att man får superfint HIFI-ljud ifrån min S700'a. Så bra är den inte, men enligt min mening så är kvaliten på ljudet mer än väl godkänt för att vara en portabel musik-maskin. Det känns som att mp3-komprimeringen är ett avsevärt större hinder för välljud än vad själva telefonen är...
Det som är solklart är dock att det inte finns några former av störningar, brus eller allmänt dåligt ljud ifrån min telefon. Ska man ge sej på en minirescension så tycker jag nog att mellanregistret skulle kunna vara lite klarare, diskanten en aning mer utsträckt i frekvensgången och basen kunde väl möjligtvis vara lite djupare. Men nu sitter jag och lyssnar på allt ifrån halvkassa mp3'or till bra mp3'or tillsammans med original-lurarna. Vad det gäller frekvensgången i det djupaste basområdet och den högsta diskanten så tror jag nästan att det är de medföljande lurarna som begränsar omfånget lite...
Det är dock inte lite bas det går att krama ur lurarna och S700'an. Faktum är att med vissa låtar tillsammans med lite bashävning på Eq'n nästan känns som om rummet vibrerar (trots att jag bara använder de medföljande lurarna), så det är alltså inte någon direkt dålig bas som det går att få ur kombinationen S700 och de medföljande lurarna...
Diskanten är också bra (även om den kanske inte når hela vägen upp till 20kHz). Det går utan problem att skilja olika cymbaler från varandra och Hi-hattar låter inte som bestick i ett diskställ utan kvaliten är faktiskt bra.
Mellanregistret tycker jag är lite "luddigt", men somliga skulle nog kalla det för "varmt ljud". Men det ska tilläggas att jag är riktigt kritisk nu och som sagt så lyssnar jag med de medföljande lurarna. Skaffar man sej ett par Etymotic eller liknande erkänt bra lurar så tror jag att ljudets kvalite kan höjas avsevärt, för det låter så pass bra redan...
Så!
Nu fick ni en liten kortrescension av hur Mp3'or låter på S700'an iallafall...
Redigerat av Unregistered959, 27 maj 2006 - 14:52.