Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sonys blu-ray-spelare försenad. Problem eller väntar man på HDMI 1.3?

4 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 June 2006 - 22:11

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0
Sonys online-shop indikerar nu 25:e oktober (eller snarare "On or About October 25") som måldatum för Sony BDP-S1, företagets första blu-ray-spelare. Vet inte hur många gånger Sony flyttat fram datumet vid det här laget men med tanke på att Samsungs spelare BD-P1000 ska finnas hos de amerikanska återförsäljarna redan den 25:e juni så verkar det som om de har stött på vissa problem. Eller kan det vara så att de helt enkelt inväntar fler filmer av högre kvalitet?
En forummedlem undrar om det kan vara så att de inväntar HDMI 1.3 och det kanske är fallet.

Priset för blu-ray-spelare verkar i alla fall hamna på några cent under 1000 $.

Sedan LG i mars släppte nyheten att de till hösten ska släppa både en HD-DVD-spelare och en blu-ray-spelare i samma låda, dvs. en kombinerad spelare för omkring 1200 $ så har det varit märkligt tyst. Har månne nyheten fastnat i vrångstrupen?

Länkar

Sonys online-shop
Forumtråd som diskuterar Sony BDP-S1
Länk till pressrelease från LGE

Postad 23 June 2006 - 01:15

kimpa888
  • kimpa888
  • Lärjunge

• 446 inlägg
  • 0
Jag hoppas att Ryktet om LG stämmer skulle vara skönt att ha en spelare för båda formaten:D

Men tror fortfarande att HD-Dvd vinner kriget:D

Postad 23 June 2006 - 10:04

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3680 inlägg
  • 0
Håller med... en spelare som tar båda formaten är vad som står med på min inköpslista... sen går jag emot och tror benhårt att blu-ray vinner slaget med hästlängder....

//Hylle

Postad 23 June 2006 - 12:22

Shootz
  • Shootz
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag tror också att blu ray kommer att gå segrande ur kriget...... för egen del så tror jag att det lutar åt att köpa mig en ps3:a när den kommer. då kan man ju iallaflall se blu ray filmer på den. och priset ligger ju långt under det vad dom första bluray spelarna kommer att kosta. sen får man nog vänta ett år eller så tills det kommer ut spelare som klarar båda formaten och inte kostar en förmögenhet.

Postad 24 June 2006 - 14:08

Yves
  • Yves
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Jag tror inte att det är en slump att Sony skjuter på lanseringen och sedan kommer nyheten att HDMI 1.3 specen är klar. Jag tror nog de väntar med lanseringen tills de kan få in den nya HDMI specen, vilket jag tycker är bra och hade hoppats på.

Vem vinner HD-kriget? Om uppgifterna stämmer att BluRay kommer att kunna ha ett 1080p24 spår för PAL medan HD-DVD bara kommer att ha 1080p25, så borde BluRay bli störst i Europa. För det hade ju varit trevligt att slippa uppsnabbade filmer, det är därför jag lutar åt BluRay.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.