Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter filmer
Söker efter produktkategorier
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Svart eller vitt matbord?

20 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 juli 2006 - 20:57

Marzocchi
  • Marzocchi
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Är till stånd att införskaffa matbord och stolar till lyan.

Jag har några bilder i denna tråd: https://www.minhembi...opic=124238&hl=

Tyvärr har jag varit slarvig och inte uppdaterat mitt galleri, men bilderna i tråden är från nya lyan.

Jag har en vitbeige soffa och det vita bordet som syns på bilderna som soffbord. Som synes har jag en vit bokhylla, och ska ha matbordet mellan bokhyllan och soffan (endast fåtölj på bilderna).

Då kommer den stora frågan, bör jag satsa på ett vitt eller svart matbord? Modellen Sälen sopm jag är lite inne på att köpa finns i både svart och vitt. Blir det för vitt i lägenheten om jag väljer det vita? Bör jag bryta av med det svarta bordet. Har inte sett det svarta bordet i verkligheten, men det ser snyggare ut än det vita på bilderna.

Postad bild
Postad bild

Tack för era tips.

Postad 05 augusti 2006 - 09:34

Marzocchi
  • Marzocchi
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Några tankar innan jag beställer?

Postad 05 augusti 2006 - 10:37

Gobo
  • Gobo
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Vi köpte ett vitt i höstas, dock inte Sälen, och är lite ångerfulla. Det passar bra i köket men är ett helskotta att hålla snyggt. Dessutom var ytlacken så dålig att en syltfläck är "inbränd" efter 20 minuter. Funkar dåligt när man har småbarn.

So... Let´s go for black!

Postad 05 augusti 2006 - 11:04

phil neal
  • phil neal
  • Mästare

• 2 505 inlägg
  • 0
Lackerade bord funkar dåligt överhuvudtaget, svårt att hålla fräscht, köp ett trärent med klarlackad yta istället.

Postad 05 augusti 2006 - 11:50

Der Wiking
  • Der Wiking
  • Forumräv

• 578 inlägg
  • 0
Vita är klart snyggast!

Postad 05 augusti 2006 - 13:26

lekpark
  • lekpark
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
svart ! =)

Postad 05 augusti 2006 - 13:57

krille100
  • krille100
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Ett vitt matbord passar till olika miljöer och färger, och som det ser ut nu i din lya kommer det passa in klockrent.

Postad 05 augusti 2006 - 18:36

WereWolf
  • WereWolf
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Vitt.

Postad 05 augusti 2006 - 21:15

Marzocchi
  • Marzocchi
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Tack för era åsikter ;) Fortfarande svårt att välja dock. Måste fundera lite till på detta...

Postad 06 augusti 2006 - 10:22

Theo05
  • Theo05
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Vitt fungerar överallt och har en mer uppiggande effekt än svart! Är det så att du skulle tycka att det blir FÖR vitt är det snyggare och enklare att bryta av med löpare/duk i andra nyanser och färger! Ett tips är också "Tiogruppens" vaxdukar i olika skitcoola kulörer och mönster!!! Förnyar ett helt kök och är praktiskt om man har barn! http://www.tiogruppe...ster.php?id=191

Hoppas det löser sig! ;)

Postad 06 augusti 2006 - 10:37

olander
  • olander
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Jag och min sambo har precis varit i samma sitts.
Men till slut så bestämmde vi oss ;)
Det blev ett vitt matbord ovalt från duka med svarta stolar typ Myran stolar = Stapelbara :)

Vi ville inte ha det för vitt och för mycket svart gör hela rummet mindre :)
så då blev det en Mix i stället.

Lycka till!!! ;)

Postad 08 augusti 2006 - 12:16

Marzocchi
  • Marzocchi
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Nu har jag ordnat nya bilder i mitt galleri. Som synes har det tillkommit en soffa också.

Som tidigare nämnt har jag en svag misstanke om att vitt matbord och vita stolar tillsammans med vit bokhylla, vita väggar, vitt soffbord och ljus soffa kan göra intrycket för vitt.

Den svarta gamla TV-bänken som står oanvänd vid dörren till sovrummet kommer jag förmodligen göra mig av med, så det enda svarta som återstår då i lägenheten är TV:n och högtalarna.

Jag tror att svart matbord+stolar ger vardagsrummet en bra balans färgmässigt mellan vitt-svart. Vad tror ni?

Postad 08 augusti 2006 - 12:26

krille100
  • krille100
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Du kan ju måla väggarna i en annan färg?

Postad 08 augusti 2006 - 14:24

Theo05
  • Theo05
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0

Du kan ju måla väggarna i en annan färg?

<{POST_SNAPBACK}>

Ett bra förslag som jag också håller med om och har förespråkat på en annan tråd! Det finns många snygga kulörer occh brytningar av vitt som kan få ett för vitt rum att lyftas till en ny nivå. Själv har jag nu vitt med en brytning åt vad som kallas "sand", supersnyggt. Till detta har jag köpt vita möbler som kommer att passa galant :)

Postad 08 augusti 2006 - 16:03

Marzocchi
  • Marzocchi
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Gott tips, men tyvärr omöjligt eftersom lägenheten är en hyresrätt. Hallens tapetfärg är lite mer sand/ljusbrun och det ser så mycket bättre ut än helvitt överallt.

Jag har tänkt att byta till lite färgade gardiner och inte ha helvita, kan vara värt att tillägga.

Redigerat av Marzocchi, 08 augusti 2006 - 16:04.

Postad 08 augusti 2006 - 20:56

Theo05
  • Theo05
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Om du vill ha vita möbler (vet inte om du har bestämt dig) så finns det ju möjlighet med detaljer att skapa en känsla av ett mindre vitt rum. Precis som du är inne på gardiner, krukor till blommor, blommor (lite GRÖNT!), samt snygga lampor med lampskärmar som skapar stämningsljus i andra kulörer gör magi med ett vitt rum!!! En snygg färgklick till matta är också ett tips. :)

Måste tillägga att jag inte uppfattar din lägenhet (galleriet) som vitt utan bara som fräscht och snyggt!

Postad 20 augusti 2006 - 08:50

Marzocchi
  • Marzocchi
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Jakten har fortsatt, och jag har hittat ett matbord och stolar i ek. Passar det in i lyan tycker ni?

Postad bild

5085:- för att få det monterat och hemkört. Dessutom praktiskt med klaff på ena sidan. Verkade robust.

Redigerat av Marzocchi, 20 augusti 2006 - 08:50.

Postad 20 augusti 2006 - 12:31

Theo05
  • Theo05
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Supersnyggt :blink: Jag har ett liknande, det är ett bord som är tradionellt stilenligt och kommer att hålla i många år. Se bara till och fråga om skötselråd när och om du köper det!!!

/T

Postad 22 augusti 2006 - 21:11

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

• 6 398 inlägg
  • 0
Det var fint! Men personligen gillar jag inte klaffar :D

Men jag tycker att det bordet verkar riktigt robust och stadigt, samtidigt är den mycket stilrent!

Postad 25 augusti 2006 - 14:30

Marzocchi
  • Marzocchi
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Har faktiskt beställt det bordet nu. Klaffen är ju bara på en sida, så jag tror inte man tänker på den så mycket.

Nackdelen är väl att stolarna inte är stoppade, men det får jag leva med. Tror det blir bra faktiskt. Nya bilder efter leverans :huh:

Postad 25 augusti 2006 - 19:11

Nomad
  • Nomad
  • "Justice is coming"

• 6 398 inlägg
  • 0
Finns ju dyner man kan knyta fast i stolarna :huh:

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

Prisjakt © 2000 - 2020 Prisjakt   Denna sajt använder cookies.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.