Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Volvo V40, högtalare?

3 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 07 August 2006 - 19:17

gonucku
  • gonucku
  • Forumräv

• 639 inlägg
  • 0
Tjo!

Är det någon som råkar veta vad det sitter för högtalare(dimension) i V40? Har sökt överralt, men det enda jag kommit fram till är att det sitter 7? st högtalare i den.

Det är så att jag är lite lur på att handla mig en sådan, och skulle då villja veta vad man kan stoppa i den i ljudväg.
Jag vet att det finns olika "ljudpaket" till dessa men det som är intressant är hur många och hur stora högtalar man kan stoppa in i själva "orginalhålen" :) Jag menar, vare sig det är en bil med litet eller stort ljudpaket orginal, så finns ju ändå själva monterings "hålen" för högtalarna där.

Oj vad rörigt det blev, hoppas dock att någon vänlig själ kan besvara mina frågor.

Vh Gonucku

[edit] Är det nån som dessutom vet om man får plats med en sådan där dubbel-DIN Dvd/6,5" Lcd skärm i dessa bilar istället för Bigfront-stereon?[/edit]

Redigerat av gonucku, 07 August 2006 - 20:37.

Postad 07 August 2006 - 23:53

Flaxiz
  • Flaxiz
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Nu ska vi se... I intrumentpanel sitter 4". I kofferten 5,25", I framdörren behöver du sistansplatta o i den kan du få plats med 5,25".
Hoppas detta kan hjälpa dig i ditt sökande...

Postad 08 August 2006 - 12:20

gonucku
  • gonucku
  • Forumräv

• 639 inlägg
  • 0
Tack, det var precis vad jag sökte efter, men den där 7:e? högtalaren, vart sitter den då?

Postad 09 August 2006 - 20:16

Funk
  • Funk
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
I en del sitter det en baslåda höger sida i bagaget...låter skit så den rekommenderar jag att byta ut mot en med separat låda. Det är den sk "7:e" högtalaren... För övrigt så är det ju inte 7 st utan diskant och mellan fram ( basar i dörrarna, diskanter på brädan) det blir alltså 1... Vilket resulterar i att det finns i din bil fem högtalare. Bäst resultat får du om du monterar i nya högtalare (5,25") med distans som finns att köpa hos en välsorterad bilstereohandlare, och koppla ur dom på brädan, detta för att få ett mer sammanhållet ljud ur dörrarna, och för att slippa det spretiga ljud som kommer från sådana monteringar på instrumentbrädan. Enklast med Koaxialer (diskater inbyggda) mitt tips är en med neodyniummagnet vilket är väldigt grund. Annars ett kit (midbas diskant och separat filter) men då måste du montera diskaterna i dörrarna i anslutning till midbasarna. (så nära som möjligt) Detta ger mest musik!
Hoppas du fick några tips där..
Lycka till!

Redigerat av Funk, 09 August 2006 - 20:20.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• VM på nya AppleTV
    Tobbeswim
    2026-07-05 23:35:21
  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.