Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

720p trådlöst - Ziova lanserar Clearstream i Europa

14 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 August 2006 - 10:12

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0
ZIOVA (tidigare Zensonic) har sålt mediaspelare i USA och Australien en tid men i samband med namnbytet så startar företaget en hårdlansering av produkterna i Europa. Även USA kommer att inkluderas i denna satsning då försäljningen där har visat goda tecken.

Den enorma konsumentelektronikmässan, IFA, i Berlin den 1-6 september blir startskottet för modellerna Clearstream CS505 och Clearstream CS510 tillsammans med HDMI-kabeln Flexstream. IFA-mässan som förra året lockade 245.000 besökare till de 1.200 utställarna är även ett gyllene tillfälla att rekrytera återförsäljare. 

Som modellnamnen indikerar så rör det sig alltså om multimediespelare för direktuppspelning och de kommer i två olika utföranden. Mediespelare för direktuppspelning är inget nytt påhitt men det är mindre vanligt att de, likt Clearstream, klarar att trådlöst överföra filer med 720p-upplösning vilket sker med hjälp av WLAN-standarden 802.11g.

För att ingen ska behöva ägna tid åt att jämföra de två modellerna så är skillnaden den att CS505 är utrustad med en dvd-spelare medan CS510 saknar detta, utöver det så är specifikationerna desamma. 

CS505 & CS510 High Definition Network Media Players

Allmänt

The ZIOVA Clearstream™ CS505 & CS510 High Definition Network Media Players both gives users four connectivity options in one unit: wireless networking, Ethernet wired networking, optical disc playback and USB 2.0 hard drive connection.

They have unprecedented file format support including high definition Windows Media® Video 9 and MPEG4 playback.

The music playback capability handles all the formats enthusiasts have longed for, including the high definition FLAC lossless compressed format, OGG, AAC (commonly used in Apple iTunes**), MP3, Windows Media Audio 9, CD Audio and others.

Video playback is also astonishingly comprehensive and they handle playback in Windows Media Video 9, XviD, Nero Digital™, MPEG-4, QuickTime MPEG-4, MPEG-2, MPEG-1, DVD (only CS505), and other formats.

The CS505 & CS510 are engineered from the ground up for high performance networking, with Ethernet and 54Mbit/s*** 802.11G wireless networking integrated.

The internet is just a button away with instant access to features such as local weather, and support for streaming Internet radio stations.

Included with the players are two options for media servers: TwonkyVision and Windows Media Connect. These programs make sorting and streaming digital media files from multiple PCs simple. TwonkyVision supports Windows, MacOS X and Linux.

Funktioner

• HDMI Output with HDCP Support

• WMV9/TS/MPEG-4 High Definition Video Playback

• 802.11g Wireless and Ethernet Networking

• Windows File Sharing (SMB)

World's first Network DVD Media Player to support Windows File sharing (SMB).

No server software needed on the PC!

• FLAC Support

World's first Network DVD Media Player to support FLAC (Free Lossless Audio Codec).

• NTFS Support for USB Devices

World's first Network DVD Media Player to provide NTFS support for USB 2.0 drives.

• Unique Remote Control

World's first remote control with EL backlight and joystick function for easy navigation.

• Incremental Pan and Zoom

World's first Network DVD Media Player to support incremental Pan and Zoom during file playback (fine grained control of zoom in .05 increments).

• Skinnable User Interface (GUI)

World's first Network DVD Media Player with fully skinnable firmware allowing for customised appearance.

• Easy Navigation with Front Panel Display

TV doesn't need to be turned on to play MP3 files. All files and info (ID3 Tag) are available for viewing on the front panel display.

• Emergency Firmware Recovery

No need to send the unit back for repairs in the event of an interrupted firmware update -- power failure, etc. Firmware can be restored to factory defaults with the Emergency Firmware Recovery disc.

Teknisk specifikation

Fullständig specifikation för CS505

Fullständig specifikation för CS510

Källa

Postad 22 August 2006 - 16:33

Calle
  • Calle
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0
Spännande! Men.... kostar?

Postad 22 August 2006 - 17:48

Unregistered47746e95
  • Unregistered47746e95
  • Beroende

• 1082 inlägg
  • 0
Enligt det här inlägget i en annan tråd ligger den på 2500:- i Australien.
Vad det innebär för den svenska prissättningen har jag ingen aning om.

Förstår jag rätt om jag fattar det som att man kan spela sina DVD:s trådlöst från datorn via ZIOVAN?

Postad 23 August 2006 - 17:51

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Äntligen kommer dom hit, det var på tiden :blink:

Postad 24 August 2006 - 09:41

lunkens
  • lunkens
  • Lärjunge

• 437 inlägg
  • 0
Det är ju frågan om denna klarar H.264, annars ser jag det bara som en maskin i mängden av alla mediaspelare. Tämligen "ointressant"

Varför jag nu snöar in mig på detta? Ptja, något nytt skall väl lanseras och H.264-stöd är inte fy skam :blink:

Postad 30 August 2006 - 22:11

MrSpy
  • MrSpy
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Finns det några andra mediaspelare med HDMI anslutning?

/Andreas

Postad 13 September 2006 - 14:47

Unregistered21995
  • Unregistered21995
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Dendär produkten är riktigt fet. Kommer lätt bli en sån en vacker dag. Skulle gärna stoppa in lite pengar i dedär bolaget.

Postad 11 October 2006 - 09:48

Beatnutz
  • Beatnutz
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Då jag länge letat efter liknande produkter så satt jag på Gizmodo och sökte. Hittade
precis den här (om än lite senar en er andra :) ).

Att den stödjer USB 2.0 är genialiskt, men det som förvånar mig och stör mig är att
den inte stödjer fler av de vanligaste formaten när det gäller hd-releaser (alltså TS, MKV, XVID mfl).

Så nu undrar jag mest om ni känner till andra produkter som gör det, eller som är på
väg att släppas? Har kikat på Apples iTV men det verkar som om den bara streamar filmer
från iTunes vilket med andra ord antagligen betyder att filmerna måste konverteras eller köpas
direkt från Apple (alltså helt värdelöst).

Postad 12 October 2006 - 13:09

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Hm... nu är jag inte riktigt med dig!

Vad jag vet så stödjer Ziovan Xvid utan problem, TS är väl mer ett filformat än en standard? MKV vet jag inte vad det är...

Men om du går till MPCclub så hittar du massor med info, både om Ziova och alla de andra snarlika spelarna som finns.

Där finns både tester och alla annan info från användare runt vår värld!! :(

Postad 08 March 2007 - 10:13

Unregistereda7b0d7a3
  • Unregistereda7b0d7a3
  • Lärjunge

• 433 inlägg
  • 0
finns ingen återförsäljare till den i sverige

Postad 17 April 2007 - 07:05

slowmove
  • slowmove
  • Veteran

• 1691 inlägg
  • 0
hoppas det kommer snart...verkar ju intressant

Postad 18 April 2007 - 21:14

Möckhult City
  • Möckhult City
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Jag har beställt en via planet-shop.nl för 299Euro. Hoppas få den nästa vecka!!! Ska bli mycket kul ;)

Postad 18 April 2007 - 21:16

Möckhult City
  • Möckhult City
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0

finns ingen återförsäljare till den i sverige

<{POST_SNAPBACK}>

Enda återförsäljaren i europa är än så länge planet-shop.nl ;)

Postad 30 April 2007 - 10:50

Todi
  • Todi
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Det är ju frågan om denna klarar H.264, annars ser jag det bara som en maskin i mängden av alla mediaspelare. Tämligen "ointressant"

Varför jag nu snöar in mig på detta? Ptja, något nytt skall väl lanseras och H.264-stöd är inte fy skam ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Såg att någon hade klagat på detta i Ziovas forum också. Vad exakt innebär detta H.264-stöd, eller bristen av det?

Gizmodos senaste recension verkar annars ganska fördelaktig.

Postad 13 October 2007 - 19:14

Unregistered083ee5bd
  • Unregistered083ee5bd
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Är det någon där ute som har testat denna? Möckhult... var den vad du trodde?

CS505 låter som precis vad jag letar efter! Det är den eller KISS DP1600 och KISS har ju lite tveksamt rykte tyvärr

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.