Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Receiver för bio+musik

31 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 August 2006 - 12:35

isoperse
  • isoperse
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Sugen på MA RS 6 högtalarna + center o lämpliga surround skrikor samt en subba förmodligen en SW12 från infinty..
Lyssnar på hårdrock, hiphop, techno o frugan lyssnar på riverdance..
Så till detta behövs en vettig receiver med tillräcklig kraft för dunka dunka men som ändå ska spela kristall klart.. Från låg till "party volym"... Samt bra för hemmabio

Finns det en sådan receiver?
Pris kring 6000:-

Bor i lägenhet. V-Rummet är ca 25kvm...

Är jag på banan eller är jag ute o cyklar?

Har idag 12år gamla denon prylar tillsammans med ett par kylskåp från genexxa....

****Tacksam för all hjälp***

Postad 28 August 2006 - 13:23

Audiovector
  • Audiovector
  • Guru

• 4885 inlägg
  • 0
Satsa på en Onkyo TX-SR703, den har både gott om kraft och finlir. Pris 9000 i Sverige men bara 6000 i Tyskland (med frakt). Jag är väldigt nöjd med min. Annars är Marantz SR-5600 för 4500:- i Sverge ett riktigt kap, men saknar en optisk ingång och har lite för skarp diskant för min smak.

Postad 28 August 2006 - 13:33

isoperse
  • isoperse
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
alright, då åker jag o lyssnar på det. Har lyssnat med en H/K o kan bara hålla med alla andra att det inte riktigt lirar så bra som man kan önska för dem pengarna....

Postad 28 August 2006 - 13:41

dimme
  • dimme
  • Beroende

• 1189 inlägg
  • 0

alright, då åker jag o lyssnar på det. Har lyssnat med en H/K o kan bara hålla med alla andra att det inte riktigt lirar så bra som man kan önska för dem pengarna....

<{POST_SNAPBACK}>

Jag vill rekommendera Pioneer Pioneer VSX-1016V också. En mycket prisvärd och välljudande receiver.

Postad 28 August 2006 - 14:12

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2049 inlägg
  • 0
För de pengarna och med de önskemålen du beskriver, hade jag inte tvekat en sekund över att inhandla en Onkyo 803 från Tyskland, alltså varianten "över" 703 som Audiovector nämner ovan.

Skrev detta i ett tidigare inlägg här inne i dag;

"Kan passa på att tipsa om (vissa vet säkert detta redan) att man "nu" kan köpa den mycket stabila Onkyo 803 väldigt billigt nere från Tyskland. Har sett priser på så lågt som 6.300:- ink.frakt.

Glömde givetvis länken."

Du hittar dem även på Ebay.de - 99.7% nöjda kunder är KLOCKRENT!

Sök på Onkyo 803 i vänsterdelen av sidan "Shop-Suche"

Redigerat av Unregistered52a88696, 28 August 2006 - 14:17.

Postad 28 August 2006 - 18:31

Theo05
  • Theo05
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0
Onkyo i all ära! Jag körde på Onkyo tidigare! Jag måste ändå tipsa om Cambridge 540R som fått mkt beröm för sin förmåga att spela upp både film OCH musik!!! Jag köpte en för några månader sedan som jag är mkt nöjd med (lyssnar mest på musik). Tillsammans med DVD:n (också Cambridge) slutade allt på 6000kr :) !!!

http://www.hifiklubb...iver_Silver.htm

Innan du bestämmer dig lyssna åtminstone!

Postad 28 August 2006 - 19:06

Unregistered1113
  • Unregistered1113
  • Veteran

• 1889 inlägg
  • 0
Du vill ha bra ljud till filmen och musiken och det finns bra recivers för bra pengar,

Pioneer som näms här är ett av dom bästa vad gäller bioljudet utan tvekan och där finns det fina recivers till bra priser ta denna t.ex Pioneer vsx-2014i

visserligen lite mer pengar men det betalar sig i slutändan då du då har en fin reciver under en lång tid. 7x 120watt har mycket finneser och in o utgångar väger c:a 15kg .

Nästa jag tycker du kan ta dej en titt på är en Yamaha men då ska gå från rxv- 757 till 2600 som ligger runt den ekonomin du vill ha

Rxv-757-->

Rxv-1600-->

Rx-v-2600-->

Bra recivers som får höga betyg och bra ljud både till musik och film och på filmsidan så är samtliga recivers som är framtagna starkast men räcker till musik oxå. :)

Nu är ju dom två sista bra mycket dyrare än vad du har satt gräns för , men det tål att funderas på trots allt :blink:

Sedan så kan du ta dej en riktig funderare på hur mycket du vill lägga på recivern och om du ska höja ribban lite till och köpa väldigt fina grejer, som denna t,ex

ROTEL rsx-o3-->

nu snackar vi betydligt bättre grejer och denna är rellativt liten men räcker nog till för dig ändå, dessa recivers är väldigt bra och har mycket pulver och ljudet är klart och rent.

Ja nu har jag bidragit med lite info :D Lycka till med inköpen vad du än väljer.

Edit: ändring
//Golfen

Redigerat av Unregistered1113, 28 August 2006 - 19:09.

Postad 28 August 2006 - 19:27

altair4
  • altair4
  • Veteran

• 1621 inlägg
  • 0
Delivery to foreign countries: ONLY PREPAYMENT
AND PURCHASE UP TO 500 EURO!

Från Hirsch+Ille auktionen på eBay. Betyder det att de inte säljer varor som är dyrare än 500 Euro till Sverige?

Postad 28 August 2006 - 20:06

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2049 inlägg
  • 0
Klart intressant inlägg från Golfen. Dessa plus de vi tidigare nämnt, borde ge dig ett helt smörgåsbord av valmöjligheter! :)

Postad 29 August 2006 - 08:29

isoperse
  • isoperse
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jaa det verkar ju finnas mer än jag vågade hoppas på!
Grymt sugen att åka o lyssna på dem olika modellerna nu.

Tack för alla tips, fler än jag trodde!

Schöönt.

Postad 29 August 2006 - 11:08

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3928 inlägg
  • 0
Helt klart bäst av dom som nämnts är Onkyon, Marantzen eller Cambridge Azur 540R v2. Pioneer och Yamaha i all ära men dom är mest inriktade på film. Och när du nämner att du vill kunna spela partyhögt så faller tyvärr både Pioneer och Yamaha bort då dom har ganska ordentligt med Kalle Anka watt och inte orkar driva ordentligt på högre volymer. Har haft både Pioneer, Yamaha och har nu Azur 540R som ledigt låter bättre än båda dessa märken. Inte riktigt lika många finesser som Yamaha eller Pioneer, men det beror ju på vad man prioriterar. Bra ljud eller en massa ljudfältsprogram som man iaf inte använder?

Postad 29 August 2006 - 11:14

Unregisteredc27b1e79
  • Unregisteredc27b1e79
  • Mästare

• 2665 inlägg
  • 0
Marantz SR 7500 har jag ägt och den var riktigt bra, jag sålde pga att ja satsade helt på 2 kanal istället.

Men den där nya Onkyon verkar inte dålig den heller.

Postad 29 August 2006 - 11:16

isoperse
  • isoperse
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Roteln verkar oxo intressant men är den inte "gammal" ?
Problem om jag vill lyssna på cambridge med MA högtalarna..
Hifi klubben har väl inte dem..

Postad 29 August 2006 - 11:25

Unregisteredb337e9b0
  • Unregisteredb337e9b0
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Om man jämför Onkyo 803 mot Marantz7500 vilken är att rekommendera?

Har en kompis som är på jakt efter en försärkare. Högtalare blir troligtvis KEF iQ7.

Hade själv en Marantz7400 och var mycket nöjd men är Onkyo 803 möjligen lite bättre och passar den med Kef högtalare?

Postad 29 August 2006 - 11:57

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3928 inlägg
  • 0
Handlar du från Hifiklubben via nätet har du returrätt.

Postad 29 August 2006 - 12:23

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2049 inlägg
  • 0

Har en kompis som är på jakt efter en försärkare. Högtalare blir troligtvis KEF iQ7.

Hade själv en Marantz7400 och var mycket nöjd men är Onkyo 803 möjligen lite bättre och passar den med Kef högtalare?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag hade helt klart satsat på Onkyon 803 till det priset som går att hitta ifrån Tyskland. Ca 6.500:- för den receiverna är ett kap! :)

Sen är det givetvis så att "vissa" ogillar att handla från utlandet. Själv har jag köpt väldigt mycket olika produkter från både USA, Italien, England, Tysklan och har alltid varit supernöjd med grejerna. Allt från Ipod, Dator, Projektor, DVD, LCD etc...

Vara bara noga att kolla så att märket som inhandlas har Europagaranti. Det vill säga att om grejerna går sönder, så kan man kontakta företagets svensk kontor för vidare vägledning vart man ska skicka produkten för "service". Tror dock Onkyo har detta på sina receivers, är dock inte säker.

Postad 29 August 2006 - 12:34

Unregistered421f5d40
  • Unregistered421f5d40
  • Beroende

• 1364 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Om din polare är intreserade av Kef så bör han även lyssna på Klipsch & NHT båda dessa märken har ett snarlikt ljud som Kef . Personligen så tycker jag Klipsch är det klart bästa alternativet kanske därför jag köpte dom oxå ;o) .

Postad 29 August 2006 - 12:36

isoperse
  • isoperse
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Vart tar jag reda på det (europagaranti) ?

Postad 29 August 2006 - 13:50

MartinP666
  • MartinP666
  • Beroende

• 1202 inlägg
  • 0
Om du ändå ska till HiFi-klubben kan du ju passa på att kolla upp NAD T753v2 som ligger i rätt prisklass.

Postad 29 August 2006 - 14:07

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2049 inlägg
  • 0

Vart tar jag reda på det (europagaranti) ?

<{POST_SNAPBACK}>

Kolla med importören:

Sweden (ONKYO) Canseda AB
Amalia Jönssons Gata 19
42131 Västra Frölunda
Phone: + 46 (0)31-7093760
Fax: +46 (0)31-476515
Email: [email protected]

Postad 30 August 2006 - 11:17

isoperse
  • isoperse
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
mailade till canseda imorse och väntar på svar nu... Nämnde den stora prisskillnaden också..

Postad 31 August 2006 - 09:11

isoperse
  • isoperse
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Fick följande svar från Canseda..
- Onkyo har inte europagaranti men vi tar hand om reparationer ang. Onkyo men där kunden själv får stå för servicekostnaden.

TX-SR803 kan köpas hos någon Onkyohandlare för ca 12 000:- därför att det kommer att komma en TX-SR804 under hösten.
-------------------------------------

Men en onkyo går väl aldrig sönder =))

Postad 01 September 2006 - 18:58

Unregistered1113
  • Unregistered1113
  • Veteran

• 1889 inlägg
  • 0

Helt klart bäst av dom som nämnts är Onkyon, Marantzen eller Cambridge Azur 540R v2. Pioneer och Yamaha i all ära men dom är mest inriktade på film. Och när du nämner att du vill kunna spela partyhögt så faller tyvärr både Pioneer och Yamaha bort då dom har ganska ordentligt med Kalle Anka watt och inte orkar driva ordentligt på högre volymer. Har haft både Pioneer, Yamaha och har nu Azur 540R som ledigt låter bättre än båda dessa märken. Inte riktigt lika många finesser som Yamaha eller Pioneer, men det beror ju på vad man prioriterar. Bra ljud eller en massa ljudfältsprogram som man iaf inte använder?

<{POST_SNAPBACK}>

Det där med "kalle Anka watt " var förr det gäller inte nu längre :blink: så den ensida inställningen i din beskrivning är löjeväckande :lol: .

Det där med att Azuren ska ha bättre ljud än Yamaha och pioneer, är vad du tycker är bra och inget annat, kan vara bra för dom som läser detta att ha klart för sig.

förövrigt så är Yamaha och Pioneeer dom bästa att ta han om bioljudet och i dom "flesta " tester(what hifi, hemmabio, o.s.v) så kommer detta tillbaka hur bra just dom 2 märkerna är för bioljudet som hela tiden klarar att återge det ljudet både rent, detaljrikt och på ett neutralt o perfekt sätt.
Visst det kan vara en "viss skillnad" på drivningen i reciverna och där specen kan verka konstig men några "kalle anka watt är det inte. :unsure:

//Golfen

Postad 02 September 2006 - 23:28

global
  • global
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0
Tjena som ägare till rs6or så skulle jag rekommendera Rotel eller Marantz de är de förstärkare som nämns här som har kapacitet till att driva ett par rs6or.
Till det andra visst Yamaha och Pioneer är mycket duktiga på att spela bio men de är inte så vassa på musik och till golf3 bestörtining så har de kalle anka watt exempel en ax4 pressar ur sig ca 55watt när alla kanaler drivs jämför det med vad som står i specarna.Så antingen väljer du Marantz med ett varmt och musikaliskt spelsätt eller Rotel med en öppen stram ljudbild med en otrolig kraft.

Postad 03 September 2006 - 00:12

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2049 inlägg
  • 0
Global:

Jag har ett par MA RS8-or, som jag driver med min nyinskaffade Pioneer VSX-AX4ASi-S. Kan bara medela att jag är mycket positivt överraskad hur pass bra Pioneeren klarar av att leverera i 2-kanalsljud. Har tidigare suttit med ett rent 2-kanalssystem betsående av Primare I21 samt Primare CD21, så jag vet trots allt hur riktigt bra 2-kanal kan/ska låta... :rolleyes: Men som sagt, så måste jag säga att den ny AX4ASi från Pioneer trummar på riktigt riktigt bra vid musikläget. Själv kommer jag dock införskaffa mig ett slutsteg, men det är ju ngt som man väldigt ofta gör till de flesta surr.receivers för att på så sätt få ut det där lilla extra trycket i 2-kanalsdelen.

Följande går att läsa om denna receivers föregångare AX4AVI:

"Video anser att Pioneer VSX-AX4AVi har en musikåtergivning som är kraftig och ändå lyckas låta avslappnat och öppet, med en stor dynamik i ljudet. Kraften kommer väl till nytta med tunna musikstycken. Basen går in och gör återgivning fylligare."

"DVD & Hjemmekino - När man lyssnar på musik så blir intrycket att receivern är rofylld och arbetar med bra kontroll samtidigt som dynamiken och kraften i musiken kommer fram väldigt bra."

"What HiFi - Musik återges också med ordentlig kraft, samtidig som detaljerna inte går förlorade."

Det är har inte direkt blivit sämre med den nya modellen, om man säger så. :P

Det finns också en mängd olika inställningar att göra på denna väldigt kompetenta receiver, vilket gör att man kan sitta med de flesta högtalare och ändå få fram det bästa ur sin utrustning. Så det känns lite snett att bara skriva "men de är inte så vassa på musik"... ;)

Visst, Marantz och Rotel är väligt kompetenta märken när det kommer till surr.receivers och uppspelning av musik i dessa produkter. Men, jag tycker ändå det är helt fel att tro att bara för att det råkar stå antingen Yamaha eller Pioneer på förstärkaren, så innebär det direkt att den är rätt så dålig som 2-kanalaren. Man ska ha fullt klart för sig att man kan inte gå in med inställningen vid köp av surr.receiver, att man ska kunna få ett lika rent och "snyggt" 2-kanalsljud som från en ren 2-kanalare. Bara att glömma från början (har givetvis även med de båda produkternas prisbild att göra...).

Visst, det kan låta bra och man kan uppleva en härlig ljudbild. Men problemet kvarstår ändå, sen kan du skriva nästan vilket märke som helat, och det är att en surr.receiver har som uppgift att driva många kanaler samt "ha en massa finesser" som inte 2-kanalsförstärkaren behöver bry sig om. 2-kanalaren kan istället koncentrera sig på en sak, och det är att leverera riktigt grymt bra musikljud. En sak som surren aldrig kommer i närheten utav. Men visst kan man kompromissa. Få en stor portion med surroundljud, samtidgt som man trots allt kan uppnå en hög nivå av 2-kanalsdelan också. Men att tro (säger inte att du skriver det) att bara för att det är ett Marantz, Rotel eller Onkyo-märke på receivern, så innebär detta att användaren kommer bli nöjd med musikljudet. Riktigt så enkelt funkar det "ju liksom inte".

10 personer i ett rum, kommer alla uppfatta ljudet på sitt sätt. Är det då rätt av någon att säga, "så här är det, för kolla bara på vad specen säger..." :P Nä riktigt så enkelt är det ju trots allt inte.

mvh
multimedia

Redigerat av Unregistered52a88696, 03 September 2006 - 00:31.

Postad 03 September 2006 - 01:31

Unregisterede10e9503
  • Unregisterede10e9503
  • Mästare

• 3928 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Det där med "kalle Anka watt " var förr det gäller inte nu längre :rolleyes: så den ensida inställningen i din beskrivning är löjeväckande :P .

Det där med att Azuren ska ha bättre ljud än Yamaha och pioneer, är vad du tycker är bra och inget annat, kan vara bra för dom som läser detta att ha klart för sig.

förövrigt så är Yamaha och Pioneeer dom bästa att ta han om bioljudet och i dom "flesta " tester(what hifi, hemmabio, o.s.v) så kommer detta tillbaka hur bra just dom 2 märkerna är för bioljudet som hela tiden klarar att återge det ljudet både rent, detaljrikt och på ett neutralt o perfekt sätt.
Visst det kan vara en "viss skillnad" på drivningen i reciverna och där specen kan verka konstig men några "kalle anka watt är det inte. ;)

//Golfen

<{POST_SNAPBACK}>

Nej tyvärr, tror inte det. Det är ju faktiskt Kalle Anka watt, vad du än säger. Pioneer Ax 4 tex lämnar 180w per kanal står det i beskrivnigen på deras sida. Men det är med 2 kanaler drivna. Vad ger det med 5 kanaler eller fler drivna? Det står inte heller hur mycket strömförsörjningen är på. Vad kan det bero på? För att folk inte ska kunna lägga ihop 2 och 2? Jag gillar Pioneer och har haft ett antal såna stärkare tidigare så det är inte för att klanka ner på dom som jag skriver detta, utan för att tala om hur det verkligen ligger till. Detsamma gäller Yamaha. Dom är kanon på film, men inte lika bra till musik.
Jag tror inte hela världens kan ta så fel. De flesta har hyllat Azur 540R, press som privatpersoner. Så det är inte bara min åsikt.
Man måste kunna ta lite kritik och inte envist hålla fast vid sitt märke. Det gäller mig med. Jag vet vad Azuren inte är så bra på, och det är finesser.

Postad 03 September 2006 - 19:56

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2049 inlägg
  • 0
Kan i alla fall upplysa om att nya Pioneer VSX-AX4ASi har 180 watt per kanal, dvs totalt 1260 watt (7 x 180 watt vid 6 ohm).

Samt att: Power Consumption (in use / standby) 460W / 0.7W

Postad 04 September 2006 - 16:47

global
  • global
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0
Har aldrig sagt att Pioneer är dåliga på att bygga förstärkare men med tanke på att jag ägt ett antal Pioneer förstärkare tror nog jag att jag vet vad jag pratar om.Nr 1 klart att du är nöjd med din ax4a för hur grymma Primare än är så passar inte Ma och Primare ljudmässigt sen kan jag tillägga att ax4an förlorat sina best buy titlar i what hifi och home cinema choice pga av för dålig kraft dessutom så har Pioneer skurit ned på en massa grejer vad gäller stabilitet i ax4an den väger tex 5kg mindre än ax5an sen att den låter bra det gör den säkert och den har ton med finesser men om du tycker att den driver dina rs8 perfekt så har du fel.Rs8orna är mycket mer tungdrivna än vad instruktionbladet medger de testades i hifi choice och de fick fram en känslighet på 86db och med tanke på ax4ans mätning i home cinema choice där den mätte 59w med alla kanaler igång så är det ju inte direkt en muskelmaskin vi pratar om och återigen ström har aldrig varit Pioneers starka sida men de är fortfarande bra recievers med mycket teknik för pengarna och däri ligger svaret vill man ha en teknikmaskin eller en ljudmaskin och det är ju upp till var och en att bestämma.

Postad 04 September 2006 - 18:14

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2049 inlägg
  • 0

Nr 1 klart att du är nöjd med din ax4a för hur grymma Primare än är så passar inte Ma och Primare ljudmässigt...

<{POST_SNAPBACK}>

Inte för att låta spydig, men kan inte ta inlägget direkt seriöst när du skriver följande. Att MA och Primare är en bra kombination är allmänt välkänt, och det har skrivits spaltmeter om just denna kombo i ett antal HiFi-magazine världen över. Även svenska HiFi & Musik hyllade denna kombination så sent som i oktober 2005 och Februari 2006.

"Lämpliga partners till RS8 behöver inte nödvändigtvis dra åt det varma hållet. Det fungerar ypperligt även med neutrala klingande elektronik av god kvalitet (förstärkare och CD-spelare från Primare och Roksan som testades i HiFi & Musik nr 10/2005 är utmärkta exempel." Hur HiFi & Musik nr 1-2, 2006

Pioneer skurit ned på en massa grejer vad gäller stabilitet i ax4an den väger tex 5kg mindre än ax5an sen att den låter bra det gör den säkert och den har ton med finesser men om du tycker att den driver dina rs8 perfekt så har du fel...

<{POST_SNAPBACK}>

Vad vet du om vad jag tycker eller inte? Vad dina öron hör är en sak, och vad min hör är en annan sak. 10 personer i ett rum kommer höra 10 olika saker/uppleva ljudet på olika sätt. Att du tror dig veta att Pioneer och RS8 inte fungerar, är INGET bevis ALLS på att den kombon inte fungerar. Kolla bara i strängen om "gamla" AX4an för att se de som sitter med MA och hur nöjda de är med denna kombon. Jag säger inget om att du kanske inte tycker att ljudet är perfekt i denna kombo, men tro för den skulle inte att du har RÄTT och att det bara kan vara på DITT sätt när du skriver så. Som sagt, alla hör och uppfattar saker på olika sätt. Det har det nog skrivits hundratals inlägg om här redan, så låt oss inte fastna i ännu en sådan sträng. Kör på det du är nöjd med, och låt andra på upptäcka/uppleva ljudet på egen hand - utan att du ska säga till dem vad som är fel, bara för att du tycker så!

mvh
multimedia

Redigerat av Unregistered52a88696, 04 September 2006 - 18:25.

Postad 04 September 2006 - 20:03

global
  • global
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0
Ett svar ja jag säger min åsikt en annan fråga vilka spaltmeter om Primare och Monitor audio har prenemurerat på tidningarna iunder denna tid och det skrivs inga spalt meter och det tredje om du tycker att Primare inte är en varm förstärkare då tycker jag att du skall kolla dina öron.

Postad 04 September 2006 - 20:51

Unregistered52a88696
  • Unregistered52a88696
  • Veteran

• 2049 inlägg
  • 0

Ett svar ja jag säger min åsikt en annan fråga vilka spaltmeter om Primare och Monitor audio har prenemurerat på tidningarna iunder denna tid och det skrivs inga spalt meter och det tredje om du tycker att Primare inte är en varm förstärkare då tycker jag att du skall kolla dina öron.

<{POST_SNAPBACK}>

Som sagt, jag finner ingen idé att forsätta "debattera om detta" fram och tillbaka. Debatt kan man ha på andra ställen, här försöker vi hjälpa varandra genom att ge olika tips och inte säga "så här är det, för så tycker jag"...

För att citera blanda annat HiFi & Musik igen (konstigt att du missat detta, du som läst allt under denna period. :) )

"I 21 kopplar likt de andra två (Roksan Caspian och Audio Analogue Settanta) ett mycket fast och kontrollerat grepp om högtalarna och bjder på ett vältajmat ljud. Den lägger ljudbilden mitt mellan högtalarna, en ljudbild som har en fin precision i alla led. Ljudet är inte fullt lika alert i anslagen som via CD-spelaren, här är det ett mer normalt tempo på musiken.

Det här ska ändå inte tolkas som att förstärkaren är saktmodig eller oengagerad, för det är den inte. Det är kul att lyssna på musik med I21. Basen är riktigt tajt men har inte riktigt samma rapphet som vare sig Audio eller Roksan.
Prishandikappet exponeras först när man betraktar parametrar som dynamik, öppenhet och detaljrikedom. Den känns - om vi överdriver - aningen gråare i återgivningen än de betydligt dyrare kombattaterna, och konstigt vore väl annars. Vi är däremot tämligen övertygade om att I21 presterar i princip allt vad man kan begära för sitt pris. Rör du dig i prisklassen runt 10.000 kronor för du inte missa denna utmärkta och kraftfulla förstärkare som dessutom kommer att spela bra med de flesta högtalare du provar den med." Högalaratips! Monitor Audio RS 6 samt Dynaudio Audience 52 SE
HiFi & Musik NOV 05

Något kärnkraftverk till förstärkare behövs däremot inte - RS8 har i praktiken ytterligare någon decebels känslighet att bjuda på jämfört med RS6 - HiFi & Musik FEB 06

Tyck du vad du vill, men försök inte säga åt folk att "så som jag tycker, så är det bara - tro inte ngt annat"... Det är allt jag vill ha fram. Det var därför jag ifrågasatte dina inlägg. That's all.

mvh
multimedia

Redigerat av Unregistered52a88696, 04 September 2006 - 20:53.

Postad 02 October 2006 - 13:39

Mr Thomson
  • Mr Thomson
  • Användare

• 116 inlägg
  • 0
DENON AVR-1907 Hemmabioreceiver.....Kan det vara något. Kostar runt 5000:- och vad jag vet så är den bäst i sin prisklass..Den är ny på marknaden ...Den ska jag köpa iallafall!!!!!!
Kolla in på Hifi butiken dom har den. :angry:

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.