Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Svensk TiVo? (För Boxer)

7 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 24 september 2006 - 14:42

offline_thk
  • offline_thk
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Finns det en digitalbox för marknätet som kan spela in alla program av en specifik serie eller genre automatiskt, likt det amerikanska TiVo?

Hittade denna lösning: http://www.nordichar...4&skrivelse=416
Men det blir ju väldigt dyrt, söker alltså en box med hårddisk som inte kostar hur mycket som hellst.

Vore även fint om den fixade att spela upp Mp3, Jpeg och DivX, att kunna koppla den till nätverket vore ju inte heller helt fel. Har kikat lite på Dreambox men det stod inget om att de kunde göra just detta med att spela in alla program av en specifik tv serie.

Postad 01 april 2007 - 15:24

Unregistered11bf6fd0
  • Unregistered11bf6fd0
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0
Lånar lite av tråden, fungerar TIVO i Sverige i dagsläget?
Verkar bara kopplas via komposit? Som det ser ut på bilden går det
bara att koppla via komposit (skit?)

Postad bild

Redigerat av Unregistered11bf6fd0, 01 april 2007 - 15:31.

Postad 05 juli 2007 - 16:36

gusax
  • gusax
  • Beroende

• 1 425 inlägg
  • 0
Nu finns det faktiskt en svensk motsvarighet till TiVo som kallas Boxer Navigator. Du kan spela in hela serier (Season pass), söka på och automatiskt spela in filmer med vissa skådespelare eller regissörer (Wishlists) osv. Tänker någon boxleverantör till så skulle det med dessa förutsättningar faktiskt gå att implementera alla TiVos funktioner.

Dock är det i dagsläget bara en box som officiellt klarar av det, tror det var Dilog 550.

http://www.boxer.se/?page=1073
Nackdelen är att det kostar pengar, 39 spänn i månaden. Dock så är navigatorn gratis på gratiskanalerna, det som kostar är att få EPG på betalkanalerna.

Postad 05 juli 2007 - 17:58

morberg
  • morberg
  • Forumräv

• 576 inlägg
  • 0

Nu finns det faktiskt en svensk motsvarighet till TiVo som kallas Boxer Navigator. Du kan spela in hela serier (Season pass),

Finns det inte någon box som klarar av detta idag?

Nackdelen är att det kostar pengar, 39 spänn i månaden. Dock så är navigatorn gratis på gratiskanalerna, det som kostar är att få EPG på betalkanalerna.

<{POST_SNAPBACK}>

Grisigt att ta 39 spänn för något som borde ingå. Jag kollade på boxers sida, men kunde inte hitta att det var gratis för gratiskanalerna. Låter bra i så fall.

Postad 06 juli 2007 - 08:13

DVBgeek
  • DVBgeek
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0

Nu finns det faktiskt en svensk motsvarighet till TiVo som kallas Boxer Navigator. Du kan spela in hela serier (Season pass),

<{POST_SNAPBACK}>

Grisigt att ta 39 spänn för något som borde ingå. Jag kollade på boxers sida, men kunde inte hitta att det var gratis för gratiskanalerna. Låter bra i så fall.

<{POST_SNAPBACK}>

En Topfield 5700 med gratisprogrammen eit2mei och MyStuff (eller JAG's EPG, eller UK Auto Timers, eller... <din EPG-modul här>) klarar detta alldeles utmärkt även med Boxers standard-EPG (på ALLA Boxer-kanaler), men jag hoppas att någon skriver en TAP som även kan skörda Navigator-formatet.

Postad 06 juli 2007 - 08:15

DVBgeek
  • DVBgeek
  • Forumräv

• 531 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

En Topfield 5700 med gratisprogrammen eit2mei och MyStuff (eller JAG's EPG, eller UK Auto Timers, eller... <din EPG-modul här>) klarar detta alldeles utmärkt även med Boxers standard-EPG (på ALLA Boxer-kanaler), men jag hoppas att någon skriver en TAP som även kan skörda Navigator-formatet.

Postad 06 juli 2007 - 09:12

gusax
  • gusax
  • Beroende

• 1 425 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

Jag frågade kundtjänst, navigatorn är gratis för gratiskanalerna. Resten är krypterat och kostar pengar.

Spela in serier går väl att göra med Viasat plus-boxen har jag för mig, men att få tillgång till den tjänsten kostar ju än mer hutlösa 99 spänn i månaden.

Glädjande att Topfield kan spela in serier.

Postad 07 juli 2007 - 10:29

joeljoel
  • joeljoel
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0
Viasat+ klarar detta och det kostar inte 99 spänn längre.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.