Jag har precis med hjÀlp av min far (auktoriserad antenntekniker) konstaterat att Kabel-boxen DM-500C har allvarliga antennproblem.
Vi har kört diverse tester och kontentan Àr att RF-problemet Àr ett faktum.
I mitt antennuttag har jag 61dbs signal, kanske lÄgt men inom de grÀnser (60-77) som finns, men jag Àr sista-jack sÄ det kan ju bero pÄ detta.
Men kopplar man in dreamboxen via antenn in(!!!) gentemot antenninstrumentet sÄ ser man att brusnivÄn gÄr frÄn en normal och lÄg nivÄ till 40db!!! alltsÄ blir differensen mellan kanal och brus sÄ lÄg som 21 db. DÀrför fÄr jag och alla andra med DM-500C störningar i de analoga kanalerna nÀr man kopplar in sin dreambox via:
Antenn in --> Antenn ut (i boxen)
Antenn in --> T-koppling --> tv, box
Nu sitter en wisi-förstÀrkare som stÀrker min insignal till 90db som jag splittar via en tap (-12.5db) till box, signalen till teven gÄr orörd. Detta ger en rimlig bild i det analoga nÀtet men till ett hutlöst pris!
Vi kommer höra av oss till inköpsstÀllet imorron och begÀra en reparation av tunern, (4st boxar) och fÄr se vilket resultat det ger. Detta fel Àr sÄ uppenbart och enkelt att det bara inte fÄr hÀnda!
Hur mĂ„nga fler har problemet? Ăr det sĂ„ spritt som vi anar? NĂ„gon som har andra rĂ„d i problemet?
//Rickard
Redigerat av richmoijn, 28 September 2006 - 21:53.
Sökningen pÄgÄr
Avancerad sökning
1
HjÀlp med min dreambox 500c
4 bilder
12 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas hÀr?