Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung's Blu-ray-spelare testad av Secrets of Home Theater and HiFi

2 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 03 October 2006 - 18:37

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0
Secrets of Home Theater and High Fidelity har nu låtit Samsung BD-P1000 genomlida deras benchmark som är ett strukturerat och jämförbart sätt att testa dvd-spelare på.

Deras lista över testade spelare börjar bli lång och är i sig själv en intressant läsning. Ännu intressantare är kanske ändå att få läsa om hur bra denna Blu-ray-spelare är på att spela upp vanliga DVD-filmer? Är spelaren t ex en värdig ersättare för en bättre dvd-spelare?

Tyvärr är det snabba svaret att Blu-ray-spelaren är en usel DVD-spelare enligt Secrets.

Föjande citat säger en del:

As a standard DVD player, I can’t recommend the Samsung BD-P1000 at all. It does a poor job with anything involving a high amount of detail, and its video processing leaves a lot to be desired. This is really a shame, as I had high hopes for the new Faroudja processing. As a Blu-ray player, it seems to be doing a fair job, with a few caveats that may be holding it back.

Så det kan vara en idé att avvakta första generationens hd-spelare om man vill kunna ersätta en bättre dvd-spelare. Dock är den korta recensionen väldigt läsvärd. Du hittar den här.

Samsung BD-P1000

Postad 03 October 2006 - 20:59

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
För mig har Samsung alltid varit ett "lågprismärke" och detta test styrker ju det. De är dock på uppryckning och har blivit riktigt bra, framförallt på LCD-TV.

Hoppas de får till sin maskin när de är dags att lansera den på den europeiska marknaden, annars blir det ingen samsung BD-spelare i min ägo i varje fall.

Postad 04 October 2006 - 12:10

m0rk
  • m0rk
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Finns vissa saker Samsung är bra, hårddiskar och LCD (då menar jag endast till datorer). Skulle nog aldrig få för mig att köpa en Samsung 40" LCD eller någon av deras dvd-spelar. Väntar hellre på Pioneer eller Panasonic istället.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.