Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Göra Panasonic DMR EH65 regionsfri

16 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 05 oktober 2006 - 12:09

kuntri
  • kuntri
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hur gör jag Panasonic DMR EH65 regionsfri?

Postad 05 oktober 2006 - 12:17

bad_guz
  • bad_guz
  • Amatör

• 71 inlägg
  • 0
Detta är även jag intresserad av. Jag vet att det finns en fjärrkontroll som används för att göra spelaren regionsfri. Tror att Panasonic Center i Ringens köpcenter i Sthlm har denna fjärr, men jag vet inte vad det kostar eller om de ens genomför detta på spelare köpta på annan ort/butik?

Någon som vet?

Postad 05 oktober 2006 - 13:36

TomSavini
  • TomSavini
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0
Även jag är på jakt efter att göra min Panasonic DMR-EH65 regionsfri. Har surfat en hel del på nätet och funnit denna sida:

http://www.dcevoluti...id=32&Itemid=54

Enligt upphovsmännen/kvinnorna finns det en generell kod som kan skickas via IR till spelaren. Denna benämns i texten som "Generic Panasonic region free IR code" och ska kunna sändas med en Philips Pronto, Pocket PC, Palm, laptop eller motsvarande om jag förstått det rätt. Denna ska fungera på det flesta Panasonic DVDs men det finns ingen text som bekräftar att det fungerar på DMR-EH65. Ej heller någon som säger motsatsen.

Jag har inte själv testat om denna kod fungerar men den påstås vara samma som finns i "service fjärrkontrollen" vilket kan vara liknande den Panasonic Center använder.

Kan ej svära att det fungerar samt ta några konsekvenser om det INTE fungerar. Dock ska det vara harmlöst mot spelaren om det misslyckas enligt upphovsmännen.

Finns det nån som kan/törs prova? Jag har inte fått min ännu (beställd från NetonNet) men vill hemskt gärna kunna spela mina R1 filmer.

Redigerat av TomSavini, 05 oktober 2006 - 13:41.

Postad 05 oktober 2006 - 19:28

chpal56
  • chpal56
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Hej!

Fungerar! Kör nu både region 1 och 2 utan problem.

//Chpal

Postad 05 oktober 2006 - 21:16

kuntri
  • kuntri
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hur gjorde du?

Postad 06 oktober 2006 - 07:35

chpal56
  • chpal56
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Följde anvisningarna för min handdator på sidan som länken leder till. Har en HP handdator med Pocket PC 2003 som jag använde.

Börjande med att tanka hem och installera fjärrkontrollprogramvaran. Det är shareware men funkar 15 ggr.
Tog hem och läste in ccf-filen i fjärrkontrollprogramvaran
Du får upp en massa regionval och där valde jag RCE. Provade först med avstängd DVD, men det funkade inte. Provade igen med att ha DVD startad och allt fungerade. Kom upp en kryptisk text i fönstret på DVD, sedan verkade den boota om.
Kontrollerade med RC1 och RC2 skivor och allt fungerar, vilket för övrigt allt övrigt i DVD också verkar göra.

Postad 06 oktober 2006 - 10:54

TomSavini
  • TomSavini
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0

Följde anvisningarna för min handdator på sidan som länken leder till. Har en HP handdator med Pocket PC 2003 som jag använde.

Börjande med att tanka hem och installera fjärrkontrollprogramvaran. Det är shareware men funkar 15 ggr.
Tog hem och läste in ccf-filen i fjärrkontrollprogramvaran
Du får upp en massa regionval och där valde jag RCE. Provade först med avstängd DVD, men det funkade inte. Provade igen med att ha DVD startad och allt fungerade. Kom upp en kryptisk text i fönstret på DVD, sedan verkade den boota om.
Kontrollerade med RC1 och RC2 skivor och allt fungerar, vilket för övrigt allt övrigt i DVD också verkar göra.

<{POST_SNAPBACK}>

Lysande!! Tack för informationen chpal! :(

Postad 06 oktober 2006 - 10:58

kuntri
  • kuntri
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Kanonbra! Tack!

Postad 08 oktober 2006 - 10:05

pikemaster
  • pikemaster
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Även jag är på jakt efter att göra min Panasonic DMR-EH65 regionsfri. Har surfat en hel del på nätet och funnit denna sida:

Enligt upphovsmännen/kvinnorna finns det en generell kod som kan skickas via IR till spelaren. Denna benämns i texten som "Generic Panasonic region free IR code" och ska kunna sändas med en Philips Pronto, Pocket PC, Palm, laptop eller motsvarande om jag förstått det rätt. Denna ska fungera på det flesta Panasonic DVDs men det finns ingen text som bekräftar att det fungerar på DMR-EH65. Ej heller någon som säger motsatsen.

Jag har inte själv testat om denna kod fungerar men den påstås vara samma som finns i "service fjärrkontrollen" vilket kan vara liknande den Panasonic Center använder.

Kan ej svära att det fungerar samt ta några konsekvenser om det INTE fungerar. Dock ska det vara harmlöst mot spelaren om det misslyckas enligt upphovsmännen.

Finns det nån som kan/törs prova? Jag har inte fått min ännu (beställd från NetonNet) men vill hemskt gärna kunna spela mina R1 filmer.

<{POST_SNAPBACK}>

Genomförde detta lyckat idag med en laptop och dess inbyggda IR-port.

Följde bara instruktionerna på sidan som nämns ovan. "Button10" verkar ha varit den magiska för DMR EH65, då bootade spelaren om och voila kunde jag se min Conan R1 igen ;-)

Tack för tipset.

Postad 14 oktober 2006 - 09:41

Daddygee
  • Daddygee
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Tjena,

Mitt första inlägg här....efter att ha ägt en DMR-EH65 i 2 dagar!

Kan säga att jag var på väg att skicka tillbaks skiten då den inte läste mina DVD+RW skivor....vilket hade gjort att hela konceptet hade fallit för mig. :)

Hursom, jag skrämde upp den med winsamp oxå, men kan inte verifiera R1 skivor än....däremot kan jag säga att den helt plötsligt läser samma skiva som den vägrade läsa igår kväll!!! :)

<{POST_SNAPBACK}>

Genomförde detta lyckat idag med en laptop och dess inbyggda IR-port.

Följde bara instruktionerna på sidan som nämns ovan. "Button10" verkar ha varit den magiska för DMR EH65, då bootade spelaren om och voila kunde jag se min Conan R1 igen ;-)

Tack för tipset.

<{POST_SNAPBACK}>

Tack som fan för tipset/länken och för ett bra forum. Känner på mig att jag kommer nyttja det till max.... :)

Postad 22 oktober 2006 - 21:01

REALsmile
  • REALsmile
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Gjorde det med en Tungsten T Palm och det funkade klockrent :)

Postad 30 oktober 2006 - 00:26

Unregisteredd2bf7634
  • Unregisteredd2bf7634
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Gjorde det med en Tungsten T Palm och det funkade klockrent  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Samma här. Utnyttjade sätt '2' för Palm, då jag inte fick sätt '1' att funka - OmniRemote började yra om att knappar behövde konfas upp när man var halvvägs inne i sekvensen 0-9. Fick bara 8 inlästa knappar när jag läste från memo, så det kanske är nåt nytt format på filerna.

Oh, well... Det funkade till slut i alla fall. Stort tack!

Postad 31 oktober 2006 - 20:50

Henxxor
  • Henxxor
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om detta även fungerar på Panasonic DMR-EH56?

Tacksam för snabbt svar (ligger i köpläge)

Postad 31 oktober 2006 - 21:09

TomSavini
  • TomSavini
  • Användare

• 164 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om detta även fungerar på Panasonic DMR-EH56?

Tacksam för snabbt svar (ligger i köpläge)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kan inte svara på det. Den koden folk i tråden har använt är en "allmän Panasonic-kod" så troligtvis fungerar den även på EH-56. Så jag tycker du ska slå till och sedan meddela om koden fungerade eller inte :lol:

Postad 20 februari 2007 - 20:08

Henxxor
  • Henxxor
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Tog ett tag innan jag stötte på detta problem. När man spelar en icke region 2 skiva så får man något felmeddelande i stil med "Incompatible TV system setting". Körde ovanstående lösning från min bärbara laptop, och vips så var felmeddelandet borta och disken spelade.

Kanske bra för någon annan som ligger i köpläge :-)

Postad 30 juni 2007 - 15:20

Unregistered6b3430dc
  • Unregistered6b3430dc
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
dcevolution-siten är nere, och jag försöker göra likadant.
Får det dock inte att fungera. :D

Nån som har kvar filerna och kan hjälpa till?
Jag skulle vara extremt tacksam.

Messa eller maila mig.

Tack på förhand / Stellan

Postad 01 juli 2007 - 09:55

pikemaster
  • pikemaster
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Tog ett tag innan jag stötte på detta problem. När man spelar en icke region 2 skiva så får man något felmeddelande i stil med "Incompatible TV system setting". Körde ovanstående lösning från min bärbara laptop, och vips så var felmeddelandet borta och disken spelade.

Kanske bra för någon annan som ligger i köpläge :-)

<{POST_SNAPBACK}>

Hej Henxxor,

Det där med "incomaptible TV-setting" låter som något som inte har med regionskodningen att göra, det är nämligen så att EH65 klarar inte av att spela in PAL och spela upp NTSC samtidigt.

Således, om det pågår eller finns TV-inspelningar schemalagda kan du inte spela upp en NTSC-skiva utan att antingen stänga av pågående TV-inspelning eller i det andra fallet tillfälligt avaktivera de schemalagda inspelningarna.

Vet faktiskt inte hur detta fungerar på andra märken/inspelare, men jag upplever det något irriterande iaf.

Mvh

/ Pikemaster

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.