Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Död pixel tog en ände med förskräckelse

17 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 October 2006 - 10:07

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0
If I died tomorrow and they asked me at the pearly gates what my biggest regret was on this planet, my reply would be easy: buying a Hitachi plasma television.

Det är bloggare Craigh Harris från San Francisco som står bakom denna sorgliga kommentar efter att, som han själv beskriver det, ha genomgått (eller snarare genomgår) sitt livs värsta konsumentupplevelse. Efter att ha läst hans, i all bedrövelse  mycket underhållande, berättelse så är man benägen att hålla med och detta ärende hade varit mumma för Sverker :blink:

Nåväl, en mulen måndagförmiddag som denna så kan det vara skönt att läsa om någon som har värre erfarenheter än man själv och alltid kan man lära sig något av denna tråkiga historia som ännu inte sett sitt slut.

Innan vi länkar vidare till historien så kommer Craighs egna avslutande ord: 

It's been almost a year of this whole ordeal and I want it to end. It won't end.

This is my hell.

En måttligt cencurerad bild från samma blogg

Läs hela historien

Postad 16 October 2006 - 10:59

stabbe
  • stabbe
  • Veteran

• 1569 inlägg
  • 0
Stackars man säger ja bara! :blink: Va nog de värsta ja läst om de ämnet.

Postad 16 October 2006 - 11:22

Unregistered25afe1a3
  • Unregistered25afe1a3
  • Veteran

• 1919 inlägg
  • 0
Stackars människa, hoppas man inte får uppleva det i Sverige.
// Hifighost

Postad 16 October 2006 - 11:37

Bluex
  • Bluex
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Fy fasiken! Jag lider verkligen med honom.
Vet inte vilka lagar och regler dom
har i USA när det gäller sånt här, hoppas
bara att det inte kan bli så här hemma.

Postad 16 October 2006 - 11:48

Unregistered49577949
  • Unregistered49577949
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Haha! Diggar verkligen avslutningen på texten! =)

"Fuck you, Hitachi."

Killen är så less man kan bli... Tycker fan synd om snubben.
Hoppas man slipper uppleva sånt här.

Postad 16 October 2006 - 12:30

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
Det var ju trist som alltid, men min fungerar desto bättre.

Postad 16 October 2006 - 12:54

Unregistered973
  • Unregistered973
  • Veteran

• 2349 inlägg
  • 0
o fy fan jag som tänkte köpa en hitatchi pga bilden men näver.

Postad 16 October 2006 - 13:42

Unregistered81406615
  • Unregistered81406615
  • Forumräv

• 887 inlägg
  • 0
Känns ju lite som om Hitachi får skiten när det är problem med en leveransfirma.

Om en av hundra skärmar är dåliga (gissar bara) så betyder det att en av 10.000 som köper en skärm får två dåliga i rad. Inte kul men ibland har man otur. Eftersom Hitachi och andra säljer miljontalsskärmar om året så blir det ett antal personer som har just den oturen.

Resten av problemen med att få ersättningsskärmen levererad verkar han ju inte ens ha kontaktat Hitachi om. Visst kan man tycka att deras garantibolag borde använda ett bättre transportbolag men om han inte ens kontaktar Hitachi kan de ju inte gärna veta att det inte funkar.

Har aldrig köpt en Hitachi produkt i mitt liv så jag bryr mig egentligen inte om dom. Känns dock som om killen är en typisk bloggare som njuter av att kunna få lite uppmärksamhet. Skulle vara intressant och veta om han överdrivit lite här och där. Får kanske hoppas att den där Michelle har en blogg också.

Postad 16 October 2006 - 18:45

Korvis
  • Korvis
  • Forumräv

• 839 inlägg
  • 0
"Det finns alltid två versioner av en historia" eller hur är det man brukar säga?
Men om allt killen skriver stämmer så är det ju en tragedi utan dess like.

Postad 17 October 2006 - 08:02

Oggelito
  • Oggelito
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Ojoj, jag lider med stackaren. Han tycks ha fått smaka på allt möjligt oflyt.

Hitachi? Det är ju skit, det borde alla veta.... B)

Postad 17 October 2006 - 11:42

DanielP
  • DanielP
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Ja, sånt kan hända även i Sverige... Vill inte säga vilka företag som var inblandade men jag känner till hans frustration.

Postad 17 October 2006 - 11:49

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0
Bortsett från vad tråden igentligen handlar om, så är min uppfattning att Hitatchi är bra grejjer, oavsett om det handlar om hembioelektronik el. powertools....

Dock drygt för den stackars killen...

Redigerat av Dr. Death, 17 October 2006 - 11:50.

Postad 17 October 2006 - 11:51

Dr. Death
  • Dr. Death
  • Guru

• 5782 inlägg
  • 0

Ja, sånt kan hända även i Sverige... Vill inte säga vilka företag som var inblandade men jag känner till hans frustration.

<{POST_SNAPBACK}>

Nä, för såna företag måste försvaras och skyddas till varje pris? :D

Postad 17 October 2006 - 12:10

Tomas_D700
  • Tomas_D700
  • Rådgivare

• 5023 inlägg
  • 0
Hej :D

Då jag la in denna "nyhet" så vill jag passa på att understryka vikten av att inte sätta "="-tecken mellan hur butiker/tillverkare agerar i ett specifikt reklamationsärende och vilken prestanda de produkter de säljer/tillverkar har. Inte heller att dömma en tillverkares lokala representanter beroende på hur dess representanter i andra länder eventuellt (miss)sköter sig :unsure:

Postad 17 October 2006 - 12:29

Unregistered6bf64893
  • Unregistered6bf64893
  • Lärjunge

• 483 inlägg
  • 0
Det är givetvis extremt tråkigt när sådant händer... men jag antar att man måste komma ihåg att vi pratar om apparater med mycket avancerad teknik och det är X antal små saker som kan gå fel.... som i en dator (vet inte hur många ggr mina har gett upp på olka ställen). Så 2 av 10 000 är ganska bra ändå? Givetvis är det mer än beklagligt för konsumenten när sådant händer, men jag skulle också gissa att det beror mkt på personerna man pratar/förhandlar med, och inte så mkt med företaget i sig :unsure: Hitachi gör för övrigt normalt sett mkt välsmakande skärmar tycker jag :D

Väldigt synd om killen dock :rolleyes:

Postad 18 October 2006 - 09:40

Nitehawk
  • Nitehawk
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Fy fan så illa för killen.. Tre trasiga TV´s på raken.. hur fan kan man ha en sån jäkla otur? Eller kan det vara så att Hitachi har skitdåliga produkter? Som tur är får jag aldrig reda på det.. Jag har en Swedx 40" HDTV som funkar skitbra ;)

Postad 18 October 2006 - 15:07

Leven
  • Leven
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0
Hehe, jag känner igen mig i ganska mycket här, fast i mitt fall var det samsung och dess servicefirmor jag fick bråka med..
Hela ärendet tog ca ett år och jag åldrades väl två-tre av all frustration.

Så här såg proceduren ut för mig..
köpa

Felanmäla

skicka iväg på service

få hem

konstatera att det är samma fel

felanmäla

skicka iväg på service

få hem

konstatera att det är sammafel

felanmäla

skicka iväg på service

den här gången får jag inte hem den igen!, det är sommar och teknikern som är ansvarig för
utförandet av reparation av min tv är på semester.

Tekniken har konstaterat att han inte kan fixa felet och fyller i en krediteringsansökan.

Jag ringer efter en månad och undrar var som händer.

Får reda på att krediteringsansökan avslås eftersom den är fel ifylld, ingen har kontaktat mig med denna infon.

Tekniker ska göra en ny krediteringsansökan, eftersom Samsung själva inte får göra sånt.

Ringer efter ett par veckor och frågar vad som händer, inget får jag till svar.

Ringer en gång i veckan i två månader till samsung och alla jag pratar med förklarar att det här ska dom åtgärda direkt! Så får det minsann inte gå till!

Samsung har fått tag på teknikern som ska fixa tv:n, han pratar knappt svenska och supporten _tror_ att han nog fattade vad dom sa om att fylla i en ny ansökan..

Inget har hänt efter två månader heller.

Jag ringer Samsung Support och ber att få tala med chefen, förklarar för denne att jag nu tröttnat och kommer vidta rättsliga åtgärder om inte ärendet är avgjort innan veckan är slut(tisdag).

Chefen ringer mig varje dag och ger mig status på ärendet.

Samsung gör en krediteringsansökan själva, den går igenom och ärendet är klart

Återbetalning kommer efter en vecka till mitt konto, fullt belopp (det jag köpte tv:n för).

Köpa Panasonic 50pv60e från tyskland för samma summa och äntligen vara nöjd & glad ;)

Postad 18 October 2006 - 16:44

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0

Hehe, jag känner igen mig i ganska mycket här, fast i mitt fall var det samsung och dess servicefirmor jag fick bråka med..
Hela ärendet tog ca ett år och jag åldrades väl två-tre av all frustration.

Så här såg proceduren ut för mig..
köpa

Felanmäla

skicka iväg på service

få hem

konstatera att det är samma fel

felanmäla

skicka iväg på service

få hem

konstatera att det är sammafel

felanmäla

skicka iväg på service

den här gången får jag inte hem den igen!, det är sommar och teknikern som är ansvarig för
utförandet av reparation av min tv är på semester.

Tekniken har konstaterat att han inte kan fixa felet och fyller i en krediteringsansökan.

Jag ringer efter en månad och undrar var som händer.

Får reda på att krediteringsansökan avslås eftersom den är fel ifylld, ingen har kontaktat mig med denna infon.

Tekniker ska göra en ny krediteringsansökan, eftersom Samsung själva inte får göra sånt.

Ringer efter ett par veckor och frågar vad som händer, inget får jag till svar.

Ringer en gång i veckan i två månader till samsung och alla jag pratar med förklarar att det här ska dom åtgärda direkt! Så får det minsann inte gå till!

Samsung har fått tag på teknikern som ska fixa tv:n, han pratar knappt svenska och supporten _tror_ att han nog fattade vad dom sa om att fylla i en ny ansökan..

Inget har hänt efter två månader heller.

Jag ringer Samsung Support och ber att få tala med chefen, förklarar för denne att jag nu tröttnat och kommer vidta rättsliga åtgärder om inte ärendet är avgjort innan veckan är slut(tisdag).

Chefen ringer mig varje dag och ger mig status på ärendet.

Samsung gör en krediteringsansökan själva, den går igenom och ärendet är klart

Återbetalning kommer efter en vecka till mitt konto, fullt belopp (det jag köpte tv:n för).

Köpa Panasonic 50pv60e från tyskland för samma summa och äntligen vara nöjd & glad ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Inga svårigheter att känna igen sig direkt - vet inte hur många rundor jag hade med min Nokia (även om det gick via en återförsäljare).
Vad gäller direktkontakt med återförsäljare måste jag ge en eloge till Infocus som överträffade alla förväntningar gällande service när projektorn behövde bytas ut...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.