Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Panasonic PT-AX100 mot Sanyo PLV-Z5, vem vinner?

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 16 October 2006 - 18:43

Minhembio
  • Minhembio
  • Nyhetsankare

• 34 inlägg
  • 0
ProjectorCentral.com har publicerat ett intressant shoot-out mellan två av höstens nya lcd-projektorer, nämligen Panasonic PT-AX100 och Sanyo PLV-Z5.

Båda projektorerna är baserade på de nu något äldre D5-panelerna från Epson som även fanns i förra generationens projektorer från de båda tillverkarna. Likheterna är därför många mellan de två, men det finns även en del skillnader.  En tydlig skillnad är framförallt Panasonics exterma ljusstyrka för en lcd-projektor vilket gör att den lämpar sig bättre i miljöer med ströljus. Sanyo har dock enligt ProjektorCentral andra fördelar, kontrasten upplevs som lite högre, så även skärpan.

Båda utses som vinnare och det är helt enkelt användningsområdena som får avgöra vilken man bör välja enligt ProjectorCentral.

Den intressanta men lite korta jämförelsen hittas här.

Kort uttdrag:

Either way, these are two outstanding home theater projectors that represent the best of a long line of widescreen LCD products from Panasonic and Sanyo. Both of them are impressive in their own rights and we enthusiastically recommend either one depending upon your anticipated viewing needs.

Postad 16 October 2006 - 23:49

SubUria
  • SubUria
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Tack så grymt mycket för den här artikeln/länken.
Var sugen på en AX-100. Men...
...Det blir nog PLV-Z5 för mig! =) Kikar mest på film på kvällar ändå! =)
Har en 23" Widescreen skärm om det skulle krisa! =)

Redigerat av SubUria, 16 October 2006 - 23:50.

Postad 17 October 2006 - 13:27

Bofinken
  • Bofinken
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Jag har gått i samma tankar som du angående investera i en bra LCD-proj. Börjar dock gå i andra tankar nu.. om du skall lägga dom pengarna kanske du skall fundera över DLP projektor. Kommer billiga såna nu i höst bl.a Optoma HD70 och Mitsubishi HC1100.

Sen är ju frågan LCD eller DLP ?

Kolla in forumtråden

LCD vs DLP

:D

Postad 17 October 2006 - 14:11

SubUria
  • SubUria
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Har läst nu. Jag är en av dom människorna som lätt kan haka upp mig på pyttesmå saker. Så det låter inte som DLP är något för mig. Jag skulle bara sitta och kika efter den där RBE och störa mig på det och ångra mitt köp. Säkert mycket psykologi i det hela. Men jag vågar nog inte chansa! :D

Postad 18 October 2006 - 09:47

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Iofs finns det nästan än mer "pyttesmå saker" att haka upp sig på när det gäller LCD. ;) Tricket är att ta reda på vika komprimisser man kan leva med och sen välja - enda sättet att ta reda på det är att ge sig ut och glo - innan man bestämmer sig.

Ang frågan "vem vinner" tror jag på none of the above utan Tw700.

Postad 18 October 2006 - 12:16

SubUria
  • SubUria
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Intressant. Av någon anledning litar jag på ditt ord fast jag varker vet vem du är eller vad du gör. Men jag antar att Guru-klass och 5000 inlägg säger en del:)
Om du tror att den är bättre blir det antgaligen en sån om priset är rimligt! =)
Bra att du kommenterade...=)

Redigerat av SubUria, 18 October 2006 - 13:59.

Postad 26 October 2006 - 13:56

timbac
  • timbac
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
men om man bara ska kolla lite snabbt, varför ta panasonic framför sanyo?? egentligen? sanyon har bättre konstrastvärden och fler anslutningsmöjligheter? jag blev väldigt sugen på panasonic när jag läste om den men just nu är jag bara fundersam för hitachi och epson finns också!!!

Redigerat av timbac, 27 October 2006 - 18:01.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.