Stora högtalare alltid bättre än små när ICA lär ut hembio
33 svar till detta ämne
Postad 18 oktober 2006 - 08:49
Minhembio
-
Minhembio
-
Nyhetsankare
-
-
34 inlägg
Skummade igenom ICA-kurirens trevliga avdelning tester och köpråd, med allt från trädgårdsspadar till fettsugningsplåster, när rubriken " Tv:n är död - länge leve hemmabion!" dök upp på skärmen. Kommande från ett hembioforum så lyfter man lite på ögonbrynen över att det är ICA som förmedlar denna fantastiska nyhet.
Nåväl, rubriken visade sig vara något överdriven (teven får leva vidare ett tag till) men fungerade eftersom jag klickade på den av ren nyfikenhet. I stället utlovas en guidad tur genom teknikdjungeln där man bland mycket annat får lära sig att ljudet spelar stor roll för totalupplevelsen. Så stor roll faktiskt att bildvisaren helt har fått utgå i den senaste definitionen av termen hembio som, enligt ICA-kuriren, numera definieras som "en flerkanalsförstärkare och dvd-spelare, ingenting annat". Kanske dags att flytta alla bildtrådar till forumet off topic?
Vidare får vi läsa att "stora högtalare är alltid bättre än små". Inte att stora ibland är bättre eller att de ofta är bättre utan att de alltid är bättre. Detta förenklar avsevärt för de som föredrar att handla på distans då allt man behöver veta är högtalarnas pris samt yttermått. Ett konkret exempel levereras också i form av "bara något större högtalare för 5 000 kronor låter bättre än små för 20 000". Bara något större klarar ju även de med utrymmesbrist och vips så har man sparat 15.000 kronor.
Klicka på länken nedan för att läsa hela artikeln som innehåller mycket mer information. Bland annat får man lära sig varför en filmduk bör kosta minst 2.700 kronor och att den genomsnittlige konsumenten kanske inte har tillräcklig kunskap för att uppskatta system som ligger uppåt 30 000 kronor.
Till artikeln
Postad 18 oktober 2006 - 11:17
Unregistereddbdacae4
-
Unregistereddbdacae4
-
Användare
-
-
239 inlägg
"bara något större högtalare för 5 000 kronor låter bättre än små för 20 000".Hehe.....om det vore så enkelt...
Postad 18 oktober 2006 - 11:35
Unregistered1197
-
Unregistered1197
-
Guru
-
-
4 219 inlägg
Tycker artikeln är rätt mysig. Den är ju till för den helt oinvigde så vissa förenklingar och tumregler måste man nog ha. Det enda jag inte begriper är varför duken måste kosta minst 2 700 kr. Visserligen är det viktigt med bra duk, men det känns som om någon information saknas. Det finns många billiga, dassiga golvare men typiskt sett så ger golvarna ett bättre ljud än stativarna så rådet är väl inte helt galet.
Postad 18 oktober 2006 - 11:38
Unregistered33861
-
Unregistered33861
-
Lärjunge
-
-
469 inlägg
Mattias Hjelmstedt på Hemmabiocenter som citeras i artikeln har sagt att "högtalartipset" verkligen har tagits ur sitt sammanhang.
Postad 18 oktober 2006 - 11:53
Unregisteredbdae541f
-
Unregisteredbdae541f
-
Lärjunge
-
-
415 inlägg
Den där killen verkar vara något överförfriskad?
"stora högtalare för 5000 låter bättre än små för 20000" .. ? Och när han säger att man minst bör ha en duk för 2700 kan man ju verkligen börja undra..
Postad 18 oktober 2006 - 11:56
Etoda
-
Etoda
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Jag tycker att den korta diskussion som vi har här visar att det som sades, i artikelns version, inte var helt galet. De som inget begriper skall nog följa råden så hamnar de inte totalfel, dvs köper ett färdigt paket för 3000 spänn med skithögtalare (som tenderar vara små...). Sensmoralen som de vill förmedla är att i de billigare segmenten så är det oftast så att små högtalare låter sämre än stora. De som begriper bättre fattar ju, precis som ni, att så enkelt kan man inte utrycka sig. Men som Chris Lymme skriver, artikeln är för dem som inte har några kunskaper på området.
Postad 18 oktober 2006 - 11:57
Tomas_D700
-
Tomas_D700
-
Rådgivare
-
-
5 022 inlägg
Mattias Hjelmstedt på Hemmabiocenter som citeras i artikeln har sagt att "högtalartipset" verkligen har tagits ur sitt sammanhang.
Självklart är det ingen som tror att Mattias (en mycket kompetent, hjälpsam och trevlig person) har blivit korrekt citerad/tolkad och jag har även informerat honom om att denna diskussionstråd finns  Sensmoralen som de vill förmedla är att i de billigare segmenten så är det oftast så att små högtalare låter sämre än stora.
Om man vill förmedla att " stora högtalare oftast låter bättre än små högtalare i samma prissegment" så är det väl bättre att skriva det i stället för formuleringarna " stora högtalare är alltid bättre än små" och " bara något större högtalare för 5 000 kronor låter bättre än små för 20 000", speciellt om det är nybörjare man riktar sig till. Ju mindre man kan om något desto mer klamrar man sig fast vid det som faktiskt uttalas eller står skrivet och inte vad en eventuell kryptisk underliggande innebörd försöker förmedla  Min personliga erfarenhet är däremot den omvända, nämligen att små högtalare för 5.000 kronor ofta låter fantastiskt mycket bättre än stora högtalare för 5.000 kronor, men det hör inte till denna tråd
Redigerat av Tomas_D700, 18 oktober 2006 - 13:00.
Postad 18 oktober 2006 - 14:10
Unregistered42611
-
Unregistered42611
-
Guru
-
-
4 120 inlägg
.............. Det finns många billiga, dassiga golvare men typiskt sett så ger golvarna ett bättre ljud än stativarna så rådet är väl inte helt galet.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag vet inte om jag håller med dig riktigt. Låt säga att du köper hyffsade stativare, låt säga ett konkret exempel, Monitor Audios B2:or, för 2200:- (eller vad de kostar) Släng sedan på en "schysst" sub, kanske en Infinity Cascade 12:a, en Sunfire D8:a, eller andra lämpliga i runt 7000:- klassen. Så vill jag påstå att du får en helt ok lösning jämfört med vad golvare för 8-10 000:- går på. Utan att prioritera bort djupbasegenskaperna så väldigt mycket. Sedan beror det ju på vad man är ute efter "ger bättre ljud" - i form av vad? mer bas = bättre ljud? //Loofy
Postad 18 oktober 2006 - 15:41
Unregistered6fb5a100
-
Unregistered6fb5a100
-
Mästare
-
-
2 517 inlägg
.............. Det finns många billiga, dassiga golvare men typiskt sett så ger golvarna ett bättre ljud än stativarna så rådet är väl inte helt galet.
<{POST_SNAPBACK}> Jag vet inte om jag håller med dig riktigt.
Låt säga att du köper hyffsade stativare, låt säga ett konkret exempel, Monitor Audios B2:or, för 2200:- (eller vad de kostar)
Släng sedan på en "schysst" sub, kanske en Infinity Cascade 12:a, en Sunfire D8:a, eller andra lämpliga i runt 7000:- klassen.
Så vill jag påstå att du får en helt ok lösning jämfört med vad golvare för 8-10 000:- går på. Utan att prioritera bort djupbasegenskaperna så väldigt mycket.
Sedan beror det ju på vad man är ute efter "ger bättre ljud" - i form av vad? mer bas = bättre ljud? //Loofy
<{POST_SNAPBACK}>
Alldeles riktigt, det finns ju faktiskt inget som är "bra ljud". Jämför det med mat, det är en smaksak! Tråkigt för Mattias bara som ska bli "citerad" med detta slarv, man ska aldrig ha med journalister av något slag att göra. Även om dom är från ICA. :>
Postad 18 oktober 2006 - 16:26
Unregistered1041101d
-
Unregistered1041101d
-
Veteran
-
-
2 015 inlägg
ICA kuriren´s artikel "Entusiasterna bör satsa på dyrare grejer men den genomsnittlige konsumenten har kanske inte tillräcklig kunskap för att uppskatta system som ligger uppåt 30 000 kronor"
mmmjo ... kanske de kanske...*suck* Annars frågar jag mig. Herrejösses, vilken människa med självinsikt läser och köper och bygger sin hemmabio efter vad som står i ICA ???? - kuriren. Läser man och handlar efter den anser jag att man har större problem än så  För egen del handlar jag ost och potatis på ica, men skulle aldrig få på tanke att ens ta dom på allvar annat än för ytterst generella tips kring popcorn i biosammanhang. *suck* fel man på fel plats som vanligt i dagens underbara samhälle ... (ICA rekomenderar hemmabio) *suck* Edit: Varför inte påpeka detta klavertramp för artikelförfattaren, för kontakt med ICA kuriren -> länk /Edit Mvh Passerati
Redigerat av Unregistered1041101d, 18 oktober 2006 - 16:35.
Postad 18 oktober 2006 - 17:24
Unregistered33cc6995
-
Unregistered33cc6995
-
Beroende
-
-
1 139 inlägg
Asså jag kan köpa grejjen med att stora högtalare ger mer ljud än små men det beror på vad man föredrar, vill du ha dunka dunka så är ett par JBL Northridge för 8000 ett bättre alternativ än ett par Audiovector M1 stativare men de erbjuder ju å andra sidan ett rent och vackert ljud som den där JBL högtalaren inte kan prestera.
Men frågan är om det är vad dom skriver i artikeln eller det faktum att dom ens skriver den som gör en förvånad
Morsan jobbar på byns lokala ICA butik och har bla hand om DVD och CD inköpen, jag ska rådfråga henne nästa gång jag köper ngt till mitt system o hänvisa till ICAs kunnighet
Postad 18 oktober 2006 - 21:12
slippy85
-
slippy85
-
Användare
-
-
106 inlägg
medelsvensson vill ha mycket ljud hellre än vad som kallas "bra ljud" av insatta. Och där ligger nog påståendet att stora högtalare ALLTID är bättre än små. Läste här i tråden att man skulle köpa en sub för 7000:- Och då har vi alltjämt hamnat utanför "svenssons" kunskaper och prisgrupp.
Och faktum är väl att om man letar efter "hemmabiopaket" så gäller nog störst är bäst, för högtalarnas storlek tycks ju öka med priset.
Det kommer alltid att finnas två läger inom elektronik, likväl som inom alla andra hobbys. Nay sayers och Yay sayers.
Postad 18 oktober 2006 - 22:00
Unregistered47efd78c
-
Unregistered47efd78c
-
Veteran
-
-
1 554 inlägg
Som jag skrev tidigare i ett annat forum och som länkats till här så kom det ut helt fel i artikeln mot vad jag sa i samband med att vi diskuterade detta ämne.
Eftersom jag inte skrivit artikeln utan blivit intervjuad så kan det bli snett, vilket det blev.
Det är inte relaterat till stativare vs golvare eller bara att "större är bättre än små" utan det var i samband med att vi demonstrerade sk. "designsystem" "dvs små designade högtalare" kontra mer traditionella högtalare som just stativare etc. De små designade systemet har det väldigt svårt att komma upp i samma klass på ljudet som de traditionella högtalarna och det var det vi demonstrerade. Dvs bara för att ett designsystem vunnit eisa awards är det inte det bästa ljudet på marknaden.
Sen blev detta lite misstolkat i att stora högtalare alltid är bättre än små
Postad 18 oktober 2006 - 23:04
Tomas_D700
-
Tomas_D700
-
Rådgivare
-
-
5 022 inlägg
Sen blev detta lite misstolkat i att stora högtalare alltid är bättre än små 
Skönt att min/vår misstanke om feltolkning var korrekt  Tack för klargörandet
Postad 18 oktober 2006 - 23:20
Unregistered33cc6995
-
Unregistered33cc6995
-
Beroende
-
-
1 139 inlägg
Man kan ju iaf konstatera att Sverige är ljud o bildtokigt när en stor matkedja gör en kampanj om hemmabio
ICA Maxi säljer ju tv apparater också fast jag vet inte om jag impulsköper en tv när jag står och handlar ost men man vet aldrig
Postad 19 oktober 2006 - 00:53
Unregistered1113
-
Unregistered1113
-
Veteran
-
-
1 889 inlägg
Ojoj ..... va?? suck !! hmmmm ICA ja dom gör det inte lätt för en stakars nybörjare med dessa märkliga påståenden , att 5000:- små är bättre än 5000: stora?  isf har man inte lyssnat på mycket att påstå det?!, för visst finns det stativare som knockar en i ljudet men det finns även golvare i samma prisklass som knockar dom med så detta påstående är väl så tokigt det med. sedan det där med duken ?? jösses vad får en del allt i från hmmm , nä ica ska nog hålla på med det dom är bäst på och det är MAT och inget annat för detta med hifi blir bara fel i slutändan när kunden får höra gliringarna från sina vänner som frågar vad dom har köpt det? ICA och sen kommer det... VA?????" vilken skit" " du har blivigt lurad" sedan så blir han varse vilken skit det är samtidigt , trist för dom i det läget. Tomas: jo visst kan en nybörjare gå på detta och tro på det, finns inget som säjer att det inte skulle vara så , vissa är blåögda och går på det mesta av tokerier. lite förhastad slutsatts va? Men jag håller med er alla att detta får nu han som är källan äta upp(på ica kanske) under en lång tid tyvärr. Bra att Havocsi har redogjort för vad som sades i interjuvn  men tyvärr kommer detta ta lång tid att få bort då ICA är så (folkligt) och många slukar vad som sägs från dom oxå . Edit: tillägg //Golfen
Redigerat av Unregistered1113, 19 oktober 2006 - 13:38.
Postad 19 oktober 2006 - 00:57
Unregistered1113
-
Unregistered1113
-
Veteran
-
-
1 889 inlägg
Man kan ju iaf konstatera att Sverige är ljud o bildtokigt när en stor matkedja gör en kampanj om hemmabio
ICA Maxi säljer ju tv apparater också fast jag vet inte om jag impulsköper en tv när jag står och handlar ost men man vet aldrig 
<{POST_SNAPBACK}>
Tja man vet ju inte hahaha  man kanske misstar sig och tar tv istället för osten, //Golfen
Postad 19 oktober 2006 - 12:01
pewi78
-
pewi78
-
Forumräv
-
-
730 inlägg
ja man ska nog bara köpa mat på ICA...........
seriöst av hemmabioceter att lura konsumenter
Postad 19 oktober 2006 - 16:34
Unregistered8cf3a914
-
Unregistered8cf3a914
-
Användare
-
-
209 inlägg
Säger som Ernst Kirsteiger förmodligen skulle ha sagt, "Amen guuud va mysig artikel" Förmodligen han som skrivit artikeln också. Våran egen lilla super pappa!!!!  Doh....!
Postad 19 oktober 2006 - 21:08
Unregistered33cc6995
-
Unregistered33cc6995
-
Beroende
-
-
1 139 inlägg
Ernst är en så j*vla skön snubbe så lämna honom utanför det här
Det enda jag stör mig på i artikeln är att det står att man ska leta efter dukar för lägst 2700, jag tycker själv många ggr att dyrast är bäst för det är ju så i de flesta fall men man ska inte sätta en prislapp tycker jag, då är det viktigare att poängtera att man ska sträva efter att få ett homogent system som passar bra ihop och att man inte behöver sväva iväg med vissa saker.
Minhembio.com har många med projektorer som har målat vita MDF skivor med svart ram som dom sedan hängt upp på väggen som dom är hur nöjda som hellst med, andra har köpt Ikeas Tupplur för 500:- som egentligen är en mörkläggningsgardin och är nöjda med det.
Själv gick jag helt på vad försäljaren demade, jag var så nöjd med bilden från projjen så jag ville inte riskera någon försämring när jag kom hem så jag valde samma duk som han hade utan att testa annat.
Den hamnade på 5700:- för 92"  (ngt osäker på tum måttet) men jag är inte säker på att jag kan se skillnad på min duk och en för 1500:- men jag är ju nöjd och det är det viktiga.
Det är ju som med högtalare, en del hör skillnad andra inte, en del ser skillnad, andra inte.
Min morsa skulle inte se skillnad på min duk eller om jag hade kört det på ett lakan.
Får nog testa det där ngn dag och se om jag själv ser skillnad
Redigerat av Unregistered33cc6995, 19 oktober 2006 - 21:17.
Postad 19 oktober 2006 - 22:08
Unregistered1197
-
Unregistered1197
-
Guru
-
-
4 219 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Jag vet inte om jag håller med dig riktigt.
Låt säga att du köper hyffsade stativare, låt säga ett konkret exempel, Monitor Audios B2:or, för 2200:- (eller vad de kostar)
Släng sedan på en "schysst" sub, kanske en Infinity Cascade 12:a, en Sunfire D8:a, eller andra lämpliga i runt 7000:- klassen.
Så vill jag påstå att du får en helt ok lösning jämfört med vad golvare för 8-10 000:- går på. Utan att prioritera bort djupbasegenskaperna så väldigt mycket.
Sedan beror det ju på vad man är ute efter "ger bättre ljud" - i form av vad? mer bas = bättre ljud? //Loofy
<{POST_SNAPBACK}>
Alldeles riktigt, det finns ju faktiskt inget som är "bra ljud". Jämför det med mat, det är en smaksak! Tråkigt för Mattias bara som ska bli "citerad" med detta slarv, man ska aldrig ha med journalister av något slag att göra. Även om dom är från ICA. :>
<{POST_SNAPBACK}>
Eh, jag är nog traditionlist och gillar ljudet från klassiska fullrange-golvare bäst. Kombinationen sub och stativare tilltalar mig inte, tyvärr.
Redigerat av Unregistered1197, 19 oktober 2006 - 22:10.
Postad 19 oktober 2006 - 22:17
Unregistered1041101d
-
Unregistered1041101d
-
Veteran
-
-
2 015 inlägg
seriöst av hemmabioceter att lura konsumenter  <{POST_SNAPBACK}>
Du har fått hela saken om bakfoten, han är felciterad. Så skriv inte sådant som ovan enbart kan misstolkas och i slutändan riskerar leda till att ännu fler missar poängen och att tror att hemmabiocenter står för allt som presenteras i artikeln. Klipper in havocsi´s inlägg (igen) där han själv förklarar hur det ligger till : Som jag skrev tidigare i ett annat forum och som länkats till här så kom det ut helt fel i artikeln mot vad jag sa i samband med att vi diskuterade detta ämne.
Eftersom jag inte skrivit artikeln utan blivit intervjuad så kan det bli snett, vilket det blev.
Det är inte relaterat till stativare vs golvare eller bara att "större är bättre än små" utan det var i samband med att vi demonstrerade sk. "designsystem" "dvs små designade högtalare" kontra mer traditionella högtalare som just stativare etc. De små designade systemet har det väldigt svårt att komma upp i samma klass på ljudet som de traditionella högtalarna och det var det vi demonstrerade. Dvs bara för att ett designsystem vunnit eisa awards är det inte det bästa ljudet på marknaden.
Sen blev detta lite misstolkat i att stora högtalare alltid är bättre än små  <{POST_SNAPBACK}>
Mvh Passerati
Redigerat av Unregistered1041101d, 19 oktober 2006 - 22:20.
Postad 20 oktober 2006 - 11:03
Unregisteredb1b428d9
-
Unregisteredb1b428d9
-
Mästare
-
-
2 714 inlägg
Självklart skall man inte nöja sig med MDF eller Tupplur.
Ramspänd eller motorstyrd tycker jag som minst man kan kosta på sin projje.
Kostar dom då inte heller mer än 2700kr som i sammanhanget är växelpengar ser jag inget hinder i att skaffa en duk med riktig gain osv i stället för att kompromissa.
Sen verkar det vara många som inte läser hela tråden, läs den igen.
Postad 20 oktober 2006 - 12:14
Unregistered33cc6995
-
Unregistered33cc6995
-
Beroende
-
-
1 139 inlägg
Jag har läst tråden och förstår innebörden och jag förstår även att det hela är taget ur sitt sammanhang.
Men att skriva så som Du skriver här att man "självklart inte ska nöja sig med MDF eller Tupplur" det är enligt mig fel och på gränsen till att lura folk för det måste vara upp till var och en att avgöra om dom behöver lägga pengar på en duk eller måla väggen vit.
Min syrra hade aldrig sett skillnad på min duk eller om jag hade kört det på min vägg och inte hennes sambo heller, jag skulle aldrig få för mig att rekomendera en sak bara för att jag inte hade nöjt mig med mindre till dom för en dyrare summa.
Min poäng är att om folk som registrerar sig på Minhembio.com (vilket tyder på ett intresse för hembio, dvs mer kritiska än medel-Svensson) nöjer sig med en målad MDF så räcker det nog till de allra flesta.
Sen är 2700 växelpengar för en del men köper Du som jag en Infocus 4805 som idag kostar 6000:- så är det inte växelpengar utan 40% av projektorns värde.
Redigerat av Unregistered33cc6995, 20 oktober 2006 - 12:17.
Postad 20 oktober 2006 - 12:42
Unregisteredb1b428d9
-
Unregisteredb1b428d9
-
Mästare
-
-
2 714 inlägg
Jag kan hålla med om att det är en ypperligt bra lösning för stunden, dvs tills man har sparat till en riktig duk. Eftersom det är ordentliga skillnader även mellan riktiga dukar så är jag övertygad om att även en "Svensson" kan se skillnad på en mdfskiva med vit takfärg och en duk.
Postad 20 oktober 2006 - 13:13
Unregistered33cc6995
-
Unregistered33cc6995
-
Beroende
-
-
1 139 inlägg
Medel-Svensson kan kanske se skillnad men frågan är om dom bryr sig om skillnaden, min poäng är att man ska inte tipsa om en dyrare lösning än vad som är nödvändigt.
Och att skriva "lägg minst 2700" gör mig bara irriterad, man ska aldrig sätta en lägstasumma i ett sånt här sammanhang, dessutom ska man ju åtminstonde upplysa konsumenterna om att 2700:- för en 92"s duk är ett OK pris men 2700 för en duk på 40" är dyrt men det framgår inte.
Nä Ica, gör om och gör rätt eller allra hellst gör inte om alls.
Postad 20 oktober 2006 - 13:27
Unregisteredb1b428d9
-
Unregisteredb1b428d9
-
Mästare
-
-
2 714 inlägg
Ja du allt är ju relativt. När jag hade Panasonic PT-AE 100 så kunde man knappt lösa en ramspänd för pengar och idag kostar dom i princip ingenting.
2700kr är i sammanhanget en väldigt låg summa.
Du har rätt med generaliseringen men att Ica skall skriva att du kan måla en MDF skiva i stället tror jag knappast är speciellt lämpligt heller.
Postad 20 oktober 2006 - 16:29
Unregistered33cc6995
-
Unregistered33cc6995
-
Beroende
-
-
1 139 inlägg
Hehe nä du har rätt om det, det hade nog sett dumt ut om Ica föreslagit en målad MDF skiva.
Postad 23 oktober 2006 - 12:43
dirtpop
-
dirtpop
-
Forumräv
-
-
679 inlägg
Där ser ni, Cerwin låter bättre än stativare i 20tkr-klassen  *otroligt jätteseriös*
Postad 23 oktober 2006 - 12:49
Cerwin vega Al-1000
-
Cerwin vega Al-1000
-
Beroende
-
-
1 391 inlägg
Postad 23 oktober 2006 - 13:12
Unregistered33cc6995
-
Unregistered33cc6995
-
Beroende
-
-
1 139 inlägg
Låter mer, men inte bättre
Postad 23 oktober 2006 - 13:23
BioBerra
-
BioBerra
-
Guru
-
-
5 689 inlägg
Jag skulle alla dagar i veckan välja ett par såna här: B&W 805S framför ett par Cervin eller Audio Pro högtalare för 5-6000kr om jag hade pengarna
Postad 23 oktober 2006 - 18:17
Unregisteredb1b428d9
-
Unregisteredb1b428d9
-
Mästare
-
-
2 714 inlägg
Fler som har missuppfattat det mesta i denna tråd.
Postad 24 oktober 2006 - 10:29
Unregistered33cc6995
-
Unregistered33cc6995
-
Beroende
-
-
1 139 inlägg
Det är väl ganska lätt att man hamnar of topic och börjar diskutera högtalarna istället för artikeln men de flesta är nog överens om att Icas artikel var uppe i det blå och svävade.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Minhembio & Prisjakt
-
→
Kommentera & Felrapportera
-
→
Nyhetskommentarer
-
Personuppgiftspolicy
|
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Baffelväggen
Globe
2025-04-28 19:31:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|