PS: Jag har mailat Comhem 2 gånger med fått ingen svar!
NetOnNet som jag har köpt tv sa att comhem måste svara på det problem.
Mirais support svarade inte heller på mina mail.

4 relaterade trådar
Postad 19 oktober 2006 - 19:39 ![]() PS: Jag har mailat Comhem 2 gånger med fått ingen svar! NetOnNet som jag har köpt tv sa att comhem måste svara på det problem. Mirais support svarade inte heller på mina mail. ![]() Postad 19 oktober 2006 - 20:14 /Mats K Postad 23 oktober 2006 - 18:34 Själv funderar jag på att skaffa en digitalbox för de fria kanalerna och köra dessa via boxen. Då krävs det ju att man skaffar en antenn förstås men det kan det vara värt. Postad 23 oktober 2006 - 18:38 ![]() Postad 26 oktober 2006 - 11:19 ''Man kan skilja på 3 olika typer av sändningar: 1. Vanlig TV TV-bild med 4:3 format. 2. Letterbox: Bildinnehållet är i 16:9 format men utsändningen är i 4:3 format. Hela 16:9 bilden visas alltså i en 4:3 TV men det blir svart över och under bilden. Det finns några olika varianter på hur hög bilden blir. 3. Widescreen TV-bild med 16:9 format. På de kanaler som vi tar emot digitalt kan programbolagen redan idag sända med 16:9 format. Det är relativt vanligt att programbolagen sänder i letterbox- format. Om det är en film så innebär det att man kan se (nästan) all information som fanns med på bio. Om programbolaget istället väljer att sända en biofilm i 4:3 format så försvinner en del av det ursprungliga bildinnehållet. I de flesta 16:9 TV apparater finns det ett automatläge där TV:n presenterar bilden på ett visst sätt. Dessutom kan man själv välja olika sätt att presentera bilden. Hur man än väljer inställning så påverkas bildrutan negativt, det blir svarta kanter på sidorna på TV rutan, delar av bilden försvinner eller så förvrids proportionerna. (Automatläget är inte alltid pålitligt. Vår Philips- TV som vi har på vårt kontor beter sig ibland lite märkligt i autoläge, det händer att den förstorar en 4:3 bild trots att signaleringen är rätt.) Sammantaget kan man säga att din TV skall vara inställd på automatläge och därefter får man försöka ändra bilden utefter vilket format respektive programbolag sänder i vid varje enskilt program. När det gäller den lokala kanalen så utgår jag ifrån att programbolaget endast har möjlighet att sända i vanligt 4:3, vilket innebär att man får den svarta ramen runt om. Jag hoppas att du med dessa ord fått lite mer information om bildformat och utsändningar från programbolagen. Med vänlig hälsning *************** Teknisk support Com Hem AB Box 43 871 21 HÄRNÖSAND Postad 05 januari 2008 - 13:06
Har nyligen också fått samma problem med min Phillips 32PF5331 LCD-tv. Skärmformatet växlas automatiskt varje gång man byter kanal. Väldigt irriterande, då den växlar mellan olika lägen till att oftast fastna på Movie Expand 16:9. (Går detta att stänga av?) Kanal 9 blir helt konstigt, då den visas i Movie Expand 16:9 (en del av bilden längst upp klipps bort). Någon av er som vet hur man kan lösa detta? Postad 04 februari 2008 - 22:26
Kom precis hem från en polare som har en PV60+comhem analogt. Han har exakt samma problem. (fast det heter WIDE) läget som PV60 automatisk flipprar till. Kanal 9 blir så stor att texten och loggan nästan försvinner. Helt klart en ComBort grej.... 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |