Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

VLC, tips och tricks

39 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 October 2006 - 19:16

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0
Har märkt att många har problem med inställningar och liknande i VLC, därför tycker jag att vi får hjälpas åt här...

Här kommer mitt första och mest grundläggande tips:

När det gäller att skicka ut 5.1 (ljud) strömmen genom antingen TOSLink ((ToshibaOpticallink) d.v.s. optisk) eller SPDIF ((SonyPhilpsDigitalInterface d.v.s. coaxial), skall man först gå in i "Inställningar" (Ctrl-S) därefter markera "Avancerade alternativ" (Längst ner till vänster).

Dubbelklicka sedan på "Audio" (Längst upp till höger) sedan skall "Output Modules" enkelklickas, då kommer det att stå "Ljudutmatningsmodul" i höger marginal, nästa steg är att ändra i dropdown-listen till "Win32 waveOut extension output"! Har för mig att det står "Standard" från början...

GLÖM INTE ATT SPARA!

Här kommer allt uppstaplat:

1. Ctrl-S
2. Avancerade alternativ
3. Audio
4. Output Modules
5. Ljudutmatningsmodul -> Win32 waveOut extension output
6. SPARA!

Lycka till...

Fler tips följer...

OBS! Jag utnämner mig inte till expert på något sätt, detta är sådant jag har plockat upp t.ex. på VLC´s forum.

Redigerat av Unregistered3b7f3b8e, 27 October 2006 - 00:45.

Postad 26 October 2006 - 19:53

ruva
  • ruva
  • Mästare

• 2789 inlägg
  • 0
Jag tycker att på de flesta filmfiler så tjuter ac3 5.1 så därför använder jag aldrig denna spelare.

Postad 26 October 2006 - 20:08

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0
Tjuter säger du?! Har jag aldrig varit med om! När du spelar filerna och du trycker Ctrl-M, vad står det då?

Så att andra vet: Ctrl-M tar fram meddelande skapade av programmet, t.ex. felmeddelande...

Postad 26 October 2006 - 20:12

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0
När vi ändå håller på, här kommer nästa tips (ett litet):

Fortfarande i inställningar, och fortfarande med "Avancerade alternativ" ikryssat, se till att avmarkera "Högkvalitativ omsampling av ljud", detta gäller sårskilt dig med lite långsammare processor...

GLÖM INTE ATT SPARA!

Postad 26 October 2006 - 23:58

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

• 731 inlägg
  • 0
Ärligt talat, vad är det här för tråd? Jag antar att benämningen Officiell bör reserverasför "särskilt bra" trådar, dvs. att de är genomtänkta och eller innehåller mycket bra info. Jag trodde också att det är moderatorerna som styr över detta, och också vilka trådar som är klistrade. Om det inte är så känns det här ju som ett pang-exempel på varför det borde vara så.

Och varför inte arbeta igenom det hela på en gång innan du lägger ut, ett tipps här och och ett där med fragmenterad info som du hittat på något annat forum??

Missförstå mig rätt: Jag tycker förstås det är ett Bra initiativ i och för sig Cbtcp att lyfta fram info om VLC som många säkert inte tänkt på - men varför "officiell-stämpel"? Kunde du inte bara lägga upp tråden som vanligt?

/Bjogul

Postad 27 October 2006 - 00:44

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
Stämmer att det är moderatorerna som skall sköta detta... tar bort det officiella tills vidare, så får vi se hur tråden artar sig.

Postad 27 October 2006 - 08:07

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0
bjogul:

Hur många trådar läser du på det här forumet? Om du hade läst hur många människor som är i behov av hjälpen i VLC så tror jag att du hade förstått mitt initiativ!

Jag garanterar att det är minst 4ggr jag har svarat på samma fråga! Om något skulle ha gjorts, så borde just en Officiell tråd ha skapats redan tidigare... Fan, man kanske skulle ha varit moderator här istället, då hade du kanske inte varit så negativ?!
Vadå fragmenterad info? Tror du att jag sitter och klipper & klistrar? Vilket ###### påhopp (ursäkta språket).

Jag fogar mig såklart efter moderatorns beslut att byta topic, inga problem där, men det här var det värsta jag har varit med om!

Postad 27 October 2006 - 08:52

Mr.Joe
  • Mr.Joe
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Tackar, bra tips!

Postad 27 October 2006 - 08:54

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1770 inlägg
  • 0
Jag använder VLC ganska mycket. Men efter att ha installerat den nyaste versionen har jag inte fått S/PDIF att fungera (ljudet bara hackar ungefär som en CD-skiva som flippat ut).

Så tack för tipset om "Win32 waveOut extension output". Hoppas på att det kan hjälpa mot mitt problem.

Postad 27 October 2006 - 09:01

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

• 731 inlägg
  • 0
VLC är ett kanonprogram, och många frågar säkert ofta om det. Jag konstaterade efter läsning av tråden att det fanns ett tips om 5.1-ljud, och därefter ett tips om ljud på långsamma datorer. Dvs. fragmenterad info om två olika ljudfrågor - och inte en guide, eller sammanhängande översikt av hela programmet.

Min kritik avsåg att tråden hade rubriken ++ Officiell ++, och dels borde detta skötas av moderatorerna, och om du själv som trådstartare ville skynda på den processen så borde du ha nåt mera att komma med. Definitivt skulle du har bredare info om VLC och skrivit en guide eller översikt, eller FAQ som täcker mer än just dessa delfrågor om enbart ljud...

Jag skrev också att det var ett bra initiativ i sig att samla info om VLC, och är du så snarstucken att du måste skriva #### osv så är det inte mycket jag kan göra nåt åt.

Postad 27 October 2006 - 20:08

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0
Då är man tillbax efter lite negativism...

Nästa tips gäller videobild i VLC:

Ctrl-S för att komma till inställningar, markera "Avancerade alternativ", dubbelklicka i höger marginal på "Video", sen dubbelklick på "Filter", för att sedan dubbelklicka på "Deinterlace".

Nu gäller det att välja den typ av deintelacing man vill ha utförd, generellt väljer jag "Blanda", andra har säkert sina favoriter...

Vad händer då när man gör det här? Framförallt är detta viktigt när man ska spela upp interlacerade (Svensk översättning: "Sammanflätade" t.ex. 1080i). Filtret ser då till att bildrutorna blir progressiva (Översättning: Helbilder), detta kommer att eliminera de linjer som annars uppstår...

SPARA!

OBS! Det går att göra tillfälliga "Deinterlacing" inställningar även när filer spelas upp. När filen spelas upp högerklicka då någonstans i bilden och gör ändringarna under "Deinterlace" (såklart).
Prova dig gärna fram här, men det du väljer kommer alltså inte att sparas.

Väldigt enkel information ang. progressiva bilder:
http://sv.wikipedia....rogressive_scan

Intressant fakta, moderna skärmar (plasmor, LCD:er, projektorer o.s.v.) visar alltid bilder progressivt, däremot gör datorn jobbet bättre innan bilderna kommer fram till bildvisaren! Dessutom finns ju scalers som kan göra detta jobb, men generellt är dessa något för dyra (min subjektiva bedömmning).

Och nu gott folk vill jag ha ett tips ifrån er:

Finns det någon som vet hur man får VLC att alltid startas i fullskärmsläge?

Postad 27 October 2006 - 23:57

Unregisteredb034b447
  • Unregisteredb034b447
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Jag skulle vilja veta hur man får VLC att kompensera för att man har rektangulära pixlar, hittar inget om det i inställningarna (kanske jag som letar för dåligt dock).

Jag har alltså en plasma med 1024x768 så när jag spelar film i VLC blir det helt fel. Har använt MediaplayerClassic men jag trivs inte riktigt med den.

tacksam för svar

Rickard

Postad 28 October 2006 - 00:18

bjogul
  • bjogul
  • Forumräv

• 731 inlägg
  • 0

Finns det någon som vet hur man får VLC att alltid startas i fullskärmsläge?

<{POST_SNAPBACK}>

Inställningar -> Inställningar -> Video -> [X] Videoutmatning i helskärmsläge

/Bjogul

Postad 28 October 2006 - 00:23

true_fuse
  • true_fuse
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Bra initiativ till en tråd!
har haft problem med dd /dts i vlc tidigare,
hade den här tråden funnits då hade jag sluppit mycket tid att klicka och prova mig fram till lösningen!
Någon som vet någon bra databas med gratis "deinterlacing" codecs?

Mvh: Anders

Postad 28 October 2006 - 08:22

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0
_rickard_:

Jag skall kolla upp ditt problem, det borde finnas lösningar...

bjogul:

Nja, det var inte riktigt det jag sökte, jag vill att själva programmet startar i fullskärmsläge, med grå bakgrund o allt (inte bara när filer spelas), förklarade kanske lite dåligt, tack ändå!

Postad 06 November 2006 - 10:54

La_Ludd
  • La_Ludd
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

När vi ändå håller på, här kommer nästa tips (ett litet):

Fortfarande i inställningar, och fortfarande med "Avancerade alternativ" ikryssat, se till att avmarkera "Högkvalitativ omsampling av ljud", detta gäller sårskilt dig med lite långsammare processor...

GLÖM INTE ATT SPARA!

<{POST_SNAPBACK}>

För oss med lite högre CPU-kraft så e väll de här inge bra? Eller?
Jag skickar ljudet vidare till förstärkeren via S/Pdif...

Postad 06 November 2006 - 11:28

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1770 inlägg
  • 0
Om man vill skicka över ljudet så orört som möjligt genom S/PDIF för att låta förstärkaren/recivern ta hand om det istället för ljudkortet i datorn ska man nog inte använda "Högkvalitativ omspampling av ljud".

Postad 24 February 2007 - 12:20

Commando
  • Commando
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Någon som kan hjälpa mig med detta? Jag har frågat i en annan tråd men hoppas på bättre respons här... Har just installerat VLC i två datorer. Givetvis så strular det i HTPC men funkar bra i den andra. Saken är den att när en dvd-films meny kommer upp så går det inte att klicka på de olika valen man kan göra. Jag har läst här och där utan att hitta felet. Det är ju minst sagt besynnerligt att det fungerar i den andra datorn... Samma version, op, etc.. Någon som vet botemedlet?

Postad 11 March 2007 - 17:28

Unregistered58453781
  • Unregistered58453781
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0
Mycket bra tråd!
Jag har ett problem. Jag kör vista 32bit och installerade VLC ver 0.8.6a.
Skickar ljudet via optisk kabel till mitt Logitech system. Ljudet kommer fram och det står att det är digital på Logitech lilla skärm.

Haken är den att när jag spelar upp en img film så "darrar" ljudet. Det gungar och låter helt enkelt konstigt.

Någon som fattar vad jag menar och har en lösning.

DVD skivor lirar bra i MCE.

Postad 12 March 2007 - 13:58

nippe
  • nippe
  • Beroende

• 1387 inlägg
  • 0

Jag skulle vilja veta hur man får VLC att kompensera för att man har rektangulära pixlar, hittar inget om det i inställningarna (kanske jag som letar för dåligt dock).

Jag har alltså en plasma med 1024x768 så när jag spelar film i VLC blir det helt fel. Har använt MediaplayerClassic men jag trivs inte riktigt med den.

tacksam för svar

Rickard

<{POST_SNAPBACK}>

Det finns en inställningen under advanced/video monitor aspect ratio. knappa in 1024x768 så ska du får till det.

Postad 12 March 2007 - 14:06

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3037 inlägg
  • 0
Vädigt intressant tråd. Ska prova några av dessa tipsen.

Jag har en liten uppmaning bara ;) Kan inte trådskaparen editera in tipsen i sitt första inlägg så man får en bra överblick? B)

MVH Kribban

Postad 12 March 2007 - 21:02

Life
  • Life
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Helt okunnig när det gäller VLC, men har haft funderingar på att börja med det för att kunna streama.
Det jag undrar är om det finns något sätt att få in VLC som en uppspelare i MCE2005?

/Leif

Postad 12 March 2007 - 21:12

Unregistered8b1dd9ee
  • Unregistered8b1dd9ee
  • Forumräv

• 791 inlägg
  • 0
Jag har problem med både bild och ljud, det hackar, hänger sig för att sedan hoppa över någon minut och sedan funka som det ska i några minuter igen. Datorn är en bärbar packard bell med sp/dif ut, 512mb radeon x1600, 2gb ram och intel centrino dual processor på 1.83 ghz någon som kan för klara var felet ligger? Obs! gäller bara vid 1080p material och ja jag har en full hd tv såklart!
Mvh Alex

Postad 12 March 2007 - 22:18

Unregistered18799eb1
  • Unregistered18799eb1
  • Lärjunge

• 381 inlägg
  • 0

Jag har problem med både bild och ljud, det hackar, hänger sig för att sedan hoppa över någon minut och sedan funka som det ska i några minuter igen. Datorn är en bärbar packard bell med sp/dif ut, 512mb radeon x1600, 2gb ram  och intel centrino dual processor på 1.83 ghz någon som kan för klara var felet ligger? Obs! gäller bara vid 1080p material och ja jag har en full hd tv såklart!
Mvh Alex

<{POST_SNAPBACK}>

Troligtvis är din dator helt enkelt lite för seg.

Postad 12 March 2007 - 23:32

Unregistered8b1dd9ee
  • Unregistered8b1dd9ee
  • Forumräv

• 791 inlägg
  • 0
vad krävs då egentligen i kraft väg för att klara av det då jag köpte datorn som har dvi utgång pga att jag trodde att den skulle fixa det

Postad 12 March 2007 - 23:51

Unregisterededfb6b6e
  • Unregisterededfb6b6e
  • Lärjunge

• 351 inlägg
  • 0
Troligtvis en snabbare CPU, exakt hur mycket snabbare än det du har vet jag tyvärr inte.
Kan inte ens spela upp 1080i på min AMD 64 2ghz, 1 gig ram och ett X850XT

Redigerat av Unregisterededfb6b6e, 12 March 2007 - 23:53.

Postad 12 March 2007 - 23:58

Unregistered8b1dd9ee
  • Unregistered8b1dd9ee
  • Forumräv

• 791 inlägg
  • 0
Men är det inte stor skillnad på cpu:n mellan en stationär och bärbar, jag tycker ju att det oftast är långsammare cpu:s i bärbara. Jag vet inte om långsam är rätt ord? men det brukar ju oftast vara minst 2.5ghz på en modern stationär men oftast 1.6-1.8ghz på en bärbar?

Edit: Jag förutsatte ju att datorn klarade att köra i 1080p(speciellt med tanke på att det går att välja den upplösningen när man väljer tv:en som primär bildskärm) när den har dvi men det kanske finns någon annan anledning 720p max kanske?

Redigerat av Unregistered8b1dd9ee, 13 March 2007 - 00:01.

Postad 13 March 2007 - 11:02

Unregistered7fb84d09
  • Unregistered7fb84d09
  • Veteran

• 1770 inlägg
  • 0
Bärbara kan vara lika snabba som en stationär det är bara att det kostar så mycket mer därav är det ofta lite lägre hastigheter på bärbara.

Kan rekomendera ett grafikkort med Hardware Decode Acceleration (om ditt kort inte redan har det), det hjälper mycket.

Men det är inte därför vi är här! =) Här diskuterar vi VLC tips och trix.

Postad 13 March 2007 - 11:14

Unregistered8b1dd9ee
  • Unregistered8b1dd9ee
  • Forumräv

• 791 inlägg
  • 0
Tjena.
Jo jag vet att detta är tips och trix men eftersom att jag hört att andra haft problem med vlc trodde jag att det kanske var en inställning det rörde sig om.
Hardware Decode Acceleration? jag har ati catalyst control center.
Jag tycker det är konstigt att datorn har inställningar för 1080p när den inte fixar att visa formatet riktigt.

Mvh Alex

Postad 13 March 2007 - 11:33

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Jag tycker det är konstigt att datorn har inställningar för 1080p när den inte fixar att visa formatet riktigt.

<{POST_SNAPBACK}>

Den måste väl klara 1080p .ts i alla fall?

Postad 13 March 2007 - 13:05

Unregistered8b1dd9ee
  • Unregistered8b1dd9ee
  • Forumräv

• 791 inlägg
  • 0
Hej.
Jag vet inte vad 1080.ts är? men jag pratade med supporten och de trodde att det hade med kopiernings skyddet hdpc eller nåt sådant att göra.
mvh Alex

Postad 13 March 2007 - 13:13

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0
transport stream alltså, mpeg i råformat, kräver alltså inte något speciellt kraftig processor för att avkodas som tex VC-1 och x.264

Postad 13 March 2007 - 13:21

Unregistered8b1dd9ee
  • Unregistered8b1dd9ee
  • Forumräv

• 791 inlägg
  • 0
ok. men jag har prövat ts. filmer också men det funkade väl sådär, men nu lämnar jag disskusionen då det inte tillför något i denna tråden men tack för infon
mvh Alex

Postad 19 March 2007 - 09:30

Unregistered18799eb1
  • Unregistered18799eb1
  • Lärjunge

• 381 inlägg
  • 0
En fråga ang 5.1 i VLC. I första posten står det ju hur man ska ställa in för att det ska fungera.. gäller detta bara i Windows eller är det likadant på Mac?

Postad 01 August 2007 - 22:27

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4558 inlägg
  • 0
Kanon tråd! Jag har lite problem när jag skall se på film i VLC på TVn. Jag tycker bilden blir lite väl pixlig. Jag kör med VLC 0.8.6a, någon som kan hjälpa mig med lite bild inställningar?

EDIT: Har testat det med lacingen och det funkade inte för mig..

Redigerat av Explorer45, 01 August 2007 - 23:18.

Postad 01 August 2007 - 23:18

Unregistered3b7f3b8e
  • Unregistered3b7f3b8e
  • Beroende

• 1169 inlägg
  • 0
Kära Explorer45!

Inte trodde jag att du skulle dra upp den här gamla tråden som jag skapade Oct 26 2006, men nu får jag anledning att citera mig själv från första sidan:

Nästa tips gäller videobild i VLC:

Ctrl-S för att komma till inställningar, markera "Avancerade alternativ", dubbelklicka i höger marginal på "Video",  sen dubbelklick på "Filter", för att sedan dubbelklicka på "Deinterlace".

Nu gäller det att välja den typ av deintelacing man vill ha utförd, generellt väljer jag "Blanda", andra har säkert sina favoriter...

Vad händer då när man gör det här? Framförallt är detta viktigt när man ska spela upp interlacerade (Svensk översättning: "Sammanflätade" t.ex. 1080i). Filtret ser då till att bildrutorna blir progressiva (Översättning: Helbilder), detta kommer att eliminera de linjer som annars uppstår...

SPARA!

OBS! Det går att göra tillfälliga "Deinterlacing" inställningar även när filer spelas upp. När filen spelas upp högerklicka då någonstans i bilden och gör ändringarna under "Deinterlace" (såklart).
Prova dig gärna fram här, men det du väljer kommer alltså inte att sparas.

Väldigt enkel information ang. progressiva bilder:
http://sv.wikipedia....rogressive_scan

Intressant fakta, moderna skärmar (plasmor, LCD:er, projektorer o.s.v.) visar alltid bilder progressivt, däremot gör datorn jobbet bättre innan bilderna kommer fram till bildvisaren! Dessutom finns ju scalers som kan göra detta jobb, men generellt är dessa något för dyra (min subjektiva bedömmning).

<{POST_SNAPBACK}>

Då fortsätter vi här, så kan du kanske be någon moderator att stänga ner tråden du själv startade?

/cbtcp, din vän i VLC mörkret, som för övrigt har gått ifrån VLC för att utforska lite mer kompetenta program i HTPC världen... :D

Redigerat av Unregistered3b7f3b8e, 01 August 2007 - 23:19.

Postad 01 August 2007 - 23:20

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4558 inlägg
  • 0
Men jag har testat att ändra till "Blanda" men det blev ingen skillnad alls. Tror dessutom det nya VLC har ändrat lite i menyerna för det finns tex inte någon "Deinterlace" att trycka på. Hittade det du menade ändå dock.

Den gamla tråden är borta från första sidan imon ändå. :D

EDIT: Tyckte det var lika bra att dra upp den igen då det säkert finns någon annan än jag som den kommer att hjälpa..

Redigerat av Explorer45, 01 August 2007 - 23:22.

Postad 02 October 2007 - 18:34

tuxied
  • tuxied
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Hej!

Det här med 5.1 ljud är ju problematiskt och jag har nu suttit och sökt i forumet och läst och läst och kommit en bit på vägen.
Så tänkte jag lägger upp en sammanställning på vad jag har gjort så kanske det hjälper någon annan,
men i slutändan verka det som man får sitta och testa och testa tills inställningarna passar det system/produkter som man själv har.

Så här är det hos mig i varjefall. Datorn har s/pdif ut och är kopplat med en optisk kabel till förstärkaren.

VLC används som mediaspelare.

AC3filter är installerat, inställningarna i den är:
outputformat 2/0 Stereo
PCM 16bit
use SPDIF är ej i kryssat(OBS Ej i kryssat)

VLC:

Inställningar -> inställningar -> kryssa i avancerad inställningar ->
Då dycker det upp lite fler alternativ, Använd S/PDIF om tillgänglig(OBS denna är ej i kryssad).

Tryck på ljud i högra menyn -> utmatningsmoduler -> Win32 waveOut extension output.

Nu när jag spelar upp filmer som har ljudet codat i AC3 Dolby 5.1 så har jag en meny i VLC, Ljud -> Ljudenhet -> A/52 over S/PIF
Då får jag 5.1 ljud ut!(Den röda Dolby Digital indikatorn på förstärkaren tänds)

Provat med filmerna 300, Discovery.Channel.Xtreme.Martial.Arts.720p.HDTV.x264-DHD, Black Hawk Down, Inside man, jarhead

Filmer där ljudet är kodat i DTS 5.1 fungera mindre bra jag har samma val i VLC: Ljud -> Ljudenhet -> A/52 over S/PIF eller 5.1 eller stereo.
Där får jag välja 5.1 eller stereo för att få ljud ut från centern(talet från filmen)
Provat filmerna Casino Royal och Beck 23.

Nån som har nån ide på varför inte DTS ljudet kommer ut/fungerar?

Har kollat lite på min förstärkaren den har ett par år på naken finns ingen DTS loggo på den men Dolby logga finns. Så kan vara så att den inte kan hantera DTS ljud alls ;)

Kan man få datorn till att göra om DTS till Dolby digital innan den skickar ljudet till förstärkaren?

Välja 5.1 eller Stereo i VLC När det är DTS ljud fungera bra(ljud i alla högtalare) bara att man gärna vill att indikatorn på förstärkaren ska tändas så att det är 100% riktigt ;)

Saker jag har noterat:
Om jag kryssar i use S/PDIF i VLC eller AC3 filter så hackar ljudet oftast.

Postad 03 October 2007 - 08:41

tuxied
  • tuxied
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
FLV filer (youtube videos från youtube.com m.m)

hackar om jag har utmatningsmoduler inställt på Win32 waveOut extension output.
Så när jag spelar upp sådana får jag ändra tillbaka till Standard från Win32 waveOut extension output.

Postad 08 December 2009 - 21:47

Unregisteredfc1d9a17
  • Unregisteredfc1d9a17
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Måste ge denna rätt så död tråd liv igen innan jag blir tokig.

Körde vista förut och hade stor hjälp med att spela upp .iso filer. Nu när jag vill spela upp en .iso fil så händer följande:

x -Till en början fungerar allt som det ska.
x- Efter några minuter så blir ljudet osynkat.
x- Efter ytterligare ca 1 minut så börjar ljudet att hacka då & då. Sen är det inte lönt att titta mer.

Jag kör nu Win 7 med en skaplig dator med DVI - HDMI till bild samt en optisk kabel till Min Onkyo receiver. Har försökt med allt känns det som. Utmatningsmodulen är inställd och allt annat som tipsats i tråden har jag försökt med utan resultat.

Så, om nån läser denna 3 år gamla tråd och känner att han vill göra livet lite lättare för en medmäniska, please feel free!

/W

Redigerat av Unregisteredfc1d9a17, 08 December 2009 - 21:51.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.