TerraTec Aureon 5.1 PCI, SPDIF passtrough?
Startad av
RichardM3
, Oct 29 2006 10:10
3 svar till detta ämne
TerraTec Aureon 5.1 PCI
(Ljudkort)
|
3
|
(9)
|
295:- |
3 relaterade trådar
Ac3 och dts ut ur SPDIF? (20 inlägg)
|
14 år sedan |
Uppgradering eller nyinvestering? (6 inlägg)
|
15 år sedan |
TerraTec Aureon 5.1, dubbelt ut? (1 inlägg)
|
17 år sedan |
Postad 29 October 2006 - 10:10
Har sökt och sökt, men blir inte riktigt klok om TerraTec Aureon 5.1 PCI kortet stöder SPDIF Passtrough (ASIO, kernelstreaming) eller inte? Vill bara ha ut digitala signalen genom dom optiska utgångarna på kortet. Kommer detta att fungera?
Postad 29 October 2006 - 10:32
https://www.minhembi...howtopic=135930Har sökt och sökt, men blir inte riktigt klok om TerraTec Aureon 5.1 PCI kortet stöder SPDIF Passtrough (ASIO, kernelstreaming) eller inte? Vill bara ha ut digitala signalen genom dom optiska utgångarna på kortet. Kommer detta att fungera?
Postad 29 October 2006 - 19:13
https://www.minhembi...howtopic=135930Har sökt och sökt, men blir inte riktigt klok om TerraTec Aureon 5.1 PCI kortet stöder SPDIF Passtrough (ASIO, kernelstreaming) eller inte? Vill bara ha ut digitala signalen genom dom optiska utgångarna på kortet. Kommer detta att fungera?
Jo, har läst det där, så funkar verkar det ju göra, men har inte hittat i klartext om den modifierar ljudet eller inte?
Postad 17 November 2006 - 08:34
Köpte ett Terratec kort och har fått det att funka med 5.1 och DTS när jag kör winDVD. Har även installerat ffdshow. Problemet är i Media Center att när man väljer SPDIF under inställningarna för DVD så fastnar det inte utan nästa gång man går in i inställningar så är den tillbaks på 2 channel stereo. Känns som om jag har testat det mesta och även försökt hitta info på nätet, men inte lyckats. Verkar finnas dom som har samma problem men det verkar inte finnas något bra svar.
Någon som har något tips jag kan testa?
Någon som har något tips jag kan testa?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3
Ac3 och dts ut ur SPDIF?
59 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?